Τι είναι καλύτερο από το να δοκιμάσεις ένα Land Rover Defender με τον ήπια υβριδικό 3λιτρο εν σειρά ντίζελ των 300 PS; Να το δοκιμάσεις ξανά! Προφανώς…
Η δεύτερη δοκιμή μάλιστα, αφορά στην έκδοση «90» με το 3θυρο αμάξωμα που για πρώτη φορά δοκιμάζουμε. Βέβαια μόλις σταθείς δίπλα του, θα κάνεις -θέλοντας και μη- δεύτερες σκέψεις για το «μικρό» που ενδόμυχα σκέφτηκες λόγω 3θυρου.
Για εκείνους που το απόλυτο στιλ είναι must, μπορούμε να καταλάβουμε την επιπλέον γοητεία που ασκεί ο κωδικός «90» σε ένα Land Rover Defender
Διότι μπορεί να υπολείπεται κατά 43,5 cm του 110 σε συνολικό μήκος (4,32 m) και μεταξόνιο (2,59 m), όμως με πλάτος και ύψος που αγγίζουν τα 2 m, αμελητέο όγκο δεν το λες…
Τουλάχιστον στα δικά μου μάτια οι αναλογίες του Land Rover Defender 90 δεν έχουν την αρμονία της μεγαλύτερης έκδοσης που δοκιμάσαμε πρόσφατα, ωστόσο το 90άρι είναι μοιραία πιο κοντά στο ανυπέρβλητα εμβληματικό σχήμα του Series 1 που χρονολογείται στο 1948. Με λίγα λόγια δεν μπορείς να περάσεις σχεδόν από πουθενά απαρατήρητος, ειδικά στην έκδοση 75th Anniversary Edition που διατίθεται αποκλειστικά στο χρώμα που βλέπετε στις φωτογραφίες.
Όπως έχουμε ξαναγράψει, τη βάση της αποτελεί το επίπεδο εξοπλισμού HSE όντας εμπλουτισμένο με στοιχεία όπως το παραμετροποιήσιμο Terrain Response, ηχοσύστημα της Meridian, εμπρός φώτα Matrix LED, το infotainment PiVi Pro με οθόνη 11,4” και περιμετρικό σύστημα καμερών 3D.
Το καλύτερο στο Land Rover Defender έρχεται πατώντας το κουμπί που ζωντανεύει τον 3λιτρο 6κύλινδρο εν σειρά MHEV ντίζελ με τους 300 PS και τα 650 Nm
Από τη διαφορά στις διαστάσεις του 90 με το 110 μοιραία προκύπτουν μεταβολές και στην ευρυχωρία της καμπίνας. Όχι τόσο στο πίσω κάθισμα όπου δύο ενήλικοι θα βολευτούν με άνεση εάν καταφέρουν να αναρριχηθούν μέχρι εκεί. Ο χώρος για τα γόνατα είναι μικρότερος από του Defender 110 αλλά σίγουρα αρκετός.
Η παραχώρηση έχει -όπως πάντα σε αυτές τις περιπτώσεις- να κάνει με το χώρο αποσκευών, που σύμφωνα με την εταιρεία είναι στα 240 lt (543 lt το 110) με τα πίσω καθίσματα στη θέση τους, ενώ και το πλάτος είναι λίγο μικρότερο λόγω της σχεδίασης.
Να σημειωθεί ότι ρίχνοντας τις πλάτες του πίσω καθίσματος προκύπτουν δύο θέματα: Ο χώρος είναι αισθητά κατηφορικός προς την πίσω πόρτα και η εγκάρσια τραβέρσα πίσω από τη βάση του καθίσματος χαλάει εντελώς το επίπεδο πάτωμα.
Κατά τα άλλα όλα παραμένουν όπως τα θυμόμαστε, δηλαδή απολαυστικά. Υπάρχουν σχεδόν παντού θήκες και χειρολαβές, η εργονομία είναι καλά μελετημένη με διακόπτες άμεσης πρόσβασης για όλα όσα χρειάζεται, ενώ η θέση οδήγησης είναι εποπτική, με καλή ορατότητα περιμετρικά. Μόνο πολύ κοντά στο αυτοκίνητο δε βλέπεις τίποτα λόγω του τεράστιου όγκου του, οπότε καταφεύγεις στις κάμερες για να ξέρεις πού πηγαίνεις.
Μια ακόμα χρήσιμη λεπτομέρεια έχει να κάνει με τις επενδύσεις σε όλες τις επιφάνειες, που είναι διαλεγμένες ανάλογα με τη χρήση της καθεμιάς ώστε η αντοχή τους να είναι μέγιστη.
Το καλύτερο βέβαια έρχεται πατώντας το κουμπί που ζωντανεύει τον MHEV 3λιτρο εν σειρά 6κύλινδρο πετρελαιοκινητήρα με τους 300 PS και τα 650 Nm. Από την πρώτη στιγμή είσαι σίγουρος ότι αυτή είναι η τέλεια επιλογή στην γκάμα. Από τη στιγμή που τα πηγαίνει τόσο καλά με το μεγαλύτερο και κατά 120 kg αμάξωμα του Land Rover Defender 110, εδώ τα πράγματα είναι ακόμα καλύτερα.
Θα πρέπει να βρεθείς σε κατσαρό τερέν για να διαπιστώσεις ότι το μικρότερο μεταξόνιο του Land Rover Defender 90 έχει κοστίσει κάτι από το απόλυτα σταθερό πάτημα του «110»
Η βελούδινη λειτουργία συμπληρώνεται από μεστό τράβηγμα σε όλο το φάσμα και το Land Rover Defender 90 D300 MHEV επιταχύνει απολαυστικά, σίγουρα πολύ πιο γρήγορα από όσο θα χρειαζόταν ποτέ. Όντας ένα κλικ πιο γρήγορο από το 110, κάνει 0-100 km/h σε 6,7” και ανεβάζει τη βελόνα του κοντέρ απροσδόκητα γοργά κοντά στα 200 km/h.
Η αίσθηση που δίνει στον οδηγό είναι σίγουρη και σε καλό οδόστρωμα δεν έχει διαφορά από της 5θυρης έκδοσης, με ποιοτική κύλιση και απροσδόκητα ευχάριστο ταξίδι. Απόδειξη προφανώς της ικανότητας που έχουν από κοινού η αλουμινένια πλατφόρμα D7x και τα εμπρός διπλά ψαλίδια με τους πίσω πολλαπλούς συνδέσμους που ελέγχονται (στο αυτοκίνητο της δοκιμής) από ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και άψογα ρυθμισμένες αερόσουστες.
Θα πρέπει να βρεθείς σε κατσαρό τερέν για να διαπιστώσεις ότι το μικρότερο μεταξόνιο έχει κοστίσει κάτι από το απόλυτα σταθερό πάτημα του «110» που αδιαφορούσε παντελώς για το ανάγλυφο του εδάφους. Στο «90άρι» μια νευρικότητα του πίσω μέρους θα την αισθανθείς.
Από την άλλη, σε ακραίες εκτός δρόμου συνθήκες το μικρότερο μεταξόνιο σημαίνει καλύτερη γωνία ράμπας. Σε συνδυασμό με την αερανάρτηση που αυξάνει την απόσταση από έδαφος έως τα 29 cm, η εν λόγω γωνία φτάνει τις 30,7 μοίρες όταν η μέγιστη του 110 είναι 27,8. Διαφορά που ακούγεται μικρή αλλά που εν τέλει σημαίνει ότι η κοιλιά του «κοντού» Land Rover Defender θα βρει ακόμα πιο δύσκολα κάτω.
Μπορεί να ακούγεται ασήμαντη αυτή η πληροφορία, όμως δεν είναι με δεδομένο το πού μπορεί να φτάσει η εκτός δρόμου αυθεντία του Land Rover Defender όπως αυτή ορίζεται από την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση, το κλείδωμα για το κεντρικό και το πίσω διαφορικό, τα ειδικά λάστιχα αλλά και το Terrain Response που είναι πολύτιμος πλοηγός σε όσους δεν έχουν πολλή εμπειρία.
Ωστόσο, στην προηγούμενη πρόταση είναι που -κλασικά- κρύβεται και το μεγάλο ερωτηματικό για τη σημασία των παραπάνω πληροφοριών σε ένα SUV που ξεκινάει από τις €93.197 (€136.454 η έκδοση της δοκιμής). Προφανώς η διαφορά των σχεδόν €4.000 σε σχέση με το 110 είναι αστεία, ενώ το τελευταίο είναι και πιο ισορροπημένη επιλογή από όλες τις απόψεις.
Για εκείνους όμως που το απόλυτο στιλ είναι must, μπορώ να καταλάβω την επιπλέον γοητεία που ασκεί ο κωδικός «90» για ένα έτσι κι αλλιώς υπέροχα πληθωρικό αυτοκίνητο που είναι ασταμάτητο στο χώμα χωρίς να σε ταλαιπωρεί στην άσφαλτο.
Land Rover Defender 90 D300 MHEV | |
---|---|
Τι λέει το DRIVE | Μια μικρή θυσία άνεσης στην άσφαλτο είναι αυτό που απαιτείται για όσους δεν μπορούν να αντισταθούν στη γοητεία που ασκεί το ανυπέρβλητα στιλάτο Defender 90. Ο D300 MHEV είναι σε κάθε περίπτωση η τέλεια επιλογή από την γκάμα. |
Τιμή | Από €93.197 (Defender 90 D300 MHEV) |
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |
Τεχνολογία | MHEV 48V, κινητήρας πετρελαίου 2.997 cc, i6, 24v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common rail, τούρμπο VGT, ηλεκτρικό μοτέρ, ενεργή τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων |
Απόδοση | 300 PS/4.000 rpm, 650 Nm/1.500-2.500 rpm |
Διαστάσεις | 4.323 x 2.008 x 1.969 mm |
Χώρος αποσκευών | 240 lt |
Βάρος | 2.241 kg |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
0-100 km/h | 6,7" |
Τελική ταχύτητα | 191 km/h |
Μέση κατανάλωση* | 11,2 lt/100 km |
Εκπομπές CO2 | 217-233 g/km |
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE | |
Φωτογραφίες | Θανάσης Κουτσογιάννης |