Δεν συναντάμε συχνά ένα αυτοκίνητο στο οποίο αν αφαιρεθούν τα σήματα, να είναι δύσκολο για οποιονδήποτε να μαντέψει τι μάρκα είναι. Ή έστω τη χώρα καταγωγής του. Αλλά το καινούργιο Hyundai Tucson είναι μια τέτοια περίπτωση.
Το brief που δόθηκε στους σχεδιαστές της Hyundai πρέπει να ήταν κάπως έτσι: «Ξεχάστε οτιδήποτε ξέρατε για τη μάρκα μας μέχρι σήμερα. Ξεκινώντας από λευκό χαρτί, φτιάξτε ένα SUV 4,5 μέτρων επιβλητικό και πολυτελές, αλλά ταυτόχρονα δυναμικό και νεανικό. Πασπαλίστε το με σοφιστικέ λεπτομέρειες που να το κάνουν να δείχνει εξεζητημένο και πολύ ακριβότερο απ’ ό,τι είναι». Άλλοι μπορεί να είχαν σηκώσει τα χέρια ψηλά. Αυτοί εδώ, σχεδίασαν το νέο Tucson. Το οποίο δεν μοιράζεται κανένα στοιχείο με άλλα μοντέλα της φίρμας και εντυπωσιάζει από όποια γωνιά κι αν το κοιτάξεις, χάρη σε γεωμετρικά μοτίβα που είναι αποτέλεσμα παραμετρικού σχεδιασμού.
Στο εμπρός μέρος, η πληθωρική μάσκα 3D ενσωματώνει τα φώτα ημέρας. Είναι σκουρόχρωμα, για να εξαφανίζονται πλήρως όταν το Tucson είναι σταματημένο, ενώ δημιουργούν μια χαρακτηριστική και πολύ επιβλητική εικόνα όταν ανάβουν. Στο πλάι, τα έντονα νεύρα τονίζουν τα φτερά, κάνοντας το αυτοκίνητο να δείχνει φαρδύτερο. Οι ασημί αψίδες που ξεκινούν από τους πλαϊνούς καθρέφτες και καταλήγουν στις πίσω κολόνες χαμηλώνουν οπτικά την οροφή. Πίσω, τα κάθετα στελέχη των φαναριών συνεχίζουν τη δυναμική εικόνα, ενώ και ο προφυλακτήρας είναι γεμάτος περίτεχνες λεπτομέρειες.
Διαφορετικό και μέσα
Εξίσου εντυπωσιακό είναι και ό,τι κρύβεται μέσα από το περιτύλιγμα. Το ταμπλό είναι συμμετρικό, χωρίς αυξημένο όγκο από την πλευρά του οδηγού: Δεν υπάρχει κανένα γείσο για το στάνταρ ψηφιακό καντράν 10,25" –ίδιο με του i20, αλλάζει όψη ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης. Το πάνω μέρος του ταμπλό ορίζουν δύο λεπτές γραμμές στις οποίες κρύβονται και οι αεραγωγοί που συνεχίζουν ως τις πίσω πόρτες. Το αποτέλεσμα είναι ιδιαίτερα καλαίσθητο και απόλυτα σύγχρονο, με κεντρική κονσόλα που ενσωματώνει οθόνη 10,25" και χειριστήρια αφής. Μόνο τα γραφικά της οθόνης του κλιματισμού δείχνουν κάπως παράταιρα, παραπέμποντας στο παρελθόν.
Στα αυτόματα Tucson, τη φουτουριστική εικόνα συμπληρώνει η υπερυψωμένη κονσόλα δαπέδου, με πλήκτρα για τον χειρισμό του κιβωτίου. Στο χειροκίνητο Tucson που έχουμε εδώ η διαμόρφωση είναι πιο συμβατική αλλά και αρκετά πρακτική, με θήκη ασύρματης φόρτισης εμπρός από τον λεβιέ, δύο ποτηροθήκες και ένα σετ από εύχρηστα, φυσικά πλήκτρα για τα προγράμματα οδήγησης, τα κλιματιζόμενα καθίσματα κ.ά. Ακόμα κι εδώ, στα χαμηλά μέρη της καμπίνας, τα υλικά και η συναρμογή τους είναι τόσο προσεγμένα που φέρνουν το Tucson μεταξύ των κορυφαίων της κατηγορίας.
Η θέση οδήγησης είναι αρκετά «επιβατική» αλλά σε τοποθετεί ψηλά, αίσθηση που εντείνεται από το χαμηλό ταμπλό. Μια θετική συνέπεια είναι η εποπτική θέα προς κάθε κατεύθυνση. Από τους χώρους δεν υπάρχει κανένα παράπονο, ούτε οδηγό και συνοδηγό ούτε και για τους πίσω. Με μεταξόνιο ακριβώς ίδιο με του VW Tiguan (2,68 m), το Tucson εξασφαλίζει πολύ χώρο για τα πόδια. Το συνδυάζει με υπέρ-επαρκή αέρα για το κεφάλι, παρά την ύπαρξη πανοραμικής ηλιοροφής, και πολύ χαμηλό τούνελ στο πάτωμα που διευκολύνει τη μεταφορά πέμπτου επιβάτη. Η πλάτη του καθίσματος έχει ρυθμιζόμενη κλίση, όμως η συρόμενη βάση που συναντάμε σε πολλά μοντέλα της κατηγορίας, εδώ δεν υπάρχει.
Το πορτμπαγκάζ των 577 lt είναι όσο πρέπει, παρότι είναι σχετικά ρηχό. Η ύπαρξη της 48βολτης μπαταρίας από κάτω του κλέβει ύψος, αφήνοντας μόνο λίγο χώρο για μικρά αντικείμενα πιο πίσω. Το πάτωμα του χώρου αποσκευών δεν δημιουργεί σκαλοπάτι με τον προφυλακτήρα, ενώ επίπεδη επιφάνεια δημιουργείται με την αναδίπλωση της πλάτης του καθίσματος, σε αναλογία 40:20:40, με μοχλούς από τον χώρο αποσκευών. Δεν υπάρχουν γάντζοι για το κρέμασμα αποσκευών, υπάρχει όμως μια εύχρηστη και στιβαρή εταζέρα-ρολό.
Εξηλεκτρισμός και πλουραλισμός
Η πληθωρική γκάμα του Tucson περιλαμβάνει ήπια 48βολτα υβριδικά σύνολα βενζίνης και ντίζελ, σε χειροκίνητες και αυτόματες εκδόσεις, με κίνηση εμπρός ή τετρακίνηση. Η κορυφαία εκδοχή του είναι φουλ υβριδική, ενώ αναμένεται σύντομα και η επαναφορτιζόμενη (PHEV). Όλες τους χρησιμοποιούν τον 1.6 τούρμπο άμεσου ψεκασμού της οικογένειας Smartstream, που ενσωματώνει τεχνολογία συνεχώς μεταβαλλόμενης διάρκειας βαλβίδων (CVVD). Αν και η βασική έκδοση των 150 ίππων θα ήταν αρκετή για να σταθεί απέναντι στον ανταγωνισμό, η Hyundai πήγε ένα βήμα παραπέρα, διαθέτοντάς το και με 180 PS. Και εδώ έχουμε ένα τέτοιο Tucson, με κίνηση εμπρός και με το έξυπνο χειροκίνητο κιβώτιο 6iMT.
Για λόγους που μόνο η Hyundai γνωρίζει, για την εκκίνηση του κινητήρα πρέπει να πατάς ταυτόχρονα συμπλέκτη και φρένο, αλλά και να έχεις το λεβιέ στη νεκρά. Το πεντάλ του συμπλέκτη είναι «by wire», και αρχικά θα δυσκολευτείς να βρεις το σημείο εμπλοκής του για να ξεκινάς ομαλά, όμως γρήγορα συνηθίζεται. Και η συνέχεια είναι όχι απλώς απροβλημάτιστη, αλλά απολαυστική. Το μοτέρ είναι πραγματικά αθόρυβο και τόσο ραφιναρισμένο, που οι στροφές πρέπει να ανέβουν αρκετά για να καταλάβεις ότι λειτουργεί. Με την αθόρυβη κύλιση και την καλή ηχομόνωση, δημιουργείται ένα απόλυτα πολιτισμένο περιβάλλον στην πόλη.
Ο κινητήρας λειτουργεί χωρίς σκορτσαρίσματα από πολύ χαμηλά, με σχεδόν «ηλεκτρική» απόδοση, χωρίς καμία κοιλιά. Η αίσθηση, δηλαδή, επιβεβαιώνει τη σταθερή ροπή στο φάσμα 1.500-4.500 rpm που αναφέρει η εταιρία. Οι 180 ίπποι εμφανίζονται στις 5.500 rpm αλλά σπάνια θα φτάσεις μέχρι εκεί, αφού η δύναμη χαμηλότερα επαρκεί για να κινηθείς σβέλτα χωρίς τόσο ζόρι. Ακόμα και στο ολοκαίνουργιο, άστρωτο Tucson της δοκιμής, το 0-100 km/h σε 9,4" μοιάζει κάπως συντηρητικό νούμερο.
Στο πρόγραμμα Eco με το οποίο ξεκινά πάντα, το γκάζι είναι ρυθμισμένο με στόχο την οικονομία, οπότε αν θέλεις περισσότερο νεύρο επιλέγεις Normal ή Sport. Άλλωστε, ενώ στα άλλα προγράμματα το ηλεκτρικό μοτέρ συνεισφέρει με επιπλέον δύναμη κυρίως τη στιγμή που το αυτοκίνητο ξεκινά, στο Sport το γράφημα στο καντράν φανερώνει ότι βοηθά και σε περισσότερες στροφές. Αλλά πάντα το κάνει στο πρώτο πάτημα του γκαζιού, ως μια μικρή βοήθεια μέχρι να στροφάρει το τούρμπο, κι όχι στη συνέχεια, οπότε δεν επηρεάζει τη συνολική απόδοση.
Σε κάθε ανέβασμα σχέσης οι στροφές διατηρούνται εκεί ακριβώς που πρέπει, έτσι ώστε η αλλαγή να εκτελεστεί απόλυτα ομαλά. Αυτό είναι ένα από τα πλεονεκτήματα του κιβωτίου iMT. Όμως το σημαντικότερο, που εμφανίζεται για πρώτη φορά σε χειροκίνητο κιβώτιο, είναι η λειτουργία coasting. Στο Eco, όταν αφήνεις το γκάζι ο κινητήρας απεμπλέκεται από τη μετάδοση και ή πέφτει στο ραλαντί ή σβήνει εντελώς, με το αυτοκίνητο να ρολάρει ελεύθερα. Η ενεργοποίησή του γίνεται τόσο άμεσα και τόσο ομαλά από το μοτέρ BISG 48V, που πρέπει να κοιτάς το στροφόμετρο για να την καταλάβεις. Οπότε δεν απαιτεί καμία περίοδο εξοικείωσης από τον οδηγό.
Σίγουρο πάτημα
Στον δρόμο, το Tucson επιτελεί καλά τον ρόλο του πολύ καλού οικογενειακού SUV. Η ανάρτηση, με γόνατα MacPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, πετυχαίνει ένα πολύ καλό επίπεδο άνεσης. Στρογγυλεύει τις ανωμαλίες πολύ αποτελεσματικά, τουλάχιστον σε συνδυασμό με ελαστικά διαστάσεων 235/55 R18, χωρίς να πλέει. Η ποιοτική κύλιση διατηρείται σε κάθε ταχύτητα και στον αυτοκινητόδρομο μόνο ο αεροδυναμικός θόρυβος εισβάλλει στην ήσυχη καμπίνα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Ford Kuga 1.5 EcoBoost [video]
Η οδική συμπεριφορά είναι απόλυτα ασφαλής και ισορροπημένη. Το πλαίσιο παίρνει λογική κλίση και το ελαφρύ αλλά ακριβές τιμόνι κατευθύνει ένα εμπρός μέρος που πρέπει να πιεστεί πολύ για να υποστρέψει. Αυτή είναι και η μοναδική αντίδραση στο όριο, αφού σε κάθε άλλη περίπτωση το σύστημα ευστάθειας επεμβαίνει διακριτικά, αρκετά πριν προλάβεις να αγχωθείς. Ο λεβιές του 6iMT είναι ακριβής, με ωραία αίσθηση και δε λέει «όχι» στις γρήγορες αλλαγές. Επιπλέον, στο Sport οι στροφές του κινητήρα αυξάνονται σε κάθε κατέβασμα για τον ιδανικό συγχρονισμό. Το μεσαίο πεντάλ εμπνέει εμπιστοσύνη και δεν δείχνει να κουράζεται εύκολα υπό πίεση.
Όταν θελήσεις να ταξιδέψεις όσο πιο ξεκούραστα γίνεται, η Hyundai φροντίζει για αυτό με το Lane Following Assist που λειτουργεί εξαιρετικά, διατηρώντας το αυτοκίνητο στο κέντρο της λωρίδας του, ακόμα και σε καμπές –και είναι στάνταρ σε κάθε έκδοση. Δυστυχώς δεν υπάρχει adaptive cruise control, που θα ήταν ιδανικό συμπλήρωμα, υπάρχει όμως αυτόματο φρενάρισμα μεσαίων ταχυτήτων με αναγνώριση πεζών και ποδηλάτων, η αυτόματη μεγάλη σκάλα φώτων κ.ά. Και για κάποια δύσκολη κατάβαση, ακόμα και το προσθιοκίνητο Tucson διαθέτει hill descent control.
Με όλα τα παραπάνω, οδηγώντας σε όλα τα προγράμματα, η κατανάλωση έμεινε οριακά κάτω από τα 9 lt/100 km για το άστρωτο αυτοκίνητο της δοκιμής. Οπότε, μια τιμή κάτω από τα 8,5 για ένα πιο... περπατημένο Tucson που οδηγείται οικονομικά, είναι σίγουρη. Και το φέρνει στο ίδιο επίπεδο με ελαφρύτερα και πιο αδύναμα μοντέλα της κατηγορίας, επιβεβαιώνοντας την αξία του συνδυασμού κινητήρα-κιβωτίου.
Αγώνας επιβίωσης
Μελετώντας τη λίστα των εκδόσεων του Tucson δυσκολεύεσαι να βρεις κάτι ουσιαστικό να λείπει από τη βασική Exclusive των 150 PS. Διαθέτει όλο το πακέτο ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, με επτά αερόσακους αφού διαθέτει και κεντρικό, ψηφιακό καντράν 10,25", infotainment 8", κάμερα οπισθοπορείας και αισθητήρες παρκαρίσματος, διζωνικό κλιματισμό, θύρες USB για τους πίσω, εμπρός φώτα LED κ.ά. Ό,τι χρειάζεται για να αποτελέσει μια πολύ ανταγωνιστική πρόταση στις €24.990, που όπως κάθε Hyundai καλύπτεται από 5ετή εγγύηση χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Συγκρίνουμε Citroën C5 Aircross vs Volkswagen Tiguan
Το Tucson των 180 PS ξεκινά από τις €26.590 ως Premium, διαθέτοντας επιπλέον ατμοσφαιρικό φωτισμό, πίσω φώτα LED, ζάντες 18" (αντί για 17") κ.ά. Εδώ έχουμε το πλουσιότερο Distinctive (€28.590), με infotainment 10,25", σύστημα πλοήγησης, ασύρματη φόρτιση, 5ετή συνδρομή στην υπηρεσία BlueLink (για έλεγχο μέσω smartphone), είσοδο/εκκίνηση χωρίς κλειδί, 3-ζωνικό κλιματισμό, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός κ.ά. Το συγκεκριμένο διαθέτει και έξτρα εξοπλισμό όπως το Surround View Monitor. Το οποίο όταν ανάβεις φλας εμφανίζει στο καντράν εικόνα από τον αντίστοιχο πίσω τροχό, στη θέση του κοντέρ ή του στροφομέτρου, για έλεγχο της νεκρής γωνίας αλλά και για ευκολότερους ελιγμούς ή πιο ακριβές παρκάρισμα.
Είναι κι αυτό άλλη μια προσεγμένη λεπτομέρεια, στην προσπάθεια της Hyundai να ενισχύσει ένα μοντέλο που πρέπει να επιβιώσει σε μια πολύ ανταγωνιστική κατηγορία. Όμως, απέναντι σε ένα πλήθος άλλων C-SUV με παραπλήσιο μέγεθος και ισχύ έως 150 PS, το Tucson είναι μια πρόταση με ξεχωριστή προσωπικότητα, κορυφαία τεχνολογία, περισσότερη δύναμη και δυνατό value for money, με τιμή κάτω από τις €30.000 στην πλουσιότερη εκδοχή του. Οπότε δεν περιμένουμε απλώς να «επιβιώσει», αλλά να πρωταγωνιστήσει.
Διαβάστε περισσότερα για το νέο Hyundai Tucson στην ιστοσελίδα της εταιρίας.
Τι λέει το DRIVE
Σε εντυπωσιάζει με την εμφάνισή του και σε προκαλεί με το value for money του, αλλά έχει και αρκετά ακόμη πλεονεκτήματα ώστε να σε κρατήσει κοντά του.
Τιμή Από €26.590 (€24.990 με 150 PS)
Τεχνολογία MHEV, κινητήρας βενζίνης 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, μεταβλητή διάρκεια βαλβίδων CVVD, ηλεκτρικό μοτέρ BISG 48V, μπαταρία 0,44 kWh, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
Απόδοση 180 PS/5.500 rpm, 265 Nm/1.500-4.500 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,4”
Τελική ταχύτητα 205 km/h
Μέση κατανάλωση* 8,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 145-152 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.500 x 1.865 x 1.650 mm
Χώρος αποσκευών 577 lt
Βάρος 1.463 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή *Μέτρηση DRIVE
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης