Test drive: Hyundai i10 1.2 AMT 84 PS

Test drive: Hyundai i10 1.2 AMT 84 PS

To Hyundai i10 ανανεώθηκε και με όπλο την δυναμική εμφάνιση, την τεχνολογία αλλά και τους χώρους που παραπέμπουν σε μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας στοχεύει να διατηρήσει τα κεκτημένα του.

Η αλήθεια είναι πως οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες σιγά σιγά απομακρύνονται από τη μίνι κατηγορία. H κορεατική φίρμα όμως, όχι μόνο δεν απομακρύνεται από το Segment A, αλλά με την ανανέωση του Hyundai i10 μας ξανασυστήνει ένα μοντέλο ικανό να καλύψει όλες τις ανάγκες. Και να πονοκεφαλιάσει τον ανταγωνισμό.

To ανανεωμένο i10 παραμένει πιστό στη σχεδιαστική φιλοσοφία «Go Big» της τρίτης γενιάς του άκρως επιτυχημένου μικρού της Hyundai. Μόνο που τώρα βλέπουμε μία ακόμα πιο στιλάτη εκδοχή. Η σχεδίαση έχει γίνει πιο δυναμική και νεανική, προσφέροντας μια αντίθεση μεταξύ απαλών επιφανειών και πιο αιχμηρών γραμμών. Το μοντέλο διαθέτει επίσης τον νέο λογότυπο της Hyundai, o οποίος έχει πιο επίπεδο σχεδιασμό και φινίρισμα από βουρτσισμένο αλουμίνιο.

To Hyundai i10 ανανεώθηκε και έρχεται για να συνεχίσει την πορεία που χάραξαν οι προκάτοχοί του. Με το στήσιμο, την άνεση και τον προηγμένο εξοπλισμό που διαθέτει από τη βασική έκδοση καλοβλέπει την κορυφή της κατηγορίας

Hyundai i10

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Συγκρίνουμε Α-crossover: Suzuki Ignis vs Toyota Aygo X

Η φαρδιά νέα μάσκα ενσωματώνει τα φώτα ημέρας LED (DRL) σε ένα νέο σχέδιο με κυψελοειδές πλέγμα. Τα πίσω φώτα δημιουργούν ένα «H» με την οριζόντια γραμμή της πίσω πόρτας. Βάθος και πολυπλοκότητα στην εμπρός όψη προσθέτει η γυαλιστερή μαύρη γραμμή στους προβολείς αλογόνου. Στο πίσω μέρος, δύο οριζόντιες γραμμές σπάνε τις απαλές επιφάνειες του χώρου αποσκευών και καταλήγουν στα γραφικά των πίσω φώτων.

Το προφίλ του i10 χαρακτηρίζεται από την καθαρή και αρμονικά μυώδη καροσερί, η οποία έχει διαμορφωθεί έτσι ώστε να προσφέρει τους καλύτερους δυνατούς χώρους στο εσωτερικό. Σήμα κατατεθέν του ανανεωμένου i10 είναι η τρίτη κολόνα σε σχήμα «Χ» που είναι ορατή από μακριά και φιλοξενεί την ονομασία του.

Hyundai i10
Το ανανεωμένο i10 με το στήσιμο, την άνεση και το τσαγανό που έχει όταν χρειάζεται είναι με διαφορά το πιο ολοκληρωμένο αυτοκίνητο της κατηγορίας του.

Αναφορικά με τις διαστάσεις του, δεν υπάρχει κάποια αλλαγή με το μήκος να παραμένει στα 3,67 m και το μεταξόνιο να ανέρχεται σχεδόν στα 2,43 m.

Η εικόνα στο εσωτερικό παραμένει γνώριμη, με μία σημαντική διαφορά. Τον ολοκαίνουριο ψηφιακό πίνακα οργάνων, ο οποίος είναι διαθέσιμος για πρώτη φορά σε i10 και διακρίνεται για τα πολύ όμορφα γραφικά. Η οθόνη του συστήματος infotainment έχει διαγώνιο 8” και βρίσκεται στην κορυφή του ταμπλό, ως συνέχεια του καλύμματος του πίνακα οργάνων.

Διαθέτει ελληνικό και εύχρηστο μενού με φυσικά κουμπιά για άμεση πρόσβαση σε βασικές λειτουργίες και ικανοποιητική απόκριση. Δεν είναι έγχρωμη τα γραφικά όμως ικανοποιούν το μάτι, ενώ σε επίπεδο συνδεσιμότητας υποστηρίζει τα Android Auto και Apple Car Play. Λίγο πιο κάτω, συναντάμε το πάνελ του αυτόματου κλιματισμού, με φυσικούς διακόπτες.

Hyundai i10
Τα πλαστικά του νέου i10 είναι μεν σκληρά, αλλά εξαιρετικής συναρμογής, δείχνοντας πως θα αντέξουν στο χρόνο. Ο ολοκαίνουριος ψηφιακός πίνακας οργάνων, σε συνδυασμό με την οθόνη 8” για το σύστημα infotainment ενισχύουν τον hi-tech προσανατολισμό του, με τους χώρους να μην αφήνουν κανέναν παραπονεμένο.

Το κυψελωτό μοτίβο που είδαμε στο ταμπλό του απερχόμενου μοντέλου παραμένει, όπως επίσης και η όμορφη διχρωμία του. Τα πλαστικά είναι μεν σκληρά, όπως άλλωστε συμβαίνει στα περισσότερα μοντέλα της κατηγορίας. Η συναρμογή τους όμως είναι εξαιρετική και πιο στιβαρή από το παρελθόν (π.χ. στην κονσόλα γύρω από τον λεβιέ του αυτόματου -στην περίπτωσή μας- κιβωτίου), δείχνοντας ότι θα αντέξουν στον χρόνο.

Η επένδυση των θυρών έχει σχεδιαστεί για να επεκτείνει οπτικά το ταμπλό, ενώ παράλληλα οδηγεί το μάτι προς τις μεγάλες θήκες αποθήκευσης στις πόρτες. Εκτός από τον χώρο αποθήκευσης στο ντουλαπάκι του ταμπλό, οι σχεδιαστές του i10 ενσωμάτωσαν έναν επιπλέον ανοιχτό αποθηκευτικό χώρο πάνω από το ντουλαπάκι στην πλευρά του συνοδηγού.

Ανέκαθεν, ένα από τα δυνατότερα σημεία του Hyundai i10 ήταν οι χώροι. Όλοι οι επιβάτες κάθονται άνετα. Ο χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών είναι ο μεγαλύτερος της κατηγορίας, ενώ δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε πως οι χώροι του ανταγωνίζονται ευθέως και πολλά σουπερμίνι. Υπάρχει παραπάνω από επαρκής αέρας για το κεφάλι, αλλά και αρκετό πλάτος. Οπότε ο πέμπτος επιβάτης θα στριμωχτεί λιγότερο απ’ ό,τι σε άλλα μικρά.

Hyundai i10

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Το φθηνό «φαντασματάκι» της Hyundai έρχεται Ευρώπη

Ο χώρος αποσκευών παραμένει στα 252 lt, όντας επαρκής για τα δεδομένα της κατηγορίας. Το μόνο ψεγάδι αφορά την εταζέρα. Δεν κρέμεται από κορδονάκια κι έτσι αναγκάζεσαι να τη σηκώνεις με τα χέρια, με αποτέλεσμα να την ξεχνάς όρθια πολλές φορές και να σου κόβει μετά το οπτικό πεδίο από τον εσωτερικό καθρέπτη.

Κάτω από το καπό του i10 βρίσκεται ο ατμοσφαιρικός, αλουμινένιος 4κύλινδρος 1,2 lt του κορεατικού ομίλου. Η απόδοσή του φτάνει τα 84 PS και τα 118 Nm. Στην έκδοση της δοκιμής συνδυαζόταν με αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων, το οποίο ομολογουμένως χρειάζεται λίγο χρόνο μέχρι να συνηθίσεις τα χούγια του και την αργή λειτουργία του. Στις αλλαγές ταχυτήτων νοιώθεις ένα μικρό σκορτσάρισμα, που για να το μειώσεις πρέπει να μάθεις να σηκώνεις ελαφρά το πόδι από το γκάζι σε κάθε ανέβασμα. Το καλό είναι ότι προσφέρει τη δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών (από τον λεβιέ με το κλασικό συν-πλην), όπου η λειτουργία του βελτιώνεται αισθητά και γίνεται πιο ομαλή.

Ιδιαίτερα ευχάριστη έκπληξη όμως μας επιφύλασσε η λειτουργία του μοτέρ. Παρά το γεγονός ότι είναι ατμοσφαιρικό, χωρίς τούρμπο, κινεί ευχάριστα και σβέλτα το ελαφρύ αμάξωμα -που δεν ξεπερνά τα 1.000 kg- όποτε χρειάζεται. Τα 15,8'' που ανακοινώνει η Hyundai για το 0-100 km/h αδικούν τη συνολική του εικόνα, καθώς στις ενδιάμεσες ρεπρίζ μέσα στην πόλη βγάζει περισσότερο νεύρο απ' ότι υποδηλώνει η παραπάνω μέτρηση.   

Η πάλαι ποτέ εξαιρετική ποιότητα κύλισης του Hyundai i10 βελτιώθηκε περαιτέρω, αγγίζοντας πλέον το τέλειο. Η καμπίνα του παραμένει κάτι παραπάνω από πολιτισμένη και αθόρυβη (όχι μόνο για τα δεδομένα της κατηγορίας), επιτρέποντάς του να ταξιδεύει ήσυχα, άνετα και με ασφάλεια σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου.

Μιλώντας για άνεση, παρά τις 16άρες ζάντες της έκδοσης Distinctive, η ανάρτηση (γόνατα McPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) αποσβένει πολύ ομαλά τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Hyundai i10

Φυσικά, το αυτοκίνητο παραμένει ευέλικτο με το δερμάτινο τιμόνι του να είναι όσο ελαφρύ και συνάμα όσο γρήγορο πρέπει, με κύκλο στροφήs στα 9,8 m.

Ο τρόπος με τον οποίο πατάει το Hyundai i10 στον δρόμο είναι πολύ καλός. Και η σταθερότητα σε υψηλή ταχύτητα εντυπωσιακή για το μέγεθός του. Σε δρόμους με στροφές θα παρουσιάσει λογική κλίση, αν οδηγός επιλέξει να ανεβάσει το ρυθμό του, η οποία σε καμία περίπτωση δεν θα προβληματίσει.

Hyundai i10
Το i10 παρουσιάζει ορισμένες κλίσεις στις στροφές, οι οποίες σε καμία περίπτωση δεν τρομάζουν. Το εμπρός σύστημα είναι όσο άμεσο πρέπει, με τη σταθερότητα και την ποιότητα κύλισης στις υψηλές ταχύτητες να θυμίζει αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας.

Τα φρένα με τη σειρά τους είναι δυνατά, με τη συγκεκριμένη έκδοση να εφοδιάζεται με δίσκους και στους δυο άξονες και τη Hyundai να ανακοινώνει 40,3 m για την ακινητοποίηση από τα 100 km/h. Η κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε σε λίγο υψηλό για τα δεδομένα της κατηγορίας επίπεδο, με την ευθύνη για 7,0 lt/100 km να βαραίνει σε μεγάλο βαθμό το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Οι Κορεάτες έχουν κάθε λόγο να καυχιούνται για τα συστήματα ασφαλείας με τα οποία προικίζουν το αυτοκίνητο. Με μια ευρεία γκάμα χαρακτηριστικών ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης, το Hyundai i10 διαθέτει το πιο ολοκληρωμένο πακέτο ασφάλειας στην κατηγορία του (Hyundai Smart Sense) και συμμορφώνεται με τα αυστηρότερα ευρωπαϊκά πρότυπα ασφαλείας.

Διαθέσιμες είναι πλέον ευκολίες όπως η υποβοήθηση αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης (FCA), υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας (LFA), υποβοήθηση μεγάλης δέσμης φωτός (HBA), ανίχνευση οδικών σημάτων (ISLA) και προειδοποίηση προσοχής του οδηγού (DAW). Και όλα αυτά, είναι διαθέσιμα από τη βασική κιόλας έκδοσης. Hats off, Hyundai!

Περνώντας στο ταμείο, το νέο Hyundai i10 δεν είναι το πιο οικονομικό αυτοκίνητο της κατηγορίας. Η έκδοση Distinctive της δοκιμής ξεκινά από τις €18.440 με το χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων. Αν προσθέσετε το αυτόματο κιβώτιο (επίσης πέντε σχέσεων) που είχαμε στη διάθεσή μας, η τιμή ανεβαίνει αρκετά και συγκεκριμένα στις €19.140.

Όσο πιο άνετες και αν κάνει τις αστικές μετακινήσεις το αυτόματο κιβώτιο, αν μπορείτε να ζήσετε χωρίς αυτό, σημειώνουμε ότι με €450 λιγότερα μπορείτε να αποκτήσετε το Hyundai i10 1.2 84 PS στην ακόμα πλουσιότερη έκδοση εξοπλισμού N Line.

Hyundai i10 1.2 AMT 84 PS
Τι λέει το DRIVE

Δεν είναι το φθηνότερο αυτοκίνητο της κατηγορίας, είναι όμως το πιο καλοστημένο και το πιο ολοκληρωμένο, θυμίζοντας μοντέλο της επόμενης κατηγορίας. Στο ερώτημα αν αξίζει τα λεφτά του, η απάντηση είναι σαφώς καταφατική. Το δίλημμα αφορά μόνο την επιλογή αυτόματου ή χειροκίνητου κιβωτίου, με το δεύτερο να υπερτερεί σε λειτουργία.

ΤιμήΑπό €18.440 (€19.140 η Distinctive)
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαΚινητήρας βενζίνης 1.197 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, πολλαπλός ψεκασμός, κίνηση εμπρός, αυτοματοποιημένο κιβώτιο πέντε σχέσεων
Απόδοση84 PS/6.000 rpm, 118 Nm/4.2000 rpm
Διαστάσεις3670x1680x1480 mm
Χώρος αποσκευών252 lt
Βάρος919 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 
0-100 km/h15,8"
Τελική ταχύτητα171 km/h
Μέση κατανάλωση*7,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2122g/km
Tιμές κατασκευαστή. Μέτρηση DRIVE*.
ΦωτογραφίεςΘανάσης Κουτσογιάννης

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube