Στην περίπτωση του Mazda 6 δεν φταίει μόνο η έλλειψη αντιπροσώπευσης των προηγούμενων ετών για το ότι δεν βλέπουμε κανένα στους ελληνικούς δρόμους. Ανήκει σε μια κατηγορία που βλέπει τις πωλήσεις της ούτως ή άλλως να συρρικνώνονται. Ίσως και γι’ αυτό να δείχνει τόσο εξωτικό.
Η επιβλητική μάσκα του χαρίζει το απαραίτητο κύρος και το μυώδες αμάξωμα δεν κάνει καμία προσπάθεια να κρύψει τις μεγάλες διαστάσεις του (μήκος 4,87 m). Η σιλουέτα του όμως δείχνει αρκετά αθλητική, ακόμη κι όταν ακριβώς δίπλα βρίσκεται παρκαρισμένο ένα ΜΧ-5. Στο εσωτερικό, το σχετικά λιτό ταμπλό ξεκουράζει το μάτι και η προσοχή που έχει δοθεί στα υλικά, τη συναρμογή και τη λειτουργία των διακοπτών δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τον premium ανταγωνισμό. Ειδικά στην πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Takumi Plus που οδηγούμε (€48.004), με δέρμα Nappa στα καθίσματα και σουέντ στο ταμπλό, σε τόνους του καφέ, το περιβάλλον είναι αυτό που αρμόζει σε μια ακριβή λιμουζίνα.
Ο χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών είναι όσο μεγάλος περιμένεις ακούγοντας ότι το μεταξόνιο φτάνει τα 2,83 m. Εκείνος για το κεφάλι είναι πιο περιορισμένος, λόγω της κλίσης της οροφής, όχι όμως τόσο ώστε να αποτελεί μειονέκτημα. Ως οδηγός κάθεσαι σε μια θέση που αγγίζει το τέλειο και έχεις στη διάθεσή σου αρκετούς χώρους για μικροπράγματα, ειδικά στη φαρδιά κονσόλα. Η 8ιντση οθόνη του ταμπλό βρίσκεται μακριά σου, όμως αυτό δεν είναι πρόβλημα εφόσον δεν τη χειρίζεσαι με την αφή, αλλά με το γνώριμο από άλλα Mazda συνδυασμό περιστροφικού χειριστηρίου και πλήκτρων. Τα γραφικά του infotainment πάντως δείχνουν λίγο ξεπερασμένα αν έχεις μόλις βγει από Mazda 3 ή CX-30, αφού εκείνα διαθέτουν την επόμενη γενιά του συστήματος.
Η έκδοση που οδηγούμε φοράει έναν διτούρμπινο ντίζελ 2,2 lt που αποδίδει 184 PS. Ο κανόνας θέλει 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο στα αυτοκίνητα της κατηγορίας. Η Mazda επιμένει στο 6άρι, όμως τα 445 Nm που εμφανίζονται από χαμηλά δεν δείχνουν να δυσκολεύονται καθόλου με την πιο αραιή κλιμάκωση και προσφέρουν αδιάκοπη ώθηση. Στις μετρήσεις, το σεντάν των 1.660 kg γράφει 0-100 km/h σε 8,5", 80-110 σε 4,2" και 110-140 σε 6,1", νούμερα που το φέρνουν λίγο πίσω από το -στέισον- Volvo V60 D4 των 190 PS και 1.690 kg, το οποίο χρειάζεται αντίστοιχα 8", 3,9" και 5,5".
Εν κινήσει, το πρώτο στοιχείο που φανερώνει το σπορ χαρακτήρα του Mazda 6 έρχεται από το κιβώτιο, το οποίο στη χειροκίνητη λειτουργία κρατά την επιλεγμένη σχέση, τόσο στον κόφτη όσο και στο kickdown. Και το δεύτερο από το πώς πατάει στο δρόμο. Το τιμόνι είναι ελαφρύ αλλά ιδιαίτερα ακριβές και οι αντιδράσεις του πλαισίου απόλυτα φιλικές. Το «6» δεν είναι σπορ όσο μια Alfa Romeo Giulia, άλλωστε γέρνει περισσότερο από εκείνη, είναι όμως ένα μεγάλο σεντάν που βολεύεται στο βουνό και παραμένει ευχάριστο όσο γρήγορα κι αν κινείσαι. Στο στοιχείο του βρίσκεται βέβαια στο ταξίδι. Η ισοπεδωτική ανάρτηση αδιαφορεί για την ποιότητα της ασφάλτου και η προσεγμένη ηχομόνωση εξασφαλίζει εντυπωσιακή ησυχία στην καμπίνα σε κάθε ταχύτητα, δημιουργώντας ένα σύνολο με το οποίο δεν θέλεις να σταματήσεις να γράφεις χιλιόμετρα.
Το έργο του «6» είναι αναμφίβολα δύσκολο. Με τιμή που ξεπερνά τις €45.000 στην έκδοση ντίζελ, λίγοι θα στρέψουν την προσοχή τους μακριά από τα κάθε λογής SUV και από τα παραδοσιακά premium σεντάν και θα προτιμήσουν το ιαπωνικό μοντέλο. Αλλά αυτό σίγουρα δε μειώνει την αξία του. Αντίθετα, το κάνει ακόμα πιο ξεχωριστό.
Τι λέει το DRIVE
Ένα ευχάριστο στην οδήγηση και απολαυστικό στη συμβίωση σεντάν, μια άξια εναλλακτική στο γερμανικό κατεστημένο.
Τιμή €46.078
Τεχνολογία 2.191 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, δύο τούρμπο (VGT), 184 PS/4.000 rpm, 445 Nm/2.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,5”
0-160 km/h 22,5”
0-400 m 16,2” @ 139,3km/h
0-1.000 m 29,7” @ 177,7 km/h
60-160 km/h 18,7”
50-80 km/h 2,9”
80-110 km/h 4,2”
110-140 km/h 5,8”
Φρένα 100-0 km/h 40,9 m
Τελική ταχύτητα 220 km/h
Μέση κατανάλωση 8,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2133 g/km
Διαστάσεις 4.870 x 1.840 x 1.450 mm
Χώρος αποσκευών 480 lt
Βάρος 1.660 kg
Μετρήσεις Drive με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης