Η κατηγορία των σουπερμίνι είναι από τις σημαντικότερες σε παγκόσμιο επίπεδο αλλά και καθόλου εύκολη, αφού θέλει τέχνη για να κατασκευάσεις ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο με τους περιορισμούς που θέτει η ίδια η κατηγορία: Μέγεθος, τιμή κ.ά... Όλοι σχεδόν οι κατασκευαστές έχουν και από έναν εκπρόσωπο σε αυτή πάντως, με τον μεταξύ τους ανταγωνισμό να είναι πραγματικά αδυσώπητος.
Μία από τις νεότερες ελεύσεις στην κατηγορία είναι το καινούργιο Hyundai i20. Η νέα τρίτη γενιά του σουπερμίνι της Hyundai είναι ολοκαίνουργια, από την κορυφή έως τα νύχια. Βασίζεται στη σύγχρονη πλατφόρμα Κ2 του ομίλου και σχεδιαστικά δεν θυμίζει σε τίποτα του προκατόχους του. Ακολουθεί τη νέα σχεδιαστική γλώσσα με αιχμηρό εμπρός μέρος, έντονες ακμές στο καπό και μεγάλη εξάγωνη μάσκα. Οι έντονες ακμές συνεχίζονται στο πλάι, τονίζοντας αρκετά τους θόλους των τροχών. Πίσω, κυρίαρχο ρόλο στη σχεδίαση παίζουν τα φώτα με τη διπλή αιχμή που αγκαλιάζει το αμάξωμα και η έγχρωμη φάσα που ενισχύει το πλάτος του μοντέλου. Το όλο σύνολο δείχνει νεανικό ενώ, παρά το γεγονός ότι προσφέρεται αποκλειστικά σε 5θυρο, δεν χάνει σε δυναμισμό. Σε αυτό βέβαια βοηθά και η διαφοροποίηση των εξωτερικών διαστάσεων. Το νέο i20 είναι μακρύτερο, πιο φαρδύ και ελαφρώς χαμηλότερο σε σχέση με το προκάτοχό του.
Στο εσωτερικό, η σχεδίαση ακολουθεί ένα αρκετά πιο ήπιο μονοπάτι που ευνοεί και την εργονομία. Οι οριζόντιες ραβδώσεις εμπρός από τον συνοδηγό αποτελούν συνέχεια των κεντρικών αεραγωγών και ενισχύουν την αίσθηση πλάτους. Τα σκληρά πλαστικά του ταμπλό είναι καλής ποιότητας, με ωραία υφή και με κορυφαίο μοντάρισμα. Όλες οι εκδόσεις εξοπλισμού, πλην της βασικής Fresh, διαθέτουν τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 10,25” και το σύστημα πολυμέσων με την έγχρωμη οθόνη αφής των 8”. Η εικόνα είναι σύγχρονη και δεν επιτυγχάνεται εις βάρος της εργονομίας. Και αυτό διότι υπάρχουν κουμπιά για τις βασικές λειτουργίες σε απόσταση εύκολου χειρισμού από τον οδηγό. Οι χώροι είναι από τους καλύτερους της κατηγορίας. Θα βολέψουν με μεγάλη άνεση έως και τέσσερις μεγαλόσωμους ενηλίκους, με εκείνον των αποσκευών στα 352 lt να χωρά αρκετά μπαγκάζια.
Ραφιναρισμένο και αποτελεσματικό
Η βασική έκδοση κινητήρα που δοκιμάζουμε είναι ένας 4κύλινδρος ατμοσφαιρικός 1,2 lt που χρησιμοποιεί για καύσιμο τη βενζίνη. Με ψεκασμό πολλαπλών σημείων και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων αποδίδει 84 ίππους στις 6.000 rpm και 118 Nm στις 4.000 rpm. Συνδυάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων και λεβιέ που έχει λογικές διαδρομές και εύκολο κούμπωμα ακόμα και στις γρήγορες αλλαγές. Τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του κινητήρα είναι πολύ ποιοτικά και αποτελεί την πιο ραφιναρισμένη έκδοση της γκάμας. Μην ξεχνάτε ότι οι υπόλοιπες εκδόσεις έχουν τον 3κύλινδρο 1.0 T-GDi, που ναι μεν είναι ισχυρότερες και ταιριάζουν καλύτερα στον χαρακτήρα του νέου i20, αλλά δεν διαθέτουν την ομαλή λειτουργία του 4κύλινδρου συνόλου.
Το τίμημα σε αυτή την περίπτωση είναι οι απλώς αποδεκτές επιδόσεις. Σε ήπιες συνθήκες κίνησης όμως βοηθά αρκετά η κοντή κλιμάκωση του κιβωτίου, δίνοντας σχετική ζωντάνια στα 1.123 kg του βασικού i20. Σύμφωνα με την Hyundai, η βασική έκδοση κινητήρα χρειάζεται 13,1” για να πιάσει τα 100 km/h από στάση, με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 173 km/h. Τα φρένα της συγκεκριμένης έκδοσης, που είναι αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός και ταμπούρα πίσω, δείχνουν αποτελεσματικά και το πεντάλ έχει σωστή αίσθηση και αναλογικότητα στο πάτημα.
Οδηγώντας το νέο Hyundai i20 1.2 MPi, θα αντιληφθείς αμέσως τον πολύ καλό έλεγχο που προσφέρει η σφιχτή ανάρτηση, χωρίς να επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την άνεση. Σε αυτό βέβαια βοηθά και η ύπαρξη τροχών αλουμινίου 16” με λάστιχα διάστασης 195/55 στην έκδοση Premium που δοκιμάζουμε. Είναι κάτι που εξασφαλίζει ισορροπία μεταξύ εμφάνισης και άνεσης, με ικανό προφίλ στο ελαστικό. Η κλίση στις στροφές είναι περιορισμένη και το εμπρός σύστημα είναι πρωτόγνωρα άμεσο για i20.
Ακόμα και υπό πίεση, παραμένει υπάκουο και δεν θα ανοίξει την τροχιά του. Το ESP δεν απενεργοποιείται πλήρως, αλλά αφήνει κάμποσο περιθώριο ελευθερίας στην ουρά. Στον αυτοκινητόδρομο είναι ευθύβολο και μπορεί να διατηρήσει με άνεση σβέλτη ταχύτητα ταξιδιού, αλλά σε περίπτωση προσπέρασης το κατέβασμα σχέσης είναι επιβεβλημένο. Ακόμα, ο θόρυβος από την κύλιση και τον αέρα σε αυτό το πεδίο είναι συγκρατημένος.
Η βασική έκδοση κινητήρα του i20 μπορεί να συνδυαστεί και με τα τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού. Με την Premium που δοκιμάζουμε να διαθέτει πολλά στοιχεία άνεσης που ταιριάζουν στον σύγχρονο χαρακτήρα του μοντέλου. Εννοείται ότι από τη βασική κιόλας έκδοση υπάρχει η ομπρέλα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας Hyundai SmartSense με 14 συστήματα. Ακόμα, η τιμή εκκίνησης της γκάμας μαζί με τη προωθητική προσφορά των €1.000 που ισχύει αυτή τη στιγμή, έχει καθοριστεί στις €12.990, με την συνιστώμενη Premium να μην ξεπερνά τις €15.000 (€14.890, πάντα με τις ίδιες προϋποθέσεις).
Διαμορφώστε εδώ το δικό σας Hyundai i20
Τι λέει το DRIVE
H βασική έκδοση κινητήρα του νέου Hyundai i20 αποτελεί μια καλή είσοδο στην γκάμα, με πληθώρα επιλογών εξοπλισμού για όποιον δεν βάζει σε προτεραιότητα τις καλύτερες επιδόσεις του ελαφρώς ακριβότερου 1.0 T-GDi.
Τιμή Από €13.990 (Από €12.990 με την έκπτωση)
Τεχνολογία Κινητήρας βενζίνης 1.197 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, ψεκασμός πολλαπλών σημείων, μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων, 84 PS/6.000 rpm, 118 Nm/4.000 rpm, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 13,1”
Τελική ταχύτητα 173 km/h
Μέση κατανάλωση* 7,3 lt lt/100 km
Εκπομπές CO2 121 - 124 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.040 x 1.775 x 1.450 mm
Χώρος αποσκευών 352 lt
Βάρος 1.123 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, * Μέτρηση DRIVE
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης