Η έλευση του Ford Puma πριν από πέντε χρόνια αποδείχθηκε ιδιαίτερα προσοδοφόρα για τη φίρμα. Όχι μόνο επειδή εξελίχθηκε στο δημοφιλέστερο μοντέλο της στην ευρωπαϊκή αγορά αλλά επειδή μπόρεσε να καλύψει τις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή, εστιάζοντας στο στιλ, στην πρακτικότητα, στην τεχνολογία και στο fun-to-drive.
Το πρόσφατο ρετουσάρισμα που δέχτηκε δεν αλλάζει πολλά σε επίπεδο εξωτερικής εμφάνισης. Κι αυτό φρονούμε πως είναι καλό, μιας και το Puma ανέκαθεν ήταν από τα πιο όμορφα Β-SUV της ελληνικής αγοράς, με όμορφες ρέουσες γραμμές και μυώδη σχεδίαση.
Στο εμπρός μέρος, το μάτι θα πέσει στον αναθεωρημένο προφυλαχτήρα, το νέο σήμα της φίρμας που είναι τοποθετημένο στη μάσκα, καθώς επίσης και στους ελαφρώς ανανεωμένους προβολείς με την πιο φρέσκια φωτεινή υπογραφή. Περιορισμένες είναι οι αλλαγές και πίσω, με το Puma να παραμένει άμεσα αναγνωρίσιμο. Οι φωτιστικές μονάδες είναι ακριβώς οι ίδιες, με τις όποιες αλλαγές να αποτυπώνονται στις διαφορετικές πτυχώσεις του πίσω προφυλαχτήρα. Με τους πιο παρατηρητικούς να αντιλαμβάνονται πως η απόληξη της εξάτμισης δεν είναι πλέον ορατή.
Η καμπίνα του ανανεωμένου Ford Puma είναι ριζικά αλλαγμένη, προσφέροντας κορυφαίες δυνατότητες συνδεσιμότητας
Φυσικά, ανάλογα με τις εκδόσεις εξοπλισμού (Titanium, ST-Line, ST-Line X και ST) υπάρχουν οι εκάστοτε τροποποιήσεις. Εν προκειμένω, η σπορτίβ έκδοση ST-Line X της δοκιμής εξοπλίζεται με νέας σχεδίασης ζάντες 18” και πιο επιθετικό εμπρός προφυλαχτήρα. Αυτό που διαπιστώσαμε τις ημέρες που συμβιώσαμε με το ανανεωμένο Puma είναι πως το αυτοκίνητο συνεχίζει να αρέσει στους ανθρώπους όλων των ηλικιών. Με τη νεότερη προσθήκη στη χρωματική παλέτα που ακούει στο όνομα «Cactus Grey» να κάνει ακόμα μεγαλύτερο γκελ στο κοινό.
Όσο γνώριμο εξωτερικά είναι το Puma άλλο τόσο νέο είναι στην καμπίνα! Σε βαθμό που νομίζεις ότι κάθεσαι σε ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο. Κομβικό ρόλο σε αυτό διαδραματίζουν οι δύο μεγάλες, ανεξάρτητες, ψηφιακές οθόνες που δίνουν την απαραίτητη hi-tech αύρα. Η πρώτη, με διαγώνιο 12,8” φιλοξενεί τον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Η ανάλυση και τα γραφικά είναι σε πολύ καλό επίπεδο, σε βαθμό που θυμίζει περισσότερο τη λογική της Mustang Mach-E και λιγότερο εκείνη του απερχόμενου Puma. Στα αξιοσημείωτα και το γεγονός πως δεν υπάρχει το κλασικό γείσο, κάτι που συμβάλλει ακόμα περισσότερο στον εκμοντερνισμό της καμπίνας.
Η έτερη οθόνη φιλοξενεί το σύστημα πολυμέσων και εκτός από το ότι μεγάλωσε, φτάνοντας τις 12” από τις 8”, άλλαξε και θέση. Πλέον δεν βρίσκεται στην κορυφή εξέχοντας από το ταμπλό αλλά πιο κάτω ενσωματωμένη σ’ αυτό και ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό. Λειτουργεί με το τελευταίας γενιάς SYNC4 που διαθέτει διπλάσια υπολογιστική ισχύ. Έτσι παρέχει περισσότερες λειτουργίες και πληροφορίες, καλύτερα γραφικά και πιο εύχρηστο ιντερφέις, με ακόμα πιο γρήγορη απόκριση στις εντολές. Υποστηρίζει δε και ασύρματη συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και Android Auto.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: MG ZS 1.0T MT 111 PS
Το μόνο αρνητικό, ότι η καμπίνα του νέου Puma ακολουθεί τη μίνιμαλ μόδα της εποχής ως προς την… απουσία των φυσικών διακοπτών. Με τον χειρισμό του κλιματισμού να έχει ενταχθεί πλήρως στο infotainment και τον μόνο φυσικό διακόπτη που έχει παραμένει στην κεντρική κονσόλα να είναι για τον έλεγχο της έντασης του ηχοσυστήματος. Το τελευταίο έχει αναβαθμιστεί, με μια ηχόμπαρα αλά Mustang Mach-E να έχει τοποθετηθεί στην κορυφή του ταμπλό. Ειδικά στις εκδόσεις που το ηχοσύστημα φέρει την υπογραφή της B&O, η ηχητική εμπειρία είναι μοναδική για αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας τιμής.
Νέας σχεδίασης είναι και το τιμόνι με τις δύο ακτίνες. To αν αρέσει ή όχι είναι υποκειμενικό. Εμείς όμως θα σταθούμε στην ουσία και στην πολύ ωραία αίσθηση που έχει στην αφή, όπως συνέβαινε πάντα. Αν και θα προτιμούσαμε η διάμετρός του να ήταν λίγο μικρότερη. Συνολικά, θα λέγαμε πως οι σχεδιαστές της καμπίνας θέλησαν να απογαλακτίσουν το φρέσκο Ford Puma από το Fiesta, στο οποίο είχε βασιστεί αρχικά και να του δώσουν μια πιο σύγχρονη εικόνα. Και το πέτυχαν!
Κατά τα λοιπά, η καμπίνα του Puma καλύπτεται στο μεγαλύτερο μέρος της από σκληρά πλαστικά. Όχι μόνο στα χαμηλότερα στρώματα αλλά και ψηλά. Η ποιότητα συναρμογής όμως είναι εξαιρετική, ενώ στην έκδοση ST-Line X που είχαμε στη διάθεσή μας υπάρχουν υφασμάτινες και δερμάτινες επιφάνειες με κόκκινες ραφές που αναβαθμίζουν τη συνολική αίσθηση ποιότητας.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Jeep Avenger e-Hybrid, τετραγωνίζοντας τον κύκλο
Χωροταξικά, το Puma δεν ήταν ποτέ ανάμεσα στα πιο ευρύχωρα μοντέλα της κατηγορίας. Κάτι που δεν αλλάζει ούτε τώρα, με το μήκος του να παραμένει στα 4,2 m. Παρόλα αυτά, τέσσερις ενήλικοι θα βολευτούν χωρίς μεγάλες παραχωρήσεις. Λίγο παραπάνω χώρος για τα γόνατα όμως θα ήταν καλοδεχούμενος.
O κρυφός άσσος στο μανίκι του Puma όμως, ήταν και παραμένει ο χώρος αποσκευών. Τα 456 lt είναι μια πολύ καλή τιμή για την κατηγορία. Αν προσθέσουμε στην εξίσωση και τα 80 επιπλέον λίτρα του MegaBox, εύκολα γίνεται αντιληπτό πως το Puma δεν έχει πολλούς αντιπάλους. Επιπροσθέτως, η πρακτικότητα του χώρου αποσκευών, ενισχύεται ακόμα περισσότερο από την ύπαρξη διπλού πατώματος που δημιουργεί ενιαίο κατώφλι φόρτωσης, με την με την αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος σε αναλογία 60/40.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Hyundai Kona 1.0T 120 PS 48V Hybrid
Κάτω από το καπό, συνεχίζει να δίνει το παρών ο 3κύλινδρος 1.000άρης EcoBoost που επικουρείται από ένα ήπια υβριδικό σύστημα 48V, με μίζα/γεννήτρια BISG. Αντλεί ενέργεια από μια μικρή μπαταρία ιόντων-λιθίου, χωρητικότητας 0,38 kWh, που ανατροφοδοτείται από την ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα.
H ισχύς αλλά και η ροπή του ηλεκτρομοτέρ παραμένει στο ίδιο επίπεδο (16 PS και 50 Nm), δίνοντας ένα ευχάριστο boost στις επιταχύνσεις, ειδικά χαμηλά, χαρίζοντας στο Puma ελαστικότητα σε όλο το φάσμα των στροφών. Συνολικά λοιπόν, ο κινητήρας αποδίδει 125 ίππους και 170 Nm (210 με overboost).
Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα με το ανανεωμένο Puma αντιλαμβάνεσαι ότι έχει γίνει ένα μικρό step-up σε όλους τους τομείς. Η δύναμη που κρύβει στο δεξί πεντάλ αποδεικνύεται παραπάνω από ικανοποιητική, με το αυτόματο κιβώτιο να είναι γρήγορο και αποφασιστικό στις αλλαγές. Η επιλογή «S» παραμένει για όταν θες να κινηθείς πιο σβέλτα, όχι όμως και τα paddles στο τιμόνι όπως στο απερχόμενο Puma.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Nissan Juke 1.0 DIG-T 114 PS, το καλό καλύτερο
Η θέση οδήγησης πλησιάζει το ιδανικό. Κάθεσαι μεν ψηλά, αλλά μέσα και όχι πάνω στο αυτοκίνητο. Τη ίδια στιγμή που τα αφράτα και ξεκούραστα καθίσματα με τα ανατομικά προσκέφαλα παρέχουν πολύ καλή πλευρική στήριξη. To τιμόνι ρυθμίζεται σε ύψος και απόσταση, διευκολύνοντας έτσι τους οδηγούς όλων των σωματοτύπων.
Εντός πόλης, το Puma είναι μεν άνετο, όχι όμως στο επίπεδο ενός Peugeot 2008 ή ένα VW T-ROC. Κι αυτό λόγω της εν γένει πιο σφικτής ανάρτησης που στην έκδοση ST Line-X συνδυάζεται και με 18άρες ζάντες. Δεν λείπουν κάποιες ξερές αντιδράσεις στις εγκάρσιες ανωμαλίες, χωρίς όμως να γίνεται κουραστικό στην καθημερινή χρήση.
Η ανάρτηση γίνεται σαφώς πιο ενδοτική όταν ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα. Εκεί το σφιχτό στήσιμο του Puma θα εκτιμηθεί πολύ περισσότερο, ιδίως αν η διαδρομή περιλαμβάνει στροφές. Εκεί αντιλαμβάνεσαι το στιβαρό πλαίσιο, την περιορισμένη κλίση στις στροφές σε σχέση με τον ανταγωνισμό και την υψηλή πρόσφυση. Το τιμόνι, ακόμα και στο πρόγραμμα «Normal» ακούει με αμεσότητα τις εντολές του οδηγού, παρέχοντας παραπάνω από ικανοποιητική πληροφόρηση.
Όταν δε επιλέξεις το προφίλ οδήγησης «Sport» (τα διαθέσιμα Drive Modes παραμένουν τα Normal, Eco, Sport και Slippery) τα πράγματα γίνονται ακόμα καλύτερα. Βαραίνει ευχάριστα, δίνοντας ακόμα καλύτερη αίσθηση, επιτρέποντας στον οδηγό να γνωρίζει κάθε στιγμή που πατά το εμπρός μέρος. Η απόκριση του γκαζιού γίνεται πιο άμεση και συνολικά το αυτοκίνητο σε ωθεί να το εμπιστευτείς και να κινηθείς ταχύτερα. Αν το κάνεις, θα διαπιστώσεις πως η οδική συμπεριφορά δεν θυμίζει κανένα άλλο B-SUV και έρχεται πιο κοντά στη φιλοσοφία των χάτσμπακ μοντέλων της Ford. Αποτελεσματικά και με αντοχή στην σκληρή χρήση είναι τα φρένα, με δυνατό αρχικό δάγκωμα.
Κι αν λίγο πολύ περιμέναμε ότι η απολαυστική οδική συμπεριφορά θα μεταφερόταν αυτούσια στο νέο μοντέλο, η ευχάριστη έκπληξη μας ήρθε από την ποιότητα κύλισης που είναι εμφανώς βελτιωμένη. Πιο αρχοντική, με την καλύτερη ηχομόνωση να φιλτράρει πιο αποτελεσματικά τους εξωτερικούς θορύβους και την τραχιά χροιά του 3κύλινδρου, γεγονός που το έχει κάνει πιο απολαυστικό και άνετο στα πολύωρα ταξίδια.
Όσον αφορά την κατανάλωση, αν είσαι αψύς με το δεξί πεντάλ, εντός πόλης θα δεις νούμερα ακόμα και κοντά στα 9 lt/100 km. Αν οδηγείς με περισσότερη σύνεση μια ρεαλιστική κατανάλωση στην πόλη αγγίζει τα 7,7 lt/100 km. Στο περιφερειακό οδικό δίκτυο, βλέπεις εύκολα τιμή κοντά στα 6,8 lt, και στον αυτοκινητόδρομο και με νόμιμες ταχύτητες μπορείς να κρατήσεις τη μέση κατανάλωση κοντά στα 6,0 lt.
Ως προς το κομμάτι του εξοπλισμού τώρα, ο κατάλογος της έκδοσης ST-Line X είναι μακροσκελής και μεταξύ άλλων περιλαμβάνει: Προβολείς και φώτα ημέρας LED με αυτόματη εναλλαγή μεγάλης σκάλας, πίσω φώτα LED, σπορ πεντάλ αλουμινίου, ενσωματωμένο modem (5G), ηλεκτρικό άνοιγμα/κλείσιμο του χώρου αποσκευών, πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,8”, οθόνη αφής 12” με δυνατότητα ασύρματων ενημερώσεων, πλοήγηση και ασύρματη σύνδεση Apple CarPlay και Android Auto, λειτουργικό σύστημα SYNC4, ηχοσύστημα B&O με δέκα ηχεία, κάμερα οπισθοπορείας 360 μοιρών, Pre-Collision Assist, Lane Keeping Aid, Cruise Control, σύστημα αναγνώρισης οδικών σημάτων, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού και πολλά ακόμη.
Οι €32.018 που κοστίζει η συγκεκριμένη έκδοση είναι αλμυρή. Δικαιολογούνται όμως εν μέρει από τον πλούσιο και αναβαθμισμένο τεχνολογικό εξοπλισμό. Η εισαγωγική έκδοση στην γκάμα, Titanium, ξεκινά από €26.655, με πλούσιο εξοπλισμό για τα δεδομένα της. Σε κάθε περίπτωση, η αγορά οποιαδήποτε έκδοσής του Ford Puma συνοδεύεται από 8ετή εγγύηση και τα χρηματοδοτικά προγράμματα της ελληνικής αντιπροσωπείας
Ford Puma 1.0 EcoBoost 125 PS | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Το Ford Puma άλλαξε ριζικά στο εσωτερικό και βελτιώνοντας ακόμα περισσότερο τα ήδη κορυφαία για την κατηγορία οδηγικά χαρακτηριστικά παραμένει το πιο ευχάριστο οδηγικά B-SUV. Χωρίς σημαντική αύξηση στην τιμή ύστερα από την ανανέωση, παρέχει ένα ανταγωνιστικό πακέτο που δεν περνά απαρατήρητο στη δημοφιλέστερη κατηγορία της ελληνικής αγοράς. | ||
Τιμή | Από €26.655 (€32.018 ST LIne-X) | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | MHEV, κινητήρας βενζίνης 999 cc, i3, 12v, 3 EEK, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, ηλεκτρικό μοτέρ 16 PS/50 Nm, μπαταρία 0,48 kWh, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων | ||
Απόδοση | 125 PS/6.000 rpm, 170 Nm/1.400-4.500 rpm (210 Nm/1.750 rpm με overboost) | ||
Διαστάσεις | 4.207 x 1.805 x 1.548 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 456-1.216 lt | ||
Βάρος | 1.280 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 9,6" | ||
Τελική ταχύτητα | 190 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 7,3 lt/100 km | ||
Εκπομπές CO2 | 122 g/km | ||
*Μετρήσεις DRIVE | |||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |