Θα ήμουν τεράστιος ψεύτης εάν έλεγα πως με χάλασε που το Land Rover Defender 110 P400e που αρχικά είχαμε κανονίσει για τη δοκιμή αντικαταστάθηκε από ένα ολοκαίνουργιο D300. Δεν βρίσκω κανένα λόγο ένα τέτοιο θηρίο να χρησιμοποιείται κάθε μέρα στον αστικό ιστό ώστε να έχει νόημα η τεχνολογία PHEV, ενώ αντιθέτως οι 300 PS και τα 650 (!) Nm του ήπια υβριδικού 3λιτρου straight-six Ingenium φαντάζουν ως η τέλεια επιλογή μέσα στην γκάμα.
Θα καταλάβεις πως είναι ακριβώς αυτό, από το πρώτο δευτερόλεπτο που ο κινητήρας θα γουργουρίσει βελούδινα στο ραλαντί. Με σοβαρή ροπή ήδη από τις 1.000 rpm και τέλειο συνδυασμό με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο της ZF, ο τεράστιος όγκος του Land Rover Defender 110 επιταχύνει απροσδόκητα σβέλτα παρά το κτηνώδες βάρος των 2.340 kg. Με το αυτοκίνητο άδειο.
Όσο οδηγείς στην άσφαλτο, η στιβαρότητα και ο τρόπος που τα διπλά ψαλίδια εμπρός και οι πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω μαζί με τις αερόσουστες στρογγυλεύουν ό,τι κι αν βρεθεί στον δρόμο τους, εντυπωσιάζει πολύ. Εάν πατήσεις δίχως συστολή το γκάζι, θα καταλάβεις ότι τα 0-100 km/h σε 7” που ανακοινώνει το εργοστάσιο δεν είναι υπερβολή. Οπότε είναι εύκολο να παρασυρθείς και να ανεβάσεις σημαντικά το ρυθμό. Μαζί και την κατανάλωση βέβαια που, για όποιον έχει κάποια σημασία αυτή η πληροφορία, δεν το έχει σε τίποτα να σκαρφαλώσει στα 15 lt/100 km. Σε κανονικές συνθήκες πάντως, μπορείς να υπολογίζεις μέση τιμή κοντά στα 11,5 lt/100 km και νορμάλ ταξίδι με 10-10,5 lt/100 km.
Δεν θα σου πάρει πολύ πάντως να διαπιστώσεις πως αν και ελέγχεται εύκολα, η ορμή του Defender 110 θα φέρει γρήγορα στο όριό τους τα εκτός δρόμου λάστιχα τόσο στις στροφές όσο και στο φρενάρισμα -τέσσερις τεράστιοι αεριζόμενοι δίσκοι. Τα οποία λάστιχα στην περίπτωσή μας είχαν διάσταση 255/60 R20. Υπό τέτοιες συνθήκες είναι πολύ πιθανό να αναζητήσεις και το προφίλ οδήγησης Sport που δεν υπάρχει, όμως εάν τελικά μπεις σε αυτή τη διαδικασία είναι βέβαιο πως βρίσκεσαι σε λάθος μονοπάτι.
Διότι ναι μεν μπορείς να κινείσαι απολαυστικά άνετα σε κάθε δρόμο, να ταξιδεύεις με κύλιση που δεν τη χωράει ο νους για ένα τεράστιο SUV με τέτοιο προσανατολισμό και τελικά να κάνεις 1.000 km σε μια ημέρα ατσαλάκωτος, ωστόσο δεν είναι αυτή η ουσία του αυτοκινήτου. Εδώ το σημείο κλειδί είναι ο συνδυασμός αυτής της ικανότητας, με το ταλέντο να κινείται εκεί που δεν υπάρχει άσφαλτος. Για να μην πω εκεί που δεν υπάρχει καν δρόμος.
Με την αερανάρτηση να εξασφαλίζει έως και 29 cm απόσταση από το έδαφος, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση με ενεργό κεντρικό διαφορικό που κλειδώνει, πίσω διαφορικό που επίσης κλειδώνει και λάστιχα που βρίσκουν πρόσφυση στα δύσκολα, το Land Rover Defender μπορεί να πάει σχεδόν παντού. Παρότι η ανεξάρτητη ανάρτηση σημαίνει πως δεν είναι σπάνιο κάποιος τροχός να βρεθεί στον αέρα, τα ηλεκτρονικά συστήματα λειτουργούν τόσο αποτελεσματικά που το αυτοκίνητο συνεχίζει να κινείται απροβλημάτιστα σχεδόν πάντα.
Χωρίς μάλιστα το επί το πλείστον αλουμινένιο αυτοφερόμενο πλαίσιο D7x να ταλαιπωρείται στο ελάχιστο. Ο τρόπος που οι τροχοί διαβάζουν το ανάγλυφο του εδάφους όταν οδηγείς γρήγορα στο χώμα είναι απίστευτος.
Το κερασάκι στα παραπάνω δεν είναι τόσο η πληροφορία ότι μπορεί να περάσει από νερά βάθους 90 cm, όσο το σύστημα Terrain Response: Συντονίζει όλα τα υποσυστήματα (κινητήρα, μετάδοση, έλεγχο πρόσφυσης/ευστάθειας, ανάρτηση, κιβώτιο ταχυτήτων και υποπολλαπλασιασμού κ.λπ.) για να αποδίδουν βέλτιστα ανάλογα με το έδαφος. Υπάρχει δε η δυνατότητα για πλήρη παραμετροποίηση και αποθήκευση σε ξεχωριστά προφίλ ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες. Μπορεί να ακούγεται υπερβολή όλο αυτό, αλλά πιστέψτε με: Είναι μια πολύτιμη βοήθεια που μπορεί να δώσει το Defender σε όποιον δεν έχει μεγάλη εμπειρία στην εκτός δρόμου οδήγηση.
Το αυτοκίνητο μπορεί ακόμα να αναγνωρίσει το έδαφος που πατάει με τη βοήθεια αισθητήρων και να προσαρμοστεί σε αυτό με τον καλύτερο τρόπο. Για να μην το κουράζουμε, εκείνος που ξέρει τι κάνει θα περάσει με το Defender από μέρη που δεν τα χωράει το μυαλό και θα αισθάνεται πάντα το αυτοκίνητο έναν ανθεκτικό και έμπειρο σύμμαχο. Το ίδιο και τον 3λιτρο ντίζελ με τη θηριώδη ροπή που ωστόσο είναι διαχειρίσιμη με ακρίβεια προκειμένου να περνά στον δρόμο με απόλυτο έλεγχο. Αυτό το τελευταίο στην εκτός ασφάλτου οδήγηση μπορεί να αποδειχθεί αφάνταστα σημαντικό.
Ο τρόπος που η Land Rover αναβίωσε το Defender είναι case study από τα λίγα. Χωρίς να έχει ουσιαστικά καμία σχέση με το παλιό, είναι σχεδιασμένο με τόση έμπνευση και λεπτή αναφορά σε εκείνο που όλοι θα καταλάβουν ότι αποτελεί τη διάδοχη κατάστασή του. Σχεδόν σε κάθε σημείο του αμαξώματος υπάρχουν παραπομπές στο παλιό μοντέλο, δεμένες με μοντέρνα διάθεση και υψηλή τεχνολογία, μα χωρίς υπερβολές.
Με μοναδική εξαίρεση -αναφορικά με τις υπερβολές- τις βαμμένες πράσινες ζάντες της συλλεκτικής έκδοσης 75th Anniversary Edition. Είναι βασισμένη στην HSE κι έχει επιπλέον στοιχεία όπως το περιμετρικό σύστημα καμερών 3D, το παραμετροποιήσιμο Terrain Response, ένα εξαιρετικό ηχοσύστημα της Meridian, εμπρός φώτα Matrix LED, το infotainment Pivi Pro με οθόνη 11,4”, head -up display και θήκη για ασύρματη φόρτιση συσκευών.
Σε αυτή την καμπίνα που έχει λιτή προσέγγιση, άβαφα τμήματα, άφθονες γυμνές αλενόβιδες, αλλά παράλληλα ζηλευτή ψηφιακή υπόσταση και άπειρους αποθηκευτικούς χώρους για μικροπράγματα (μα μικρό ντουλαπάκι συνοδηγού), δεν μπορείς να ζητήσεις πολλά ακόμα. Επιπρόσθετα όλες οι επενδύσεις είναι ανθεκτικές μα με απολαυστική υφή και το φινίρισμα με τη συναρμολόγηση δεν αφήνουν περιθώριo για παράπονα.
Στο πίσω κάθισμα θα βρεις όσο χώρο περιμένεις από ένα D-SUV με μήκος 4,76 m (5,02 μαζί με τη ρεζέρβα), δηλαδή τεράστιο. Ωστόσο, από τον χώρο αποσκευών των 543 lt (για τις 5θέσιες εκδόσεις) θα περίμενες κάτι παραπάνω. Αντικειμενικά πάντως θα καλύψει όλες τις ανάγκες, οπότε ουδέν μεμπτό.
Να αναφέρουμε επίσης πως παρότι πολύ ψηλό, το Defender δεν σε δυσκολεύει ιδιαίτερα στο μπες-βγες.
Διαθέτει παντού στιβαρές χειρολαβές, με τον οδηγό να κάθεται σωστά, σε αναπαυτικό κάθισμα που πάντως δεν έχει τέλεια πλευρική στήριξη. Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες σημαίνουν φωτεινή καμπίνα και καλή ορατότητα μακριά από το αυτοκίνητο. Ωστόσο, ο τεράστιος όγκος περιορίζει λίγο το τι βλέπεις περιμετρικά του αυτοκινήτου κι εκεί είναι που επαφίεσαι στις κάμερες…
Ως συμπέρασμα, κρατείστε πως το σύγχρονο Defender δεν γίνεται να μη σου αρέσει. Εάν θέλεις να κάνεις συνεχώς ταξίδια υπάρχουν σίγουρα καταλληλότερα μοντέλα στην γκάμα της Land Rover και της Range Rover. Όμως η αυθεντία του βασίζεται στο ότι από τη μια είναι πολύ καλύτερο από όσο περιμένεις στην άσφαλτο, ενώ από την άλλη είναι κάθε στιγμή πανέτοιμο να σε οδηγήσει στα πιο δύσκολα μονοπάτια εκτός δρόμου.
Όσο για τη συγκεκριμένη έκδοση με τον 300άρη 3λιτρο ντίζελ είναι δίχως δεύτερη σκέψη η ιδανική από την γκάμα. Τώρα το ποιος θα χρησιμοποιήσει όπως του αξίζει ένα τέτοιο αυτοκίνητο που ξεκινά από τις €95.159 (€137.129 το 75th Edition), είναι μια άλλη υπόθεση…
Land Rover Defender 110 D300 MHEV | |
Τι λέει το DRIVE | |
Ο "D300" είναι σίγουρα ο ενδεδειγμένος κωδικός στην γκάμα ενός θηρίου που είναι πάντα έτοιμο για τα πιο δύσκολα off road μονοπάτια μα δε θα σε κουράσει ούτε στο ελάχιστο στην άσφαλτο. | |
Τιμή | Από €95.159 |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | |
Τεχνολογία | MHEV 48V, κινητήρας πετρελαίου 2.997 cc, i6, 24v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common rail, τούρμπο VGT, ηλεκτρικό μοτέρ, ενεργή τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων |
Απόδοση | 300 PS/4.000 rpm, 650 Nm/1.500-2.500 rpm |
Διαστάσεις | 4.758 x 2.008 x 1.967 mm |
Χώρος αποσκευών | 543 lt |
Βάρος | 2.340 kg |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
0-100 km/h | 7,0" |
Τελική ταχύτητα | 191 km/h |
Μέση κατανάλωση* | 11,4 lt/100 km |
Εκπομπές CO2 | 228-244 g/km |
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE | |
Φωτογραφίες | Θανάσης Κουτσογιάννης |