Test drive: Jeep Avenger 1.2T 100 PS

Test drive: Jeep Avenger 1.2T 100 PS

Ξεκίνησε την καριέρα του ως το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Jeep, αλλά με την έλευση της βενζινοκίνητης έκδοσης, το Jeep Avenger κλείνει με το νεανικό στιλ το μάτι και σε όσους δεν θέλουν να μπλέξουν με… πρίζες!

Καλή και χρυσή η ηλεκτροκίνηση αλλά για λόγους που δεν χρειάζεται να αναλύσουμε εδώ, δεν είναι για όλους. Τουλάχιστον όχι ακόμα. 

Υπό αυτό το πρίσμα λοιπόν δεν μπορούμε παρά να χαιρετήσουμε την απόφαση της ελληνικής αντιπροσωπείας να εισάγει και στη χώρα μας τη βενζινοκίνητη έκδοση του Jeep Avenger. Προσφέροντας σε όσους αναζητούν ένα αστικό SUV για τις μετακινήσεις τους και δεν μπορούν -ή δεν θέλουν- να μπλέξουν με πρίζες, μια πολύ αξιόλογη και ξεχωριστή σε επίπεδο εμφάνισης επιλογή.

Στιλάτο και εξαιρετικά ικανό εντός και εκτός δρόμου, συγκριτικά με το μέγεθος και τα κυβικά του, το «θερμικό» Jeep Avenger διευρύνει τη γκάμα του αμερικανικού SUV

Θυμίζουμε ότι το Jeep Avenger εξελίχθηκε, κατασκευάστηκε και λανσαρίστηκε στην ευρωπαϊκή αγορά ως το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Jeep. Βασισμένο όμως στην αναβαθμισμένη πλατφόρμα e-CMP2 του Ομίλου Stellantis, που μας έχει δώσει αρκετά μοντέλα με διττό χαρακτήρα τα οποία κυλούν τους τροχούς τους στην άσφαλτο είτε καταναλώνοντας ρεύμα είτε υγρά καύσιμα, δεν θα μπορούσε παρά να εκμεταλλευτεί τη δυνατότητα. 

Test drive: Jeep Avenger 1.2T 100 PS

Σε αντίθεση βέβαια με τα υπόλοιπα μέλη του Ομίλου Stellantis, η Jeep έριξε όλο το βάρος του λανσαρίσματος στην ηλεκτρική έκδοση, με τη βενζινοκίνητη να διατίθεται σχεδόν μυστικά και επιλεκτικά σε ελάχιστες αγορές. 

Πλέον όμως είναι διαθέσιμη και στην ελληνική αγορά σε μια και μόνο έκδοση που κινείται από τη βασική έκδοση του «γαλλικού» 3κύλινδρου κινητήρα τούρμπο των 1,2 λίτρων που αποδίδει 100 PS και 205 Nm. Συνδυάζεται δε, με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων με την κίνηση να μεταφέρεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς.

Σε επίπεδο εμφάνισης, το «θερμικό» Jeep Avenger διατηρεί σχεδόν ακέραιη την καλαίσθητη και ιδιαίτερη εμφάνιση του ηλεκτροκίνητου. Mε τις όποιες διαφορές να εντοπίζονται στην ελαφρά τροποποιημένη μάσκα με τα επτά χαρακτηριστικά κάθετα χωρίσματα -για τις ανάγκες ψύξης του κινητήρα- και την απαραίτητη εξάτμιση που φανερή στο πίσω μέρος, χωρίς να κρύβεται πίσω από τον προφυλακτήρα.

Εξίσου περιορισμένες είναι και οι αλλαγές στην καμπίνα. Οι οποίες ήταν τρόπον τινά αναγκαίες και επικεντρώνονται στην κεντρική κονσόλα όπου έπρεπε να βολευτεί ο λεβιές και τα υπόλοιπα -μη φανερά- εξαρτήματα του κιβωτίου ταχυτήτων. Η αναμόρφωσή της αφαίρεσε αναγκαστικά το μεγάλο ντουλαπάκι του EV και στη θέση του έχει δημιουργηθεί ένα μικρότερο μεν, αλλά πρακτικό εμπρός από τον λεβιέ. Πίσω από αυτόν βρίσκονται δύο ποτηροθήκες και ένα ακόμα ντουλαπάκι στο υποβραχιόνιο που κλείνει.

Test drive: Jeep Avenger 1.2T 100 PS

Από εκεί και πέρα, το Avenger διατηρεί τα σκληρά πλαστικά που απλώνονται σε όλη την καμπίνα και του ηλεκτρικού, όπως και την πολύ καλή συναρμογή τους. Η εργονομία είναι πολύ καλή και ο διάκοσμος μίνιμαλ για τα δεδομένα που μας έχει συνηθίσει όλα αυτά τα χρόνια η Jeep. Σύγχρονος όμως με τον ψηφιακό εξοπλισμό να περιλαμβάνει δύο οθόνες: Μία για τον πίνακα οργάνων με αρκετές δυνατότητες διαμόρφωσης των ενδείξεων και μία 10,25" για το infotainment. Και οι δύο έχουν ωραία γραφικά και υψηλή ανάλυση, με αυτή του infotainment να είναι φυσικά αφής, με άμεση απόκριση στις εντολές, εύχρηστο μενού και πολλές παροχές: Ασύρματο Android Auto και Apple CarPlay, δυνατότητες για over-the-air ενημερώσεις....

Με τι μήκος στα 4 m, οι χώροι αναμενόμενα δεν συγκαταλέγονται στα ατού του Avenger. Παρόλα αυτά, στο πίσω κάθισμά του δύο επιβάτες θα βολευτούν σχετικά άνετα με τις όποιες παραχωρήσεις να αφορούν μόνο τον χώρο που έχουν για να βολέψουν τα πόδια τους. Το πορτμπαγκάζ από την άλλη κινείται στο άνω άκρο της κατηγορίας και με τα 380 lt του θα βολέψει τις ανάγκες των επιβατών του. Στα συν , το καθαρό σχήμα και το ηλεκτρικό άνοιγμα/κλείσιμο της πόρτας που είναι στοιχείο του βασικού εξοπλισμού και σπάνια το συναντάς σε αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας. 

Test drive: Jeep Avenger 1.2T 100 PS

Στον δρόμο, αρκούν ελάχιστα χιλιόμετρα για να αντιληφθείς ότι το πάτημα και οι επιδόσεις του Avenger είναι καλύτερα απ’ όσο σε προδιαθέτουν τα τεχνικά χαρακτηριστικά του και τα 10,6" που ανακοινώνει η Jeep για τα πρώτα 100 km/h από στάση. Το μοτέρ έχει αρκετό τσαγανό, πρόθυμη λειτουργία από χαμηλά και, σε αστικό περιβάλλον τουλάχιστον, δύσκολα θα πιαστείς να αναζητάς περισσότερη ροπή. 

Αυτό θα συμβεί -ίσως- σε μια περιφερειακή διαδρομή και φορτωμένος, όπου θα χρειαστεί να καταφεύγεις συχνότερα στο πολύ καλό σε λειτουργία κιβώτιο. Από την άλλη βέβαια, μπορείς να βασιστείς στο στιβαρό πλαίσιο και στη σφιχτή ρύθμισης της ανάρτησης που χαρίζουν υψηλή πρόσφυση και να διατηρήσεις τη φόρα σου. Αν και μεταξύ μας, θα προτιμούσαμε ένα μαλακότερο set-up στην ανάρτηση που, χωρίς να επιβαρύνει σημαντικά τα δυναμικά χαρακτηριστικά, θα βελτίωνε την άνεση στις καθημερινές μετακινήσεις. Όχι ότι αποτελεί πρόβλημα τώρα, απλώς θα το βοηθούσε να περνά ακόμα πιο άνετα τις εγκάρσιες ανωμαλίες, τόσο εντός όσο και εκτός ασφάλτου. 

Το τελευταίο πεδίο είναι ένα ακόμα στοιχείο που διαφοροποιεί το βενζινοκίνητο Avenger από τον ανταγωνισμό. Με 20 πόντους απόσταση από το έδαφος και τα προγράμματα οδήγησης του Selec-Terrain (Eco, Normal, Sport, Sand, Mud και Snow) μπορεί να μην μεταμορφώνεται σε τετρακίνητο αλλά μπορεί να κινηθεί πιο άνετα εκτός δρόμου, με τα εξειδικευμένα προφίλ να βοηθούν τους κινητήριους τροχούς να βρουν ευκολότερα πρόσφυση σε σαθρά εδάφη. Σε συνδυασμό μάλιστα με το Hill Descent του δίνουν εκτός δρόμου ικανότητες που δεν συναντώνται σε κανένα άλλο SUV αυτών των διαστάσεων.

Test drive: Jeep Avenger 1.2T 100 PS

Στη χώρα μας, το βενζινοκίνητο Avenger διατίθεται αποκλειστικά στην έκδοση Altitude, με πολύ πλούσιο εξοπλισμό που δικαιολογεί το κόστος των €25.990 για την απόκτησή του. Έκδοση που περιλαμβάνει από τα βασικά στοιχεία άνεσης και ασφάλειας, μέχρι ενεργό cruise control και ένα πολύ καλό ηχοσύστημα με την υπογραφή της JBL.

Είναι σίγουρο ότι η κίνηση της αντιπροσωπείας να φέρει στη χώρα μας το βενζινοκίνητο Jeep Avenger θα αποδειχθεί πολύ έξυπνη και θα προσελκύσει αρκετούς που το καλόβλεπαν ως τώρα, αλλά ήθελαν την ασφάλεια της βενζίνης!

Jeep Avenger 1.2T 100 PS

Τι λέει το DRIVEΣτιλάτο και εξαιρετικά ικανό εντός και εκτός δρόμου, συγκριτικά με το μέγεθος και τα κυβικά του, το «θερμικό» Jeep Avenger διευρύνει τη γκάμα του αμερικανικού τζιπ, προσφέροντας μια πολύ αξιόλογη έκδοση σε όσους αναζητούν ένα αστικό SUV και δεν είναι έτοιμοι να αποχωριστούν τα βενζινάδικα. 
 
Τιμή€25.990
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαΚινητήρας βενζίνης 1.199 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
Απόδοση100 PS/5.000 rpm, 205 Nm/1.750 rpm
Διαστάσεις4.084 x 1.776 x 1.528 mm
Πορτμπαγκάζ380 lt
Βάρος1.255 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
0-100 km/h10,6" 
Τελική ταχύτητα184 km/h
Κατανάλωση 7,6 lt/100 km*
Εκπομπές CO2126 g/km
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE.
ΦωτογραφίεςΘανάσης Κουτσογιάννης

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube