Από την πρώτη κιόλας γενιά του, πίσω στο 2008, το Hyundai i10 στρογγυλοκάθισε στον θρόνο της κατηγορίας των μικρών. Από τότε, έχουν παρουσιαστεί άλλες δύο γενιές, με την τρίτη και νεότερη να κυκλοφορεί ήδη στους ελληνικούς δρόμους.
Οι σχεδιαστές της Hyundai διατήρησαν τον πολυτάλαντο και προσεγμένο ποιοτικά χαρακτήρα του μοντέλου, και πρόσθεσαν στη νέα γενιά στιλ χάρη στις αναθεωρημένες διαστάσεις και την πιο ξεχωριστή σχεδίαση. Το χαμηλότερο και πιο πλατύ (κατά δύο πόντους αντίστοιχα) παρουσιαστικό σε σχέση με το προηγούμενο, του εξασφαλίζουν μια πιο δυναμική στάση, και σε συνδυασμό με τη μεγάλη μάσκα, το καπό με τα τέσσερα νεύρα, τις ανάγλυφες επιφάνειες στο πλάι και τα τριγωνικά διακοσμητικά με τον λογότυπο i10 στις πίσω κολόνες, το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό για την κατηγορία.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Hyundai i10 1.0 MPI
Παρόμοια σύγχρονη εικόνα συναντάμε και στο εσωτερικό, όπου σχεδόν τίποτα δεν θυμίζει το παρελθόν. Τα υλικά που το αποτελούν είναι σκληρά μεν, αλλά πολύ καλής ποιότητας όπως και η φροντίδα στη συναρμογή τους. Μικρή παραφωνία αποτελεί η κονσόλα δαπέδου που θα θέλαμε να έχει πιο στιβαρή αίσθηση. Οι θήκες για τα καθημερινά μικροπράγματα είναι πολλές και χρηστικές, τόσο εμπρός όσο και πίσω, ενώ από πλευράς εργονομίας δεν υπάρχει κάποιο παράπονο. Στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει η έγχρωμη οθόνη αφής 8” του συστήματος πολυμέσων (από τη δεύτερη έκδοση Style και πάνω) που φροντίζει για την ψυχαγωγία και την ενημέρωση του οδηγού και των επιβατών. Προσφέρει συνδεσιμότητα Android Auto και Apple Car Play με καλή ευκρίνεια και καλή απόκριση στην αφή, όμως η λογική του μενού του χρειάζεται μια μικρή περίοδο εξοικείωσης. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή και θα βολέψει όλους τους σωματότυπους, με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και τους ευμεγέθεις καθρέφτες να προσφέρουν πολύ καλή περιμετρική ορατότητα. Η αύξηση του μεταξονίου κατά τέσσερις πόντους σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, μεταφράζεται σε ακόμα καλύτερους χώρους, με αυτόν για τους πίσω να θυμίζει μοντέλο της αμέσως μεγαλύτερης κατηγορίας. Ο χώρος αποσκευών των 252 lt παραμένει κορυφαίος για την κατηγορία και πλέον διαθέτει μεγαλύτερο άνοιγμα και χαμηλότερο κατώφλι φόρτωσης.
Αυτόματο για όλους
Μέχρι σήμερα είχαμε οδηγήσει τα δύο ατμοσφαιρικά i10 (αργότερα θα έρθει και τούρμπο), 1.0 και 1.2, με χειροκίνητο 5άρι κιβώτιο. Και τώρα έχουμε στα χέρια μας την αυτόματη έκδοση του ισχυρότερου 1.2 με τους 84 ίππους και τα 118 Nm. Το συγκεκριμένο κιβώτιο είναι ουσιαστικά το χειροκίνητο με αυτοματοποιημένη λειτουργία, γι’ αυτό και δεν υπάρχει καμία διαφορά στην κλιμάκωση μεταξύ τους. Το compact μέγεθος του κιβωτίου δεν αύξησε το βάρος του μοντέλου παρά μόνο 3 kg. Αλλά όπως συνηθίζεται σε αυτού του τύπου τα σασμάν, οι αλλαγές σχέσεων είναι νωθρές και υποβαθμίζουν τη δυναμική του κινητήρα. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, η αυτόματη έκδοση του i10 1.2 χρειάζεται 3,2” επιπλέον για να ολοκληρώσει την μέτρηση 0-100 km/h (15,8”), με την τελική ταχύτητα να μην παρουσιάζει διαφοροποίηση (171 km/h). Η αντίδρασή του στο kickdown δεν είναι ιδιαίτερα άμεση και σε συνθήκες που θα χρειαστείς περισσότερο νεύρο θα σε αναγκάσει να καταφύγεις στην χειροκίνητη λειτουργία από τον επιλογέα για να έχεις τον έλεγχο.
Στον τομέα της κατανάλωσης, η αυτόματη έκδοση του i10 1.2 καταναλώνει μόλις 0,3 lt/100 km παραπάνω από την αντίστοιχη με το χειροκίνητο κιβώτιο. Σύμφωνα δε, με τις εκπομπές CO2 κατά NEDC εξασφαλίζει ελαφρώς μειωμένα τέλη κυκλοφορίας: 103-111 g/km το AMT και 105-113 g/km το MT.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Hyundai i10 1.2 MPI
Το σημαντικότερο όμως προσόν της συγκεκριμένης έκδοσης είναι ότι δεν χρειάζεται να ασχολείσαι με τον λεβιέ και το αμπραγιάζ στο μποτιλιάρισμα. Κι εκεί είναι που δείχνει την πραγματική αξία του, τη στιγμή μάλιστα που το i10 παρακολουθεί την κίνηση και ενημερώνει τον αφηρημένο οδηγό ότι το προπορευόμενο αυτοκίνητο άρχισε να κινείται για να ξεκινήσει και αυτός.
Κατά τα άλλα, η οδήγηση του νέου Hyundai i10 είναι εύκολη υπόθεση, με τα μαλακά χειριστήρια, το ελαφρύ τιμόνι και τον μικρό κύκλο στροφής να εξασφαλίζουν ευκολία στις αστικές μετακινήσεις. Η άνεση από την ανάρτηση είναι αρκετά καλή ακόμα και με τους 16άρηδες τροχούς της έκδοσης Distinctive, ενώ η αίσθηση που σου δίνει είναι γεροδεμένη και συμπαγής, εμπνέοντας σιγουριά σε όλα τα πεδία δράσης -πόλη, περιφέρεια, αυτοκινητόδρομο.
Το κόστος του αυτόματου κιβωτίου για το i10 1.2 είναι μόλις €700 και θεωρείται λογικό εάν δεν θέλεις να ασχολείσαι με το μοχλό ταχυτήτων στην κίνηση της πόλης. Η τιμή εκκίνησης, με την προσφορά, είναι €12.590 και αναντίλεκτα δεν ξεφεύγει από την κατηγορία. Αυτό που έχει «ξεφύγει» από την κατηγορία είναι το ίδιο το μοντέλο, μιας και πρόκειται για το καλύτερο και πληρέστερο μίνι της αγοράς.
Διαμορφώστε ΕΔΩ το δικό σας Hyundai i10!
Τι λέει το DRIVE
Η αυτόματη έκδοση του νέου Hyundai i10 δεν ανεβάζει αρκετά την τιμή αγοράς, αλλά υποβαθμίζει την δυναμική του κινητήρα. Εάν δεν κινείστε αποκλειστικά στην πόλη, προτιμήστε το χειροκίνητο.
Τιμή Από €13.390 (από €12.590 με προσφορά)
Τεχνολογία Κινητήρας βενζίνης 1.197 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, πολλαπλός ψεκασμός, μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων, κίνηση εμπρός, αυτοματοποιημένο κιβώτιο πέντε σχέσεων
Απόδοση 84 PS/6.000 rpm, 118 Nm/4.200 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 15,8”
Τελική ταχύτητα 171 km/h
Μέση κατανάλωση 6,6 lt/100 km*
Εκπομπές CO2 103-111 g/km (WLTP: 122-138 g/km)
Διαστάσεις 3.670 x 1.680 x 1.480 mm
Χώρος αποσκευών 252 lt
Βάρος 935 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *Μέτρηση DRIVE
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης