Test drive: Kia e-Niro 64 kWh

Test drive: Kia e-Niro 64 kWh

To ηλεκτρικό Kia e-Niro που κυκλοφορεί εδώ και δύο χρόνια στην ευρωπαϊκή αγορά φέρνει το αύριο πιο κοντά.

Τους τελευταίους μήνες έχει προστεθεί στον ελληνικό τιμοκατάλογο της Kia το Niro, σε plug-in hybrid και ηλεκτρική έκδοση (e-Niro).

Πρόκειται για ένα crossover που από πλευράς διαστάσεων τοποθετείται κάτω από το Sportage. Η έκδοση που δοκιμάζουμε είναι η ηλεκτρική Long Range, με μπαταρία 64 kWh και ηλεκτρικό κινητήρα 204 PS (150 kW). Το επισημαίνουμε διότι υπάρχει και Mid Range με μπαταρία 39,2 kWh και 136 PS (100 kW).

Διαβασμένο
Το e-Niro κυκλοφορεί στην ευρωπαϊκή αγορά περίπου δύο χρόνια, αλλά αυτό δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση ξεπερασμένο hardware. Με μήκος 4,37 m πατάει ουσιαστικά σε δύο κατηγορίες μεγέθους και η απόσταση των 15,5 cm από το έδαφος εξασφαλίζει το απαραίτητο crossover ύφος.

Η σχεδίαση είναι χαμηλών τόνων και η ηλεκτρική έκδοση ξεχωρίζει από την plug-in hybrid χάρη στην κλειστή μάσκα με το πορτάκι φόρτισης, τις πετρόλ χρωματικές λεπτομέρειες, το μεγάλο πίσω σπόιλερ και τις αεροδυναμικές, 17άρες ζάντες αλουμινίου.

Η ηλεκτρική έκδοση e-Niro υπήρχε στα σχέδια της Kia από τη φάση σχεδίασης του μοντέλου. Η πίσω ανάρτηση είναι ανεξάρτητη πολλαπλών συνδέσμων και το πακέτο μπαταριών ιόντων λιθίου είναι τοποθετημένο όσο πιο χαμηλά γίνεται, για να δίνει επίσης χαμηλό κέντρο βάρους και να μην επηρεάζει τους χώρους. Το ηλεκτρικό μοτέρ της έκδοσης Long Range είναι επαρκές για να κινήσει με σβέλτο ρυθμό τα 1.737 kg του e-Niro. Με 204 PS και 395 Nm από το μηδέν, τα 7,8” που ανακοινώνει ο κατασκευαστής για την επιτάχυνση 0-100 km/h μοιάζουν συντηρητική τιμή σε σχέση με την αίσθηση που αποκομίζεις σε πλήρη επιτάχυνση. Για να μη σπαταλάται ενέργεια, η τελική περιορίζεται στα 167 km/h που έτσι κι αλλιώς είναι αρκετά υψηλά για ηλεκτρικό.

Kia e-Niro 64 kWh drive_gr 5

Υπάρχουν τέσσερα προγράμματα λειτουργίας ECO+ (μέχρι 90 km/h), Eco, Normal και Sport, και ενεργό σύστημα ανάκτησης ενέργειας με κάμερα. Ο οδηγός μπορεί να επέμβει στο τελευταίο μέσω των paddles στο τιμόνι και να επιλέξει ένα από τα πέντε επίπεδα έντασης: Off, Level 1, Level 2, Level 3 και «One Pedal», με το οποίο εάν διαβάζεις σωστά την ροής της κίνησης σπάνια θα χρειαστεί να πατήσεις φρένο. Σε ήπιες συνθήκες κίνησης στην πόλη και με ενεργοποιημένο το πρόγραμμα Eco+, η κατανάλωση μένει κάτω από τις 15 kWh/100 km και η αυτονομία, μαζί με την ανάκτηση ενέργειας, θα πλησιάσει τα 450 km.

Στη δοκιμή μας, με κάμποσο αυτοκινητόδρομο και σβέλτο ρυθμό σε δρόμους της περιφέρειας, έφτασε κατά μέσο όρο τις 17 kWh/100 km και η αυτονομία πλησίασε τα 400 km συνυπολογίζοντας και την ανάκτηση. Για να πετύχεις παρόμοια αυτονομία στον αυτοκινητόδρομο θα πρέπει να κινείσαι συνετά και να χρησιμοποιήσεις το ενεργό cruise control για μέγιστη ανάκτηση ενέργειας σε αυτό το πεδίο κίνησης.

Με ένα Wallbox, μπορείς να φορτίζεις το e-Niro με ισχύ έως 11 kW, κάτι που σημαίνει ότι η μπαταρία των 64 kWh γεμίζει πλήρως σε λιγότερες από έξι ώρες. Και με τόση αυτονομία, το πιθανότερο είναι ότι θα χρειάζεται φόρτιση το πολύ δύο φορές την εβδομάδα, ενώ θα μειώσει και το «άγχος φόρτισης» από το οποίο διακατέχεται κάθε ιδιοκτήτης ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Σε απλή οικιακή πρίζα, το e-Niro φορτίζει με ρυθμό περίπου 10 km ανά ώρα. Οπότε, αν δεν έχεις φορτιστή, μπορείς να γεμίσεις μια φορά τη μπαταρία σε κάποιο γρήγορο φορτιστή και ύστερα να κάνεις συντήρηση, ανακτώντας περισσότερα από 100 km με κάθε ολονύχτια φόρτιση. Από την άλλη, το e-Niro μπορεί να φορτίζει και σε συνεχές ρεύμα (DC) με έως και 100 kW, φτάνοντας τη μπαταρία από το 20% στο 80% σε μόλις 42 λεπτά.

Ι, e-Niro
Οδηγώντας το e-Niro απολαμβάνεις την ησυχία που προσφέρουν όλα τα EV, με τη σφιχτή ανάρτηση να διαχειρίζεται σωστά και χωρίς θόρυβο τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Σε πιο σβέλτη οδήγηση παίρνει ελεγχόμενη κλίση που δεν επηρεάζει την πορεία που έχεις χαράξει. Οι όποιες υπερβολές από πλευράς οδηγού τιθασεύονται ομαλά από το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας.

Σε περίπτωση που το απενεργοποιήσεις και οδηγήσεις επιθετικά, θα εντυπωσιαστείς από τη δύναμη του ηλεκτρομοτέρ. Είναι τόση που τα εμπρός λάστιχα ταλαιπωρούνται στα κλειστά κομμάτια παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του συστήματος Torque Vectoring μέσω των φρένων. Και πάλι όμως παραμένει απόλυτα ελεγχόμενο σε κάθε περίπτωση, κάνοντας σαφές πως δεν είναι ένα μοντέλο που φτιάχτηκε για να οδηγείται έτσι. Στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύει με άνεση, είναι ευθύβολο και προσφέρει ποιοτική κύλιση, με βασική πηγή θορύβου μέσα στη συνολική ησυχία τον αέρα.

Kia e-Niro 64 kWh drive_gr 6

Ο οδηγός ενημερώνεται από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 7” που απεικονίζει διάφορες λειτουργίες και το προηγμένο σύστημα πολυμέσων που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα. Η έγχρωμη οθόνη που το συνοδεύει έχει διαγώνιο 10,25” και δίνει εξατομικευμένες πληροφορίες για το ηλεκτρικό σύστημα και έχει δυνατότητα σύνδεσης Android Auto και Apple CarPlay. Ακριβώς από κάτω βρίσκονται τα φυσικά χειριστήρια του ηχοσυστήματος και του κλιματισμού, καθώς και μία θήκη για το smartphone. Γενικά, υπάρχουν πολλές και χρηστικές θήκες χάρη στην χρήση λεβιέ ταχυτήτων by-wire που βρίσκεται υπερυψωμένος στην κονσόλα δαπέδου.

Το εσωτερικό του e-Niro ευνοείται από το μεταξόνιο των 2,7 m και διαθέτει καλούς χώρους για τέσσερις ενηλίκους και τις αποσκευές τους (451 lt). Η ποιότητα των υλικών είναι καλή, με το πάνω μέρος του ταμπλό και των εμπρός θυρών να καλύπτεται από μαλακό πλαστικό. Η συναρμογή είναι προσεγμένη και το φινίρισμα υποδειγματικό.

Kia e-Niro 64 kWh drive_gr 7

Το Kia e-Niro έρχεται σε μία έκδοση εξοπλισμού που περιλαμβάνει πληθώρα στοιχείων άνεσης και πλήρες πακέτο συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας που επιτρέπουν μέχρι και αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2. Η τιμή της έκδοσης Long Range είναι σχεδόν €47.000 και κρίνεται ιδιαίτερα ανταγωνιστική για την ισχύ και την αυτονομία της. Σε συνδυασμό μάλιστα με την κρατική επιδότηση “κινούμαι ηλεκτρικά”, η τιμή πέφτει στις €40.275.

Εάν σε αυτά συνυπολογίσουμε τους καλούς χώρους, τον πληρέστατο εξοπλισμό, το καλό πρόσωπο στον δρόμο και την 7ετή εγγύηση (ή 150.000 km) που καλύπτει και την μπαταρία με το ηλεκτρομοτέρ, τότε αναβαθμίζεται ακόμα πιο πολύ ως υποψήφια επιλογή.

Δείτε εδώ τις δύο εκδόσεις του Kia e-Niro


Τι λέει το DRIVE
Το Kia e-Niro 64 kWh είναι ένα ολοκληρωμένο "ηλεκτρικό" πακέτο που προσφέρει υψηλή απόδοση και ικανή αυτονομία που θα σου περιορίσει το άγχος. Κερασάκι στην τούρτα, ο πλήρης εξοπλισμός και η 7ετής εγγύηση.
Τιμή Από €46.990 (Από €42.990 η έκδοση 39,2 kWh)
Τεχνολογία BEV, σύγχρονος κινητήρας μόνιμου μαγνήτη, μπαταρία Li-Ion 64 kWh (180 Ah), κίνηση εμπρός, κιβώτιο σταθερής σχέσης
Απόδοση 204 PS/3.800-8.000 rpm, 395 Nm/0-3.600 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,8”
Τελική ταχύτητα 167 km/h
Μέση κατανάλωση* 17 kWh/100 km
Αυτονομία 390 km (μέση)
Εκπομπές CO2 0 g/km
Διαστάσεις 4.375 x 1.805 x 1.560 mm
Χώρος αποσκευών 451 lt
Βάρος 1.737 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *Μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube