Με το Picanto τρίτης γενιάς, η Kia παραμένει πιστή στη λογική της δημιουργίας αυτοκινήτων πόλης που χαίρεσαι να τα βλέπεις, να τα οδηγείς αλλά και… να τα πληρώνεις.
Η γκάμα κινητήρων του κορεατικού μίνι ξεκινά με το βασικό ατμοσφαιρικό 1.000άρι των 67 PS και κορυφώνεται με τον 1.0 T-GDi των 100 PS. Ανάμεσά τους υπάρχει η έκδοση που δοκιμάζουμε εδώ, 1.2 MPI με 84 PS. Πρόκειται για έναν 4κύλινδρο κινητήρα με αρκετά πολιτισμένη λειτουργία. Στοιχείο που έχει τη σημασία του σε μια κλάση όπου κυριαρχούν τα 3κύλινδρα μοτέρ και η ηχομόνωση είναι περιορισμένη. Έχει ευχάριστη απόκριση και δύναμη που επαρκεί για να κινείσαι σβέλτα στην πόλη, παρότι το κιβώτιο, με τον ελαφρύ και ακριβή λεβιέ, έχει αρκετά αραιή κλιμάκωση, με την 3η να ξεπερνά τα 140 km/h.
Με τέρμα γκάζι, ανακαλύπτεις ένα μοτέρ που έχει αρκετή όρεξη να στροφάρει. Η τυπική προσπέραση 80-110 km/h ολοκληρώνεται σε 6,7”. Δηλαδή οριακά πιο αργά από τα 6,6” του Peugeot 108 1.2 82 PS, αλλά με αρκετή διαφορά από τα 5,7” του Suzuki Ignis 1.2 90 PS. Αντίστοιχη είναι και η κατάταξη στις επιδόσεις από στάση, με το Kia να χρειάζεται 11,6” για τα 100 km/h, με το Peugeot στα 11,5” και το Suzuki στα 9,9”. Το Picanto με τον 1.0 T-GDi είναι βέβαια αρκετά πιο γρήγορο, με 5,2” και 9,2”, αντίστοιχα.
Η ανάρτηση του Picanto είναι αρκετά σφιχτή για τα δεδομένα της κατηγορίας. Χαρίζει εξαιρετική σταθερότητα σε υψηλή ταχύτητα και δεν επιτρέπει μεγάλη κλίση στις στροφές, οπότε εμπνέει εμπιστοσύνη υπό πίεση. Όμως από την άλλη δεν διακρίνεται σε άνεση, ειδικά στην έκδοση GT Line που φορά χαμηλοπρόφιλα λάστιχα (195/45R16) και αντιδρά κάπως ξερά στις ανωμαλίες των δρόμων της πόλης.
Η καμπίνα του Picanto είναι ένα από τα δυνατά χαρτιά του. Οι χώροι είναι κορυφαίοι και η θέση οδήγησης άνετη ακόμα και για κάποιον ψηλό. Τα υλικά του ταμπλό είναι σκληρά, όπως σε όλα τα μίνι, αλλά αρκετά ευχάριστα στην αφή και καλά μονταρισμένα. Η κεντρική κονσόλα εντυπωσιάζει σε πρακτικότητα, με δύο ποτηροθήκες και έναν διώροφο χώρο εμπρός από τον λεβιέ. Ούτε ο χώρος αποσκευών δεν αφήνει περιθώρια για αρνητικά σχόλια, με 255 lt, μοκέτα σε κάθε ορατή επιφάνεια και αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα σε αναλογία 60/40.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Kia Picanto X-Line 1.0 T-GDi
Στο τέλος της ημέρας, η κατανάλωση διατηρήθηκε στα 6,4 lt/100 km. Τιμή λογική, η οποία όμως δεν απειλεί τα οικονομικότερα μοντέλα του ανταγωνισμού που γράφουν «5άρια». Από την άλλη, είναι σχεδόν μισό λίτρο χαμηλότερη από του Picanto 1.0 T-GDi. Αν κινείσαι συχνά εκτός πόλης και μπορείς να δώσεις το επιπλέον ποσό που απαιτείται για την αγορά του (€1.400), δύσκολα θα αντισταθείς στις κορυφαίες ρεπρίζ του τούρμπο. Αν όμως ψάχνεις για ένα σβέλτο και ευχάριστο αυτοκίνητο για χρήση ως επί το πλείστον εντός πόλης, η πλάστιγγα γέρνει σίγουρα προς το 1.2.
Ειδικά αν δεν επιλέξεις την ομολογουμένως πανέμορφη έκδοση GT Line της δοκιμής, αλλά την πιο προσιτή EX Instyle. Επί της ουσίας θα στερηθείς μόνο το σύγχρονο infotainment με την έγχρωμη οθόνη αφής 7” και την κάμερα οπισθοπορείας. Όμως και το βασικό ηχοσύστημα έχει Bluetooth, θύρες USB/AUX, τέσσερα ηχεία και χειριστήρια στο τιμόνι. Άλλες ελλείψεις δεν υπάρχουν, ενώ με τις -ατσάλινες- ζάντες 14” που φοράει, εκείνη η έκδοση του Picanto θα είναι και πιο άνετη. Σε συνδυασμό με την εργοστασιακή εγγύηση επτά ετών ή 150.000 km της Kia, τα €10.990 που κοστίζει δεν ακούγονται καθόλου πολλά. Το αντίθετο.
Τι λέει το DRIVE
Ευχάριστο στο δρόμο, σβέλτο και προσιτό, το 1.2 αποτελεί την πιο ισορροπημένη επιλογή από την γκάμα του Picanto Μακάρι να ήταν λίγο πιο άνετο και να έκαιγε λιγότερο.
Τιμή Από €10.990 (GT-line €12.690)
Τεχνολογία 1.248 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, πολλαπλός ψεκασμός, 84 PS/6.000 rpm, 12,4 kgm/4.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,6”
0-400 m 18,0” @ 122,7 km/h
0-1.000 m 33,5” @ 151,6 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 10,6”
50-80 km/h (3η) 6,2”
80-110 km/h (3η) 6,7”
80-110 km/h (4η) 9,2”
110-140 km/h (4η) 13,2”
110-140 km/h (5η) 19,1”
Φρένα 100-0 km/h 40,5 m
Τελική ταχύτητα 173 km/h
Μέση κατανάλωση 6,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 106 g/km
Διαστάσεις 3.595 x 1.595 x 1.485 mm
Χώρος αποσκευών 255 lt
Βάρος 980 kg
Μετρήσεις DRIVE
Φωτογραφίες: Φωτεινή Πίμπα