Σε αντίθεση με την πλειονότητα των αυτοκινήτων που η γκάμα τους αποτελείται από θερμικές και αμιγώς ηλεκτρικές προτάσεις, η ιδιαιτερότητα του νέου Hyundai Kona είναι ότι εξελίχθηκε πρώτα ως ηλεκτρικό. Και στη συνέχεια προσαρμόστηκαν σε αυτό τα θερμικά συστήματα κίνησης. Αυτό εξηγεί πολλά για την ιδιαίτερη σχεδίαση ακόμα και της βασικής έκδοσης που δοκιμάζουμε εδώ και κινείται από έναν ήπια εξηλεκτρισμένο κινητήρα τούρμπο του ενός λίτρου.
Το Kona βέβαια ξεχώριζε εξ αρχής από τον ανταγωνισμό με το τολμηρό ντιζάιν. Μόνο που στη δεύτερη γενιά το σχεδιαστικό του αποτύπωμα είναι ακόμα πιο έντονο. Με αεροδυναμικό αμάξωμα που χαρακτηρίζεται από γλυκές καμπύλες, ιδιαίτερα φωτιστικά και μια «κλειστή» μάσκα. Η τελευταία παραπέμπει περισσότερο σε EV παρά σε SUV που κινείται από βενζινοκινητήρα, για την ψύξη του οποίου συνδράμουν δύο ενεργά φλαπ πάνω από την πινακίδα.
Με την ομορφιά να είναι μια εντελώς υποκειμενική έννοια, το μόνο που δεν καταφέρνει το νέο Kona είναι να περάσει απαρατήρητο. Η μόνη ίσως ένσταση όσον αφορά το καλαίσθητο παρουσιαστικό του, είναι οι ακροβολισμένοι στα άκρα του αμαξώματος προβολείς εμπρός και πίσω που είναι ελαφρώς εκτεθειμένοι. Γεγονός που μπορεί να κάνει πιο δαπανηρή την επισκευή τους μετά από κάποιες μικροεπαφές.
Το δεύτερο σημαντικό χαρακτηριστικό που φέρνει η δεύτερη γενιά του δημοφιλούς SUV είναι το μέγεθος που μεγάλωσε αισθητά από τον προκάτοχό του. Για να είμαστε πιο ακριβείς, το νέο Kona φτάνει σε μήκος τα 4.355 mm και είναι 15 πόντους μακρύτερο από το απερχόμενο. Το πλάτος με τη σειρά του αυξήθηκε στα 1.825 mm (+2,5 cm), το στα 1.575 mm (+2 cm) και το μεταξόνιο κέρδισε έξι πόντους, φθάνοντας πλέον τα 2,66 m.
Τα παραπάνω μεταφράζονται σε ακόμα καλύτερους χώρους στην καμπίνα. Επιπλέον, μεγαλώνοντας την απόστασή του από το μικρότερο Bayon και μειώνοντας την αντίστοιχη από το μεγαλύτερο Tucson, το Kona ακροβατεί πλέον μεταξύ της Β και C κατηγορίας στα SUV. Σε επίπεδο χώρων, οι συνθήκες είναι ακόμα καλύτερες από το παρελθόν. Οι πίσω επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους πολύ αέρα για το κεφάλι και τα πόδια. Αισθητά μεγαλύτερο είναι και το εσωτερικό πλάτος, τονίζοντας την ευρυχωρία της καμπίνας και διευκολύνοντας παράλληλα τη φιλοξενία του τρίτου επιβάτη με μεγαλύτερη άνεση.
Πολύ ικανοποιητικός είναι και ο χώρος αποσκευών με ωφέλιμη χωρητικότητα 466 lt και χαμηλό κατώφλι που διευκολύνει το φόρτωμά του. Νούμερο που συναγωνίζεται αρκετά μεγαλύτερα SUV. Με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων δε, αυξάνεται στα 1.300 lt.
Το υπόλοιπο εσωτερικό δεν θα μπορούσε να ξεφύγει τη συνολική αναβάθμιση, η οποία εδώ είναι ακόμα πιο αισθητή σε όλους τους τομείς: Από τη σχεδίαση μέχρι την ποιότητα. Πρωταγωνιστής είναι το πάνελ των δύο έγχρωμων οθονών, με διαγώνιο 12,3” εκάστη, που παραπέμπουν στο IONIQ 5 και είναι στάνταρ στη -δεύτερη τη τάξει- έκδοση εξοπλισμού Distinctive που είχαμε στη διάθεσή μας.
Το μέγεθος και τα πολύ ευκρινή γραφικά, τόσο στην πλευρά του ψηφιακού πίνακα οργάνων όσο και σε αυτή του infotainment, δίνουν έναν high-tech τόνο. Εικόνα που όχι απλώς δεν συναντάς σε κανένα άλλο μοντέλο B-SUV, αλλά για να την αποκτήσεις θα πρέπει να κατευθυνθείς σε πολύ ακριβότερες προτάσεις γερμανικής ή γαλλικής καταγωγής.
Πέραν όμως από την εμφάνιση και τις δυνατότητες παραμετροποίησης στον πληρέστατο ψηφιακό πίνακα οργάνων, το infotainment έχει εύκολο στη λειτουργία του μενού, άμεση απόκριση στις εντολές αφής, πολλές επιλογές συνδεσιμότητας και δυνατότητα ασύρματων ενημερώσεων λογισμικού (OTA).
Στα θετικά του Kona, ότι η περαιτέρω ψηφιοποίηση αλλά και η γενικότερη μίνιμαλ αισθητική της καμπίνας, δεν οδήγησε στον αφανισμό τον φυσικών διακοπτών που θα λειτουργούσε αρνητικά για την εργονομία. Έτσι, πέρα από τους πρακτικούς διακόπτες στο τιμόνι, ένα πάνελ διακοπτών κάτω από την οθόνη του infotainment προσφέρει άμεση πρόσβαση σε διάφορες λειτουργίες του αυτοκινήτου. Παραδοσιακός είναι και ο χειρισμός του αυτόματου διζωνικού κλιματισμού από κάτω.
Οι πρακτικές ποτηροθήκες και θήκες στην κεντρική κονσόλα ολοκληρώνουν την υψηλή πρακτικότητα της καμπίνας. Συγκριτικά με το παρελθόν, αυτή η τελευταία είναι σημαντικά αναβαθμισμένη και σε ποιότητα. Με τα πλαστικά είτε στα χαμηλά είτε στα ψηλά στρώματα να έχουν στιβαρή και πολύ προσεγμένη συναρμογή.
Σε τεχνολογικό επίπεδο, την πολύ καλή εικόνα ολοκληρώνουν τα ADAS που προσφέρονται υπό τη σκέπη του Hyundai SmartSense. Οδηγικά βοηθήματα που ξεπερνούν τα 20 στον αριθμό ήδη από τη βασική έκδοση Premium της ελληνικής αγοράς.
Την κίνηση όλων των παραπάνω στον δρόμο αναλαμβάνει ο 1.000άρης 3κύλινδρος κινητήρας τούρμπο T-GDi της Hyundai που αποδίδει 120 ίππους στις 6.000 rpm και 200 Nm μεταξύ τις 1.500 και 4.000 rpm που γνωρίσαμε και στο απερχόμενο Kona. Στην περίπτωσή μας, συνεργάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων με μικρές διαδρομές και ωραίο κούμπωμα, και με την κλιμάκωση να αναδεικνύει το θετικό τράβηγμα και τις αρετές του μοτέρ.
Ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι διαθέσιμος και με το αυτόματο 7άρι DCT. Μόνο που σε αυτή την περίπτωση δεν υπάρχει το σύστημα mild hybrid που είχε το Kona της δοκιμής μας. Η διάταξη του τελευταίου περιλαμβάνει μια μπαταρία 0,46 kWh και ένα ηλεκτρικό μοτέρ 14 PS που δίνει boost στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις και συμβάλλει σε χαμηλότερη κατανάλωση.
Σε αστικό περιβάλλον, το Kona κινείται απροβλημάτιστα καθώς είναι ιδιαίτερα ευέλικτο και ευκολοδήγητο. Με πολύ καλή θέση οδήγησης που παρέχει απροβλημάτιστη περιφερειακή ορατότητα και ανάρτηση που διασφαλίζει υψηλή άνεση και σχεδόν αθόρυβη κύλιση. Η πολύ καλή ηχομόνωση συμβάλλει παράλληλα στο να ξεχνάς ότι κάτω από το καπό στεγάζεται ένα 3κύλινδρο μοτέρ, ενώ στις ταχύτητες πόλεως, σπάνια θα αναζητήσεις μεγαλύτερη ισχύ.
Αυτό θα συμβεί σε έναν δρόμο της περιφέρειας, επιχειρώντας φορτωμένος με επιβάτες μια προσπέραση. Αλλά και πάλι όχι σε βαθμό που να αποτελεί πρόβλημα. Κι αυτό διότι όπως προαναφέραμε η κλιμάκωση του κιβωτίου βοηθά οι ρεπρίζ να είναι πολύ καλύτερες απ’ όσο σε προδιαθέτουν τα 11,7” που ανακοινώνει η Hyundai για τα πρώτα 100 km/h από στάση.
Το μεσαίο πεντάλ έχει σωστή διαδρομή και τα φρένα είναι αρκούντως δυνατά και ανθεκτικά στη συχνή χρήση. Ενώ σε διαδρομές μακριά από την πόλη ανακαλύπτεις ότι η γενικότερη οδική συμπεριφορά έχει βελτιωθεί αισθητά από την πρώτη γενιά, με μικρότερη κλίση στις στροφές και υψηλό περιθώριο πρόσφυσης. Που, παρά το όχι και τόσο επικοινωνιακό τιμόνι, σε τσιγκλά να κινηθείς και με πιο γρήγορους ρυθμούς απ’ ό,τι αρμόζει σε ένα SUV με σαφή οικογενειακό προσανατολισμό.
Συνολικά, το ενδεχόμενο άγχος για τους μόλις 120 ίππους σπάνια θα επιβεβαιωθεί. Και στην εποχή που διανύουμε αυτό που θα εκτιμηθεί είναι χαμηλή κατανάλωση: Με προσεκτική χρήση μπορεί ακόμα και σε αστικές μετακινήσεις να κρατηθεί κάτω από τα 9 lt/100 km. Στα δικά μας χέρια, η μέση κατανάλωση στη συνολική χρήση που του κάναμε ήταν στα 8,7 lt/100 km -περιλαμβάνοντας κάθε είδους διαδρομή και χρήση.
Συνοψίζοντας, οφείλουμε να σταθούμε στην τιμή του νέου Kona. Που σε αντίθεση με όλα τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του δεν πήρε την ανιούσα. Παραμένει όχι απλώς στο επίπεδο των B-SUV, αλλά και σε ιδιαίτερα ανταγωνιστική βάση έναντι μοντέλων αντίστοιχης ισχύος. Σε πολλές περιπτώσεις δε, υπερτερεί αισθητά και σε χώρους.
Διαθέσιμο στις εκδόσεις εξοπλισμού Premium, Distinctive και N Line, το νέο Hyundai Kona με το 120άρι μοτέρ και το χειροκίνητο σασμάν ξεκινά από τις €25.290 για τη βασική έκδοση. Ανεβαίνει στις €26.990 για τη μεσαία Distinctive που είχαμε στη διάθεσή μας και εξοπλίζεται μεταξύ άλλων με τις διπλές οθόνες των 12,3” που όπως και να το κάνουμε δίνουν έναν άλλο αέρα στην καμπίνα. Ακόμα και στη βασική έκδοση ωστόσο, ο εξοπλισμός είναι πλήρης σε άνεση και το κυριότερο, σε συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού.
Hyundai Kona 1.0T 120 PS 48V Hybrid | |
Τι λέει το DRIVE | To ήπια υβριδικό Hyundai Kona δεύτερης γενιάς με τους 120 ίππους είναι ένα ολοκληρωμένο από κάθε άποψη οικογενειακό αυτοκίνητο. Το οποίο απευθύνεται και στους αγοραστές που δεν επιζητούν σώνει και καλά ένα SUV. Αναλογικά με την τιμή δε, το συνολικό πακέτο που προσφέρει δύσκολα συναντάται στον άμεσο ανταγωνισμό του. |
Τιμή | Από €25.290 (έκδοση Premium) |
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |
Τεχνολογία | MHEV, κινητήρας βενζίνης 998 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 120 PS/6.000 rpm, 200 Nm/1.500-4.000 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 14 PS, μπαταρία 0,46 kWh, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων |
Απόδοση | 120 PS |
Διαστάσεις | 4.350 x 1.825 x 1.585 mm |
Χώρος αποσκευών | 466 lt |
Βάρος | 1.355 kg |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
0-100 km/h | 11,7" |
Τελική ταχύτητα | 180 km/h |
Μέση κατανάλωση | 8,7 lt/100 km* |
Εκπομπές CO2 | 125-134 g/km |
Τιμές κατασκευαστή. Μέτρηση DRIVE. | |
Φωτογραφίες | Θανάσης Κουτσογιάννης |