Η προσπάθεια της Kia να καλλιεργήσει μέσω κάποιων μοντέλων ή εκδόσεων και ένα πιο σπορ προφίλ δεν θα μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστο το Rio. Έτσι απέκτησε και αυτό τα διακριτικά «GT Line» στην γκάμα του και, φυσικά, τη σπορ αύρα που αυτή φέρνει με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της.
Παράλληλα με την προσθήκη της νέας έκδοσης, η ελληνική αντιπροσωπεία προχώρησε και στον εξορθολογισμό της γκάμας του Rio, προσφέροντας το πλέον σε όλες τις επιλογές κινητήρα σε δύο μόλις επίπεδα εξοπλισμού: EX Uptown και GT Line, αμφότερα με πολύ πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας.
Οι δύο εκδόσεις διαφέρουν οπτικά μεταξύ τους, με τη GT Line να φέρνει μαζί της αρκετά νέα στιλιστικά στοιχεία, τόσο εξωτερικά όσο και εντός της καμπίνας. Απ’ έξω, νέα είναι η μάσκα, ο ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας και τα ιδιαίτερα φώτα ομίχλης σε σχήμα παγοκύστης που μας είχε συστήσει για πρώτη φορά η Kia στην έκδοση GT του Pro_cee’d. Οι τροχοί είναι μεγαλύτεροι, στις 17”, και νέας σχεδίασης, ενώ η απόληξη της εξάτμισης διπλή. Την πιο σπορ εμφάνιση ολοκληρώνουν τα μαύρα διακοσμητικά σε μαρσπιέ, καθρέφτες και η αντίστοιχου χρώματος διακριτική πίσω αεροτομή. Στο εσωτερικό, η έκδοση GT Line διαφοροποιείται οπτικά από τις νέες επενδύσεις με πινελιές δέρματος στα καθίσματα, το σαγρέ διακοσμητικό που διατρέχει το ταμπλό, τα αλουμινένια πεντάλ και το πολύ όμορφο τιμόνι με το κοφτό κάτω μέρος και τα διακριτικά της έκδοσης.
Top of the range
Η γνωριμία μας με την πιο σπορ έκδοση του Rio έγινε στην τοπ μορφή της. Με τον πιο σύγχρονο μοτέρ στην γκάμα, στην ισχυρότερη εκδοχή του, συνδυαζόμενο μάλιστα με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που εξέλιξε και κατασκευάζει η Kia μόνη της. Αναφερόμαστε φυσικά στον 3κύλινδρο 1.000άρη του κορεατικού ομίλου που αποδίδει 120 PS και 172 Nm ροπής. Μοτέρ που σε κερδίζει με τη στρωτή λειτουργία του, την καλή απόκριση στο γκάζι και το ευρύ φάσμα απόδοσης που ξεκινά από τις πολύ χαμηλές στροφές. Το 7άρι αυτόματο κιβώτιο με τη σειρά του μπορεί να είναι λίγο «νευρικό» στις εκκινήσεις και κάποιες στιγμές αναποφάσιστο στα κατεβάσματα, αλλά είναι αρκούντως γρήγορο στις αλλαγές. Η κλιμάκωση μάλιστα, επιτρέπει στο μοτέρ να ξεδιπλώνει τα χαρίσματά του, τόσο στον τομέα των επιδόσεων όσο και της οικονομίας, με την κατανάλωσή του στις καθημερινές μετακινήσεις να κυμαίνεται στα 7,7 lt/100km.
Όσον αφορά τις επιδόσεις και με δεδομένο ότι το κιβώτιο δεν ευνοεί τις γρήγορες εκκινήσεις, το Rio χρειάζεται από στάση 10,2” για το 0-100 km/h. Επίδοση υποδεέστερη από τα 9,4” του αυτόματου SEAT Ibiza 1.0 TSI 115 PS, αλλά εφάμιλλη του χειροκίνητου Ford Fiesta με τον 1.000άρη EcoBoost των 125 PS. Στα 400 m από στάση, το Rio κλείνει την ψαλίδα από το Ibiza φτάνοντας σε αυτά σε 17,5”, όταν τα νούμερα των Ibiza και Fiesta είναι 16,9” και 17,2”, αντίστοιχα. To Kia δείχνει το ανταγωνιστικό του πρόσωπο και στις ρεπρίζ με τα 80-110 km/h να έρχονται σε 5,0” (4,7” το Ibiza) και τα 110-140 km/h σε 7,8” (7,2” το Ibiza). Εκεί που το κορεατικό σουπερμίνι δεν έχει αντίπαλο είναι στα φρένα. Τα 35,7 m που κατέγραψαν τα όργανά μας για το 100-0 km/h είναι επιπέδου σπόρτσκαρ! Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι στην αντίστοιχη μέτρηση τα Ibiza και Fiesta έχουν «γράψει» 39,6 και 38,1 m.
Η οδική συμπεριφορά από την πλευρά της περιστρέφεται γύρω από τις ζάντες 17” και τα 205/45 λάστιχα. Στο αυτοκινητόδρομο και σε οποιαδήποτε διαδρομή με καλή άσφαλτο το μόνο μειονέκτημα που θα εντοπίσει κάποιος είναι ο ελαφρά αυξημένος θόρυβος κύλισης. Ο οδηγός θα εκτιμήσει τη σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης που περιορίζει την κλίση στις στροφές και το υπάκουο μπροστινό που ακόμα και όταν το πιέσεις αργεί να ανοίξει την τροχιά του. Σε λιγότερο προσεγμένους δρόμους όμως, αντιλαμβάνεσαι αμέσως ότι η ρύθμιση της ανάρτησης δεν έγινε με τους 17άρηδες τροχούς ως βασική επιλογή και τους ελληνικούς δρόμους στα υπόψη! Η ανάρτηση ναι μεν αποσβένει καλύτερα από το παρελθόν τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, εξακολουθεί όμως να κάνει θόρυβο στα δύσκολα και να μεταφέρει κραδασμούς στην καμπίνα. Όχι σε βαθμό που να δυσανασχετούν οι επιβάτες, αλλά σαφώς η άνεση και η ποιότητα κύλισης δεν πλησιάζει αυτή που παρέχει το Ford Fiesta ακόμα στη χαμηλωμένη έκδοση ST Line.
Ευρύχωρο και καλά εξοπλισμένο
Από εκεί και πέρα, το Rio παραμένει και στην έκδοση GT Line όπως το γνωρίσαμε. Με άνετη θέση οδήγησης, καλή εργονομία και ευχάριστη στο μάτι καμπίνα, με το ταμπλό να έχει προσεγμένη συναρμογή αλλά να αδικείται από την επιλογή κάποιων πλαστικών. Οι χώροι συγκαταλέγονται στους κορυφαίους της κατηγορίας και το μεγάλο πορτμπαγκάζ των 325 lt είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμο.
Ο εξοπλισμός είναι υπέρ-πλήρης για τα δεδομένα της κατηγορίας, διαθέτοντας πέρα από το εύχρηστο infotainment με την οθόνη 7”, cruise control, έγχρωμη κάμερα οπισθοπορείας και ένα πακέτο ασφαλείας που πέρα από τους έξι αερόσακους και το υποχρεωτικό ESP περιλαμβάνει ακόμα αυτόματο φρενάρισμα με ανίχνευση και πεζών, ενεργό σύστημα διατήρησης της λωρίδας κ.ά. Με βάση τα παραπάνω, οι €17.720 που ζητά στην κορυφαία του έκδοση το Rio είναι μέσα στα πλαίσια του ανταγωνισμού, πόσω μάλλον αν συνυπολογίσουμε και την εργοστασιακή εγγύηση των επτά ετών ή 150.000 km.
Τι λέει το DRIVE
Η προσθήκη της σειράς GT Line φέρνει μια σπορ νότα στην γκάμα του Rio που στην ισχυρότερη έκδοση του 1.000άρη κινητήρα υποστηρίζεται και από τις επιδόσεις.
Τιμή Από €17.720
Τεχνολογία 998 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 120 PS/6.000 rpm, 172 Nm/1.500-4.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,2”
0-160 km/h 30,2”
0-400 m 17,5” @ 131,2 km/h
0-1.000 m 32,0” @ 162,6 km/h
60-160 km/h 25,3”
50-80 km/h 3,4”
80-110 km/h 5,0”
110-140 km/h 7,8”
Φρένα 100-0 km/h 35,7 m
Τελική ταχύτητα 190 km/h
Μέση κατανάλωση 7,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 121 g/km
Διαστάσεις 4.065 x 1.725 x 1.450 mm
Χώρος αποσκευών 325 lt
Βάρος 1.190 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία
Φωτογραφίες: Φωτεινή Πίμπα