Το Jeep Avenger είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στην ιστορία της εταιρείας. Διαβάζοντας μονάχα αυτή την πρόταση, οι φανατικοί της Αμερικανικής μάρκας θα κάνουν λόγο για ιεροσυλία. Πόσο μάλλον, όταν μάθουν ότι πρόκειται για ένα αστικό και αποκλειστικά προσθιοκίνητο -μέχρι στιγμής- SUV. Θα συνιστούσα όμως να μη βγάλουμε βιαστικά συμπεράσματα.
Με τη Jeep να βρίσκεται κάτω από την ομπρέλα του ομίλου Stellantis και να έχει υποσχεθεί ότι από το 2030 στην Ευρώπη θα πουλάει μόνο ηλεκτρικά μοντέλα -ξεκινώντας με τέσσερα έως το 2025- το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Jeep ήταν θέμα χρόνου. Για το παρθενικό της ηλεκτρικό μοντέλο λοιπόν η εταιρεία επέλεξε να χτυπήσει στην καρδιά του εμπορικού ενδιαφέροντος της Γηραιάς ηπείρου, δημιουργώντας το Avenger. Δηλαδή ένα αστικό SUV που καταφέρνει να συμπυκνώσει επιτυχώς σε περίπου 4 m μήκους τον αυθεντικό χαρακτήρα ενός Jeep.
Ξεκινώντας από το αισθητικό κομμάτι, η εμφάνιση του Jeep Avenger είναι σίγουρα ένα από τα δυνατά χαρτιά του, παντρεύοντας την τετραγωνισμένη σιλουέτα ενός off-rοader με μοντέρνες καμπύλες. Μένοντας ταυτόχρονα μακριά από σχεδιαστικές υπερβολές.
Την ίδια στιγμή, η απόσταση από το έδαφος είναι 22,3 cm, στο εμπρός μέρος δεσπόζει η κλασική μάσκα της Jeep και το αμάξωμα προστατεύεται περιμετρικά από τις μικροεπαφές στη ζούγκλα της πόλης από χρωματισμένα -και όχι βαμμένα- πλαστικά. Ομολογουμένως, δείχνει να ταιριάζει γάντι στους ευρωπαϊκούς δρόμους και όλοι συμφωνούν σε αυτό. Σίγουρα κάτι διόλου τυχαίο, καθώς το αυτοκίνητο σχεδιάστηκε, εξελίχθηκε και κατασκευάζεται στην Ευρώπη.
Το εσωτερικό έχει μίνιμαλ σχεδίαση με την οθόνη του infotainment διαγωνίου 10,25” να κυριαρχεί στο κέντρο του ταμπλό και τον οδηγό να έχει μπροστά του έναν ευανάγνωστο ψηφιακό πίνακα οργάνων 7” ή 10,25” (ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού). Τα καθίσματα είναι άνετα, η θέση οδήγησης καλή και η καμπίνα αποδεικνύεται άκρως πρακτική μιας και είναι γεμάτη με έξυπνους αποθηκευτικούς χώρους που αγγίζουν σε άθροισμα χωρητικότητας τα 34 lt.
Kαταφέρνει να συμπυκνώσει επιτυχώς σε περίπου 4 m μήκους τον αυθεντικό χαρακτήρα ενός Jeep.
Στα συν καταγράφουμε και την ύπαρξη φυσικών κουμπιών για τον κλιματισμό που αποδεικνύονται πολύτιμα και κάνουν τη ζωή ευκολότερη. Μοναδική παρατήρηση είναι ότι παντού τα πλαστικά είναι σκληρά, με σχετικά τραχιά υφή σε μερικά σημεία. Όπως και να έχει, η Jeep κατάφερε να δημιουργήσει μια πραγματικά ευχάριστη, μοντέρνα και φρέσκια καμπίνα όπου τα όποια μικρά ατοπήματα περνούν σίγουρα σε δεύτερη μοίρα.
Όσο για το πίσω κάθισμα, ο χώρος για κεφάλι είναι άπλετος όμως θα θέλαμε περισσότερο χώρο για τα γόνατα ώστε να ταξιδεύουν πιο άνετα και οι ψηλόσωμοι ενήλικοι. Ο όγκος του χώρου αποσκευών στα 355 lt είναι ικανοποιητικός και μπορεί να φτάσει τα 1.250 lt με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα.
Kάτω από το στιλάτο περιτύλιγμα, τη βάση του Avenger αποτελεί η πλατφόρμα e-CMP2 της Stellantis και κινείται από τον νέο ηλεκτροκινητήρα με την κωδική ονομασία M3. Λειτουργεί σε τάση 400 V αποδίδοντας 156 PS και 260 Nm. Αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 51 kWh η οποία μπορεί να φορτιστεί σε ρεύμα DC με ισχύ έως και 100 kW, φτάνοντας από το 20% στο 80% σε 24’.
Το νέο σύνολο ηλεκτροκινήτηρα-μπαταρίας που χρησιμοποιείται πλέον και από άλλα μοντέλα της Stellantis είναι σε σχέση με το προκάτοχό του εμφανώς πιο αποδοτικό. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη Jeep, η αυτονομία αυξάνεται χάρη στον νέο ηλεκτροκινητήρα κατά 5%, τη νέα μπαταρία κατά 12% και μια σειρά άλλων βελτιώσεων σε τομείς όπως το κιβώτιο και την αεροδυναμική να προσφέρουν επιπλέον 5%. Μιλώντας για αεροδυναμική το Avenger έχει αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας 0,33, ενώ η αντλία θερμότητας στον βασικό εξοπλισμό αυξάνει την αυτονομία σε ακραίες θερμοκρασίες έως και 10%.
Στα χέρια μας, το Avenger έγραψε μέση κατανάλωση 17,3 kWh/100 km κάτι που μεταφράζεται σε λίγο πάνω από 300 km για την αυτονομία. Όσο για την πόλη, το νούμερο μπορεί χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια να πέσει κοντά στα 14 kWh/100 km, ανεβάζοντας την αυτονομία στην περιοχή των 360 km.
Αξίζει εδώ να σημειώσουμε ότι ζήσαμε με το Avenger κατά τη διάρκεια των εξουθενωτικά καυτών ημερών του Ιουλίου, με το air-condition να δουλεύει αδιάκοπα. Γεγονός που συνεπάγεται ότι υπό φιλικότερες συνθήκες, η αυτονομία -τουλάχιστον στην πόλη- θα άγγιζε τα σχεδόν 400 km που υπόσχεται ο κατασκευαστής.
Ας περάσουμε όμως στο ψητό. Έχοντας στο οπλοστάσιο του τη σπιρτάδα και την αθόρυβη λειτουργία που προσφέρει ένα ηλεκτρικό μοτέρ, είναι λογικό να περιμένεις ότι το Avenger λειτουργεί τέλεια μέσα στην πόλη.
Αυτό που όμως σε εκπλήσσει είναι η εξαιρετική ποιότητα κύλισης σε όλες τις συνθήκες. Το στιβαρό πάτημα, η αποτελεσματική λειτουργία της ανάρτησης και η καλή ηχομόνωση φροντίζουν γι' αυτήν. Όταν ανεβάσεις ρυθμό, παρά τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος ο έλεγχος του αμαξώματος είναι καλός και η συμπεριφορά θυμίζει εκείνη ενός καλοστημένου χάτσμπακ.
Μονάχα σε εγκάρσια κοψίματα της ασφάλτου ο ημιάκαμπτος πίσω άξονας θα αντιδράσει κάπως ξερά, με τα εμπρός γόνατα MacPherson να κάνουν άψογα τη δουλειά τους σε όλες τις περιστάσεις.
Σε αυτό το σημείο να τονίζουμε ότι ζυγίζοντας μόλις 1.536 kg, νούμερο ιδιαίτερα χαμηλό για τα δεδομένα των ηλεκτρικών μοντέλων, το Avenger αποτελεί απόδειξη ότι η διατήρηση του βάρους σε χαμηλό επίπεδο, δίνει περισσότερες ευκαιρίες στους κατασκευαστές να βρουν τη χρυσή τομή ανάμεσα σε άνεση και σωστή οδική συμπεριφορά.
Αυτό που σε εκπλήσσει στο Jeep Avenger είναι η εξαιρετική ποιότητα κύλισης σε όλες τις συνθήκες.
Όσο για την επιτάχυνση, οι 156 PS και τα 260 Nm που είναι διαθέσιμα στο πρόγραμμα Sport (109 PS με 220 Nm στο Normal και 82 PS με 180 Nm στο Eco) δίνουν την αίσθηση ότι το Avenger μπορεί να ολοκληρώσει τα 0-100 km/h πιο σπιρτόζικα από τα 9” που υπόσχεται η Jeep.
Συνολικά, είναι εμφανές ότι η αμερικανική φίρμα δεν άφησε για το Avenger τίποτα στην τύχη, γνωρίζοντας ότι θα περάσει σχεδόν όλη του τη ζωή στην άσφαλτο. Ως αποτέλεσμα, θα τολμήσω να πω ότι είναι το πιο ευχάριστο και ραφιναρισμένο μοντέλο της Jeep στην άσφαλτο.
Έχοντας πάρει άριστα σε αυτό το τερέν, αυτομάτως δημιουργείται το ερώτημα εάν και κατά πόσο το Avenger τιμά τη θρυλική μάσκα της Jeep και στα πιο κακοτράχαλα εδάφη.
Η απόσταση από το έδαφος είναι μεγάλη, η μπαταρία είναι προστατευμένη από ειδικές ποδιές και στον εξοπλισμό περιλαμβάνεται Hill Descent Control καθώς και το σύστημα Selec-Terrain που προσφέρει τη βέλτιστη πρόσφυση δίνοντας τη δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει ανάμεσα σε ρυθμίσεις για άμμο λάσπη και χιόνι.
Για τους περισσότερους που θα το αποκτήσουν, οι εκτός δρόμου δυνατότητές του είναι παραπάνω από επαρκείς.
Στην πράξη, το Avenger διατηρεί τη στιβαρότητα και πέρα από την άσφαλτο, δίνοντας μπόλικη αυτοπεποίθηση για εκτός δρόμου περιπέτειες. Αρκεί να λαμβάνεις βέβαια πάντα υπόψιν τον παράγοντα της κίνησης μόνο στους εμπρός τροχούς. Με αυτό το δεδομένο, έχουμε κάθε λόγο να πιστεύουμε ότι για τους περισσότερους που θα το αποκτήσουν, οι εκτός δρόμου δυνατότητές του είναι παραπάνω από επαρκείς.
Εν κατακλείδι, η Jeep με το Avenger χτύπησε διάνα στα θέλω του Ευρωπαίου αγοραστή, προσφέροντάς του ένα μικρό SUV που διαπρέπει στην πόλη, έχει μοναδική εμφάνιση, σωστή οδική συμπεριφορά, αυτονομία που επιτρέπει σύντομες εξορμήσεις, μα πάνω από όλα ισχυρό χαρακτήρα.
Η τιμή εκκίνησης του Jeep Avenger για το βασικό επίπεδο εξοπλισμού Longitude που διαθέτει πλήρη εξοπλισμό ασφάλειας, τεχνολογίας και υποβοήθησης είναι οι €29.700, με την κρατική επιδότηση του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ.
Για επιπλέον στοιχεία όπως ζάντες 17”, μεγαλύτερο ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25” και ενεργό cruise control θα πρέπει να αναβαθμίσετε στην έκδοση Altitude που ξεκινά με την επιδότηση από τις €31.700. Τέλος, η τιμή της κορυφαίας έκδοση Summit διαμορφώνεται στις €34.700 και προσθέτει μεταξύ άλλων ζάντες 18”, φώτα LED, ασύρματη φόρτιση κινητού και φωτισμό ambient με επιλογή χρωμάτων.
Jeep Avenger | |
---|---|
Τι λέει το DRIVE | Το Jeep Avenger ικανοποιεί άριστα όλα τα θέλω εκείνων που ψάχνουν για ένα ηλεκτρικό B-SUV, προσθέτοντας στη συνάρτηση μοναδική εμφάνιση, τσαγανό εκτός δρόμου και ισχυρό χαρακτήρα. |
Τιμή | Από €29.700 (με επιδότηση Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ) |
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |
Τεχνολογία | BEV, σύγχρονο ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη, μπαταρία 54 kWh (51 kWh ωφέλιμη), κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο σταθερής σχέσης |
Απόδοση | 156 PS, 260 Nm |
Διαστάσεις | 4.084 x 1.776 x 1.528 mm |
Χώρος αποσκευών | 355 lt |
Βάρος | 1.536 kg |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
0-100 km/h | 9" |
Τελική ταχύτητα | 15 km/h |
Μέση κατανάλωση* | 17,3 kWh/100 km |
Μέση αυτονομία* | 310 km |
Εκπομπές CO2 | 0 g/km |
ΦΟΡΤΙΣΗ | |
DC, 20-80% της μπαταρίας | Έως 100 kW, από 24' |
AC, 0-100% της μπαταρίας | Έως 11 kW, από 5,5 ώρες |
Εργοστασιακές μετρήσεις. *Μετρήσεις DRIVE | |
Φωτογραφίες | Θανάσης Κουτσογιάννης |