Σε ένα κόσμο που αλλάζει, η Ford Mustang Dark Horse είναι η τελευταία ευκαιρία να βιώσεις την αίσθηση και τη δύναμη που προσφέρει ένας ατμοσφαιρικός V8
Σε έναν κόσμο που στρέφεται με ταχύτητα προς την ηλεκτροκίνηση, η Dark Horse είναι η τελευταία αδάμαστη Mustang και η μοναδική ευκαιρία να απολαύσεις από την εδώ πλευρά του Ατλαντικού τον μεθυστικό βρυχηθμό, τη ροπή και την αδρεναλίνη που μόνο ένας ατμοσφαιρικός V8 μπορεί να προσφέρει. Σε μια εποχή που η νομοθεσία τους εξαναγκάζει σε εξαφάνιση, φαντάζει ως ένα σύμβολο αντίστασης που προσπαθεί να συνδυάσει το αναλογικό παρελθόν, με το ψηφιακό παρόν και μέλλον.
Και παλεύει πλέον μόνη της να διατηρήσει ζωντανή αυτή την κληρονομιά. Θυμίζουμε ότι η Chevrolet Camaro χαιρέτησε στις αρχές της χρονιάς. Με την εταιρεία να αναφέρει στην ανακοίνωση του τέλους της παραγωγής της, ότι το όνομα «Camaro» θα επανέλθει κάποια στιγμή στο μέλλον, χωρίς όμως να δηλώσει σε τι είδους μοντέλο. Η Dodge Charger με τη σειρά της, στην τελευταία, όγδοη γενιά της αντικατέστησε τον Hemi V8 με δύο… ηλεκτροκινητήρες και η μοναδική θερμική του έκδοση κινείται από έναν 6κύλινδρο σε σειρά βενζίνης.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Chevrolet Yenko Camaro 1967-1969, το τοπ muscle car κατά DRIVE
Η ειδική έκδοση «Dark Horse» είναι αυτή τη στιγμή η κορυφαία στην έβδομη γενιά της Mustang (S650) και σε αντίθεση με τις απλές εκδόσεις της που είναι διαθέσιμες και σε κάμπριο, τούτη εδώ έρχεται μόνο ως δίθυρη κουπέ. Αποτελεί παράλληλα τη βάση για τις αγωνιστικές που τρέχουν στο πρωτάθλημα IMSA -και όχι μόνο. Γεγονός που μεταφράζεται σε πιο σκληροπυρηνικό χαρακτήρα από την στάνταρ 5λιτρη GT, που επίσης υπάρχει στον τιμοκατάλογο της ελληνικής αντιπροσωπείας.
Σε επίπεδο εμφάνισης, η νέα Ford Mustang διατηρεί τις χαρακτηριστικές αναλογίες των προηγούμενων γενεών με το μακρύ καπό, τους τονισμένους θόλους και τα πληθωρικά καπούλια. Με μακρόστενους προβολείς τεχνολογίας LED εμπρός και αντίστοιχα φώτα πίσω, με πιο παραδοσιακή όμως εμφάνιση.
Το πιο αεροδυναμικό και σπορ σουλούπι της νέας γενιάς τονίζεται ακόμα περισσότερο στην έκδοση Dark Horse που διαθέτει πιο επιθετική μάσκα με μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα, πιο έντονα μαρσπιέ και μεγαλύτερη σταθερή πτέρυγα πίσω.
Ο διαχύτης έχει μεγαλύτερο μέγεθος και πιο έντονες γραμμές, αφήνοντας σε κοινή θέα τις τέσσερις -σε μαύρο ματ- μπούκες της εξάτμισης που με ενεργά κλαπέτα περιβάλλουν την όλη κατασκευή με την ανάλογη ηχητική συνοδεία. Εκτός βέβαια αν αποφασίσεις να τη φιμώσεις ενεργοποιώντας το… Good Neighbor Mode. Οι υπόλοιπες ρυθμίσεις της εξάτμισης περιλαμβάνουν τα προφίλ Normal, Sport και Track. Καθένα με το δικό του βαθύ ήχο.
Αποκλειστικής σχεδίασης είναι και οι σκουρόχρωμες 19άρες ζάντες που φορούν λάστιχα P Zero της Pirelli σε διάσταση 255/40 εμπρός και 275/40 πίσω. Μέσα τους κρύβεται το αναβαθμισμένο σύστημα πέδησης που φέρει την υπογραφή της Brembo με 6πίστονες δαγκάνες και δίσκους 390 mm εμπρός, 4πίστονες με δίσκους 355 mm πίσω.
Σε επίπεδο μηχανικών μερών, η έκδοση Dark Horse εξοπλίζεται επιπλέον με μπλοκέ διαφορικό τύπου Torsen, επιπλέον ψυγεία για τον έλεγχο της θερμοκρασίας του λιπαντικού, του κιβωτίου και του διαφορικού και τα τρίτης γενιάς ενεργά αμορτισέρ MagneRide. Που σε αντίθεση με την απλή έκδοση GT, αυτά τα τελευταία εδώ είναι στάνταρ.
Για τη μετάδοση της κίνησης υπάρχει η επιλογή μεταξύ ενός αυτόματου κιβωτίου δέκα σχέσεων ή χειροκίνητου με έξι. Η δική μας είχε το δεύτερο και παρότι στα χαρτιά το αυτόματο δίνει λίγο καλύτερες επιδόσεις, το χειροκίνητο θα πρέπει να είναι η μόνη επιλογή όποιου θελήσει να καταθέσει τις €92.052 που ξεκινά η τιμή της στην ελληνική αγορά.
Το συγκεκριμένο κιβώτιο προέρχεται από τις Mach 1 και Shelby GT350 και είναι το TR-3160 της TREMEC. Με Rev Matching, απολαυστική λειτουργία και ακόμα μεγαλύτερη αντοχή σε σκληρή χρήση και φορτία από το αντίστοιχο της απλής έκδοσης GT.
Όπως και το αμάξωμα, το εσωτερικό της νέας Mustang προσπαθεί να συνδυάσει την αύρα του παρελθόντος με τις τεχνολογίες του σήμερα. Μεγαλύτερη αλλαγή εδώ είναι η μεγάλη κυρτή επιφάνεια που φιλοξενεί τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,4" και το σύστημα πολυμέσων SYNC4 με οθόνη αφής 13,2".
Όσον αφορά τον πίνακα οργάνων προσφέρει μπόλικες δυνατότητες παραμετροποίησης και αρκετά θέματα για την εμφάνισή του, με καλύτερο απ’ όλα το νοσταλγικό και ρετρό «Fox Body ‘87-‘93» που προσομοιώνει τον αναλογικό πίνακα των Mustang εκείνης της εποχής.
Το infotainment με τη σειρά του φιλοξενεί τις περισσότερες λειτουργίες του αυτοκινήτου και είναι γρήγορο με εύχρηστο μενού. Προσφέροντας όλες τις σύγχρονες επιλογές συνδεσιμότητας, με ασύρματο μάλιστα Apple CarPlay και το Android Auto.
Τα σκουρόχρωμα μαύρα στην πλειονότητά τους υλικά θυμίζουν και αυτά τις παλιότερες Mustang και είναι καλής ποιότητας. Με αφρώδες υλικό στο πάνω μέρος του ταμπλό και σκληρά πλαστικά στα πιο χαμηλά στρώματα. Όλα τους με στιβαρή και προσεγμένη συναρμογή.
Όσον αφορά τους χώρους, η πρόσβαση στα δύο πίσω καθίσματα θέλει κόπο και ο διαθέσιμος χώρος θα βολέψει μόνο παιδιά, αν δεν πρόκειται για μια σύντομή βόλτα. Το πορτμπαγκάζ των 381 lt από την άλλη, παρόλο το στενό του άνοιγμα είναι υπεραρκετό για να βολέψεις δυο βαλίτσες και να αναζητήσεις ένα σαββατοκύριακο ιδανικές διαδρομές για να την απολαύσεις.
Η θέση οδήγησης είναι σωστή. Η πρέπουσα για ένα κουπέ. Κάθεσαι χαμηλά χωμένος μέσα στο αυτοκίνητο και ανεξαρτήτως αναστήματος, οι ρυθμίσεις σου επιτρέπουν να φέρεις σε σωστή απόσταση το τιμόνι και τη σφαιρική λαβή του λεβιέ από τιτάνιο . Το φαρδύ κάθισμα είναι άνετο στις πολύωρες διαδρομές, χωρίς να υστερεί σε πλευρική στήριξη όταν ο δρόμος αποκτά διαδοχικές καμπές και αποφασίσεις να ανακαλύψεις τη… σκοτεινή πλευρά της συγκεκριμένης Mustang.
Πέρα από την εμφάνιση και το απαραίτητο για την εποχή τεχνολογικό upgrade όσον αφορά τη συνδεσιμότητα και τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, το πιο εντυπωσιακό στοιχείο της Ford Mustang Dark Horse είναι ο κινητήρας. Με βαθιά, μελωδική φωνή, που γίνεται ακόμα πιο έντονη όσο η βελόνα του στροφόμετρου πλησιάζει το κόκκινο.
Η Ford αποφάσισε να εξοπλίσει αυτό το ξεχωριστό μοντέλο της με τον πιο ισχυρό ατμοσφαιρικό 5λιτρο V8 που έχει κατασκευαστεί ποτέ για Mustang. Συγκριτικά με την GT, ο θρυλικός «Coyote» απέκτησε νέα διπλή εισαγωγή αέρα, νέο στρόφαλο, σφυρήλατες μπιέλες και καινούργιους εκκεντροφόρους για υψηλότερη αντοχή και απόδοση. Βελτιώσεις που ανέβασαν την ιπποδύναμή του στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού, στους 500 ίππους.
Τονίζουμε τις ΗΠΑ, διότι τα αυτοκίνητα που εισάγονται στην Ευρώπη έρχονται… φιμωμένα! Λόγω καυσαερίων φυσικά, με τις αυστηρότερες νόρμες για τους ρύπους να μειώνουν την απόδοση στα 453 άλογα. Με τη ροπή όμως να παραμένει στα 540 Nm. Οι μόλις επτά ίπποι παραπάνω από την φθηνότερη GT, φαντάζουν λίγοι συγκριτικά με τους περίπου 50 που παίρνουν οι Αμερικανοί. Αλλά η συγκεκριμένη έκδοση δεν έχει να κάνει τόσο με την ωμή δύναμη που μπορεί να σου προσφέρει ο V8 των 5,0 λίτρων. Ούτε καν με τις επιδόσεις.
Τα 5,2" για τα πρώτα 100 km/h που ανακοινώνει το εργοστάσιο είναι ένα πολύ εντυπωσιακό νούμερο, όπως και η τελική που φθάνει τα 263 km/h. Στις μέρες μας βέβαια υπάρχουν ηλεκτρικά που με το μισό κόστος προσφέρουν ακόμα πιο βίαιη επιτάχυνση. Όχι όμως με την ανάλογη δημιουργία συναισθημάτων ή το μουσικό κρεσέντο της Dark Horse. Δονήσεις που νιώθεις να σε διαπερνούν μόλις πατήσεις το start button. Ο V8 έρχεται στη ζωή με βαθύ, απόκοσμο ήχο και στη συνέχεια γουργουρίζει γλυκά στο ραλαντί, περιμένοντας να ασκήσεις πραγματική δύναμη στο συμπλέκτη και στο κιβώτιο για να κουμπώσεις 1η.
Πέρα από ωμή ισχύ, ο V8 προσφέρει απίστευτα γραμμική απόδοση που μοιάζει να αψηφά τους νόμους της Φυσικής κάθε φορά που το πόδι σου πιέζει βαθιά το γκάζι. Όποια σχέση και αν έχεις επιλέξει στο σασμάν, επιταχύνει χωρίς κόμπιασμα από τις σχεδόν 1.000 rpm. Με την άμεση και ζωηρή απόκριση να σου επιτρέπουν να αισθανθείς τα 453 άλογα να ξεχύνονται στον δρόμο. Σιγά σιγά μέχρι τις μεσαίες στροφές και με ένα ξέσπασμα αδρεναλίνης στις πιο ψηλές, καθώς βλέπεις το στροφόμετρο να ξεπερνά τις 7.000 rpm.
Σε χαλαρό ρυθμό, η πλούσια ροπή κρατά το δεξί χέρι μακριά από τον απολαυστικό λεβιέ. Ακόμα και σε μια ανηφορική βουνίσια διαδρομή, κουμπώνεις μια 4η και πας. Μόνο με το γκάζι. Από την άλλη, αν αποφασίσεις να αμολήσεις όλα τα άλογα στον δρόμο, το κιβώτιο είναι εκεί με δυνατό και ακριβές κούμπωμα, μικρές διαδρομές και τη λειτουργία Rev-Matching που συγχρονίζει τις στροφές του κινητήρα στα κατεβάσματα, να σε βάζει στο κλίμα.
Από την προηγούμενη γενιά της Mustang -την πρώτη που εισήχθη επίσημα στην ελληνική αγορά- είχαμε τονίσει την ενδιαφέρουσα και εξευρωπαϊσμένη οδική της συμπεριφορά. Τούτη εδώ όμως είναι άλλο πράγμα. Ένα σπόρτσκαρ με τα όλα του. Που το χαίρεσαι είτε ρολάροντας στην Αθηναϊκή Ριβιέρα είτε πιέζοντας το στο όριο σε μια βουνίσια διαδρομή.
Η οδήγηση της Dark Horse είναι μια εμπειρία που σε ταξιδεύει στο παρελθόν, αλλά με ένα εντυπωσιακό σύγχρονο twist. Από τη μια έχεις τα σκληρά χειριστήρια, τον μεθυστικό ήχο του V8 και τους κραδασμούς από τη λειτουργία των μηχανικών μερών να διαπερνούν το σώμα σου. Kαι από την άλλη ένα σύγχρονο κουπέ με όλες τις ανέσεις σε εξοπλισμό που βάζει τη δύναμη του κάτω χωρίς δράματα αν το σεβαστείς, με ακρίβεια και αμεσότητα που καμία άλλη έκδοση της Mustang δεν έχει καταφέρει στο παρελθόν -τουλάχιστον απ’ όσες έχουμε οδηγήσει.
Το τιμόνι είναι πιο γρήγορο σε λόγο. Αν και ελαφρύ στις χαμηλές ταχύτητες, βαραίνει σωστά όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα ή όταν επιλέξεις ένα από τα σπορ προγράμματα οδήγησης. Kαι προσφέρει πολύ καλή πληροφόρηση στις στροφές. Και εύκολο μάζεμα της ουράς που στην πλειονότητα των δρόμων μας αρκεί ένα χάιδεμα στο γκάζι για να αρχίσει να γυρίζει. Τα ηλεκτρονικά όμως καιροφυλαχτούν και επεμβαίνουν όσο και όταν πρέπει χωρίς να σου κόβουν τη φόρα. Αν τα απενεργοποιήσεις, το Torsen μοιράζει με μαεστρία την τεράστια ροπή, θέλει όμως χέρια και χώρο για να απλώσει το μακρύ αμάξωμα και να μην καις άσκοπα τα λάστιχα.
Σε κάθε βαθύ βύθισμα του γκαζιού νιώθεις και πάλι του ουρά να κάθεται και τη μούρη να ανασηκώνεται, αλλά στην Dark Horse έχεις απόλυτη αίσθηση για το εμπρός σύστημα και μπορείς να σημαδέψεις με ακρίβεια την κάθε στροφή. Η αμφίδρομη αλληλεπίδραση με το αυτοκίνητο είναι απολαυστική.
Πέρα από το αναβαθμισμένο τιμόνι, το μεγαλύτερο μέρος από τα εύσημα πάει στην καλορρυθμισμένη ανάρτηση με τα ενεργά αμορτισέρ MagneRide. Το set-up και η λειτουργία τους προσφέρουν μοναδικό συνδυασμό άνεσης και απόδοσης, κάνοντας τη Mustang κατάλληλη τόσο για ταξίδια όσο και για πίστα, με περιορισμένη κλίση και απόλυτο έλεγχο του αυτοκινήτου και της μάζας του.
Το όλο πακέτο της πολύ καλής οδικής συμπεριφοράς συμπληρώνει ιδανικά το σύστημα πέδησης της Brembo. Δυνατό, με γραμμική αίσθηση στο πεντάλ και μαραθώνια αντοχή στη σκληρή χρήση και τα απανωτά δυνατά φρεναρίσματα.
Δίχως αμφιβολία, η οδήγηση της Mustang Dark Horse είναι μια εμπειρία που σε ταξιδεύει στο παρελθόν. Ο ήχος του V8, οι δονήσεις που μεταφέρονται στο σασί, η αίσθηση του δρόμου που σου γυρνάει το τιμόνι, η φυσική δύναμη που απαιτεί να ασκήσεις ο συμπλέκτης και το κιβώτιο, όλα θυμίζουν αυτοκίνητα μιας άλλης εποχής. Που κακά τα ψέματα, κανένα ηλεκτρικό δεν θα καταφέρει να προσομοιώσει ούτε στο ελάχιστο.
Κι όμως, παρόλο αυτά τα πολύ ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που συνδέουν νοητικά και φυσικά τον οδηγό με το αυτοκίνητο, η Dark Horse δεν είναι ένα απλό αντίγραφο του παρελθόντος. Είναι ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, με όλες τις ανέσεις, τις πολυτέλειες και τις τεχνολογίες που περιμένεις σήμερα από ένα μοντέλο αυτής της κατηγορίας.
Και παρότι στις ΗΠΑ του κόλλησαν την ταμπέλα του «track day car», στα μέρη μας είναι ένα απρόσμενα άνετο για τον χαρακτήρα του σπορ κουπέ που δεν χρειάζεσαι την κλειστή διαδρομή μιας πίστας για να το απολαύσεις. Ένα σπόρτσκαρ για καρμική σχέση με τον οδηγό του και που αξίζει μια θέση σε κάθε γκαράζ. Να το βγάζεις βόλτες, για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι…
Ford Mustang Dark Horse 5.0 V8 | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Αυθεντικό αμερικανικό muscle car, με έντονη προσωπικότητα και καλύτερη οδική συμπεριφορά από ποτέ. Και το τελευταίο με απολαυστικό κινητήρα V8. Γεγονός που του δίνει από μόνο του μια συλλεκτική αξία. | ||
Τιμή | Από €92.052 | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | Kινητήρας βενζίνης 5.038 cc, V8, 32v, 2 x 2ΕΕΚ, ανεξάρτητος διπλός μεταβλητός χρονισμός εκκεντροφόρων, συνδυασμός έμμεσου πολλαπλού και άμεσου ψεκασμού, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, κίνηση στους πίσω τροχούς | ||
Απόδοση | 453 PS/7.250 rpm, 540 Nm/5.100 rpm | ||
Διαστάσεις | 4.819 x 1.917 x 1.403 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 381 lt | ||
Βάρος | 1.817 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 5,2" | ||
Τελική ταχύτητα | 263 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 19,5 lt /100 km | ||
Εκπομπές C02 | 279 g/km | ||
*Μέτρηση DRIVE | |||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |