Για την επίσημη άφιξή της στην Ευρώπη, η κινεζική Leapmotor κάνει τη διαφορά. Από τη μια λανσάρει το μικρό T03 που ήδη δοκιμάσαμε και για δεύτερο μοντέλο πηδάει κάμποσες κατηγορίες, λανσάροντας ένα οικογενειακό SUV: Το Leapmotor C10.
Ένα μοντέλο που στην Ευρώπη ξεκίνησε να σταδιοδρομεί μέσα από το δίκτυο του Ομίλου Stellantis. Που για την Ελλάδα, την αντιπροσώπευσή του έχει αναλάβει η Italian Motion που διακινεί τα ιταλικά και τα αμερικανικά προϊόντα του ομίλου.
Oι τεχνικοί της Alfa Romeo στο Balocco ήταν αυτοί που ανέλαβαν να εξευρωπαΐσουν το set-up στο σασί του Leapmotor C10!
Καταρχήν να θυμίσουμε τον ντόρο που προκάλεσε η αιφνιδιαστική συμφωνία, στα τέλη του 2023, μεταξύ του ευρωπαϊκού κολοσσού Stellantis με την κινεζική start-up Leapmotor. Με στόχο τη συναρμολόγηση και την πώληση των ηλεκτρικών αυτοκίνητων της νεοφυούς κινεζικής εταιρείας μέσα από το ευρωπαϊκό δίκτυο του αμερικανο-γαλλο-ιταλικού κολοσσού.
Στρατηγική που ολοκληρώνεται σήμερα με την άφιξη των δύο πρώτων μοντέλων: Του T03, ενός μικρού ηλεκτρικού που ποντάρει στη χαμηλή τιμή του για να υποσκελίσει το Dacia Spring και τα μικρομέγαλα της μικροκινητικότητας. Και του C10, που έχουμε στα χέρια μας.
Όπως είπαμε λοιπόν πρόκειται για ένα 100% ηλεκτρικό οικογενειακό SUV, το οποίο εισέρχεται σε μια πολυσύχναστη κατηγορία. Οπότε και τα επιχειρήματά του χρειάζεται να είναι ιδιαίτερα πειστικά, από τη στιγμή που καλείται να αντιμετωπίσει μοντέλα όπως το Tesla Model Y, το Peugeot E-3008, το αναμενόμενο στην Ελλάδα Renault Scénic E-Tech, ακόμα ακόμα και το Volkswagen ID.4.
Το Leapmotor C10 μετρά σε μήκος τα 4,74 m (μόλις έναν πόντο λιγότερο από το Model Y), με το μεγάλο πλάτος του να φτάνει τα 1,90 και το ύψος τα 1,68 m. Διαστάσεις απολύτως συμβατές με την κατηγορία.
Το στιλ του είναι επίσης «στάνταρ» για τα παραπάνω δεδομένα. Χωρίς ο σχεδιασμός να είναι απορριπτέος, δεν φέρνει κάτι το ουσιαστικά νέο στην κατηγορία. Η επεξεργασία των επιφανειών δεν ενσωματώνει ακμές και φιοριτούρες, οι εμπρός και οι πίσω φωτιστικές μονάδες ενώνονται με μια φωτεινή ρίγα, οι μεγάλες 20άρες ζάντες (έκδοση Design, 18” η βασική Style) γεμίζουν γενναιόδωρα τους θόλους… Η Leapmotor βαδίζει σύμφωνα με τους τυπικούς κανόνες της κατηγορίας χωρίς κάποια έκλαμψη πρωτοτυπίας αλλά και χωρίς φάλτσα.
Μπορεί λοιπόν οι άνθρωποι στον δρόμο να μην γυρνούν απότομα το κεφάλι και να γουρλώνουν τα μάτια, θωρώντας το C10. Αυτό που βλέπουν όμως είναι ένα αυτοκίνητο με μεγάλη κορμοστασιά που κάθεται με στιβαρότητα και αυτοπεποίθηση στην άσφαλτο. Προφανώς, χαρακτηριστικά σημαντικά για την κατηγορία. Θα κλείσουμε, σημειώνοντας το γκρι χρώμα της τούνδρας, το δεύτερο πιο φωτεινό από τα πέντε διαθέσιμα, που του πάει πολύ.
Η διακριτική καροσερί του C10 κρύβει μια πιο φαντεζί καμπίνα. Αν και με περιορισμένη επιλογή σε ταπετσαρίες. Ο υποψήφιος αγοραστής έχει να διαλέξει ανάμεσα σε μια μαύρη που γκριζάρει ή σε μια με κορεσμένο πορτοκαλί. Και στις δύο περιπτώσεις, πρόκειται για απομίμηση δέρματος, καλής ποιότητας οφείλουμε να ομολογήσουμε.
Η ατμόσφαιρα του εσωτερικού ακολουθεί απαρέγκλιτα τους κινεζικούς κανόνες. Με τον ατμοσφαιρικό φωτισμό να προσθέτει μια επιπλέον νότα, περιλαμβανομένης μιας λειτουργίας που υποτίθεται ότι ακολουθεί τον ρυθμό της μουσικής που ακούγεται στο ηχοσύστημα με τα 12 ηχεία. Στο όριο του κιτς, αλλά υπάρχουν και άλλες διαθέσιμες ρυθμίσεις.
Από τα 4,74 m του Leapmotor C10, τα 2,83 m παρεμβάλλονται μεταξύ των αξόνων. Μεταξόνιο που προοιωνίζεται μπόλικο σαλόνι. Εντύπωση που επιβεβαιώνεται μόλις ανοίξεις μια πίσω πόρτα: Ο χώρος για τους επιβάτες, ειδικά για τα πόδια τους, είναι αρχοντικός. Έτσι, το C10 αποφεύγει τις επιπτώσεις του υπερυψωμένου δαπέδου, ειδικά μάλιστα στα ηλεκτρικά που είναι στρωμένο με μπαταρίες.
Οι ίδιοι θα επωφεληθούν επίσης από μικρές πρακτικές λεπτομέρειες, όπως δύο θύρες USB στο πίσω μέρος (μία Α και μία C) και πολλούς αποθηκευτικούς χώρους. Οι ποτηροθήκες τους βρίσκονται στο τελείωμα της κεντρικής κονσόλας (και όχι στο υποβραχιόνιο), μια άβολη θέση, καθώς χρειάζεται να σκύβουν για πρόσβαση.
Ο μπόλικος χώρος για τους επιβάτες προέκυψε εις βάρος του πορτμπαγκάζ. Με 435 lt, το C10 έρχεται ιδρωμένο πίσω από τους ανταγωνιστές του, οι οποίοι είναι κατά πλειονότητα μικρότεροι σε μήκος. Χώρια το υπερβολικά υψηλό κατώφλι φόρτωσης. Έτσι κάναμε μια κατάταξη από τον μεγαλύτερο στον μικρότερο χώρο αποσκευών κι έχουμε: Το Tesla Model Y με 854 lt (μέχρι την οροφή, τα άλλα μέχρι την εταζέρα), το Škoda Enyaq με 585, το Peugeot E-3008 με 520, Renault Scénic E-Tech με 545 και το VW ID.4 με 543 λίτρα.
Όσον αφορά την πολυχρηστικότητα, τα καθίσματα διαιρούνται στο τυπικό 70:30 κι έχουν μόνο δύο θέσεις για τη γωνία της πλάτης. Αλλά όταν τα αναδιπλώνεις, σχηματίζεται τελείως επίπεδη επιφάνεια φόρτωσης και όγκος ανεβαίνει στα 1.410 lt. Κάτω από το πάτωμα υπάρχει επίσης μικρός αποθηκευτικός χώρος.
Να πούμε επίσης ότι το C10 διαθέτει και frunk με 32 lt, μια χαρά για τα καλώδια φόρτισης, αλλά και μικρό για το μέγεθος του αυτοκινήτου. Στο αυτοκίνητό μας δεν υπήρχε το διαμορφωμένο πλαστικό που περιέχει αυτή τη «σκάφη». Αλλά επιβεβαιώσαμε ότι ανήκει στο στάνταρ εξοπλισμό του αυτοκινήτου.
Για τους εμπρός, με εξαίρεση το μικρό ντουλαπάκι με το αστείο βάθος και την απουσία χειρολαβής για τον συνοδηγό, προσφέρονται αρκετές πρακτικές πτυχές: Ένα μεγάλου εμβαδού και βάθους «κουτί» στην κονσόλα δαπέδου, θέση για την επαγωγική φόρτιση smartphone, δύο ποτηροθήκες… Κι ένας «υπόγειος» χώρος κάτω από τη κονσόλα, μάλλον άβολος για οτιδήποτε. Πόσω μάλλον που εκεί βρίσκονται οι δύο θύρες φόρτισης (USB-C και USB-A) που τις βρίσκεις με τη μέθοδο Braille, αφού πρώτα κάνεις επίκυψη και ελιγμό! Η τσέπη σε κάθε εμπρός πόρτα είναι καλής χωρητικότητας αλλά χωρίς διαμόρφωση για να χωρά πλαστική φιάλη του 1,5 λίτρου.
Στο σημείο αυτό θα κάνουμε ειδική μνεία στα καθίσματα που διαθέτουν έναν πολύ απαλό αφρό καλωσορίσματος! Ένα στιγμιαίο εφέ άνεσης μόλις κάθεσαι. Κατά τα λοιπά, σε φιλοξενούν σωστά στην πολύωρη οδήγηση με σωστή υποστήριξη της πλάτης.
Συνολικά, τα υλικά της καμπίνας είναι ποιοτικά, καλά συνδυασμένα και αντίστοιχα συναρμολογημένα, με πολλές απαλές επιφάνειες στο επάνω μέρος. Με τη στάνταρ γυάλινη οροφή των 2,1 m² να πλημμυρίζει με φως την καμπίνα. Με λίγα λόγια, είμαστε καλά.
Η κυρίαρχη, η ιδανική -αν θέλετε, θέση οδήγησης είναι εύκολο να βρεθεί. Και όπως με όλα τα αυτοκίνητα αυτού του τύπου, εκείνο το οποίο απομένει είναι να εξοικειωθείς με την ψηφιακή εργονομία. Μόνο τα φλας, οι υαλοκαθαριστήρες και ο λεβιές ταχυτήτων δεν ελέγχονται ψηφιακά. Αυτός ο τελευταίος χρησιμοποιείται και για την ενεργοποίηση του προσαρμοζόμενου cruise control.
Το ταμπλό φαίνεται ιδιαίτερα εμπνευσμένο από Tesla με μια πολύ οριζόντια και εκλεπτυσμένη παρουσίαση. Μια οθόνη 14,6 ιντσών βρίσκεται στο κέντρο και συγκεντρώνει σχεδόν όλα τα χειριστήρια, υποβοηθούμενη από μια οθόνη 10,25 ιντσών για τον οδηγό.
Η έμπνευση από την Tesla, ας μην το κρύβουμε, βρίσκεται και στο ιντερφέις της κεντρικής οθόνης. Από τα καλύτερα στον τομέα, επιτρέπει εύκολη πλοήγηση, με συντομεύσεις στο κάτω μέρος της οθόνης για τις πιο χρήσιμες λειτουργίες, χωρίς να ξεχνάμε και τη αναζήτηση, σύροντας με το δάχτυλο από πάνω προς τα κάτω.
Η λειτουργία της είναι ρευστή και αποκρίσιμη, με καλή ευκρίνεια. Και μπορεί να υπάρχει app store, καθώς και συμβατότητα για ενημερώσεις ota, αλλά παραδόξως το Android Auto και το Apple CarPlay απουσιάζουν. Μια σοβαρή έλλειψη, την οποία προφανώς και γνωρίζει η Leapmotor. Ο παραπάνω εξοπλισμός θα είναι διαθέσιμος στα τέλος του 2025, εκτός κι αν ο όμιλος επιληφθεί του θέματος, αλλάζοντας προμηθευτή.
Ευτυχώς, ο απαραίτητος εξοπλισμός για μεγάλα ταξίδια, ο σχεδιαστής διαδρομής, δίνει το παρών στο Leapmotor C10. Για τους αμύητους να πούμε τι κάνει ένας route planner; Υπολογίζει αυτόματα τον αριθμό των στάσεων για φόρτιση και τη διάρκειά τους μέχρι να φτάσεις στον προορισμό σου. Τι κάνει του C10; Υπολογίζει τις στάσεις αξιόπιστα, αλλά δεν εμφανίζει ούτε η υπολειπόμενη φόρτιση κατά την άφιξη ούτε τον απαραίτητο χρόνος φόρτισης. Με άλλα λόγια κάνει μισή δουλειά.
Η βούληση της Leapmotor είναι να προσφέρει πληθωρικά εξοπλισμένα αυτοκίνητα κι αυτό είναι κάτι που φαίνεται και στα ADAS. Έτσι, το C10 φοράει ό,τι έχει και δεν έχει η εταιρεία στη σουίτα της, 17 λέει η εταιρεία στο σύνολο: Προσαρμοζόμενο cruise control, ενεργή διατήρηση της λωρίδας, κάμερα 360°, ανίχνευση περισπασμού του οδηγού… Εν ολίγοις, ό,τι χρειάζεσαι για ημί-αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2.
Τα παραπάνω βοηθήματα όμως δεν λειτουργούν όλα τους με την ίδια συνέπεια και αποδοτικότητα. Τα καλά είναι το προσαρμοζόμενο cruise control, αποτελεσματικό (και ανακουφιστικό) σε πυκνή κυκλοφορία και μποτιλιάρισμα. Και η κάμερα 360°, ιδιαίτερα διευκολυντική στο παρκάρισμα και στους ελιγμούς στα στενά της πόλης. Ευκαιρία για να πούμε ότι οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες παρέχουν καλή περιφερειακή όραση. Με μόνο μειονέκτημα τα μεγάλα προσκέφαλα που κρύβουν σημαντικό εμβαδό στο πίσω τζάμι.
Αντίθετα, ο ανιχνευτής-κάμερα περισπασμού του οδηγού, δεν βάζει γλώσσα μέσα του με ακατάπαυστα «μπιμπ». Δεν τολμάς ούτε να γυρίσεις τη ματιά σου στην οθόνη! Και κάθε φορά που σε ειδοποιεί, σου κόβει την πρόσβαση σε ό,τι κάνεις. Χώρια που στα μηνύματά του γράφει σαχλαμάρες: «Η κατάσταση του οδηγού είναι μη φυσιολογική» -άσε μας, κουκλίτσα μου! Και στη συνέχεια δίνει την εντολή: «Βγάλε το καπέλο ή τα άλλα αξεσουάρ»... Μάλλον τα γυαλιά ηλίου εννοεί, καθώς δεν πιάνει την ίριδα του ματιού. Όσο για τη διατήρηση της λωρίδας, σαφώς χρειάζεται μια ενημέρωση ota, καθώς πρώτα πατάει τη διαγράμμιση και στη συνέχεια την αναγνωρίζει.
Το Leapmotor C10 ενσωματώνει τις μπαταρίες στο σασί. Aρχιτεκτονική «cell-to-chassis» -C2C, μία από τις καινοτομίες στην οποία πρωτοστάτησε η Leapmotor. Μπορεί να μη διευκολύνει τις επισκευές σε σοβαρό τρακάρισμα, αλλά σύμφωνα με τον κατασκευαστή συμβάλλει στη βελτίωση της ακαμψίας κατά 25%. Η ίδια αυτή τεχνολογία επέτρεψε να περιοριστεί η μάζα του C10 κάτω από τους δύο τόνους. Όσο για το ηλεκτρομοτέρ, αυτό βρίσκεται πίσω, αποδίδει 218 άλογα και στέλνει τη ροπή των 320 Nm στους πίσω τροχούς. Νούμερα αξιοπρεπή για την κατηγορία που του δίνουν χρόνο 7,5 δευτερόλεπτα στο παραδοσιακό σπριντ των 0-100 km/h και τελική 170 km/h.
Στον δρόμο, το εμπρός μέρος είναι αρκετά ακριβές και η απόσβεση τόσο σφιχτή έτσι ώστε να μην γίνει το αυτοκίνητο βάρκα-γιαλό στην πρώτη τιμονιά. Σημειώστε ότι το set-up του πλαισίου των ευρωπαϊκών C10 έχει τροποποιηθεί σε σύγκριση με τα κινεζικά για να γίνει πιο σφιχτό. Και για να σας ανάψουμε λίγο, να σας πούμε οι μηχανικοί της Alfa Romeo στο Balocco ήταν αυτοί που προσάρμοσαν σωστά το κινεζικό υλικό στα ευρωπαϊκά γούστα!
Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι το αυτοκίνητο απέκτησε αθλητικές βλέψεις, πάντως η συμπεριφορά του παραμένει καθησυχαστική σε μια ελικοειδή διαδρομή, φροντίζοντας πρωτίστως την άνεση. Όπως τα περισσότερα κινεζικά μοντέλα, το τιμόνι έχει τελείως τεχνητή αίσθηση και δεν σε ανατροφοδοτεί με καμία πληροφορία, ανεξάρτητα από το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης.
Επιπλέον, η απόκριση του κινητήρα θα είναι, στην καλύτερη περίπτωση, δυναμική στη λειτουργία Sport. Όσον αφορά το φρενάρισμα, χρειάζεται κι αυτό έναν κάποιο χρόνο εξοικείωσης. Στην αρχή της διαδρομής του πεντάλ δεν γίνονται και πολλά πράγματα και στη συνέχεια το δάγκωμα γίνεται πολύ δυνατό. Μόλις το συνηθίσεις όμως, το κινεζικό SUV φρενάρει ακούραστα και χωρίς να πτοείται.
Στο C10 μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα σε πολλά επίπεδα ανακτητικής πέδησης, περιλαμβανομένης της λειτουργίας «one-pedal». Που χρειάζεται όμως να αποκτήσει περισσότερη ένταση, καθώς στην πόλη χρειαστήκαμε συχνά το πεντάλ του φρένου.
Σε ό,τι έχει να κάνει με τους δρόμους υψηλής ταχύτητας, χάρη στην προσεκτική ηχομόνωση, οι διαδρομές αυτές πραγματοποιούνται σχεδόν σιωπηλά, με μόνη ελαφριά έως μη υπολογίσιμη ενόχληση, από τον θορύβο κύλισης.
Τέλος, να αναφερθούμε στην πολύ καλή η επιλογή των ελαστικών Dunlop e.Sport Maxx της έκδοσης Design σε διάσταση 245/45 R20. Διατηρούσαν πολύ καλή πρόσφυση υπό πίεση, διαμαρτυρόμενα με λίγο παραπάνω σφύριγμα απ’ ό,τι θα θέλαμε. Ειδική αναφορά, καθώς τα λάστιχα πρώτης τοποθέτησης σε πολλά κινεζικά μοντέλα είναι έως και επικίνδυνα.
Συνοψίζοντας, με το C10 να είναι σχεδιασμένο για καθημερινή χρήση και οικογενειακά ταξίδια, τα παραπάνω σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν μειονεκτήματα. Έτσι, θα του πιστώσουμε μια επιτυχημένη σύνθεση.
Το μειονέκτημα του Leapmotor C10 έχει να κάνει με τη φόρτιση. To BMS του συσσωρευτή LFP με μικτή χωρητικότητα 69,9 kWh και ωφέλιμη 67 kWh (χωρητικότητα στον μέσο όρο της κατηγορίας) είναι μόλις 84 kW σε DC. Που σημαίνει ότι για να πάει από το 30% στο 80% της χωρητικότητάς του χρειάζεται ένα μισάωρο. Που με τη σειρά του σημαίνει ότι στην εθνική χρειάζεται να σταματάς κάθε 200 km για 40’, με το δεδομένο ότι καίγαμε 22,5 kWh στον αυτοκινητόδρομο.
Η ίδια ένδεια υπάρχει και στη φόρτιση σε AC, με τον εσωτερικό φορτιστή να αντέχει μάξιμουμ ισχύ 6,6 kW. Που σημαίνει ότι για μια πλήρη φόρτιση 0-100% χρειάζεσαι σχεδόν 12 ώρες. Πάντως, η Leapmotor σκοπεύει να επιλύσει το μειονέκτημα στην επίδοση της φόρτισης. Από τις αρχές του νέου χρόνου, ο εσωτερικός φορτιστής θα ανέβει στα 11 kW και σε DC η ισχύς θα φτάσει τα 120.
Όσον αφορά τις υπόλοιπες καταναλώσεις, στην πόλη (χωρίς αστικό αυτοκινητόδρομο) μετρήσαμε 15,8 kWh, χωρίς να φυλαγόμαστε, που μεταφράζεται σε αυτονομία 424 km. Έτσι, με το πρωτόκολλο του DRIVE, (70:30, πόλη:εθνική), η μέση κατανάλωση είναι 17,8 kWh και η αυτονομία σχεδόν 380 km.
Το εμπορικό λανσάρισμα του λανσάρισμα Leapmotor C10 στην Ελλάδα (και στην υπόλοιπη Ευρώπη) ξεκίνησε με δύο εκδόσεις εξοπλισμού: Style και Design. Από τη βασική Style κιόλας, ο αγοραστής παίρνει ό,τι χρειάζεται: Αλουμινένιες 18άρες ζάντες, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα εμπρός καθίσματα, συνδεδεμένη πλοήγηση, αισθητήρες παρκαρίσματος και κάμερα 360°, ασύρματη φόρτιση κινητού, ηλιοροφή, ημιαυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2 (15 ADAS και τέσσερις κάμερες με surround view αισθητήρες παρκαρίσματος) και αντλία θερμότητας. Με την τιμή της έκδοσης να διαμορφώνεται στις €30.900 με την επιδότηση και τα δύο χιλιάρικα έκπτωση λανσαρίσματος.
Η έκδοση Design ανταποκρίνεται με επάρκεια στον χαρακτηρισμό «κορυφαία», προσθέτοντας θερμαινόμενα και αεριζόμενα εμπρός καθίσματα, θερμαινόμενο τιμόνι, «δερμάτινη» ταπετσαρία, ηλεκτρική πόρτα πορτμπαγκάζ, ατμοσφαιρικός φωτισμός, φιμέ τζάμια και ζάντες 20 ιντσών. Όχι κι άσχημα για ένα οικογενειακό SUV με τιμή €32.400.
Καθ’ όλα ανταγωνιστική τιμή σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό, λοιπόν. Την ίδια στιγμή το BYD Seal U ξεκινά από τις €43.500, το Peugeot E-3008 από €52.500, το Škoda Enyaq 85 από €49.500, το Tesla Model Y από €45.970 και το VW ID.4 από €48.590. Οι παραπάνω τιμές χωρίς επιδότηση ή κάποια τρέχουσα εποχική έκπτωση.
Να σημειώσουμε ότι αν και το T03 επωφελείται τις συνέργειες με τον Όμιλο Stellantis για να συναρμολογείται σε εργοστάσιο του γκρουπ στην Πολωνία (η απόφαση δεν έχει ληφθεί ακόμη), το C10 έρχεται απευθείας από την Κίνα. Και επομένως θα πληγεί από την αύξηση των τελωνειακών δασμών. Η Leapmotor βέβαια εξετάζει τη σκοπιμότητα της παραγωγής του στην Ευρώπη, αλλά χωρίς να προσδιορίζει τοποθεσία ή ημερομηνία. Κάτι που προφανώς θα μπορούσε να ωφελήσει τους ανταγωνιστές του C10 που κατασκευάζονται κυρίως στην Ευρώπη. Και μπορεί αυτοί να μην είναι το ίδιο καλά εξοπλισμένοι, ωστόσο μπορούν να βασίζονται σε μια πολύ πιο καθιερωμένη εικόνα της φίρμας στο μυαλό των Ευρωπαίων πελατών τους.
Σε αυτό το τελευταίο, η Leapmotor μπορεί να βασιστεί στη διανομή της από το δίκτυο του Ομίλου Stellantis για να αναπτύξει την τοπική παρουσία της. Και τελικά να καθησυχάσει τους πελάτες σχετικά με τη συντήρηση και τη μεταπώληση των ηλεκτρικών τους. Μια βάσιμη θεωρία που θα απαντηθεί τους επόμενους μήνες.
Φτάνοντας στο «διά ταύτα», να επαναλάβουμε ότι το Leapmotor C10 εισέρχεται στην εξαιρετικά ανταγωνιστική κατηγορία των οικογενειακών ηλεκτρικών SUV. Έχει λοιπόν τα όπλα για να πάρει ένα κομμάτι από μια πίτα που ήδη μοιράζονται πολλοί;
Με την πρώτη ματιά, οι Κινέζοι παίρνουν καλό βαθμό από την ελκυστική παρουσίαση, τον αξιοσημείωτο χώρο στην καμπίνα και την πολύ άνετη οδήγηση. Και ακόμη καλύτερο ή, για να είμαστε ειλικρινείς, ανυπέρβλητο με αυτή την αναλογία τιμής/εξοπλισμού. Ένα ουσιαστικό διαφοροποιητικό σημείο που θα δελεάσει τους αναζητώντες ένα ηλεκτρικό οικογενειακό SUV.
Δυστυχώς για τη Leapmotor, το C10 δεν σκοράρει καλά σε κάμποσους σημαντικούς τομείς για ηλεκτρικό αυτού του μεγέθους. Το πορτμπαγκάζ είναι μικρό, τα ADAS χρήζουν αναρρύθμισης και, κυρίως, η ταχεία φόρτιση δεν ανταποκρίνεται στα σύγχρονα δεδομένα. Μειονέκτημα που, όπως λέει η εταιρεία, αναμένεται να διορθωθεί σε λίγους μήνες.
Αν στα παραπάνω προσθέσουμε και την ανύπαρκτη εικόνα της κινεζικής επωνυμίας, δεν είμαστε κατηγορηματικοί στο κατά πόσον η διανομή και η συντήρηση στο δίκτυο του Ομίλου Stellantis αρκεί για να καθησυχάσει τους πιθανούς πελάτες. Πάντως και εν ολίγοις, παρόλο που το C10 δεν ξαναμοιράζει την τράπουλα στην κατηγορία, αξίζει την προσοχή μας.
Leapmotor C10 | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Πολλοί είναι αυτοί που δυσπιστούν στην άφιξη των κινεζικών εταιρειών στην Ευρώπη. Ωστόσο, η Leapmotor καταφέρνει με το C10 να προσφέρει ένα άνετο, ασφαλές και καλά εξοπλισμένο αυτοκίνητο, με τιμή-κανόνι στην κατηγορία των βιώσιμων οικογενειακών SUV. | ||
Τιμή | Από €30.900 (με επιδότηση και €2.000 έκπτωση λανσαρίσματος) | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | ΒEV, ηλεκτρικό σύγχρονο μοτέρ μόνιμου μαγνήτη πίσω, μπαταρία ιόντων λιθίου χημείας LFP με χωρητικότητα 69,9 kWh (ωφέλιμες 67 kWh), αρχιτεκτονική 400V, πίσω κίνηση, κιβώτιο μιας σχέσης | ||
Απόδοση | 218 PS, 320 Nm | ||
Διαστάσεις | 4.739 x 1.900 x 1.680 mm | ||
Πορτμπαγκάζ | 435-1.410 lt + 32 lt | ||
Βάρος | 1.980 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 7,5" | ||
Τελική ταχύτητα | 170 km/h | ||
ΦΟΡΤΙΣΗ | |||
DC 100 kW, 10%-80% | 42' | ||
AC 7,4 kW, 0-100% | 10,5 ώρες | ||
Κατανάλωση* | 17,8 kWh/100 km | ||
*Μετρήσεις DRIVE | |||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |