Test drive: Hyundai Kona facelift 1.6 T-GDi

Test drive: Hyundai Kona facelift 1.6 T-GDi

Στην ισχυρότερη έκδοσή του, το ανανεωμένο μικρό SUV της Hyundai αποδίδει σχεδόν 200 PS και έχει τιμή που σε εκπλήσσει ευχάριστα.

Χωρίς να έχει περάσει πολύς καιρός από την παρουσίαση του μικρού της SUV, η Hyundai φρέσκαρε λίγο την εικόνα του Kona. Το μοναδικό μοντέλο της κατηγορίας που βασίζεται σε αυθύπαρκτη πλατφόρμα ξεχώρισε αμέσως για την προχωρημένη αισθητική του και όπως δείχνουν τα πράγματα δεν είναι διατεθειμένο να την αποχωριστεί.

Στη γράμμωση
Η βασική γραμμή τους μυώδους σχήματος δεν έχει αλλαγή, οπότε η SUV προσέγγιση εξακολουθεί να δημιουργεί την εντύπωση πως η κοιλιά απέχει από το έδαφος περισσότερο από τα 17 cm που δηλώνει η Hyundai. Πέρα από πέντε νέα χρώματα και νέες ζάντες, η αλλαγή αφορά κυρίως στο εμπρός μέρος που είναι πιο καθαρό με ισχυρότερη αυτοπεποίθηση και ταυτότητα. Τα φώτα έχουν απλοποιηθεί ως σχήμα, όπως και η σύνθεση του προφυλακτήρα με τη μάσκα και τα φώτα ομίχλης.

Σημειώστε πως η εισαγωγή αέρα στο σημείο της ένωσης της μάσκας με το καπό είναι πια χαρακτηριστικό μόνο της νέας έκδοσης N Line. Αντίστοιχα απλοποιημένης λογικής είναι οι αλλαγές και πίσω, δίνοντας τελικά αποτέλεσμα που χωρίς να έχει πλησιάσει το συμβατικό αρέσει σε περισσότερους.

Hyundai Kona Facelift 1.6 T-GDi

Οι νέοι προφυλακτήρες έχουν αυξήσει το συνολικό μήκος κατά 4 cm, στα 4,21 cm, ωστόσο αυτό δεν μπορείς να το πεις ουσιαστική αλλαγή. Ως εκ τούτου καμία διαφορά δεν υπάρχει ούτε στον χώρο της καμπίνας, που είναι άνετος για τέσσερις ενηλίκους και μόνο ένας τρίτος πίσω θα φέρει στην επιφάνεια την ανάγκη για λίγο περισσότερο πλάτος. Όπως βέβαια σε όλα τα μοντέλα της κατηγορίας. Μια μικρή βελτίωση αναφέρεται στον χώρο αποσκευών για τον οποίο τα στοιχεία πλέον δίνουν 374 lt αντί για 361, με τη φόρτωση να παραμένει εύκολη και το σχήμα του χώρου εκμεταλλεύσιμο. Η αναδίπλωση στις πλάτες δίνει επίπεδο πάτωμα και 1.156 lt, όταν η αντίστοιχη τιμή πριν από την ανανέωση ήταν 1.143 lt.

Η βασική γραμμή του ταμπλό είναι ίδια, όπως και τα πλαστικά που είναι σκληρά μα με εξαιρετική συναρμολόγηση και καλό φινίρισμα. Τα διακοσμητικά δαχτυλίδια στους αεραγωγούς είναι λεπτομέρεια που λίγοι θα προσέξουν, όπως και η λίγο διαφορετική σχεδίαση χαμηλά στην κεντρική κονσόλα. Το αντίθετο ισχύει για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων που έχει διαγώνιο 10,25” και ανήκει στον βασικό εξοπλισμό των εκδόσεων Premium και Distinctive. Δεν έχει μεγάλες δυνατότητες διαμόρφωσης, όμως αλλάζει χρώμα ανάλογα με το προφίλ λειτουργίας και αναβαθμίζει συνολικά την εικόνα της καμπίνας.

Υπάρχει βέβαια και η οθόνη του infotainment που έχει αναβαθμιστεί από τις 7” στις 8” και απέκτησε ψηφιακό δέκτη ραδιοφώνου και ασύρματη συμβατότητα με Android Auto και Apple CarPlay. Ο χειρισμός της είναι εύκολος, συμβάλλοντας στη συνολικά υψηλή εργονομία που προκύπτει από τους διακόπτες με την ποιοτική λειτουργία που είναι τοποθετημένοι εκεί που χρειάζεται. Ένας μικρός περιστροφικός διακόπτης έχει προστεθεί δίπλα από τον επιλογέα του κιβωτίου, από τον οποίο επιλέγεις το Driving Profile του αυτοκινήτου και το έδαφος στο οποίο θέλεις να προσαρμοστεί η λειτουργία του ελέγχου της πρόσφυσης των τροχών.

Ενδυνάμωση
Η έκδοση με κινητήρα 1.6 T-GDi δεν είναι αποκύημα της ανανέωσης του Kona, αφού εξαρχής υπήρχε επιλογή με 177 PS. Όμως πλέον μιλάμε για έναν εντελώς νέο κινητήρα, με 1.598 cc αντί για 1.591 του προηγούμενου, ο οποίος ανήκει στην πιο σύγχρονη οικογένεια Smartstream των κινητήρων βενζίνης της εταιρείας. Είναι ο ίδιος που χρησιμοποιείται και στο μεγαλύτερο Tucson και χαρακτηρίζεται από υποτετράγωνους κυλίνδρους, άμεσο ψεκασμό, τούρμπο και συνεχώς μεταβαλλόμενη διάρκεια στο άνοιγμα των βαλβίδων, για το βέλτιστο συνδυασμό ισχύος και ροπής με οικονομία και καθαρή καύση.

Το αποτέλεσμα είναι 198 PS στις 6.000 rpm με 265 Nm μεταξύ 1.600-4.500 rpm. Νούμερα που σε συνδυασμό με το σφιχτό 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που είναι η μόνη επιλογή, σημαίνουν αντικειμενικά γρήγορη επιτάχυνση κάθε φορά που βυθίζεις το γκάζι. Θα αναφέρουμε ενδεικτικά τα εργοστασιακά 0-100 km/h σε 7,7”, τα οποία κάθε άλλο παρά μικρό SUV θυμίζουν. Το ίδιο ισχύει συνολικά για την επιτάχυνση, με τον κινητήρα να εκφράζει τη δύναμή του με ευστροφία και γραμμικότητα.

Με την κίνηση να μεταδίδεται μόνο εμπρός -υπάρχει και τετρακίνητη έκδοση- σε γλιστερό δρόμο συχνά οι τροχοί θα σπινάρουν αρκετά εάν πατήσεις απρόσεκτα το γκάζι, μεταφέροντας κάποιες παρασιτικές αντιδράσεις στο τιμόνι, οπότε εκεί το μυαλό φευγαλέα κάνει ένα πέρασμα και από την τετρακίνητη έκδοση. Μερίδιο της ευθύνης γι’ αυτό έχει και το κιβώτιο που ενίοτε στα κατεβάσματα πιάνεται στον ύπνο και κάνει λίγο απότομη αποσύμπλεξη. Γι’ αυτό όταν θέλεις να οδηγήσεις γρήγορα είναι καλύτερη η χειροκίνητη λειτουργία που σου μεταβιβάζει τον έλεγχο των αλλαγών και της παροχής ισχύος. Τότε θα διαπιστώσεις πως η ταχύτητα που μαζεύει αυτό το Kona δεν είναι ικανή να προβληματίσει το πλαίσιο, το οποίο διαχειρίζεται συγκροτημένα όλες τις περιστάσεις.

Hyundai Kona Facelift 1.6 T-GDi

Η κλίση στις στροφές είναι λογική και ο έλεγχος του αυτοκινήτου αυστηρός. Και παρότι η πληροφόρηση από το τιμόνι είναι μέτρια, τελικά το πάτημα έχει επαρκή ακρίβεια και τα φαρδιά λάστιχα (235/45 R18) της έκδοσης Distinctive παράγουν πάντα μπόλικη πρόσφυση. Έτσι στρίβεις γρήγορα χωρίς γλιστρήματα και φρενάρεις σταθερά και αποτελεσματικά, με καλή αίσθηση στο πεντάλ και χωρίς τίποτα να σε ανησυχεί.

Στην καθημερινή οδήγηση βέβαια, το Kona των 198 PS δεν διαφέρει από την έτσι κι αλλιώς σφιχτά ρυθμισμένη έκδοση των 120 PS. Οπότε είναι άνετο και με ποιοτική κύλιση. Ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω δεν ενοχλεί στα εγκάρσια κοψίματα της ασφάλτου, ούτε υπάρχει έντονος θόρυβος από τον κινητήρα, τον δρόμο ή τον αέρα. Το κιβώτιο έχει ομαλή λειτουργία και αλλάζει σβέλτα ταχύτητες, διαλέγοντας πάντα εκείνη που δίνει ησυχία και οικονομία. Η κατανάλωση στη διάρκεια της δοκιμής σταθεροποιήθηκε στα 8,3 lt/100 km, χωρίς να διστάζει να ξεπεράσει το 10άρι στην αναζήτηση των 198 PS. Από την άλλη, μπορείς να δεις και 7,5 lt/100 km χωρίς να σέρνεσαι.

Έκπληξη
Χωρίς να έχει αλλάξει ουσιαστικά, το ανανεωμένο Kona παραμένει ένα κορυφαίο μικρό SUV, του οποίου η σύγχρονη γκάμα δίνει ακόμα μεγαλύτερη πληρότητα επιλογών. Στο ερώτημα για το νόημα μιας τόσο ισχυρής έκδοσης, η απάντηση έρχεται από την τιμή των €23.990 που μοιάζει με λάθος και είναι χαμηλότερη από εκείνη πολλών σημαντικά πιο αδύναμων ανταγωνιστών. Συνοδεύεται δε μεταξύ άλλων από τη σουίτα υποβοήθησης του οδηγού Hyundai Smartsense, κάμερα οπισθοπορείας, cruise control, αυτόματο κλιματισμό, αυτόματο κιβώτιο με δερμάτινο λεβιέ, δερμάτινο τιμόνι, συναγερμό, τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και 17άρες ζάντες αλουμινίου.

Ακόμα και η έκδοση Distinctive που με €1.000 ευρώ επιπλέον προσφέρει 18άρες ζάντες, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες, ασύρματο κλειδί, φώτα LED, προβολείς ομίχλης και πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, δεν χάνει το σημαντικό πλεονέκτημα τιμής. Και αντικειμενικά συνθέτει μια μοναδικά συμφέρουσα πρόταση με κερασάκι τα πέντε χρόνια εργοστασιακή εγγύηση χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων. 

Διαμορφώστε το δικό σας Hyundai Kona εδώ


Τι λέει το DRIVE
Μπορεί να φαίνεται υπερβολικά δυνατό σε πρώτη ανάγνωση, μα ο συνδυασμός ισχύος, τιμής και ολοκληρωμένου χαρακτήρα φτιάχνει ένα μοντέλο που καλύπτει μοναδικά όποιον θέλει ένα μικρό SUV και γλυκαίνεται από το γκάζι.
Τιμή Από €23.390
Τεχνολογία Κινητήρας βενζίνης 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, συνεχώς μεταβαλλόμενη διάρκεια ανοίγματος βαλβίδων CVVD, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων διπλού συμπλέκτη
Απόδοση 198 PS/6.000 rpm, 265 Nm/1.600-4.500 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,7”
Τελική ταχύτητα 210 km/h
Μέση κατανάλωση* 8,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2150-151 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.205 x 1.800 x 1.565 mm
Χώρος αποσκευών 374 lt
Βάρος 1.320 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube