Test drive: Kia Picanto 1.2 Auto

Test drive: Kia Picanto 1.2 Auto

Το Kia Picanto επιστρέφει με ελαφρύ φρεσκάρισμα και νέο αυτόματο κιβώτιο, το οποίο και δοκιμάζουμε.

Το Kia Picanto 3ης γενιάς παρουσιάστηκε το 2017 και εξαρχής κέρδισε τις πλέον θετικές εντυπώσεις, μαζί με μια από τις κορυφαίες θέσεις του A-Segment. Πριν από μερικούς μήνες όμως ήταν ήδη ώρα για την ανανεωμένη εκδοχή του μοντέλου, με διακριτικές αισθητικές επεμβάσεις και μια σειρά από βελτιώσεις στους κινητήρες και τον εξοπλισμό.

Η πρώτη δοκιμή του ανανεωμένου Picanto αφορά την έκδοση με τον ατμοσφαιρικό 1.2 MPI των 84 PS και το ρομποτιζέ αυτόματο κιβώτιο 5 σχέσεων. Οι τιμές για αυτό το συνδυασμό κινητήρα/κιβωτίου ξεκινούν από τις €14.390 για το επίπεδο εξοπλισμού LX Optimum (με την τρέχουσα έκπτωση), με το κορυφαίο GT-Line της δοκιμής να ανεβαίνει στις €15.990. Για όσους θα ήθελαν ένα ακόμη πιο προσιτό αυτόματο Picanto, υπάρχει και με χιλιάρι κινητήρα 67 PS και βασική τιμή τις €12.790 για το επίπεδο εξοπλισμού LX Inmotion.

Ενδεικτικά, η επιβάρυνση για το αυτόματο κιβώτιο σε σύγκριση με τις αντίστοιχες χειροκίνητες εκδόσεις είναι €1.000 για τον τρικύλινδρο 1.000άρη και €1.300 για τον τετρακύλινδρο 1.200άρη, δηλαδή σημαντική αλλά όχι παράλογη.

KIA Picanto

Σχεδίαση πυραύλου τσέπης
Το Picanto GT-Line της δοκιμής ξεχωρίζει αισθητικά από τα νέα γραφικά LED στα φώτα και τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω. Πιο συγκεκριμένα μπροστά έχουμε νέα κεντρική εισαγωγή αέρα που ενσωματώνει τους προβολείς ομίχλης και ενώνεται οπτικά με τις πλευρικές εσοχές. Αντίστοιχες εσοχές έχουμε και πίσω, με οριζόντιους ανακλαστήρες και νέο διαχύτη που φιλοξενεί δύο διακοσμητικές απολήξεις της εξάτμισης. Όλα αυτά συνδυάζονται με κόκκινες και glossy black λεπτομέρειες, προεκτάσεις των μαρσπιέ, και στάνταρ ζάντες αλουμινίου 16” με τέσσερις διπλές ακτίνες, διαμορφώνοντας ένα άκρως επιθετικό σύνολο που αγγίζει τα όρια της υπερβολής για την κατηγορία, παραμένοντας πάντως μέσα σε εκείνα του καλόγουστου.

Στο εσωτερικό, η εικόνα είναι γνώριμη με – τυπικά για την κατηγορία - σκληρά πλαστικά που όμως έχουν κορυφαία συναρμογή. Οι χώροι για τους επιβάτες παραμένουν κορυφαίοι για την κατηγορία όπως και το πορτμπαγκάζ των 255 λίτρων. Οι αλλαγές αφορούν τη μεγαλύτερη κεντρική οθόνη αφής 8” για το infotainment (στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις εξοπλισμού εκτός από τη βασική Inmotion) και το νέο πίνακα οργάνων με μεγαλύτερη έγχρωμη οθόνη 4,2” για τον υπολογιστή ταξιδιού ανάμεσα από τα χρωμιωμένα όργανα.

KIA Picanto

Το infotainment που συνδυάζεται με ηχοσύστημα 6 ηχείων υποστηρίζει Android Auto και Apple Carplay, η οθόνη του έχει καλή απόκριση στην αφή και το μενού είναι εύχρηστο με μια σειρά από φυσικά κουμπιά συντομεύσεων και δύο περιστροφικούς διακόπτες για την ένταση και τον συντονισμό. Αρκετές λειτουργίες ελέγχονται και από το τριάκτινο τιμόνι το οποίο στην έκδοση GT-Line έχει κόκκινες ραφές και δερμάτινη επένδυση ενώ συνδυάζεται με δερμάτινα καθίσματα σε μαύρο/κόκκινο και πεντάλ αλουμινίου.

Όλα τα Picanto έχουν στάνταρ 6 αερόσακους, ενώ από την έκδοση EX Premium κι επάνω υπάρχει προειδοποίηση σύγκρουσης και αυτόματο φρενάρισμα σε περίπτωση ανάγκης. Δεν υπάρχουν όμως άλλα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, παρόλο που στην τιμή του GT-Line θα περιμέναμε στοιχεία όπως διατήρηση λωρίδας και cruise control.

KIA Picanto

Κορυφαίο πλαίσιο
Στο δρόμο το Picanto εξακολουθεί να εντυπωσιάζει με τη στιβαρότητα του πλαισίου. Η ρύθμιση της ανάρτησης έχει σφιχτή φιλοσοφία κάτι που σε συνδυασμό με τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά 195/45/16 του GT-Line δεν είναι ό,τι καλύτερο για την άνεση στους κατσαρούς δρόμους του λεκανοπεδίου. Αντίθετα, το κράτημα και η σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες είναι υποδειγματικά για την κατηγορία και το Picanto διεκδικεί τον τίτλο του πιο ευχάριστου στην οδήγηση αυτοκινήτου πόλης.

Ως ένα γνήσιο τέτοιο, το μικρό της Kia διακρίνεται για την ευελιξία του με κύκλο στροφής μόνο 4,7 m, τιμόνι όσο ελαφρύ χρειάζεται και θέση οδήγησης με εξαιρετική ορατότητα. Σε συνδυασμό με την κάμερα οπισθοπορείας (στάνταρ στο GT-Line) το παρκάρισμα είναι πανεύκολη διαδικασία παρόλο που λείπουν οι πίσω αισθητήρες απόστασης.

KIA Picanto

Ο τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας των 1,2 λίτρων αποδίδει 84 PS και 118 Nm, οπότε είναι ικανοποιητικός για το βάρος και τον χαρακτήρα του οχήματος. Το συγκεκριμένο κιβώτιο είναι αυτόματο ρομποτιζέ, δηλαδή ένα χειροκίνητο με εντελώς αυτοματοποιημένη λειτουργία του συμπλέκτη και του λεβιέ, κάτι που προσφέρει ασυναγώνιστη ευκολία στην οδήγηση. Οι αλλαγές σχέσεων γίνονται σχετικά ομαλά για το είδος του κιβωτίου ειδικά μόλις μάθεις να αφήνεις λίγο το γκάζι κατά την αλλαγή. Αλλά σε συνθήκες προσπέρασης και πάλι αρκετά πιο αργά από ότι θα ήθελε ο οδηγός. Με ήπια χρήση του γκαζιού σε ευθεία, το κιβώτιο αλλάζει σχέσεις στις 2.000 rpm προς όφελος της οικονομίας καυσίμου, ενώ με περισσότερο γκάζι τις κρατά μέχρι και τον κόφτη. Υπάρχει και χειροκίνητη λειτουργία, όμως σε κάθε περίπτωση η σχετικά κοντή κλιμάκωση των μόνο πέντε σχέσεων οδηγεί σε αυξημένο θόρυβο πάνω από τα 120 km/h όπου ο κινητήρας λειτουργεί με 3.500 rpm.

Σε σύγκριση με την αντίστοιχη έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο που κοστίζει €1.300 λιγότερο, το αυτόματο Picanto είναι πιο αργό στην επιτάχυνση 0-100 km/h κατά 3,2” (15,7” έναντι 12,5”) ενώ έχει και επιβάρυνση 0,2-0,3 lt/100km στη μέση κατανάλωση (κατά WLTP) σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώνει η Kia.

Εμείς πάντως εκτιμήσαμε πολύ την χαμηλή κατανάλωση παρότι κινηθήκαμε επι το πλείστον σε αστικό περιβάλλον με μέτρια κυκλοφοριακή συμφόρηση. Τα 5,8 lt/100km είναι μια τιμή που μπορεί να επιτευχθεί χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια από τον οδηγό.

KIA Picanto

Συνοψίζοντας, το Kia Picanto εξακολουθεί να εντυπωσιάζει με την οδική συμπεριφορά, τους χώρους και την αίσθηση στιβαρότητας για τα δεδομένα της κατηγορίας. Το κιβώτιο αν και παραμένει αργό με απόλυτα κριτήρια, μετράει σίγουρα στα υπέρ για εκείνον που θέλει απόλυτη ευκολία οδήγησης και είναι διατεθειμένος να πληρώσει κάτι παραπάνω γι’ αυτό, χωρίς να ανεβάζει σημαντικά την κατανάλωση.

Διαμορφώστε το δικό σας Kia Picanto εδώ


Τι λέει το DRIVE
Το Kia Picanto παραμένει ένα από τα καλύτερα και πιο ολοκληρωμένα μίνι της αγοράς. Αν και η έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο είναι αντικειμενικά πιο συμφέρουσα, το ρομποτιζέ αυτόματο κιβώτιο δίνει εξαιρετική ευκολία στην οδήγηση.
Τιμή Από €14.390 (έκδοση LX Optimum AMT)
Τεχνολογία Κινητήρας βενζίνης 1.197 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, ψεκασμός πολλαπλών σημείων, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο 5 σχέσεων
Απόδοση 84 PS/6.000 rpm, 118 Nm/4.200 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 15,7”
Τελική ταχύτητα 172 km/h
Μέση κατανάλωση* 5,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2124-132 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 3.595 x 1.595 x 1.485 mm
Χώρος αποσκευών 255 lt
Βάρος 1.094 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή *Μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες: Φωτεινή Πίμπα

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube