Όποιος ακόμα δεν έχει πειστεί πως η αυτοκινητοβιομηχανία Hyundai επιτίθεται με κάθε δυνατό τρόπο, θα το κάνει θέλοντας και μη με το Kona N. Διότι όπως και να το κάνεις ένα B-SUV με 280 άλογα, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ και 8άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, είναι μια κάπως αντισυμβατική ιδέα που λίγοι μπορούν να εξελίξουν. Και μη σκεφτείς πως πρόκειται για κίνηση εντυπωσιασμού. Η αλήθεια είναι αρκετά διαφορετική.
Αν και ο δίλιτρος T-GDI δείχνει από το ραλαντί την αγριάδα του, η -παρά το αποτελεσματικό μπάκετ- όχι ιδιαίτερα επιθετική θέση οδήγησης δεν σε προϊδεάζει για κάτι εντυπωσιακό. Όμως οι αλλαγές στο set-up της ανάρτησης έχουν καταφέρει να κάνουν το εμπρός σύστημα κοφτερό και ακριβές. Τόσο που να πηγαίνεις εκεί ακριβώς εκεί σημαδεύεις με το τιμόνι. Πατάς το γκάζι και οι 280 ίπποι κάνουν το Kona N να ορμάει στην έξοδο της στροφής.
Με τον ρυθμό που εκφράζουν τα 0-100 km/h σε μόλις 5,5” με το launch control, χωρίς η δύναμη να χάνεται σε σπινάρισμα και χωρίς το τιμόνι να ταλαιπωρεί τα χέρια. Οπότε χρειάζεται μόνο η βασική γνώση πως με τα 17,3 cm που απέχει το Kona N από το έδαφος είναι λίγο πιο δύσκολο να κοροϊδέψεις τους νόμους της Φυσικής, προκειμένου να μην ταλαιπωρήσεις τα 19άρια P Zero που φέρνουν σε πέρας φιλότιμα την αποστολή τους. Ειδικά τα εμπρός, αφού το Kona N έχει κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς.
Με αυτό το αυτονόητο -κατ’ εμέ- δεδομένο, ακόμα και στις γρήγορες στροφές θα έχεις την αίσθηση που προσεγγίζει σαφώς περισσότερο σε εκείνη ενός σπορ χάτσμπακ παρά ενός B-SUV, με σταθερό πάτημα που εμπνέει εμπιστοσύνη. Μόνο στο απόλυτο όριο που μια πίστα επιτρέπει, θα φανεί πως οδηγείς ένα SUV και όχι ένα χάτσμπακ. Κυρίως από τη μεγαλύτερη κίνηση που κάνει το αυτοκίνητο τόσο ως προς τον εγκάρσιο όσο και ως προς το διαμήκη άξονα. Δεν υπάρχουν όμως ούτε κατά διάνοια «κρίσεις πανικού» από τον έλεγχο της ευστάθειας. Ο έλεγχος είναι πολύ συνεπής και συγκεκριμένος, με το 8άρι κιβώτιο N DCT να μην αφήνει περιθώριο για παράπονα. Το αντίθετο!
Το μόνο που μένει από εδώ και πέρα, είναι να διαπιστώσουμε -όταν πάρουμε το αυτοκίνητο για την κανονική δοκιμή- πόσο άνετο και εύχρηστο παραμένει στην καθημερινή οδήγηση. Διότι κατά τα άλλα, οι γνωστοί χώροι και η πρακτικότητα του Kona δεν έχουν αλλοιωθεί καθόλου, οπότε εξακολουθούν να υπηρετούν μια οικογένεια. Αρκεί βέβαια να μπορεί να καταθέσει τις €42.990 που είναι το αντίτιμο για ένα μοντέλο που διαθέτει τα πάντα στον εξοπλισμό και μοναδικά στοιχεία στον χαρακτήρα του.
Τι λέει το DRIVE
Ταχύτατο και διασκεδαστικό SUV σε αλμυρή τιμή. Με 43 χιλιάρικα όμως τοποθετείται πληθωρικά και μοναδικά στον στίβο των ultra σπορ Β-SUV, όπου δεν υπάρχει αντίστοιχο πακέτο ισχύος-τιμής.
Τεχνολογία Κινητήρας βενζίνης 1.998 cc, i4, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, συνεχώς μεταβαλλόμενη διάρκεια βαλβίδων (CVVD)
Απόδοση 280 PS/5.500-6.000 rpm, 392 Nm/2.100-4.700 rpm
Μετάδοση Εμπρός, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων διπλού συμπλέκτη
Διαστάσεις 4.215 x 1.800 x 1.565 mm
Χώρος αποσκευών 361 lt
Βάρος 1.510 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5,5” (με launch control)
Τελική ταχύτητα 240 km/h
Μέση κατανάλωση 8,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 194 g/km (WLTP)
Τιμή Από €42.990
Μετρήσεις κατασκευαστή
Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης