Κάντε ένα flashback και θυμηθείτε το Rio πρώτης γενιάς στις αρχές του 2000. Ωραία, τώρα δείτε το Rio του σήμερα. Τα σχεδόν 20 χρόνια μοιάζουν σχεδόν σαν μια ζωή να χωρίζει τα δύο μοντέλα, με το σημερινό να δείχνει και να είναι ευρωπαϊκό, εντυπωσιακό και πολύ ώριμο.
O έξυπνος συνδυασμός
Η ηλεκτρική ενέργεια έχει γίνει τόσο σημαντική σήμερα που όλες οι εξελίξεις στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας περιστρέφονται γύρω της. Και δεν μιλάμε μόνο για τα ηλεκτρικά και τα plug-in hybrid αλλά και για εκείνα τα μοντέλα με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης. Συνδυασμός που όχι μόνο δεν αλλοιώνει τον χαρακτήρα ή τη φιλοσοφία του κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά βελτιώνουν την απόδοση, μειώνει ελαφρά την κατανάλωση περιορίζοντας έτσι τις εκπομπές ρύπων, και εν τέλει ταιριάζει γάντι στα σύγχρονα «μικρά» αυτοκίνητα.
Το ανανεωμένο Rio φιλοξενεί κάτω από το μοντέρνο του περιτύλιγμα ένα τέτοιο σύνολο. To «EcoDynamics+» συνδυάζει τον 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.0 T-GDi με μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία είναι τοποθετημένη στο πάτωμα του χώρου αποσκευών και μια μονάδα Mild-Hybrid Starter-Generator, δηλαδή μίζα-δυναμό. Το μοτέρ διαθέτει επίσης τεχνολογία μεταβαλλόμενης διάρκειας των βαλβίδων (CVVD) και, παρότι αποδίδει την ίδια ισχύ με τον προγενέστερο Kappa (100 ή 120 PS ανάλογα με την έκδοση), αποδίδει 16% περισσότερη ροπή, φτάνοντας τα 200 Nm στην 120άρα έκδοση που δοκιμάσαμε.
Στην πράξη, το μοτέρ είναι ψυχωμένο και ικανό να κινεί με ευκολία το βάρους 1.253 kg Rio. Πατάς το δεξί πεντάλ και η απόκριση είναι άμεση. Τα 200 Nm είναι διαθέσιμα από τις 2.000 έως τις 3.500 rpm, με το ήπιο υβριδικό σύστημα να εισφέρει μια απαλή ώθηση στις χαμηλές στροφές, ξεκουράζοντας έτσι τον κινητήρα και βελτιώνοντας ελαφρά την κατανάλωση. Στις υψηλές στροφές η απόδοση πέφτει κάπως, αλλά η αποστολή του έχει ήδη ολοκληρωθεί με επιτυχία στις χαμηλές και μεσαίες.
Για όσους αγχώνονται για το πόσο αντιληπτό στην αίσθηση είναι το ήπιο υβριδικό σύστημα, οφείλουμε να τους ενημερώσουμε ότι χωρίς το μικρό γραφικό που δείχνει τη «ροή ενέργειας» στον ψηφιακό πίνακα οργάνων που έχει διαγώνιο 4,2”, δεν θα καταλάβουν τίποτα.
Το 7άρι διπλοσύμπλεκτο σασμάν, κάποιες φορές είναι λίγο νευρικό στο ξεκίνημα και με μικρή καθυστέρηση στο kickdown όταν οδηγείς για ώρα νωχελικά, αλλά κάνει γρήγορα τις αλλαγές και εν τέλει αποδεικνύεται άξιος σύμμαχος του κινητήρα. Για τις αστικές μετακινήσεις, η προτιμότερη επιλογή ανάμεσα από τα τρία προγράμματα λειτουργίας (Eco, Normal και Sport) είναι το Eco mode. Μπορεί να φιμώνει τον κινητήρα, αλλά κάνει το συνολικό πακέτο μοτέρ-κιβωτίου ευχάριστα ήρεμο. Όσον αφορά στην κατανάλωση, η Kia υποστηρίζει ότι το ήπιο υβριδικό πακέτο μπορεί να μειώσει την κατανάλωση και τους ρύπους έως και 8,1% σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση. Εμείς, θα πούμε ότι στην πράξη είδαμε τη μέση κατανάλωση στα 7,6 lt η οποία, πιέζοντας τον κινητήρα σε έντονο ρυθμό και στο πρόγραμμα Sport, ανέβηκε έως τα 9,7 lt/100 km. Σε καθημερινές αστικές μετακινήσεις όμως και με σωστή χρήση, θα δεις εύκολα τιμή γύρω από τα 7,0 lt/100 km.
Καθ’ οδόν...
Τουλάχιστον ως GT Line που το δοκιμάσαμε, το Rio είναι ένα σύγχρονο σουπερμίνι πολύ ευχάριστο να το οδηγείς. Το αυτοκίνητο είναι στιβαρό και το αισθάνεσαι «ένα κομμάτι» από τα πρώτα κιόλας μέτρα. Από την άλλη, η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης σε συνδυασμό με τις 17άρες ζάντες (με λάστιχα 205/45) της συγκεκριμένης έκδοσης σαφώς δεν είναι η ιδανική επιλογή για τους κακούς ελληνικούς δρόμους. Οι κακοτεχνίες φιλτράρονται μεν, ωστόσο με θόρυβο που γίνεται αισθητός στην καμπίνα. Βέβαια κανένας κατασκευαστής δεν επιλέγει το set-up του σύμφωνα με τους ελληνικούς δρόμους...
Σε ένα πιο σβέλτο τέμπο όμως, το πλαίσιο, η ανάρτηση και ο κινητήρας αποδεικνύεται ότι συνεργάζονται πολύ καλά και με υψηλές δυνατότητες. Το Rio, παραμένει ουδέτερο και ασφαλές ακόμα και σε συνθήκες έντονης πίεσης, η ανάρτηση κοντρολάρει άψογα το βάρος του αυτοκινήτου, ενώ ο κινητήρας υπόσχεται πως δεν θα προδώσει τον οδηγό άπαξ και τον δουλεύει στο ωφέλιμο εύρος του. Στο Sport προφίλ λειτουργίας, το τιμόνι γίνεται αισθητά πιο βαρύ χωρίς ανάλογο οδηγικό αντίκρισμα. Δεν είναι τόσο ότι χρειάζεται πολλή δύναμη για να το «δουλέψεις» όσο ότι φιλτράρει σημαντικά την πληροφόρηση που μεταφέρεται στα χέρια σου.
In & Out
Στο ανανεωμένο Rio οι αλλαγές είναι μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού. Και έχουν γίνει με γνώμονα όχι τη διαφοροποίηση της εικόνας του μοντέλου αλλά τη βελτίωση της. Το μάτι θα πέσει πάνω στην ανασχεδιασμένη και πιο λεπτή γρίλια στη μάσκα (tiger nose), στον μεγαλύτερο προφυλακτήρα καθώς και στα νέα full LED φώτα. Ακόμη πιο ξεχωριστή βέβαια είναι η έκδοση GT Line που εφοδιάζεται με προβολείς ομίχλης LED «ice cube», πλαϊνά μαύρα μαρσπιέ, όμοιου χρώματος καθρέφτες, πίσω αεροτομή, 8άκτινες 17άρες ζάντες και διπλή εξάτμιση.
Στην καμπίνα, οι σχεδιαστές φρόντισαν έτσι ώστε η ατμόσφαιρα να είναι συγκρατημένα σπορ. Έχουν συνδυάσει επιτυχημένα λεπτομέρειες όπως οι εμφανείς ραφές στα καθίσματα και στο τιμόνι, και το «φιλέτο» τύπου ανθρακονήματος που διατρέχει το ταμπλό είναι ακόμα μια έξυπνη πινελιά. Δεν λείπουν επίσης τα αλουμινένια πεντάλ και το τριάκτινο «κοφτό» στο κάτω μέρος τιμόνι που φέρει την υπογραφή «GT Line».
Συνολικά η αίσθηση είναι πολύ περισσότερο από θετική, με όμορφο διάκοσμο, σκληρά πλαστικά με σωστή συναρμογή και εργονομία που βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο.
Η κεντρική οθόνη αφής των 8” είναι καλαίσθητη και εύχρηστη, ενώ η αναβαθμισμένη ψηφιακή οθόνη των 4,2” μέσα στον πίνακα οργάνων είναι πλέον υψηλότερης ανάλυσης. Το infotainment προσφέρει πολλαπλές συνδέσεις Bluetooth, επιτρέποντας στους χρήστες να συνδέονται ταυτόχρονα με δύο κινητές συσκευές, καθώς και δυνατότητα σύνδεσης μέσω Apple Carplay ή Android Auto. Σε επίπεδο ευρυχωρίας, το Rio συνεχίζει να προσφέρει μια από τις πιο καλύτερες καμπίνες της κατηγορίας, ενώ με 325 lt για τις δεν θα αφήσεις πίσω τίποτα από τα είδη πρώτης ανάγκης.
Η τιμή για το Rio με το συγκεκριμένο πακέτο κινητήρα-κιβωτίου δεν έχει διαμορφωθεί ακόμα από την ελληνική αντιπροσωπεία. Εκτιμούμε όμως πως θα ξεκινά από τις €18.000 για το βασικό επίπεδο εξοπλισμού και θα ξεπερνάει σαφώς τις €19.000 για το πληθωρικό GT Line. Έκδοση που διαθέτει ακόμη αυτόματο κλιματισμό, δισκόφρενα πίσω, έγχρωμη κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα αυτόνομης πέδησης με ανίχνευση πεζών, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας και αυτόματης εναλλαγής φώτων (μεγάλα-μεσαία) και σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής οδηγού.
Τι λέει το DRIVE
Το ανανεωμένο «μικρό» της Kia, το Rio, επέστρεψε στην αρένα των σουπερμίνι οχημάτων, έτοιμο να αντιμετωπίσει κάθε αντίπαλο που θα σταθεί εμπόδιο στο διάβα του για την επιτυχία.
Τιμή Από €18.000 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία MHEV, κινητήρας βενζίνης 998 cc, i3, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 120 PS/6.000 rpm, 200 Nm/2.000-3.500 rpm, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,3”
Τελική ταχύτητα 190 km/h
Μέση κατανάλωση 7,6 lt/100 km*
Εκπομπές CO2 126 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.070 x 1.725 x 1.450 mm
Χώρος αποσκευών 325 lt
Βάρος 1.253 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή * Μέτρηση DRIVE
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης