Test drive: Hyundai i30 N & i30 N DCT

Test drive: Hyundai i30 N & i30 N DCT

Με την κατηγορία των GTi να διάγει µια µάλλον µεταβατική περίοδο, η Hyundai επαναφέρει το ανανεωµένο i30 N και της ξαναδίνει ζωή.

Το πρώτο GTi της Hyundai ήταν απόλυτα επιτυχηµένο σε όλα του. Αυτό αντικατοπτρίζεται και σε επίπεδο πωλήσεων αφού από το 2017 το Hyundai i30 N ξεπέρασε τις 25.000 µονάδες στην Ευρώπη. Διόλου άσχηµα για πρώτη φορά.

Το επόµενο βήµα για το τµήµα N της Hyundai ήταν να βάλει έναν αντίστοιχα άξιο εκπρόσωπο και στα µικρά GTi και το έκανε µε το i20 N. Και το τρίτο βήµα να λανσάρει µια σπορ πρόταση στην πιο hot κατηγορία, αυτή των SUV, κάτι που έκανε µε το Kona N.

Ύστερα από όλα αυτά, αποφάσισε να κάνει το i30 N ακόµα καλύτερο.

Δοκιµάζουµε την ανανεωµένη έκδοση του Hyundai i30 N, τόσο µε το χειροκίνητο 6άρι όσο και µε το 8άρι κιβώτιο διπλού συµπλέκτη Ν DCT που έφερε το φρεσκάρισμα.

Μέχρι πρότινος το διπλοσύμπλεκτο Ν DCT έλειπε από την γκάµα και τώρα συνδυάζεται αποκλειστικά µε την κορυφαία έκδοση Performance που αποδίδει πλέον 280 ίππους από 275.

Η «βασική» παραµένει στους 250 ίππους και ξεκινά από τις €30.890, όµως ουσιαστικά αποτελεί ένα λιγότερο hardcore αυτοκίνητο αφού δεν διαθέτει το ηλεκτρονικά ελεγχόµενο διαφορικό, την µπάρα θόλων πίσω και οι ζάντες είναι 18” (έναντι 19”) των Performance.

Test Drive: Hyundai i30 N & i30N DCT panning, Photo credits DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Το σκαλοπάτι τιµής µεταξύ των τριών επιλογών του Hyundai i30 N φαίνεται µεγάλο. Όµως λίγο ψάξιµο αποδεικνύει πως δεν είναι. Για παράδειγµα, τα €4.000 ευρώ επιπλέον που απαιτεί η έκδοση N DCT (από €40.390) από τη χειροκίνητη δεν αφορούν µόνο στο κιβώτιο. Αλλά και σε επιπλέον λειτουργίες για οδήγηση σε πίστα, µαζί µε πιο πλούσιο εξοπλισµό άνεσης και ασφάλειας.

Στο αισθητικό κοµµάτι, το ανανεωµένο Hyundai i30 N συνεχίζει να ξεχωρίζει χωρίς όµως να κραυγάζει. Τα νέα φωτιστικά σώµατα είναι LED εµπρός και πίσω και του χαρίζουν πιο σύγχρονη υπογραφή. Το σύνολο παραµένει δυναµικό, υπερτονισµένο, µε τις πινελιές πάνω στο αρχικό σχέδιο του Peter Schreyer.

Ο ανασχεδιασµένος εµπρός προφυλακτήρας έχει µεγαλύτερες εισαγωγές αέρα και βελτιωµένη αεροδυναµική, έτσι ώστε να περιορίζει τους στροβιλισµούς παρέχοντας και καλύτερη ψύξη στα εµπρός φρένα. Πίσω συναντάµε επίσης ανασχεδιασµένο προφυλακτήρα, τις δύο µπούκες της εξάτµισης και τον διαχύτη που εξακολουθούν να βγάζουν µάτια, καθώς και νέα αεροτοµή µε τριγωνικό φως φρένου στο κέντρο της.

Οι κόκκινες γραµµές χαµηλά στους προφυλακτήρες, οι νέες σφυρήλατες και ελαφρύτερες 19άρες ζάντες µε τα ειδικά Pirelli P ZERO και το µπλε χρώµα Performance , αποτελούν τα κύρια σχεδιαστικά χαρακτηριστικά των κορυφαίων i30.

Αντίθετα, στο εσωτερικό δεν διαφέρει σηµαντικά από τις απλές εκδόσεις και αυτό µάλλον δεν θα αρέσει στους περισσότερους. Εκτός του τιµονιού µε τα µπουτόν οδήγησης, τον πίνακα οργάνων, τα καθίσµατα και τον λεβιέ, δεν υπάρχουν άλλα στοιχεία που να εκφράζουν την διαφορετικότητά του και τον σπορ χαρακτήρα του Hyundai i30 N. Να σηµειωθεί πως η ποιότητα παραµένει υψηλή, καθώς και πως η οθόνη του infotainment έχει διαγώνιο 10,25” στην έκδοση N DCT και 8” στη χειροκίνητη.

Test Drive: Hyundai i30 N & i30N DCT interior, Photo credits DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Χτυπάει η καρδιά του δυνατά-τα-τα-τα
Ο κινητήρας είναι ο δίλιτρος, τετράγωνος, τούρµπο T-GDi, ο οποίος όµως βελτιώθηκε ουσιαστικά. Η ισχύς αυξήθηκε στους 280 ίππους που αποδίδονται χαµηλότερα, στις 5.500 rpm. Όµως ακόµα πιο σηµαντική είναι η αύξηση της ροπής από τα 353 στα 392 Nm. Με τη λογική Flat Power που υιοθετεί το µοτέρ των Hyundai i30 N Performance, διατηρείται επίπεδη η καµπύλη της ροπής από τις 2.100 έως τις 4.700 rpm. Κάτι που µεταφράζεται σε περισσότερη αµεσότητα και καλύτερη απόκριση, µαζί µε πιο ευρύ φάσµα λειτουργίας.

Και κάπου εδώ ξεκινούν οι διαφορές µεταξύ χειροκίνητης και αυτόµατης επιλογής. Σε κάθε περίπτωση να πούµε πως έχουµε να κάνουµε µε δύο από τα καλύτερα κιβώτια στο είδος. Το χειροκίνητο έχει σφιχτή κλιµάκωση και short shift για γρήγορες και ακριβείς αλλαγές, ενώ πολύ βασικό είναι το γεγονός πως δεν δείχνει να καταλαβαίνει τίποτα από κακοµεταχείριση. Κατά βάση δεν µπορείς να ζητήσεις τίποτα περισσότερο από ένα σπορ κιβώτιο, µέχρι να βρεθείς πίσω από το τιµόνι µε τα paddles του αυτόµατου Hyundai i30 N…

Το λογισµικό του επιτρέπει είτε αµεσότατες είτε πολιτισµένες εναλλαγές, ανάλογα µε το επιλεγµένο πρόγραµµα. Επιπλέον, διαθέτει και πραγµατικά χειροκίνητη λειτουργία, χωρίς να αλλάζει σχέση ούτε όταν πατάς τέρµα ούτε στον κόφτη. Και αυτό είναι κάτι που το εκτιµάς πολύ σε ένα GTi. Κλείνοντας τη «σύγκριση» των κιβωτίων, να πούµε πως οι Κορεάτες ανακοινώνουν το Hyundai i30 N µε το N DCT πιο γρήγορο κατά µισό δευτερόλεπτο στα 0-100 km/h (5,4” έναντι 5,9” -µε launch control και τα δύο), και κατά 2,1” στα 80-120 km/h (3,3” έναντι 5,4”). Η τελική περιορίζεται ηλεκτρονικά και στις δύο περιπτώσεις στα 250 km/h, ενώ η µέση κατανάλωση ξεπερνά τα 11,0 lt/100 km. 

«Πολεµικό» το κλίµα…
Ο εκρηκτικός χαρακτήρας του Hyundai i30 N υποδηλώνεται από τις µπαλωτιές των εξατµίσεων στην πιο σπορ επιλογή του N Mode, αλλά και µε τον πλέον πειστικό τρόπο σε επίπεδο οδικής συµπεριφοράς.

Το Hyundai i30 N εντυπωσιάζει µε την αποτελεσµατικότητα και τη διαµόρφωση του χαρακτήρα του ανάλογα µε τις επιλογές στο µενού N mode.

Στις θέσεις Eco και Normal έχεις ένα σφιχτό µεν, αλλά σχετικά καλό επίπεδο άνεσης κι ένα αυτοκίνητο που δεν σε ταλαιπωρεί ιδιαίτερα στην καθηµερινότητα. Όµως στη θέση Sport ξυπνούν τα βασικά συστήµατα που χρειάζεσαι για να απολαύσεις τη γρήγορη οδήγηση. Το τιµόνι βαραίνει, η ανάρτηση σφίγγει, η απόκριση στο γκάζι βελτιώνεται, αλλάζει ο ήχος της εξάτµισης και το ηλεκτρονικά ελεγχόµενο µπλοκέ διαφορικό µε τον πολύδισκο συµπλέκτη αναλαµβάνει τον ρόλο του.

Test Drive: Hyundai i30 N & i30N DCT corner, Photo credits DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Υπάρχει όµως και η επιλογή «N Mode» που είναι και η πιο σκληροπυρηνική και προορίζεται για οδήγηση σε πίστα, η οποία ρυθµίζει όλες τις παραµέτρους στην πιο επιθετική επιλογή. Στην πράξη δεν έχει κανένα νόηµα να την επιλέξεις σε δηµόσιο δρόµο: Η ανάρτηση σκληραίνει υπερβολικά, διαβάζει τα πάντα και γίνεται νευρική, ενώ και το τιµόνι γίνεται ιδιαίτερα και ασκόπως βαρύ. Οπότε µπορείς να επιλέξεις µια πιο σπορ συµπεριφορά από τη «Sport» στο µενού N Custom, ρυθµίζοντας όλες τις παραµέτρους στο επίπεδο που θες. Και αν τα παραπάνω τα έχουµε ξαναδεί σε άλλα αυτοκίνητα της κατηγορίας, δεν µπορούµε να µην παραδεχτούµε πως στο Hyundai i30 N έχουµε µια εξαιρετική υλοποίηση όσον αφορά στον τρόπο που µεταβάλλεται ο χαρακτήρας του ανάλογα µε αυτό που επιθυµείς.

Σε κάθε περίπτωση, η οδική συµπεριφορά καθορίζεται κυρίως από την απίστευτη αποτελεσµατικότητα του διαφορικού που µεταφέρει στον δρόµο την ισχύ χωρίς απώλειες, µε εξαίρετη αµεσότητα και ακρίβεια. Μια ελάχιστη τάση υποστροφής που παρατηρείται στην αρχική τοποθέτηση µε πολλά χιλιόµετρα, αντιµετωπίζεται άµεσα µε το τιµόνι. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις εµπλέκεται τόσο όσο χρειάζεται για να προσφέρει εντυπωσιακό επίπεδο πρόσφυσης για ένα προσθιοκίνητο 280 ίππων.

Κάτι ακόµα που δεν έχει αλλάξει σε σχέση µε το προ ανανέωσης µοντέλο είναι αφενός τα φρένα: Στέκονται πάντα στο ύψος τους παρά τη µέτρια αίσθηση στην αρχική πίεση του πεντάλ. Αφετέρου οι οµαλές αντιδράσεις του πίσω µέρους που δίνουν fun-to-drive χαρακτήρα. Και αν όλα αυτά είναι κοινά για τις δύο εκδόσεις του Hyundai i30 N, η έκδοση N DCT χαρακτηρίζεται στο τέλος της ηµέρας ως ακόµα πιο σκληροπυρηνική. Είναι ικανή να αναπτύξει ακόµα περισσότερο την οδηγική εµπειρία µε δύο επιπλέον σηµαντικές δυνατότητες παραµετροποίησης που κάνουν «δουλειά» και δεν βρίσκονται εκεί για εντυπωσιασµό: Τη λειτουργία για βέλτιστη απόδοση του κιβωτίου στην πίστα και τη λειτουργία βελτιστοποίησης της επιτάχυνσης, προσφέροντας επιπλέον boost στα ανεβάσµατα.

Εν κατακλείδι, το Hyundai i30 N Performance άσχετα από το αν έχει χειροκίνητο ή αυτόµατο σασμάν, είναι αποτελεσµατικό όσο και εθιστικό.

Mε τα σηµερινά δεδοµένα που δεν περιλαµβάνουν Focus RS και Mégane RS και µε το σηµαντικά ακριβότερο Civic Type R να αναµένεται, το Hyundai i30 N µοιάζει η πιο σκληροπυρηνική επιλογή απέναντι στο VW Golf GTI Clubsport, το Ford Focus ST, ακόµα και το CUPRA Leon. Ο βραχίονας Ν της εταιρείας έχει κάθε λόγο να είναι υπερήφανος.

Τι λέει το DRIVE
Η Hyundai έχει κάθε λόγο να είναι περήφανη για το παράρτημα «N», αφού μέσω αυτού καταφέρνει να διατηρήσει έντονο το ενδιαφέρον στην GTi κατηγορία με τις εξαιρετικές της προτάσεις. Ειδικότερα με τα i30 N και i30 N DCT...
Τεχνολογία Κινητήρας βενζίνης 1.998 cc, i4, 16v, άµεσος ψεκασµός, τούρµπο, ηλεκτρονικά ελεγχόµενος µεταβλητός χρονισµός Ε-CVVT
Απόδοση 280 PS/5-500-6.000 rpm, 392 Nm/2.100-4.700 rpm
Μετάδοση Εµπρός, αυτόµατο διπλού συµπλέκτη οκτώ σχέσεων (N DCT) - χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων 
Διαστάσεις 4.340 x 1.795 x 1.444 mm
Χώρος αποσκευών 381-395 lt (µε - χωρίς µπάρα θόλων)
Βάρος 1.474 / 1.431 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5,4” / 5,9”
Τελική ταχύτητα 250 km/h 
Μέση κατανάλωση* 11,8 / 11,4 lt/100 km
Εκποµπές CO2 191 / 182 g/km (WLTP)
Τιµή €40.390 - €36.390

Μετρήσεις κατασκευαστή, *µέτρηση DRIVE 

Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube