Test drive: Kia Ceed 1.4 T-GDi GTline

Test drive: Kia Ceed 1.4 T-GDi GTline

Το 1.400άρι GTline Ceed γεφυρώνει το χάσμα ανάμεσα στις μικρότερες εκδόσεις του κορεατικού χάτσμπακ και την κορυφαία GT, προσφέροντας πιο light επιδόσεις στο ίδιο αισθητικό πακέτο.

Η απόφαση της Kia να δημιουργήσει ένα σχεδιαστικό κέντρο στην καρδιά της Ευρώπης, στη Φρανκφούρτη, ήταν σαφώς μια από τις πιο αποδοτικές επενδύσεις που έκανε η κορεατική φίρμα τα τελευταία χρόνια. 

Μεταφέροντας τη σχεδίαση και την εξέλιξη εκεί, δεν κατάφερε απλώς να προσδώσει ευρωπαϊκή ταυτότητα στα μοντέλα της και να τα ευθυγραμμίσει με τα «θέλω» των οδηγών της Γηραιάς Ηπείρου, αλλά να δώσει στα περισσότερα απ’ αυτά εμφάνιση για… βραβείο. 

Το απερχόμενο Ceed ήταν αναμφίβολα ένα από τα πιο ξεχωριστά και όμορφα μοντέλα σε μια κατηγορία που ελάχιστοι κατασκευαστές τολμούν για το διαφορετικό. Στην τρίτη γενιά του πλέον, το νέο μοντέλο δεν θα μπορούσε παρά να βαδίσει στα ίδια μονοπάτια. 

Παρόλο που η σχεδιαστική προσέγγιση είναι μάλλον λίγο πιο συντηρητική σε σύγκριση με το πρόσφατο παρελθόν, το Ceed διαθέτει και σήμερα ένα από τα πιο κομψά σχήματα. Στην έκδοση GTline που δοκιμάζουμε εδώ, μάλιστα, αποκτά και λίγο πιο δυναμική εμφάνιση: Διαφορετικός εμπρός προφυλακτήρας με μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα, πλευρικά μαρσπιέ, ψευδoδιαχύτη πίσω και δίχρωμες 17άρες ζάντες αλουμινίου.

Kia Ceed 1.4 T-GDi GTline

Στο εσωτερικό, τη διαφορά σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του νέου Ceed που γνωρίσαμε πρόσφατα, κάνουν οι δίχρωμες επενδύσεις σε μαύρο και γκρι χρώμα, το δέρμα στο πλαϊνό των θυρών και τα αλουμινένια πεντάλ, που αποτελούν αποκλειστικό προνόμιο των εκδόσεων GT line, ανεξαρτήτως του κινητήρα που θα επιλέξεις. 

Κατά τα άλλα, η καμπίνα παραμένει το ίδιο ποιοτική όσον αφορά τα πλαστικά με ιδιαιτέρως προσεγμένη τη συναρμολόγησή τους. Η θέση οδήγησης είναι άριστη, με το κάθισμα και το τιμόνι να ρυθμίζονται σε ύψος και απόσταση, και το πρώτο να στηρίζει πολύ αποτελεσματικά το σώμα όταν ο οδηγός παρασυρθεί από την σπορ αύρα του συγκεκριμένου Ceed και ανεβάσει ρυθμό στις στροφές.

Kia Ceed 1.4 T-GDi GTline

Η εργονομία είναι σχεδόν άριστη και ο οδηγός που θα μπει για πρώτη φορά στο αυτοκίνητο δεν θα αργήσει να προσαρμοστεί. Κι αυτό διότι το νέο Ceed δεν ακολουθεί τη μόδα που θέλει ακόμα και τα χειριστήρια του κλιματισμού να ενσωματώνονται στο infotainment. Παραμένει ανεξάρτητος με τους κλασικούς περιστροφικούς διακόπτες, ενώ παρόλο που το σύστημα πολυμέσων διαθέτει 7άρα έγχρωμη οθόνη αφής, έχουν διατηρηθεί και κλασικοί διακόπτες για το χειρισμό των βασικών λειτουργιών του ηχοσυστήματος. Άρα δεν χρειάζεται να καταφεύγεις με το παραμικρό στα μενού της ευδιάκριτης και με πολύ καλή απόκριση οθόνης. Το σύστημα πολυμέσων φυσικά, προσφέρει όλες τις σύγχρονες δυνατότητες για τη διασύνδεση smartphone.

Kia Ceed 1.4 T-GDi GTline

Πέρα από τα τεχνολογικά στοιχεία της εποχής, το Ceed έχει να προσφέρει στους επιβάτες μια από τις πιο ευρύχωρες καμπίνες της κατηγορίας και ένα μεγάλο πορτμπαγκάζ, με χωρητικότητα 395 lt. Τέσσερις ενήλικοι θα βολευτούν και θα ταξιδέψουν με περίσσια άνεση, ενώ πρακτικοί και απόλυτα επαρκείς είναι και οι μικροί αποθηκευτικοί χώροι για τα μικροπράγματα του οδηγού ή των υπόλοιπων επιβατών.

Οικονομικές επιδόσεις
Ο 1.4 T-GDi είναι ο «μεσαίος» διαθέσιμος κινητήρας στην υπερτροφοδοτούμενη γκάμα του κορεατικού χάτσμπακ. Αποτελεί δε τη χρυσή τομή για όποιον βρίσκει απαγορευτική την τιμή και το κόστος χρήσης του GT, αλλά θέλει καλύτερες επιδόσεις από αυτές που προσφέρει ο 3κύλινδρος 1.000άρης των 120 PS. 

Με 140 PS στις 6.000 rpm και 24,7 kgm ροπής από τις 1.500 έως τις 3.200 rpm έχει αρκετή ισχύ για να επιταχύνει με σθένος τα 1.320 kg του Ceed. είναι κορυφαίος σε απόκριση, ιδίως στις πολύ χαμηλές στροφές, αλλά έχει μπόλικη ελαστικότητα. Και συνεργάζεται με ένα σωστά κλιμακωμένο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο που τον βοηθά να λειτουργεί στo ιδανικό φάσμα στροφών και ο λεβιές του είναι ακριβής και θετικός σε κούμπωμα.

Kia Ceed 1.4 T-GDi GTline

Για να αποτυπώσουμε σε νούμερα τα παραπάνω, σημειώνουμε ότι το Ceed έγραψε 0-100 km/h σε 8,6”, ενώ για τα 80-110 και 110-140 km/h με 3η και 4η αντίστοιχα χρειάστηκε στο πεδίο δοκιμών μας 4,3” και 6,6”. Νούμερα που καλύπτουν και τον πιο απαιτητικό οικογενειάρχη και είναι απολύτως ανταγωνιστικά απέναντι στις υπόλοιπες προτάσεις που έχει να επιδείξει η πολυπληθής κατηγορία των μικρών οικογενειακών. 

Τα φρένα από την πλευρά τους είναι απλώς εντυπωσιακά. Ανθεκτικά στη σκληρή χρήση και χρειάζονται μόλις 35,4 m για να ακινητοποιήσουν πλήρως το Ceed από τα 100 km/h.

Σε αντίθεση με τα περισσότερα ανταγωνιστικά μοντέλα, το Ceed δεν έτυχε εκπτώσεων από την Kia στον τομέα της ανάρτησης και διαθέτει λύση από το πάνω ράφι σε όλες τις εκδόσεις του: Κλασικά γόνατα μακφέρσον εμπρός και ανεξάρτητη πολλαπλών συνδέσμων πίσω (σε όλες τις εκδόσεις). Λύση που συναντάμε όλο και λιγότερο τελευταία σε αντίστοιχης ιπποδύναμης και τιμής αυτοκίνητα.

Kia Ceed 1.4 T-GDi GTline

Η έκδοση GTline έχει πιο σπορ ρύθμιση που ωστόσο δεν επηρεάζει σε τίποτα την υποδειγματική λειτουργία σε όλες τις συνθήκες. Για την ακρίβεια τη βρήκαμε πιο πετυχημένη από εκείνη της έκδοσης Premium, καθώς είναι σφιχτή μεν αλλά δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τα κορυφαία μοντέλα της κατηγορίας σε άνεση. 

Ελέγχει υποδειγματικά τις κινήσεις του αμαξώματος και εξασφαλίζει στο Ceed απόλυτα ουδέτερο κράτημα, μπόλικη πρόσφυση και ελάχιστη κλίση, ακόμα και όταν το πιέζεις αρκετά. Και σε σχέση με το παρελθόν έχεις ένα τιμόνι χωρίς την επικοινωνία ενός Ford Focus, αλλά που μεταφέρει περισσότερες πληροφορίες στον οδηγό απ’ ό,τι στο παρελθόν.

Περάστε στο ταμείο
Στα παραπάνω προτερήματα του Ceed προστίθεται τόσο το χαμηλό κόστος χρήσης που προκύπτει από τη λογική κατανάλωση καυσίμου όσο και η τιμή. Η πρώτη μετρήθηκε για τη δοκιμής μας στα 8,1 lt/100 km. Νούμερο που μπορεί να πέσει αισθητά αν οι καθημερινές διαδρομές δεν έχουν πολλά σταμάτα ξεκίνα ή είσαι πιο φειδωλός με το δεξί πεντάλ.

Kia Ceed 1.4 T-GDi GTline

Οι €21.590 (σ.σ.: χωρίς την έκπτωση των €600 που ισχύει αυτή την περίοδο) που κοστίζει η συγκεκριμένη έκδοση είναι άκρως ανταγωνιστική αν αναλογιστεί κάποιος τον εξοπλισμό άνεσης και ασφαλείας, αλλά και τον πιο σπορ προσανατολισμό όσον αφορά την εξωτερική εμφάνιση και αυτή της καμπίνας. Το πακέτο που φέρει σφραγίδα «συμφέρον», συμπληρώνει η 7ετής εργοστασιακή εγγύηση της Kia και η ξενοιασιά που αυτή προσφέρει.

Τι λέει το DRIVE
To 1.400άρι Ceed προσφέρει όλα όσα πρέπει να διαθέτει ένα μικρομεσαίο μοντέλο που θέλει να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία, τόσο σε επίπεδο επιδόσεων όσο και πρακτικότητας. Στην έκδοση GTline μάλιστα, κερδίζει και επιπλέον πόντους με την εμφάνισή του.
Τιμή Από €21.590 (έκπτωση € 600)
Τεχνολογία 1.353 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 140 PS/6.000 rpm, 24,7 kgm/1.500-3.200 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,6”
0-160 km/h 22,6”
0-400 m 16,2” @ 140 km/h
0-1.000 m 29,7” @ 176 km/h
60-160 με αλλαγές 18,5”
50-80 km/h (3η) 3,5”
80-110 km/h (3η) 4,3”
80-110 km/h (4η) 5,2”
110-140 km/h (4η) 6,6”
110-140 km/h (5η) 8,0”
110-140 km/h (6η) 10,7”
Φρένα 100-0 km/h 35,4 m
Τελική ταχύτητα 210 km/h
Μέση κατανάλωση 8,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 130-135 g/km
Διαστάσεις 4.310 x 1.800 x 1.447 mm
Χώρος αποσκευών 395 lt
Βάρος 1.320 kg
Μετρήσεις DRIVE

Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube