Τα αστικά SUV κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος, ωθώντας τα παραδοσιακά σουπερμίνι χάτσμπακ σε μια συνεχή συρρίκνωση. Μία από τις τελευταίες αφίξεις σε αυτή την ιδιαίτερα δημοφιλή κατηγορία της ελληνικής αγοράς είναι το ανανεωμένο Hyundai Bayon.
Πρόκειται για το μικρότερο SUV -και χρησιμοποιούμε τον όρο αυτό λίγο χαριστικά- στην γκάμα της Hyundai. Τοποθετείται κάτω από το μεγαλύτερο Kona και βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην τεχνολογία και στα κινητήρια σύνολα του σουπερμίνι i20.
Δεδομένα που παρέμειναν ανέγγιχτα στο πρόσφατο facelift που δέχθηκε για να φρεσκαριστεί η συνολική εικόνα του και να παραμείνει ανταγωνιστικό.
Tο ατμοσφαιρικό 1.200άρι Hyundai Bayon είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού: Premium και Distinctive, με τιμή που ξεκινά από τις €20.490 και €21.690 αντίστοιχα
Σε επίπεδο εξωτερικής εμφάνισης, το κορεατικό μοντέλο διατηρεί την αρχική αιχμηρή σχεδίαση του, η οποία τονίζεται πλέον ακόμα περισσότερο από τη μπάρα φώτων ημέρας LED που ενώνει τους μπροστινούς προβολείς. Σχεδιαστικό στοιχείο που παραπέμπει στο μεγαλύτερο Kona.
Η ανασχεδιασμένη μάσκα και ο αναθεωρημένος προφυλακτήρας ολοκληρώνουν το νέο πρόσωπο εμπρός, με τις αλλαγές στο πίσω μέρος να εστιάζονται επίσης στον προφυλακτήρα και στα φώτα LED σε σχήμα βέλους. Που συνδέονται μεταξύ τους με μια κόκκινη, εμφατική γραμμή, που ενισχύει οπτικά το πλάτος και την αίσθηση ευρυχωρίας του νέου Bayon.
Στις εξωτερικές αλλαγές περιλαμβάνονται και τέσσερις νέες αποχρώσεις -οι Lumen Grey Pearl, Meta Blue Pearl, Lucid Lime Metallic και Vibrant Blue Pearl- που ανεβάζουν τις συνολικές επιλογές της χρωματικής παλέτας στις εννέα. Μάλιστα, το αυτοκίνητο μπορεί να συνδυαστεί και με διχρωμία οροφής σε Phantom Black ή Meta Blue Pearl, ενισχύοντας έτσι τις δυνατότητες εξατομίκευσης.
Η καμπίνα του ανανεωμένου Bayon έχει αποκτήσει με τη σειρά της μια νέα πιο κομψή οπτική, ιδίως όταν πέφτει το φως του ήλιου και ενεργοποιείται ο προαιρετικός φωτισμός περιβάλλοντος τεχνολογίας LED, με 64 διαθέσιμες αποχρώσεις. Από εκεί και πέρα, έρχεται με πιο προηγμένη τεχνολογία συνδεσιμότητας και αναβαθμισμένο infotainment που υποστηρίζει over-the-air ενημερώσεις.
Στην εισαγωγική έκδοση της γκάμας με τον ατμοσφαιρικό 1.200άρη κινητήρα που είχαμε στη διάθεσή μας, ο πίνακας οργάνων παραμένει αναλογικός, με μια οθόνη LCD 4,2” στο κέντρο του. Με την κεντρική οθόνη αφής του infotainment να είναι στάνταρ 10,25” σε όλες τις εκδόσεις. Όπως επίσης και το σύστημα συνδεσιμότητας και τηλεματικής Bluelink της Hyundai που αναβαθμίζει συνολικά την εμπειρία οδήγησης: Προσφέρει αυξημένο επίπεδο άνεσης και εξατομίκευσης, με προηγμένες δυνατότητες προστασίας και ελέγχου του αυτοκινήτου και εξελιγμένη πλοήγηση. Διαθέσιμες βεβαίως είναι και οι επιλογές Apple CarPlay και Android Auto.
Στο κομμάτι της πρακτικότητας και της εργονομίας, δύο θύρες USB-C -μία μπροστά και μία πίσω- διευκολύνουν ακόμη περισσότερο τη φόρτιση των συσκευών τελευταίας τεχνολογίας. Αξίζει επίσης να σημειώσουμε ότι την αναβάθμιση της καμπίνας ολοκληρώνει το προαιρετικό premium ηχοσύστημα της Bose με οκτώ ηχεία.
Η τεχνολογική αναβάθμιση ολοκληρώνεται με την πληρέστερη σουίτα ADAS που διαθέτει μέχρι και χαρακτηριστικά ημί-αυτόνομης οδήγησης χάρη σε συστήματα όπως τα Lane Following Assist, Forward Collision-Avoidance Assist, το Smart Cruise Control και το σύστημα υποβοήθησης αποφυγής σύγκρουσης σε τυφλό σημείο. Επιπλέον, το Driver Attention Warning αναλύει τα μοτίβα οδήγησης για να βοηθήσει στην ανίχνευση πιθανής υπνηλίας ή απόσπασης προσοχής κατά την οδήγηση. Σύστημα που λειτουργεί παράλληλα με το Leading Vehicle Departure Alert, το οποίο ειδοποιεί τον οδηγό όταν ξεκινήσει το προπορευόμενο όχημα.
Η ανανέωση δεν έφερε αλλαγές στην γκάμα κινητήρων. Αυτή εξακολουθεί να περιλαμβάνει τον ατμοσφαιρικό 1.200άρη βενζίνης και τον 1.000άρη βενζινοκινητήρα τούρμπο των 100 ίππων που εναλλακτικά είναι διαθέσιμος και σε ήπια υβριδική έκδοση 48V. Η τελευταία συνδυάζεται τόσο με χειροκίνητο εξάρι όσο και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT επτά σχέσεων.
Στη διάθεσή μας είχαμε τη βασική ατμοσφαιρική έκδοση του Bayon που, όπως φανερώνουν και τα τεχνικά χαρακτηριστικά της δεν διεκδικεί δάφνες για τις επιδόσεις. Καθώς ο 1.200άρης MPi αποδίδει μόλις 80 ίππους και καλείται να κινήσει ένα αυτοκίνητο 4,2 m και 1.045 kg. Τα 165 km/h τελικής ταχύτητας και τα 13,5” για το 0-100 km/h είναι αναμενόμενα ως νούμερα. Ωστόσο θα πρέπει να σημειώσουμε ότι το 4κύλινδρο μοτέρ έχει πολιτισμένη λειτουργία σε αστικές συνθήκες κίνησης. Με το πυκνό σε κλιμάκωση χειροκίνητο 5άρι κιβώτιο να δίνει εν τέλει περισσότερο νεύρο και προθυμία απ’ όσο φανερώνει η επίδοση του για το 0-100 km/h.
Η επαρκής απόδοση για την κίνηση στην πόλη, χρειάζεται διαφορετικό χειρισμό στον ανοιχτό δρόμο. Με περισσότερη πίεση στο γκάζι και περισσότερη δουλειά με το σασμάν, με αποτέλεσμα να αυξάνεις την κατανάλωση. Η οποία πάντως δύσκολα ξεπερνά τα 7,3 lt/100 km σε μέση τιμή. Αν πάντως τα χιλιόμετρα είναι περισσότερο σε αστικό περιβάλλον, κρατιέται εύκολα κοντά στα 6,5 lt/100 km.
Στο ταξίδι στην εθνική θα ωφελούσε μια επιπλέον σχέση overdrive, έτσι ώστε οι στροφές λειτουργίας του κινητήρα να διατηρούνται σε χαμηλότερο επίπεδο, μειώνοντας παράλληλα τον θόρυβο που περνά στην καμπίνα, αλλά και την κατανάλωση. Τώρα, με το κοντό 5άρι κιβώτιο κινείσαι με 120 km/h και ο κινητήρας στροφάρει λίγο κάτω από τις 4.000 rpm. Οφείλουμε να σημειώσουμε πάντως ότι μέχρι αυτές τις στροφές, ο θόρυβος που περνά στην καμπίνα είναι ανεκτός.
Μπορεί η βασική έκδοση κινητήρα του Bayon να μην διακρίνεται για τις επιδόσεις, αλλά πλέον έρχεται με ακόμα καλύτερη ποιότητα κύλισης και πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά για τον χαρακτήρα του. Όπως και το i20 που πατάει στην ίδια πλατφόρμα, εμφανίζει ένα σοβαρό και ισορροπημένο οδηγικό χαρακτήρα με καλή πρόσφυση και λογική κλίση στις στροφές. Και το κυριότερο, υψηλή άνεση. Επιδεικνύοντας και στην πράξη την αίσθηση ενός αυτοκινήτου μεγαλύτερης κατηγορίας, όχι μόνο απέναντι στο συγγενικό i20 αλλά και σε αρκετά ανταγωνιστικά μοντέλα.
Εν κατακλείδι, μπορεί το μοτέρ να μη θέτει τις βάσεις για να εκμεταλλευθείς πλήρως τις αρετές του νέου Bayon, αυτό δεν σημαίνει όμως πως δεν τις αναγνωρίζεις. Στον δρόμο, αυτές συνοψίζονται στην ανάρτηση που αποσβένει ιδιαίτερα αποδοτικά τις ανωμαλίες και σπάνια θα ενοχλήσει με αναπηδήσεις από το πίσω μέρος, αλλά και στον τρόπο που απομονώνει τον θόρυβο κύλισης.
Από εκεί και πέρα, η ανανεωμένη καμπίνα του εξακολουθεί να είναι πολύ ευρύχωρη για το μέγεθός του και πάντως επαρκής για έως και τέσσερις ενηλίκους. Με το πορτμπαγκάζ να κινείται στην ίδια χωροταξική φιλοσοφία και να διακρίνεται όχι μόνο για τα 411 lt της χωρητικότητας, αλλά και για το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα.
Όσον αφορά το την τιμή αγοράς, το ατμοσφαιρικό 1.200άρι Bayon είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού: Premium και Distinctive, με τιμή που ξεκινά από τις €20.490 και €21.690 αντίστοιχα. Αμφότερες καλά εξοπλισμένες και ανταγωνιστικές. Όχι μόνο απέναντι στα υπόλοιπα αστικά SUV της αγοράς, αλλά και απέναντι στο i20. Από το οποίο προσφέρει περισσότερους χώρους και πρακτικότητα, για ελάχιστα παραπάνω χρήματα.
Hyundai Bayon 1.2 | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Με αναβαθμισμένο τεχνολογικό εξοπλισμό, πιο φρέσκια και SUVίστικη εμφάνιση, το νέο Hyundai Bayon εξακολουθεί να αποτελεί μια αξιόπιστη επιλογή για όσους αναζητούν μεγαλύτερους χώρους και πρακτικότητα απ’ αυτούς που προσφέρουν τα σημερινά σουπερμίνι. | ||
Τιμή | Από €20.490 | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | 1.197 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, έμμεσος ψεκασμός, διπλός μεταβλητός χρονισμός, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων, κίνηση εμπρός | ||
Απόδοση | 80 PS/6.000 rpm, 113 Nm/4.200 rpm | ||
Διαστάσεις | 4.180 x 1.775 x 1.500 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 411-1.205 lt | ||
Βάρος | 1.045 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 13,5" | ||
Τελική ταχύτητα | 165 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 7,3 lt/100 km* | ||
Εκπομπές CO2 | 118 g/km | ||
Τιμές κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE. | |||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |