Test drive: Hyundai i30 Fastback 1.0 T-GDI

Test drive: Hyundai i30 Fastback 1.0 T-GDI

Η νέα έκδοση αμαξώματος του i30 ανεβάζει επίπεδο τόσο το μοντέλο όσο και την Hyundai Motors.

Το νέο i30 Fastback αποτελεί την τρίτη και πιο στιλάτη έκδοση αμαξώματος της τελευταίας γενιάς του μικρομεσαίου Hyundai. Συμπληρώνει δε έτσι την γκάμα του μοντέλου δίπλα στο κλασικό 5θυρο και το πρακτικό Tourer.

Πηγή έμπνευσης του ευρωπαϊκού τμήματος σχεδιασμού της Hyundai που επιμελήθηκε την εμφάνιση του νέου i30 Fastback αποτέλεσαν τα μοντέλα υψηλού τουρισμού της δεκαετίας του ’50 και του ’60.

Σε σχέση με το χάτσμπακ, το 5θυρο Fastback είναι 11,5 πόντους πιο μακρύ (4.455 mm συνολικά), με όλο το επιπλέον μήκος να εντοπίζεται στο πίσω μέρος. Και όπως είναι φυσικό ευνοεί την χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ -450 lt συνολικά. Για να μη θυμίζει όμως 4θυρο, οι σχεδιαστές της Hyundai φρόντισαν να χαμηλώσουν τη γραμμή της οροφής και να ανασηκώσουν το τελείωμα της πίσω πόρτας με το ενσωματωμένο αεροδυναμικό χείλος.

Αυτό έφερε και αλλαγές στο συνολικό ύψος του αυτοκινήτου που πλέον είναι τρεις πόντους πιο χαμηλό από το 5θυρο, χαρίζοντας εμφάνιση που όμοιά του δεν συναντάς στην κατηγορία. Για τη μείωση του ύψους συνέβαλε τόσο η οροφή (-2,5 πόντοι) όσο και η χαμηλωμένη κατά μισό πόντο ανάρτηση.

Οι σχεδιαστικές αλλαγές όμως δεν επικεντρώνονται στο πίσω μέρος, μιας και το εμπρός διαφοροποιείται αρκετά από τις υπόλοιπες εκδόσεις του i30. Η μουσούδα χαμήλωσε και σε συνδυασμό με την ανασχεδιασμένη μάσκα και το νέο προφυλακτήρα με τα διαφορετικής σχεδίασης φώτα ημέρας τύπου LED, καταφέρνει να δείχνει πιο πλατύ και επιβλητικό.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Hyundai i20 1.1 D

Στο εσωτερικό, οι αλλαγές είναι μικρότερης εμβέλειας και επικεντρώνονται στο διαθέσιμο εσωτερικό ύψος για τους πίσω. Και πάλι όμως, επιβάτες μέχρι 1,85 m δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα με αντίστοιχου ύψους οδηγό και συνοδηγό. Ο τρίτος πίσω δεν θα διαμαρτυρηθεί έντονα για τα πέλματά του, μιας και το τούνελ «μετάδοσης» είναι χαμηλό. Η σχεδίαση του ταμπλό είναι συμβατική και τα πλαστικά που το αποτελούν είναι ένα μίγμα μαλακών και σκληρών υλικών πολύ καλής ποιότητας. Στο ίδιο υψηλό επίπεδο κυμαίνεται και η συναρμογή, στοιχείο που δίνει και την αίσθηση ενός ιδιαίτερα γεροδεμένου αυτοκινήτου. Η εικόνα αναβαθμίζεται από τον ευκρινή πίνακα οργάνων με τον ιδιαίτερα πλούσιο υπολογιστή ταξιδιού, καθώς και από το σύστημα πλοήγησης και πολυμέσων με την έγχρωμη οθόνη αφής των 8”. Η θέση οδήγησης αξιολογείται άνω του μέσου όρου και διαθέτει πληθώρα ρυθμίσεων, αλλά η ορατότητα προς τα πίσω και διαγώνια περιορίζεται ελαφρώς λόγω σχεδίασης.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Hyundai i30 1.0 T-GDI

Το πορτμπαγκάζ από την άλλη έχει 55 lt περισσότερα από το χάτσμπακ. Το άνοιγμα της πίσω πόρτας είναι μεγάλο και το κατώφλι φόρτωση σε λογικό ύψος, ενώ σε περίπτωση αναδίπλωσης της πίσω πλάτης θα δημιουργηθεί σχεδόν επίπεδος χώρος φόρτωσης. Κάτω όμως από το πάτωμα υπάρχει κρυφός χώρος για αρκετά μικροπράγματα και ακόμα πιο κάτω μια ρεζέρβα ανάγκης.

Όπως συμβαίνει και με τις υπόλοιπες εκδόσεις του i30, έτσι και η καμπίνα του Fastback έχει αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα, αλλά μόνο για τους εμπρός. Η απουσία «τεμπέλη» στην πλάτη του πίσω καθίσματος και τσεπών από τις πλάτες των εμπρός καθισμάτων, σημαίνει ότι οι πίσω έχουν μόνο τις θήκες στις πόρτες. Γι’ αυτά τα χαρακτηριστικά θα πρέπει να καταφύγετε στην έκδοση Premium Navi που όμως εφοδιάζει αποκλειστικά την ισχυρή έκδοση κινητήρα του μοντέλου, τον 1.4 T-GDI.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Hyundai Tucson 1.7 CRDi

Το αυτοκίνητο δοκιμής εφοδιάζεται µε το βασικό κινητήρα βενζίνης 1.0 T-GDI που αποδίδει 120 ίππους και 17,4 kgm ροπή. Συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο με λεβιέ που διαθέτει θετικό κούμπωμα. Οι επιδόσεις που δίνει στο βάρους 1.290 kg i30 Fastback είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικές. Για να πιάσει τα 100 km/h από στάση χρειάζεται 10,3” και η τελική ταχύτητα ακουμπά τα 188 km/h. Παρόμοιο δυνατό πρόσωπο παρουσιάζει και στις ρεπρίζ, με τη μέτρηση 60-160 km/h να πραγματοποιείται σε 24,2”. Από την άλλη, τα φρένα κυμαίνονται στο μέσο όρο της κατηγορίας και το ακινητοποιούν από τα 100 km/h σε 39,2 m.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Hyundai Tucson 1.6T 177 PS 4WD

Η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε κατά τη διάρκεια της δοκιμής στα 8,2 lt/100 km. Αλλά εάν κυνηγάς διαρκώς τις επιδόσεις να ξέρεις ότι θα το ακουμπήσεις το 10ράκι.

Πέρα από την εμφάνιση, το i30 Fastback έχει διαφορές στην ανάρτηση και στο τιμόνι σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις. Η 15% πιο σφιχτή ανάρτηση και το νέο set-up στο σύστημα διεύθυνσης δίνουν μεγαλύτερη αμεσότητα κινήσεων, αλλά σε καμία περίπτωση δεν το μεταμορφώνουν σε σπορ κατασκευή. Η άνεση και το κράτημα συνδυάζονται σε μεγάλο βαθμό και η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων φροντίζει για ώριμη αντιμετώπιση των συνεχόμενων ανωμαλιών του οδοστρώματος.

Η τιμή του i30 Fastback 1.0 T-GDI ξεκινά από τις €17.650 για την έκδοση Active και φτάνει μέχρι τις €18.990 για την έκδοση Style Navi της δοκιμής. Η τιμή είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική για την κατηγορία (Honda Civic και Skoda Octavia) και ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας της έκδοσης υπερπλήρης.

Τελικά, η Hyundai πέτυχε διάνα με τη νέα έκδοση. Και αυτό διότι κατάφερε να προσδώσει στιλ στο μικρό οικογενειακό της, χωρίς να χάσει τα ουσιαστικά χαρίσματα που χαρακτηρίζουν το i30.

Τι λέει το DRIVE
Η συνταγή της Hyundai πέτυχε και καταφέρνει να προσφέρει όλα τα καλά του μικρομεσαίου i30 με αρκετές δόσεις στιλ.
Τιμή Από €17.650
Τεχνολογία 998 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 120 PS/6.000 rpm, 17,4 kgm/1.500 – 4.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,3”
0-160 km/h 28,9”
0-400 m 17,2” @ 131,8 km/h
0-1.000 m 31,6” @ 165,8 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 24,2”
50-80 km/h (3η) 4,7”
80-110 km/h (3η) 5,5”
80-110 km/h (4η) 7,3”
110-140 km/h (4η) 9,1”
110-140 km/h (5η) 12,0”
110-140 km/h (6η) 18,2”
Φρένα 100-0 km/h 39,2 m
Τελική ταχύτητα 188 km/h
Μέση κατανάλωση 8,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 120 g/km
Διαστάσεις 4.445 x 1.795 x 1.425mm
Χώρος αποσκευών 450 lt
Βάρος 1.290 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube