Test drive: Hyundai i20 1.0 T-GDi 48V Hybrid 120 PS N Line

Test drive: Hyundai i20 1.0 T-GDi 48V Hybrid 120 PS N Line

Δοκιμάζουμε την κορυφαία έκδοση κινητήρα του «απλού» Hyundai i20 με τους 120 PS και την ήπια υβριδική τεχνολογία στην έκδοση εξοπλισμού N Line.

Όπως όλα τα μοντέλα της κορεατικής φίρμας έτσι και το Hyundai i20 προσφέρει πολλές επιλογές κινητήρα, με κορυφαία εκείνη που ονομάζεται Ν και αποδίδει 204 PS -βλ. Test drive. Βέβαια, η τελευταία είναι εξαιρετικά εξειδικευμένη και απευθύνεται σε λίγους που κατά κανόνα δεν θα τη χρησιμοποιούν για τις καθημερινές μετακινήσεις.

Η Hyundai για να γεφυρώσει το κενό ανάμεσα στην ειδική αυτή έκδοση και στις υπόλοιπες πιο εμπορικές του μοντέλου, δημιούργησε την N Line. Έτσι προέκυψε ένα Hyundai i20 με σαφώς πιο επιθετική εμφάνιση από τα υπόλοιπα που ταυτόχρονα είναι και αντικειμενικά πιο όμορφο -πιο ξεχωριστό, τέλος πάντων.

 Hyundai i20 1.0 T-GDi 48V Hybrid 120 PS N Line, Photo credit DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Η σχεδιαστική φιλοσοφία Sensuous Sportiness εμπλουτίζεται με προφυλακτήρες, καθρέφτες και χειρολαβές στο χρώμα του αμαξώματος, με τη μάσκα να παραπέμπει στο «καρό» της αγωνιστικής σημαίας και να ενσωματώνει τον λογότυπο «Ν Line».

Τον ίδιο συναντάμε και στους προφυλακτήρες, με την εικόνα να συμπληρώνουν LED προβολείς,  νικελένια διπλή απόληξη εξάτμισης, τριγωνικό φως ομίχλης, δίχρωμες 17άρες ζάντες και -στο αυτοκίνητο της δοκιμής- διχρωμία στο αμάξωμα.

Σημαντικές είναι και οι διαφορές στο εσωτερικό που σηματοδοτούν τη συγκεκριμένη έκδοση. Στο δερμάτινο τιμόνι και στον λεβιέ του κιβωτίου συναντάμε το γράμμα Ν, κόκκινες πινελιές στους αεραγωγούς, στους διακόπτες του κλιματισμού και στα πάνελ των θυρών.

 Hyundai i20 1.0 T-GDi 48V Hybrid 120 PS N Line, Photo credit DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Όλα δίνουν μια πιο σπορτίβ αίσθηση, μαζί με τα αλουμινένια πεντάλ και τις κόκκινες ραφές στα καθίσματα με την ενισχυμένη πλευρική στήριξη, στο τιμόνι, στο χειρόφρενο και στον λεβιέ του σασμάν.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 10,25’’ ενσωματώνει ενδείξεις που διαμορφώνονται ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που θα επιλέξεις, την ώρα που στο κέντρο δεσπόζει η οθόνη αφής 8” που φιλοξενεί τις πληροφορίες από τα υπόλοιπα συστήματα του αυτοκινήτου.

Tο Hyundai i20 N Line, όπως και όλες οι εκδόσεις του μοντέλου, στους χώρους κατατάσσεται ανάμεσα στα καλύτερα μοντέλα της κατηγορίας.

To Hyundai i20 διαθέτει κορυφαία χωροταξία για την καμπίνα στην κατηγορία. Στη συγκεκριμένη περίπτωση ωστόσο, η τοποθέτηση της μπαταρίας του ήπια υβριδικού συστήματος μειώνει τον χώρο αποσκευών από τα 352 στα 262 lt.

 Hyundai i20 1.0 T-GDi 48V Hybrid 120 PS N Line, Photo credit DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Κάτω από το καπό ζει ο βενζινοκινητήρας τούρμπο 1.0 Τ-GDi που αποδίδει 120 PS και 200 Nm. Μοτέρ που ενσωματώνει ήπια υβριδική τεχνολογία 48V και συνδυάζεται με 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο.

Ο κινητήρας διαθέτει επίσης την τεχνολογία CVVD, η οποία ελέγχει τη διάρκεια βύθισης των βαλβίδων, προσαρμόζοντας την καύση ανάλογα με τις οδηγικές απαιτήσεις και τις συνθήκες.

Η ήπια 48βολτη υβριδική τεχνολογία ενισχύει ελαφρά τον κινητήρα με επιπλέον ροπή κατά την επιτάχυνση στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, ενώ μια μίζα-γεννήτρια MHSG (Mild Hybrid Starter Generator) μετατρέπει κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική που αποθηκεύεται στην μπαταρία των 48V.

 Hyundai i20 1.0 T-GDi 48V Hybrid 120 PS N Line, Photo credit DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί πολιτισμένα και αποδίδει απόλυτα γραμμικά χωρίς έντονη την τραχιά χροιά του 3κύλινδου. Συνεργάζεται άψογα με το 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ηλεκτρονικού συμπλέκτη iMT -Intelligent Manual Transmission.

Σασμάν που μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς, αλλά αποσυνδέει πρόσκαιρα τον κινητήρα από το σύστημα μετάδοσης όταν ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το πεντάλ του γκαζιού. Έτσι μειώνεται ακόμα περισσότερο η κατανάλωση, με την τελευταία στη διάρκεια της δοκιμής να μην ξεπερνά τα 7,3 lt/100 km.

Ανάλογα με το πρόγραμμα που θα επιλέξεις η απόκριση στο γκάζι είναι πιο άμεση στη θέση Sport, πιο νωχελική στη θέση Eco, ενώ στη θέση Comfort είναι μια ενδιάμεση κατάσταση ισορροπίας.

 Hyundai i20 1.0 T-GDi 48V Hybrid 120 PS N Line, Photo credit DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Όσον αφορά της επιδόσεις, τα 100 km/h έρχονται από στάση σε 10’’ και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 190 km/h.

Με τον μπάσο ήχο από την εξάτμιση να σε ωθεί συχνά σε πιο ζωηρό στιλ οδήγησης, θα εκτιμήσεις τη σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης (γόνατα MacPherson εμπρός/ημιάκαμπτος άξονας πίσω) που δεν αφήνει του Hyundai i20 να γέρνει στις στροφές. Το επίπεδο άνεσης για τέτοια ρύθμιση παραμένει απροσδόκητα καλό, με την προϋπόθεση ότι δεν θα περνάς με μπόλικη φόρα πάνω από μεγάλες κακοτεχνίες ή ανωμαλίες.

Αυτά σε ό,τι έχει να κάνει με την περιφέρεια και τους ανοιχτούς περιαστικούς δρόμους. Στον αυτοκινητόδρομο έχουμε υψηλού επιπέδου ποιότητα κύλισης και λιγοστούς θορύβους να μεταφέρονται στην καμπίνα.

Σε όλες τις περιπτώσεις πάντως, το τιμόνι παρέχει άμεση και σαφή πληροφόρηση και τα φρένα (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός-απλοί πίσω) αποδεικνύονται αποτελεσματικά και ακούραστα στην πράξη.

Εν κατακλείδι
Το Hyundai i20 N Line των 120 PS είναι η πικάντικη εκδοχή του κορεατικού σουπερμίνι αν δεν θέλετε να περάσεις στην εκρηκτική Ν. Έχει σπορ εμφάνιση, καλές επιδόσεις, σύγχρονο και πλούσια εξοπλισμένο εσωτερικό, έτσι ώστε να δικαιολογεί την τιμή των €21.290. Η τελευταία μπορεί στο πρώτο άκουσμα να ακούγεται τσιμπημένη, αλλά βρίσκεται καλά τοποθετημένη στο παιχνίδι του ανταγωνισμού αν συνυπολογίσουμε όλα όσα προσφέρει το μοντέλο.

Τι λέει το DRIVE
Ένα σκαλοπάτι πριν το «απόλυτο» Hyundai i20N, η έκδοση NLine προσφέρει σπορ προφίλ, διαφορετικό look, πλούσιο εξοπλισμό και τη διαφορετικότητα από τις άλλες, «ταπεινές» εκδόσεις του δημοφιλούς μοντέλου.  
Τιμή Από €20.730
Τεχνολογία MHEV 48V, κινητήρας βενζίνης 998 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
Απόδοση  120 PS/6.000 rpm, 200 Nm/2.000 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10”
Τελική ταχύτητα 190 km/h
Μέση κατανάλωση 7,3 lt/100 km*
Εκπομπές CO2 123 g/km 
Διαστάσεις 4.040x 1.750 x 1.450 mm
Χώρος αποσκευών 262 lt
Βάρος 1.170 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή. *Μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης 
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube