Test drive: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 125 PS, αναλλοίωτο

Test drive: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 125 PS, αναλλοίωτο

To Ford Puma ανανεώθηκε αποκτώντας κυρίως ένα σαφώς πιο σύγχρονο σε εικόνα και τεχνολογίες εσωτερικό. Το δοκιμάζουμε στην έκδοση με τον 1.000άρη EcoBoost των 125 ίππων και το 7άρι αυτόματο κιβώτιο Powershift.

Η έλευση του Ford Puma πριν από πέντε χρόνια αποδείχθηκε ιδιαίτερα προσοδοφόρα για τη φίρμα. Όχι μόνο επειδή εξελίχθηκε στο δημοφιλέστερο μοντέλο της στην ευρωπαϊκή αγορά αλλά επειδή μπόρεσε να καλύψει τις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή, εστιάζοντας στο στιλ, στην πρακτικότητα, στην τεχνολογία και στο fun-to-drive.

Το πρόσφατο ρετουσάρισμα που δέχτηκε δεν αλλάζει πολλά σε επίπεδο εξωτερικής εμφάνισης. Κι αυτό φρονούμε πως είναι καλό, μιας και το Puma ανέκαθεν ήταν από τα πιο όμορφα Β-SUV της ελληνικής αγοράς, με όμορφες ρέουσες γραμμές και μυώδη σχεδίαση.

Στο εμπρός μέρος, το μάτι θα πέσει στον αναθεωρημένο προφυλαχτήρα, το νέο σήμα της φίρμας που είναι τοποθετημένο στη μάσκα, καθώς επίσης και στους ελαφρώς ανανεωμένους προβολείς με την πιο φρέσκια φωτεινή υπογραφή. Περιορισμένες είναι οι αλλαγές και πίσω, με το Puma να παραμένει άμεσα αναγνωρίσιμο. Οι φωτιστικές μονάδες είναι ακριβώς οι ίδιες, με τις όποιες αλλαγές να αποτυπώνονται στις διαφορετικές πτυχώσεις του πίσω προφυλαχτήρα. Με τους πιο παρατηρητικούς να αντιλαμβάνονται πως η απόληξη της εξάτμισης δεν είναι πλέον ορατή.

Η καμπίνα του ανανεωμένου Ford Puma είναι ριζικά αλλαγμένη, προσφέροντας κορυφαίες δυνατότητες συνδεσιμότητας
 

Test drive: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 125 PS, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Κυριολεκτικά νομίζεις πως βρίσκεσαι σε άλλο αυτοκίνητο. Η οθόνη έχει μεγαλώσει και έχει μετακινηθεί πιο κάτω και μέσα στο ταμπλό. Ο πίνακας οργάνων έχει σαφώς πιο βελτιωμένα και σύγχρονα γραφικά. Το πιο εντυπωσιακό όμως είναι ότι το Puma μοιάζει ποιοτικά αναβαθμισμένο, αν και έχουν χρησιμοποιηθεί σκληρότερα πλαστικά.

Φυσικά, ανάλογα με τις εκδόσεις εξοπλισμού (Titanium, ST-Line, ST-Line X και ST) υπάρχουν οι εκάστοτε τροποποιήσεις. Εν προκειμένω, η σπορτίβ έκδοση ST-Line X της δοκιμής εξοπλίζεται με νέας σχεδίασης ζάντες 18” και πιο επιθετικό εμπρός προφυλαχτήρα. Αυτό που διαπιστώσαμε τις ημέρες που συμβιώσαμε με το ανανεωμένο Puma είναι πως το αυτοκίνητο συνεχίζει να αρέσει στους ανθρώπους όλων των ηλικιών. Με τη νεότερη προσθήκη στη χρωματική παλέτα που ακούει στο όνομα «Cactus Grey» να κάνει ακόμα μεγαλύτερο γκελ στο κοινό.

Όσο γνώριμο εξωτερικά είναι το Puma άλλο τόσο νέο είναι στην καμπίνα! Σε βαθμό που νομίζεις ότι κάθεσαι σε ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο. Κομβικό ρόλο σε αυτό διαδραματίζουν οι δύο μεγάλες, ανεξάρτητες, ψηφιακές οθόνες που δίνουν την απαραίτητη hi-tech αύρα. Η πρώτη, με διαγώνιο 12,8” φιλοξενεί τον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Η ανάλυση και τα γραφικά είναι σε πολύ καλό επίπεδο, σε βαθμό που θυμίζει περισσότερο τη λογική της Mustang Mach-E και λιγότερο εκείνη του απερχόμενου Puma. Στα αξιοσημείωτα και το γεγονός πως δεν υπάρχει το κλασικό γείσο, κάτι που συμβάλλει ακόμα περισσότερο στον εκμοντερνισμό της καμπίνας.

Η έτερη οθόνη φιλοξενεί το σύστημα πολυμέσων και εκτός από το ότι μεγάλωσε, φτάνοντας τις 12” από τις 8”, άλλαξε και θέση. Πλέον δεν βρίσκεται στην κορυφή εξέχοντας από το ταμπλό αλλά πιο κάτω ενσωματωμένη σ’ αυτό και ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό. Λειτουργεί με το τελευταίας γενιάς SYNC4 που διαθέτει διπλάσια υπολογιστική ισχύ. Έτσι παρέχει περισσότερες λειτουργίες και πληροφορίες, καλύτερα γραφικά και πιο εύχρηστο ιντερφέις, με ακόμα πιο γρήγορη απόκριση στις εντολές. Υποστηρίζει δε και ασύρματη συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και Android Auto.

Test drive: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 125 PS, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: MG ZS 1.0T MT 111 PS

Το μόνο αρνητικό, ότι η καμπίνα του νέου Puma ακολουθεί τη μίνιμαλ μόδα της εποχής ως προς την… απουσία των φυσικών διακοπτών. Με τον χειρισμό του κλιματισμού να έχει ενταχθεί πλήρως στο infotainment και τον μόνο φυσικό διακόπτη που έχει παραμένει στην κεντρική κονσόλα να είναι για τον έλεγχο της έντασης του ηχοσυστήματος. Το τελευταίο έχει αναβαθμιστεί, με μια ηχόμπαρα αλά Mustang Mach-E να έχει τοποθετηθεί στην κορυφή του ταμπλό. Ειδικά στις εκδόσεις που το ηχοσύστημα φέρει την υπογραφή της B&O, η ηχητική εμπειρία είναι μοναδική για αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας τιμής.

Νέας σχεδίασης είναι και το τιμόνι με τις δύο ακτίνες. To αν αρέσει ή όχι είναι υποκειμενικό. Εμείς όμως θα σταθούμε στην ουσία και στην πολύ ωραία αίσθηση που έχει στην αφή, όπως συνέβαινε πάντα. Αν και θα προτιμούσαμε η διάμετρός του να ήταν λίγο μικρότερη. Συνολικά, θα λέγαμε πως οι σχεδιαστές της καμπίνας θέλησαν να απογαλακτίσουν το φρέσκο Ford Puma από το Fiesta, στο οποίο είχε βασιστεί αρχικά και να του δώσουν μια πιο σύγχρονη εικόνα. Και το πέτυχαν!

Κατά τα λοιπά, η καμπίνα του Puma καλύπτεται στο μεγαλύτερο μέρος της από σκληρά πλαστικά. Όχι μόνο στα χαμηλότερα στρώματα αλλά και ψηλά. Η ποιότητα συναρμογής όμως είναι εξαιρετική, ενώ στην έκδοση ST-Line X που είχαμε στη διάθεσή μας υπάρχουν υφασμάτινες και δερμάτινες επιφάνειες με κόκκινες ραφές που αναβαθμίζουν τη συνολική αίσθηση ποιότητας.

Test drive: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 125 PS, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η περιμετρική κάμερα εισάγεται για πρώτη φορά στο Ford Puma, διευκολύνοντας ακόμα περισσότερο τον οδηγό στο παρκάρισμα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Jeep Avenger e-Hybrid, τετραγωνίζοντας τον κύκλο

Χωροταξικά, το Puma δεν ήταν ποτέ ανάμεσα στα πιο ευρύχωρα μοντέλα της κατηγορίας. Κάτι που δεν αλλάζει ούτε τώρα, με το μήκος του να παραμένει στα 4,2 m. Παρόλα αυτά, τέσσερις ενήλικοι θα βολευτούν χωρίς μεγάλες παραχωρήσεις. Λίγο παραπάνω χώρος για τα γόνατα όμως θα ήταν καλοδεχούμενος.

O κρυφός άσσος στο μανίκι του Puma όμως, ήταν και παραμένει ο χώρος αποσκευών. Τα 456 lt είναι μια πολύ καλή τιμή για την κατηγορία. Αν προσθέσουμε στην εξίσωση και τα 80 επιπλέον λίτρα του MegaBox, εύκολα γίνεται αντιληπτό πως το Puma δεν έχει πολλούς αντιπάλους. Επιπροσθέτως, η πρακτικότητα του χώρου αποσκευών, ενισχύεται ακόμα περισσότερο από την ύπαρξη διπλού πατώματος που δημιουργεί ενιαίο κατώφλι φόρτωσης, με την με την αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος σε αναλογία 60/40.

Test drive: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 125 PS, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η πρακτική λύση του Mega Box παραμένει, πλάι στα 456 lt του χώρου αποσκευών, χαρίζοντας στο Puma έξτρα πόντους πρακτικότητας. Μπορεί κάλλιστα να μετατραπεί σε φορητό ψυγείο με πάγο προκειμένου να διατηρείτε τις απαραίτητες προμήθειες μιας εκδρομής δροσερές. Κι όταν έρθει η ώρα του καθαρισμού, τραβάτε την τάπα αποστράγγισης και that's all! 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Hyundai Kona 1.0T 120 PS 48V Hybrid

Κάτω από το καπό, συνεχίζει να δίνει το παρών ο 3κύλινδρος 1.000άρης EcoBoost που επικουρείται από ένα ήπια υβριδικό σύστημα 48V, με μίζα/γεννήτρια BISG. Αντλεί ενέργεια από μια μικρή μπαταρία ιόντων-λιθίου, χωρητικότητας 0,38 kWh, που ανατροφοδοτείται από την ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα.

H ισχύς αλλά και η ροπή του ηλεκτρομοτέρ παραμένει στο ίδιο επίπεδο (16 PS και 50 Nm), δίνοντας ένα ευχάριστο boost στις επιταχύνσεις, ειδικά χαμηλά, χαρίζοντας στο Puma ελαστικότητα σε όλο το φάσμα των στροφών. Συνολικά λοιπόν, ο κινητήρας αποδίδει 125 ίππους και 170 Nm (210 με overboost).

Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα με το ανανεωμένο Puma αντιλαμβάνεσαι ότι έχει γίνει ένα μικρό step-up σε όλους τους τομείς. Η δύναμη που κρύβει στο δεξί πεντάλ αποδεικνύεται παραπάνω από ικανοποιητική, με το αυτόματο κιβώτιο να είναι γρήγορο και αποφασιστικό στις αλλαγές. Η επιλογή «S» παραμένει για όταν θες να κινηθείς πιο σβέλτα, όχι όμως και τα paddles στο τιμόνι όπως στο απερχόμενο Puma.

Test drive: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 125 PS, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η ποιότητα κύλισης στο ανανεωμένο Ford Puma είναι συνολικά βελτιωμένη, δύναμη στο δεξί πεντάλ δεν θα λείψει ούτε από χαμηλά, τη στιγμή που το αυτόματο κιβωτιο πραγματοποιεί σωστές και γρήγορες αλλαγές, αν και θα θέλαμε να υπήρχαν ακόμα τα paddles του προ facelift μοντέλου.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Nissan Juke 1.0 DIG-T 114 PS, το καλό καλύτερο

Η θέση οδήγησης πλησιάζει το ιδανικό. Κάθεσαι μεν ψηλά, αλλά μέσα και όχι πάνω στο αυτοκίνητο. Τη ίδια στιγμή που τα αφράτα και ξεκούραστα καθίσματα με τα ανατομικά προσκέφαλα παρέχουν πολύ καλή πλευρική στήριξη. To τιμόνι ρυθμίζεται σε ύψος και απόσταση, διευκολύνοντας έτσι τους οδηγούς όλων των σωματοτύπων.

Εντός πόλης, το Puma είναι μεν άνετο, όχι όμως στο επίπεδο ενός Peugeot 2008 ή ένα VW T-ROC. Κι αυτό λόγω της εν γένει πιο σφικτής ανάρτησης που στην έκδοση ST Line-X συνδυάζεται και με 18άρες ζάντες. Δεν λείπουν κάποιες ξερές αντιδράσεις στις εγκάρσιες ανωμαλίες, χωρίς όμως να γίνεται κουραστικό στην καθημερινή χρήση.

Η ανάρτηση γίνεται σαφώς πιο ενδοτική όταν ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα. Εκεί το σφιχτό στήσιμο του Puma θα εκτιμηθεί πολύ περισσότερο, ιδίως αν η διαδρομή περιλαμβάνει στροφές. Εκεί αντιλαμβάνεσαι το στιβαρό πλαίσιο, την περιορισμένη κλίση στις στροφές σε σχέση με τον ανταγωνισμό και την υψηλή πρόσφυση. Το τιμόνι, ακόμα και στο πρόγραμμα «Normal» ακούει με αμεσότητα τις εντολές του οδηγού, παρέχοντας παραπάνω από ικανοποιητική πληροφόρηση.

Test drive: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 125 PS, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Όταν δε επιλέξεις το προφίλ οδήγησης «Sport» (τα διαθέσιμα Drive Modes παραμένουν τα Normal, Eco, Sport και Slippery) τα πράγματα γίνονται ακόμα καλύτερα. Βαραίνει ευχάριστα, δίνοντας ακόμα καλύτερη αίσθηση, επιτρέποντας στον οδηγό να γνωρίζει κάθε στιγμή που πατά το εμπρός μέρος. Η απόκριση του γκαζιού γίνεται πιο άμεση και συνολικά το αυτοκίνητο σε ωθεί να το εμπιστευτείς και να κινηθείς ταχύτερα. Αν το κάνεις, θα διαπιστώσεις πως η οδική συμπεριφορά δεν θυμίζει κανένα άλλο B-SUV και έρχεται πιο κοντά στη φιλοσοφία των χάτσμπακ μοντέλων της Ford. Αποτελεσματικά και με αντοχή στην σκληρή χρήση είναι τα φρένα, με δυνατό αρχικό δάγκωμα.

Test drive: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 125 PS, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Δεν χωρά καμία αμφιβολία πως το Fοrd Puma αποτελεί, με διαφορά μάλιστα, το πιο fun-to-drive Β-SUV της ελληνικής αγοράς. Το τιμόνι παρέχει μπόλικη πληροφορία, έχει σωστό βάρος και το πλαίσιο θα στρίψει καλά, ακόμη κι αν μπεις με περισσότερα χιλιόμετρα.

Κι αν λίγο πολύ περιμέναμε ότι η απολαυστική οδική συμπεριφορά θα μεταφερόταν αυτούσια στο νέο μοντέλο, η ευχάριστη έκπληξη μας ήρθε από την ποιότητα κύλισης που είναι εμφανώς βελτιωμένη. Πιο αρχοντική, με την καλύτερη ηχομόνωση να φιλτράρει πιο αποτελεσματικά τους εξωτερικούς θορύβους και την τραχιά χροιά του 3κύλινδρου, γεγονός που το έχει κάνει πιο απολαυστικό και άνετο στα πολύωρα ταξίδια.

Όσον αφορά την κατανάλωση, αν είσαι αψύς με το δεξί πεντάλ, εντός πόλης θα δεις νούμερα ακόμα και κοντά στα 9 lt/100 km. Αν οδηγείς με περισσότερη σύνεση μια ρεαλιστική κατανάλωση στην πόλη αγγίζει τα 7,7 lt/100 km. Στο περιφερειακό οδικό δίκτυο, βλέπεις εύκολα τιμή κοντά στα 6,8 lt, και στον αυτοκινητόδρομο και με νόμιμες ταχύτητες μπορείς να κρατήσεις τη μέση κατανάλωση κοντά στα 6,0 lt.

Test drive: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 125 PS, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Ως προς το κομμάτι του εξοπλισμού τώρα, ο κατάλογος της έκδοσης ST-Line X είναι μακροσκελής και μεταξύ άλλων περιλαμβάνει: Προβολείς και φώτα ημέρας LED με αυτόματη εναλλαγή μεγάλης σκάλας, πίσω φώτα LED, σπορ πεντάλ αλουμινίου, ενσωματωμένο modem (5G), ηλεκτρικό άνοιγμα/κλείσιμο του χώρου αποσκευών, πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,8”, οθόνη αφής 12” με δυνατότητα ασύρματων ενημερώσεων, πλοήγηση και ασύρματη σύνδεση Apple CarPlay και Android Auto, λειτουργικό σύστημα SYNC4, ηχοσύστημα B&O με δέκα ηχεία, κάμερα οπισθοπορείας 360 μοιρών, Pre-Collision Assist, Lane Keeping Aid, Cruise Control, σύστημα αναγνώρισης οδικών σημάτων, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού και πολλά ακόμη.

Test drive: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 125 PS, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Με την εμφάνιση να αποτελεί εξαρχής ένα από τα δυνατά του σημεία, το Ford Puma παραμένει ένα από τα πιο όμορφα, νεανικά και άμεσα αναγνωρίσιμα μοντέλα της αγοράς.

Οι €32.018 που κοστίζει η συγκεκριμένη έκδοση είναι αλμυρή. Δικαιολογούνται όμως εν μέρει από τον πλούσιο και αναβαθμισμένο τεχνολογικό εξοπλισμό. Η εισαγωγική έκδοση στην γκάμα, Titanium, ξεκινά από €26.655, με πλούσιο εξοπλισμό για τα δεδομένα της. Σε κάθε περίπτωση, η αγορά οποιαδήποτε έκδοσής του Ford Puma συνοδεύεται από 8ετή εγγύηση και τα χρηματοδοτικά προγράμματα της ελληνικής αντιπροσωπείας

Ford Puma 1.0 EcoBoost 125 PS

Τι λέει το DRIVEΤο Ford Puma άλλαξε ριζικά στο εσωτερικό και βελτιώνοντας ακόμα περισσότερο τα ήδη κορυφαία για την κατηγορία οδηγικά χαρακτηριστικά παραμένει το πιο ευχάριστο οδηγικά B-SUV. Χωρίς σημαντική αύξηση στην τιμή ύστερα από την ανανέωση, παρέχει ένα ανταγωνιστικό πακέτο που δεν περνά απαρατήρητο στη δημοφιλέστερη κατηγορία της ελληνικής αγοράς.
Τιμή  Από €26.655 (€32.018 ST LIne-X)
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαMHEV, κινητήρας βενζίνης 999 cc, i3, 12v, 3 EEK, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, ηλεκτρικό μοτέρ 16 PS/50 Nm, μπαταρία 0,48 kWh, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων
Απόδοση 125 PS/6.000 rpm, 170 Nm/1.400-4.500 rpm (210 Nm/1.750 rpm με overboost)
Διαστάσεις4.207 x 1.805 x 1.548 mm
Χώρος αποσκευών456-1.216 lt
Βάρος1.280 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ   
0-100 km/h9,6" 
Τελική ταχύτητα190 km/h
Μέση κατανάλωση*7,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2122 g/km
*Μετρήσεις DRIVE 
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube