Test drive: Kia Sportage 1.6T 150 PS 6MT 2WD 48V

Test drive: Kia Sportage 1.6T 150 PS 6MT 2WD 48V

Για όσους αναζητούν άνεση και στιλ, με αξιοπρεπείς επιδόσεις και λογικό -στις μέρες μας- κόστος, η βασική έκδοση του Kia Sportage αποτελεί αναμφίβολα μία ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα πρόταση.

Το τι μέρος του λόγου είναι το νέο Kia Sportage το γνωρίζουμε ήδη, καθώς εδώ και καιρό έχουμε δοκιμάσει την έκδοση με τους 180 ίππους. Η οποία μας άφησε πολύ καλές εντυπώσεις. Τί γίνεται όμως στη βασική έκδοση κινητήρα με τα 150 PS; Αξίζει να εξοικονομήσει κανείς τα περίπου €2.300 της διαφοράς, θυσιάζοντας κάτι από τις επιδόσεις και το δυναμισμό του αυτοκινήτου;

Την απάντηση στο παραπάνω ερώτημα θα τη δώσουμε αφού θυμηθούμε ορισμένα στοιχεία του αυτοκινήτου, ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση. Το C-SUV των Κορεατών είναι ιδιαίτερο αισθητικά, χάρη στην «Opposites United» σχεδιαστική λογική που ακολουθεί. Δεν είναι απαραίτητο ότι θα σου αρέσει. Αναμφίβολα όμως δεν μπορεί κανείς να το κατηγορήσει για αδιάφορο.

Αυτό το τελευταίο κρατήστε το και για την οδική συμπεριφορά. Χρησιμοποιώντας ως βάση το νέο, πολύ στιβαρό, πάτωμα «Ν3», οι εξελικτές της φίρμας κατάφεραν να διαμορφώσουν ένα απόλυτα ισορροπημένο σύνολο. Η ρύθμιση των πολλαπλών συνδέσμων πίσω, σε συνδυασμό με τα γόνατα MacPherson μπροστά καταφέρνει να το φέρει στις πρώτες θέσεις της κατηγορίας, από άποψης ποιότητας κύλισης.

Kia Sportage 1.6T 150 PS

Μπορεί η ρύθμιση να δείχνει μία ιδέα σφιχτή, ο τρόπος όμως που διαχειρίζεται τις ανωμαλίες του οδοστρώματος είναι ιδιαίτερα ραφιναρισμένος. Ειδικά σε μικρές και μεσαίες συχνότητες ταλάντωσης, περνώντας δηλαδή από κακοτεχνίες με ρυθμό «καθημερινότητας». Η κλίση στις καμπές γίνεται μεν αισθητή, χωρίς όμως να τρομάζει τον οδηγό. Όσο για το σύστημα διεύθυνσης, παρότι αδιάφορο σε πληροφόρηση, παραμένει ακριβές με καλή απόκριση και έλεγχο, ακόμα και όταν ανέβουν οι ρυθμοί. Συνολικά, προσθέστε έναν ακόμα πόντο για τα προφίλ οδήγησης, που μεταβάλλουν σε ένα βαθμό τη συνολική συμπεριφορά ανάλογα με τις ορέξεις του οδηγού.

Τα νούμερα που δίνει ο κατασκευαστής δεν είναι εντυπωσιακά, παραμένουν όμως απόλυτα αξιοπρεπή για κάποιον που θέλει να κάνει τη δουλειά του.

Γενικά, το αποτέλεσμα στον τομέα του NVH είναι πολύ καλό. Το Kia Sportage είναι ένα πολύ δεμένο αυτοκίνητο, χωρίς να μεταφέρει κραδασμούς στο εσωτερικό και να υπάρχει ο παραμικρός τριγμός. Αντίστοιχα περιορισμένη είναι και η είσοδος θορύβων στην καμπίνα, οπότε δίκαια μπορούμε να το εντάξουμε στα «πιο peace of mind» C-SUV της αγοράς.

Πηγαίνοντας τώρα στο προκείμενο, στον κινητήρα, κάτω από το καπό συναντάμε τον 1.6 T-GDi βενζινοκινητήρα των 150 PS, σε ήπια υβριδική διαμόρφωση. Αυτό σημαίνει πως λαμβάνει μία επιπρόσθετη ενίσχυση από ένα ηλεκτρομοτέρ με 17 PS - από τα ισχυρότερα σε mild hybrid υλοποίηση. Το τελευταίο λαμβάνει ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 0,44 kWh, βελτιώνοντας ελαφρά τη σβελτάδα και περιορίζοντας αντίστοιχα τις εκπομπές καυσαερίων.

Kia Sportage 1.6T 150 PS

Τα νούμερα που δίνει ο κατασκευαστής δεν είναι εντυπωσιακά, παραμένουν όμως απόλυτα αξιοπρεπή για κάποιον που θέλει να κάνει τη δουλειά του. Τα πρώτα 100 km/h έρχονται σε 10,3” ενώ η τελική φτάνει στα 189 km/h. Σαν αίσθηση, το μοτέρ δείχνει να έχει συμπαθητική απόκριση από τις 2.000 rpm και πάνω, παραμένοντας μάλλον ράθυμο στις πολύ χαμηλές στροφές.

Παράλληλα, εισέρχεται και το iMT κιβώτιο στην όλη εξίσωση. Ένα κλασικό χειροκίνητο κιβώτιο με κανονικό πεντάλ για το συμπλέκτη, ο οποίος όπως ελέγχεται ηλεκτρονικά. Δείχνει σωστό σε κλιμάκωση, με τις τρεις πρώτες σχέσεις ελαφρά κοντές ώστε να ενισχύουν τη ζωντάνια στην καθημερινότητα. Η λειτουργία του συμπλέκτη, ωστόσο, όπως και η αίσθηση του επιλογέα θα μπορούσαν να είναι λίγο καλύτερες. 

Ο πιο αδύναμος κινητήρας έδειξε να καταναλώνει και ελάχιστα περισσότερο από τον 180άρη. Το Sportage 1.6T των 180 PS με το κιβώτιο 7DCT το είχαμε μετρήσει στα 9,2 lt/100 km, ενώ εδώ «γράψαμε» 9,5. Έτσι, φτάνουμε να σκεφτούμε πως θα άξιζε να βάλει κανείς λίγο πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη ώστε να πάρει την έκδοση Sportage που επιθυμεί, με εφτάρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Συνολικά πιο καλό, πιο γρήγορο, πιο άνετο, οικονομικό και με χαμηλότερες εκπομπές CO2.

Kia Sportage 1.6T 150 PS

Τι απομένει; Μία ματιά στο εσωτερικό, όπου αντανακλά απρόσμενα προσεγμένο ύφος για ένα μοντέλο χωρίς τη σφραγίδα premium. Ο «τοίχος» με τις ψηφιακές οθόνες των 12,3” για τα όργανα και το infotainment -που διατίθεται από τις εκδόσεις εξοπλισμού Titanium και πάνω- είναι χαρακτηριστικός των μοντέλων της νέας δεκαετίας. Παράλληλα συναντάμε και το πάνελ αφής διττής λειτουργίας (για τον κλιματισμό και το infotainment) που διαθέτει και το ηλεκτρικό EV6. Αναμφίβολα ενδιαφέρον για τους λάτρεις των gadget μα συνάμα μάλλον δύσχρηστο στο χειρισμό για τους πιο «συμβατικούς» τύπους.

Τα χρησιμοποιούμενα υλικά είναι καλά, ενώ σίγουρα επαρκείς κρίνονται και οι χώροι για μικροαντικείμενα. Μιλώντας όμως για χώρους, δεν πρέπει να παραλείψουμε πως το Sportage προσφέρει ιδιαίτερα ευρύχωρη πίσω σειρά θέσεων, καθώς και ένα πραγματικά μεγάλο διαμέρισμα αποσκευών, χωρητικότητας 562 lt!

Kia Sportage 1.6T 150 PS

Στο δια ταύτα, το νέο C-SUV της Kia αναμφίβολα διεκδικεί μία θέση στην πεντάδα της πιο ανταγωνιστικής κατηγορίας αυτοκινήτων στην ευρωπαϊκή αγορά. Το κόστος του δεν είναι χαμηλό, δικαιολογείται όμως απόλυτα από τα όσα προσφέρει, πόσο μάλλον σε αυτές τις εποχές που τα πάντα έχουν ξεφύγει προς τα πάνω. Και σαν κερασάκι κρατήστε τα επτά χρόνια εγγύηση της Kia, συν πέντε χρόνια δωρεάν service.

Τώρα αν θα προτιμούσαμε την έκδοση των 150 PS, έναντι αυτής των 180 PS, η απάντηση είναι μάλλον αρνητική. Όχι τόσο λόγω των υποδεέστερων επιδόσεων, όσο λόγω του κιβωτίου, μιας που η ισχυρότερη εκδοχή έρχεται στάνταρ με το αυτόματο των επτά σχέσεων και δεν καταναλώνει περισσότερο καύσιμο.


Τι λέει το DRIVE
Ως γνωστόν θέτει τον πήχη ψηλά, τόσο σχεδιαστικά, όσο και λειτουργικά-τεχνολογικά. Παράλληλα σε γλυκαίνει με την αξιοπιστία, τη μεγάλη εγγύηση και τα δωρεάν service. Οι 150 ίπποι είναι επαρκείς, ωστόσο το βήμα ως στην επόμενη έκδοση των 180 PS αξίζει τον κόπο.

Τιμή Από €30.490
Τεχνολογία MHEV, κινητήρας βενζίνης 1.578 cc, i4, 16v, x 2ΕΕΚ, τούρμπο, άμεσος ψεκασμός, 150 PS/5.500 rpm, 250 Nm/1.500-4.000 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 17 PS, μπαταρία 0,44 kWh, κίνηση στους μπροστά τροχούς, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη (iMT)
Συνδυαστική απόδοση 150 PS/5.500 rpm, 250 Nm/1.500-4.000 rpm 
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h
10,3”
Τελική ταχύτητα 189 km/h
Μέση κατανάλωση* 9,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 147-154 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.515 x 1.865 x 1.650 mm
Χώρος αποσκευών 562-1.751 lt
Βάρος 1.561 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή. *Μέτρηση DRIVE.

Φωτογραφίες: Φωτεινή Πίμπα

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube