Η Jeep αποτελεί μια σταθερά μέσα στον Όμιλο FCA χάρη στις καλές πωλήσεις που πετυχαίνει παγκοσμίως, αλλά και στο αφοσιωμένο κοινό που έχει κατακτήσει στην πορεία της.
Με το όνομα “τζιπ” να χαρακτηρίζει όλα τα 4x4 στον κόσμο και τη θέληση της αμερικανικής εταιρείας να περάσει στη νέα εποχή, η Jeep μπαίνει στον χορό των εξηλεκτρισμένων μοντέλων με τα Renegade και Compass. Μπορεί αυτή η πρακτική να μοιάζει παράταιρη σε μια μερίδα των φαν της εταιρείας, η ωμή αλήθεια όμως είναι πως μάλλον πρόκειται για μονόδρομο για να συνεχίσουν να υπάρχουν τέτοια μοντέλα.
Σχεδιαστικά, το συγκεκριμένο Renegade ξεχωρίζει από την μία επιπλέον τάπα στο πίσω αριστερό φτερό για τη φόρτιση της μπαταρίας, τα full LED φώτα εμπρός και πίσω, τον λογότυπο 4xe και το μπλε πλαίσιο στον λογότυπο του σήματος εμπρός και πίσω. Ακόμα, η χρωματική παλέτα είναι εμπλουτισμένη, όπως και τα σχέδια των διαθέσιμων ζαντών αλουμινίου.
Στο εσωτερικό, οι μεγαλύτερες διαφορές εντοπίζονται στον ανασχεδιασμένο πίνακα οργάνων για την παρουσίαση των νέων ενδείξεων, στο εμπλουτισμένο με τις λειτουργίες του επαναφορτιζόμενου υβριδικού συστήματος UConnect Navi με έγχρωμη οθόνη αφής 8,4”, καθώς και στον ελαφρώς μικρότερο χώρο αποσκευών 330 lt (από 351 lt). Κατά τα άλλα, τα υλικά που αποτελούν την καμπίνα είναι καλής ποιότητας μαλακά και σκληρά πλαστικά, με πολύ καλή συναρμογή. Η εργονομία είναι εύκολη χάρη στα μεγάλα κουμπιά, ενώ η ορατότητα ευνοείται από τις μεγάλες και κατακόρυφες γυάλινες επιφάνειες. Οι χώροι θα βολέψουν με άνεση έως και τέσσερις ενήλικους, με την μπαταρία που βρίσκεται κάτω από το πίσω κάθισμα να μην έχει επηρεάσει το διαθέσιμο ύψος.
Νέο “ρεύμα”
Το επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα 4xe αποτελείται από τον 1.3 GSE με απόδοση 130 ή 180 PS που διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα/γεννήτρια στη θέση της κλασικής μίζας, έναν ηλεκτροκινητήρα 60 PS για τους πίσω τροχούς με ενσωματωμένο διαφορικό (e-axle), μία μπαταρία λιθίου 11,4 kWh και αυτόματο σασμάν 6 σχέσεων. Η έκδοση που δοκιμάζουμε ονομάζεται S και μαζί με την Trailhawk διαθέτουν τον ισχυρό βενζινοκινητήρα. Αυτό σημαίνει ότι η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 240 PS, νούμερο που αρκεί για να κινήσει με ευκολία τα 1.770 kg του Renegade 4xe και να του χαρίσει επιδόσεις που καμία άλλη έκδοση δεν μπορεί ούτε να ονειρευτεί. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, το Renegade 4xe S επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε μόλις 7,1”. Επίδοση που εύκολα μπορεί να νοιώσει ο οδηγός εάν επιλέξει το πρόγραμμα Sport, που ενεργοποιεί επιθετικό προφίλ και στο αυτόματο κιβώτιο. Τα υπόλοιπα προγράμματα οδήγησης της έκδοσης S είναι το Auto για καθημερινή χρήση και βατούς χωματόδρομους, το Snow για συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης και το Sand/Mud για απαιτητικές εκτός δρόμου συνθήκες. Υπάρχουν ακόμα οι επιλογές 4WD Lock για ταχύτητες έως 15 km/h με συνεχή παροχή δύναμης και εμπρός-πίσω, 4WD Low με μέγιστη παροχή δύναμης από τους δύο κινητήρες για δύσβατα σημεία και Hill Descent για εύκολη και ασφαλή κατάβαση.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Jeep Renegade T4 150 PS DDCT
Το επαναφορτιζόμενο υβριδικό συστημα έχει τρία προγράμματα: Hybrid, Electric και Ε-Save. Το Hybrid είναι το βασικό με το οποίο ξεκινά το αυτοκίνητο πάντα και στόχος του είναι η καλύτερη δυνατή διαχείριση της ενέργειας. Ο βενζινοκινητήρας και ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργούν παράλληλα, με σαφή προτεραιότητα στον ηλεκτρικό. Έτσι στις εκκινήσεις και σε συνθήκες χαμηλού ή μέτριου φορτίου, κινείται αποκλειστικά ηλεκτρικά, αρκεί η μπαταρία να είναι φορτισμένη. Με την ίδια προϋπόθεση, στην επιλογή Electric το σύστημα μπορεί να κινήσει αμιγώς ηλεκτρικά το Renegade για περίπου 45 km, με μέγιστη ταχύτητα κίνησης τα 130 km/h. Η λειτουργία E-Save διατηρεί το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας (Passive E-Save) ή τη φορτίζει έως το 80% (Active E-Save), με την επιλογή μεταξύ της μίας ή της άλλης κατάστασης να γίνεται μέσω του συστήματος infotainment UConnect. Η μπαταρία που είναι ιόντων λιθίου και έχει χωρητικότητα 11,4 kWh, βρίσκεται προστατευμένη σε ένα ατσάλινο περίβλημα με κύκλωμα ελέγχου της θερμοκρασίας, κάτω από το πίσω κάθισμα. Η φόρτιση σε οικιακή πρίζα διαρκεί λιγότερο από πέντε ώρες, ενώ σε easyWallbox της Jeep (στάνταρ εξοπλισμός) λιγότερο από δύο ώρες. Όπως προαναφέραμε, η χωρητικότητά της αρκεί για περίπου 45 km και, σε συνδυασμό με το σύστημα ανάκτησης ενέργειας, είναι σίγουρο ότι θα φτάσετε τα 50 km αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης. Έτσι μειώνεται πάρα πολύ η μέση κατανάλωση καυσίμου, η οποία κατά της διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε γύρω από τα 5 lt/100 km με καθημερινή φόρτιση.
Ταιριαστό και αποδοτικό
Στα πρώτα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του Jeep Renegade 4xe S απολαμβάνεις την απόλυτη ησυχία. Για αυτό δεν είναι υπέυθυνο μόνο το επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα που σου επιτρέπει να κινήσε ηλεκτρικά χωρίς να σκέφτεσαι πόσο γκάζι θα πατήσεις για να μην ενεργοποιήσεις τον θερμικό κινητήρα. Αλλά και η καλή ηχομόνωση και η εκ νέου ρυθμισμένη ανάρτηση που έχει αθόρυβη λειτουργία ακόμα και με τους τροχούς 19” της έκδοσης S. Το σύστημα διαθέτει δύο επίπεδα ανάκτησης της ενέργειας που τα επιλέγεις από ένα πλήκτρο στη κονσόλα δαπέδου δίπλα από το ηλεκτρικό χειρόφρενο, με το ισχυρότερο να αποθηκεύει αρκετά γρήγορα ενέργεια στην μπαταρία. Εκτός πόλης, σε μια σφιχτή διαδρομή και με ενεργοποιημένο το πρόγραμμα Sport θα αντιληφθείς τον πολύ καλό έλεγχο το αμαξώματος και την ατελείωτη πρόσφυση που χαρίζει το σύστημα 4xe ακόμα και σε νωπό οδόστρωμα. Οι αλλαγές του κιβωτίου από την άλλη, είναι πιο γρήγορες και γλυκές απ' ό,τι σε κανονικές συνθήκες μετακίνησης. Στον αυτοκινητόδρομο μπαίνει στο προσκήνιο ο βενζινοκινητήρας, αλλά σβήνει συχνά ανάλογα με το φορτίο ή την κλίση του δρόμου για οικονομία. Βέβαια, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι το PHEV Renegade έχει ρεζερβουάρ καυσίμου 36,5 lt αντί για 48 lt που έχουν τα συμβατικά. Και σε περίπτωση σβέλτου ταξιδιού που θα δουλεύει διαρκώς ο βενζινοκινητήρας, η αυτονομία περιορίζεται σημαντικά.
O εξηλεκτρισμός δεν αλλοίωσε το DNA του, με αποτέλεσμα να διατηρεί τις δυνατές εκτός ασφάλτου δυνατότητες που πάνε πακέτο με το όνομα “Renegade”. Η απόσταση από το έδαφος είναι 20 cm και οι γωνίες προσέγγισης/ράμπας/διαφυγής είναι 28, 17,6 και 28 μοίρες αντίστοιχα. Το μόνο που θέλει προσοχή είναι το ρύγχος του εμπρός προφυλακτήρα και τα λάστιχα χαμηλού προφίλ της έκδοσης διότι υπάρχει μόνο κιτ επισκευής.
Η τιμή του νέου Renegade 4xe S είναι €44.600. Τιμή που πέρα από τον πλήρη εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας περιλαμβάνει το μεταλλικό χρώμα, το easyWallbax της Jeep, τέσσερα χρόνια εργοστασιακή εγγύηση μηχανικών με ισχύ έως 160.000 km και αντίστοιχης διάρκειας οδική βοήθεια. Ακόμα, η μπαταρία καλύπτεται με εγγύηση για οχτώ χρόνια ή 160.000 km. Θα πρέπει βέβαια να σημειώσουμε ότι με λιανική τιμή προ φόρων κάτω από τις €40.000, δεν υπάρχει φόρος για τους εταιρικούς χρήστες.
Διαμορφώστε εδώ το δικό σας Jeep Renegade 4xe
Τι λέει το DRIVE
Το νέο Jeep Renegade 4xe S εναρμονίζεται πλήρως με τα νέα δεδομένα και αποκτά πλεονεκτήματα για την κίνηση στα αστικά κέντρα, συνδυάζοντας τον παραδοσιακό χαρακτήρα του με πρωτόγνωρες επιδόσεις. Μόνη παραφωνία αποτελεί το σχεδόν 25% μικρότερο ρεζερβουάρ καυσίμου, κάτι που θα ενοχλήσει μόνο όσους κάνουν αρκετά ταξίδια. Για τους υπόλοιπους, αρκεί η ηλεκτρική αυτονομία για τις καθημερινές μετακινήσεις.
Τιμή Από €44.600 (Από €41.900 η έκδοση με τους 190 PS)
Τεχνολογία PHEV, κινητήρας βενζίνης 1.332 cc, i4, άμεσος ψεκασμός, MultiAir 3, τούρμπο, 180 PS/5.750 rpm, 270 Nm/1.850 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 60 PS/4.000 rpm, 250 Nm, μπαταρία 11,4 kWh, Υβριδικό σύστημα 4xe, αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων
Συνδυαστική απόδοση 240 PS
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,1”
Τελική ταχύτητα 199 km/h
Μέση κατανάλωση* 5,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 50 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.236 x 1.805 x 1.718 mm
Χώρος αποσκευών 330 lt
Βάρος 1.770 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, μέτρηση DRIVE
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης