Test drive: Ford Kuga Plug-in Hybrid

Test drive: Ford Kuga Plug-in Hybrid

Με το λανσάρισμα της τρίτης γενιάς Kuga στην ευρωπαϊκή αγορά, η Ford έκανε λόγο για το πιο εξηλεκτρισμένο μοντέλο στην ιστορία της. Η plug-in hybrid έκδοση που δοκιμάζουμε εδώ, ήταν ο κύριος λόγος γι’ αυτό τον ισχυρισμό.

Στην ακµάζουσα κατηγορία των κόµπακτ SUV, το Kuga είχε αναλάβει από την πρώτη γενιά να ορίζει τον πήχη της οδικής συµπεριφοράς. Με τη Ford να αποδεικνύει σε µια ακόµα κατηγορία µε οικογενειακό προσανατολισµό, πως η ευχαρίστηση πίσω από το τιµόνι δεν είναι απαραίτητο να µπαίνει σε δεύτερη µοίρα. Η νέα γενιά του µοντέλου δεν θα µπορούσε να αποτελεί εξαίρεση της γενικότερης φιλοσοφίας της εταιρείας, αλλά κακά τα ψέµατα, στην εποχή µας δύσκολα ένα αυτοκίνητο στέκεται την αγορά υψώνοντας µόνο τη σηµαία του fun to drive χαρακτήρα. Πόσω µάλλον όταν µιλάµε για µια ιδιαίτερα ανταγωνιστική κατηγορία όπως αυτή των C-SUV.

Στη Ford βέβαια δεν είναι… χθεσινοί. Γνωρίζουν καλά τα «θέλω» του ευρωπαϊκού αγοραστικού κοινού και τις ιδιαιτερότητες της κατηγορίας. Και όπως διαπιστώσαµε σε κάθε έκδοση του νέου της SUV που δοκιµάσαµε µέχρι σήµερα, φρόντισε να το προικίσει τόσο µε καλύτερους χώρους όσο και µε αναβαθµισµένη τεχνολογία. Ωστόσο, το σηµαντικότερο που µας έδειξε η Ford µε την έλευση του νέου Kuga, είναι ότι βρισκόταν σε πλήρη ετοιµότητα για τη στροφή της αυτοκινητοβιοµηχανίας προς τον εξηλεκτρισµό, εξασφαλίζοντας στη νέα γενιά του µοντέλου πλήρη γκάµα, µε πλήθος επιλογών για τους υποψήφιους αγοραστές.

Πλουραλιστικό
Πώς αλλιώς να περιγράψεις ένα SUV µε γκάµα που περιλαµβάνει κινητήρες βενζίνης, ντίζελ µε συµβατική ή ήπια υβριδική τεχνολογία, αλλά και plug-in hybrid έκδοση. Η τελευταία που δοκιµάζουµε εδώ, τοποθετείται δικαίως στην κορυφή των επιλογών. Και είναι αυτή που γεφυρώνει το χθες µε το σήµερα και το αύριο της αυτοκίνησης, συνδυάζοντας τα οφέλη ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης µε εκείνα ενός ηλεκτροκινητήρα. Σε µια χώρα µε πολύ περιορισµένες ακόµα τις υποδοµές φόρτισης, φαντάζει η ιδανική επιλογή για όποιον ψάχνει ένα οικογενειακό SUV και παράλληλα θέλει να κάνει το πρώτο βήµα προς µια πιο «βιώσιµη» µετακίνηση, χωρίς τις δεσµεύσεις ενός αµιγώς ηλεκτρικού µοντέλου.

Οι εταιρικοί χρήστες από την πλευρά τους, θα βρουν στο συγκεκριµένο Kuga µια από τις πιο ολοκληρωµένες προτάσεις της αγοράς. Ένα όχηµα µε χαµηλές εκποµπές ρύπων και τιµή προ φόρων κάτω από τις €40.000, έτσι ώστε να επωφεληθούν από τις ευνοϊκές φορολογικές ρυθµίσεις που ισχύουν στη χώρα µας.

Ford Kuga Plug-in Hybrid

Περνώντας στο πρωταγωνιστικό στοιχείο της συγκεκριµένης έκδοσης, αυτό δεν είναι άλλο από το υβριδικό σύστηµα. Η αρχιτεκτονική του περιλαµβάνει έναν ατµοσφαιρικό 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα Duratec 2,5 λίτρων, µε 152 PS, που λειτουργεί στον κύκλο καύσης Atkinson για βέλτιστη απόδοση. Κι έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 132 PS που παίρνει ενέργεια από µία µπαταρία ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 14,4 kWh. Η συνδυαστική ισχύς του συστήµατος φτάνει τους 225 PS και η κίνηση µεταδίδεται στους εµπρός τροχούς µέσω ενός αυτόµατου κιβωτίου CVT που συνεργάζεται πολύ αρµονικά µε τους κινητήρες.

Το µεγάλο ατού του Kuga PHEV είναι ότι µε µια πλήρη φόρτιση της µπαταρίας, η οποία σε µια απλή οικιακή πρίζα διαρκεί λιγότερο από έξι ώρες και σε έναν απλό ταχυφορτιστή περίπου τρεισήµισι, µπορεί να διανύσει σύµφωνα µε το πρότυπο µέτρησης WLPT έως 56 km, αθόρυβα και χωρίς να κάψει σταγόνα βενζίνης. Σε πραγµατικές συνθήκες, η ηλεκτρική αυτονοµία που ανακοινώνει η Ford είναι απόλυτα ρεαλιστική και εύκολο να ξεπεραστεί, σε αστικές κυρίως διαδροµές, µε έξυπνη χρήση και αρκετή ανάκτηση ενέργειας.

Βέβαια, ακόµα και όταν αδειάσει η µπαταρία, το υβριδικό σύστηµα εξακολουθεί µε την ενέργεια που ανακτάται κατά το φρενάρισµα να συµβάλλει στη µείωση της κατανάλωσης και να τη διατηρεί χωρίς κόπο γύρω στα 7,0 lt/100 km. Τιµή που ανταγωνίζεται πολλά ντίζελ SUV της κατηγορίας. Ενώ εάν ξεκινάς µε την µπαταρία πλήρως φορτισµένη για τα πρώτα 100 km µπορείς να υπολογίζεις ανάλογα µε τη διαδροµή και κάτω από τα 4,5 lt/100 km που µετρήσαµε εµείς. Σε κάθε περίπτωση, το plug-in hybrid Kuga µπορεί να καλύψει αν όχι όλες, ένα µεγάλο µέρος των καθηµερινών µετακινήσεων καίγοντας µόνο ρεύµα. Αρκεί βέβαια να φροντίζεις επιµελώς την φόρτισή του. Και µιας και αναφερόµαστε στο κόστος χρήσης, οφείλουµε να σηµειώσουµε πως µε εκποµπές CO2 32 g/km, η συγκεκριµένη έκδοση προφανώς απαλλάσσεται από τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας.

Πέρα από τα προγράµµατα οδήγησης, υπάρχουν και τέσσερις επιλογές λειτουργίας για το υβριδικό σύστηµα. Μέσα από τα αυτές, ο οδηγός επιλέγει εάν θέλει να κινηθεί αµιγώς ηλεκτρικά, να φυλάξει την ηλεκτρική ενέργεια ή να φορτίσει την µπαταρία από τον βενζινοκινητήρα. Υπάρχει βέβαια και το πρόγραµµα Auto, µε το σύστηµα να δίνει προτεραιότητα στην µέγιστη οικονοµία, επιλέγοντας ποιος κινητήρας θα αναλάβει την κίνηση ή αν θα πρέπει οι δύο τους να συνεργαστούν. Η εναλλαγή ή ο συνδυασµός των κινητήρων γίνεται οµαλά, µε την υψηλή αίσθηση ποιότητας που χαρακτηρίζει το υπόλοιπο αυτοκίνητο.

Όπως και στις υπόλοιπες εκδοχές του Kuga, η ανάρτηση έχει απολαυστική λειτουργία και η ποιότητα κύλισης θυµίζει SUV των µεγαλύτερων κατηγοριών. Παρότι διαθέσιµο µόνο µε την πιο σφιχτή σε ρύθµιση ανάρτηση του πακέτου ST-Line, το τελικό σετάρισµα ισορροπεί ιδανικά ανάµεσα στην άνεση και στην απόδοση. Απορροφά αθόρυβα και σε πολύ ικανοποιητικό επίπεδο τις περισσότερες κακοτεχνίες του ελληνικού οδικού δικτύου, ελέγχοντας άψογα τις αντιδράσεις του αµαξώµατος στις αλλαγές πορείας. Τα κιλά που έχει προσθέσει η µπαταρία και τα λοιπά εξαρτήµατα του υβριδικού συστήµατος δεν έχουν επηρεάσει αισθητά την οδική συµπεριφορά. Στις ανοιχτές καµπές παραµένει ακλόνητο, µε υψηλό περιθώριο πρόσφυσης και περιορισµένη κλίση. Το επιπλέον βάρος θα γίνει αντιληπτό µόνο όταν το παρακάνεις σε µια κλειστή διαδροµή, µε την υποστροφή να έρχεται ως φυσικό επακόλουθο και να ελέγχεται εύκολα. Το τιµόνι µε τη σειρά του είναι άµεσο και πλούσιο σε πληροφορία, ενώ τα φρένα δυνατά και µε προοδευτικό πεντάλ παρά τη λειτουργία ανάκτησης.

Εκεί που τα 1.844 kg κάνουν την εµφάνισή τους είναι όταν η κουβέντα φτάνει στις επιδόσεις. Όχι σε βαθµό που να δηµιουργούν πρόβληµα και το αυτοκίνητο να µην µπορεί να κινηθεί σβέλτα. Αλλά είναι λογικό, ένα µέρος των 225 ονοµαστικών ίππων να «καταναλώνεται» από το επιπλέον βάρος. Ως εκ τούτου, όπως υποδηλώνουν και τα 9,2” για το 0-100 km/h, οι επιδόσεις που προσφέρει είναι ελαφρώς καλύτερες από του βενζινοκίνητου Kuga των 150 PS, µε αρκετή ροπή για καλύτερες ενδιάµεσες επιταχύνσεις, είτε σε αστικό περιβάλλον είτε µε πλήρες φορτίο σε µια διαδροµή της περιφέρειας.

Ford Kuga Plug-in Hybrid

Φουλ σε εξοπλισµό και χώρους 
Στη χώρα µας, το Kuga PHEV διατίθεται αποκλειστικά στην έκδοση ST-Line X, µε τις σπορ στιλιστικές λεπτοµέρειες να προσθέτουν πόντους στην εµφάνισή του. Στο εσωτερικό, µε εξαίρεση το χώρο αποσκευών που έχει περιοριστεί λίγο από την τοποθέτηση µπαταριών στο πίσω µέρος του πατώµατος του αυτοκινήτου, οδηγός και επιβάτες απολαµβάνουν την ίδια ευρυχωρία και υψηλή ποιότητα που γνωρίσαµε και στις συµβατικές εκδόσεις του SUV της Ford. 

Το ταµπλό καλύπτεται από το ίδιο µαλακό υλικό στο επάνω µέρος του και σκληρά αλλά αρκετά ποιοτικά πλαστικά χαµηλότερα. Η συναρµογή των υλικών είναι εξαιρετική και η εργονοµία πολύ προσεγµένη. Σε επίπεδο τεχνολογίας ενσωµατώνει όλα τα στοιχεία εξοπλισµού του Μπλε Οβάλ, όπως ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3”, το infotainment SYNC 3 µε οθόνης αφής 8” και ηχοσύστηµα µε την υπογραφή της δανέζικης Bang & Olufsen.

Οι επιβάτες πίσω έχουν αρκετό χώρο για τα πόδια και αρκετό αέρα για το κεφάλι τους, ενώ το συρόµενο πίσω κάθισµα επιτρέπει την αυξοµείωση του χώρου αποσκευών από τα 411 έως τα 581 lt. Υπενθυµίζουµε ότι στα συµβατικά Kuga, ο αντίστοιχος χώρος που κατατάσσεται στους κορυφαίους της κατηγορίας κυµαίνεται στα 475-645 lt -πάντα, µε κιτ επισκευής.

Τον ολοκληρωµένο χαρακτήρα του Kuga PHEV σφραγίζει το πλήρες πακέτο συστηµάτων ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού που περιλαµβάνει µέχρι και το σύστηµα παρκαρίσµατος Active Park Assist 2. Με δεδοµένα τον πληθωρικό εξοπλισµό και το υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο, οι €45.715 µπορεί να ακούγονται πολλά χρήµατα συγκριτικά µε τα υπόλοιπα Kuga, αλλά για το κλαµπ των επαναφορτιζόµενων υβριδικών είναι µια απόλυτα ανταγωνιστική τιµή. Είναι ένα πακέτο που αξίζει της προσοχής τόσο του οικογενειάρχη όσο -πολύ περισσότερο- όποιου αναζητεί στην κατηγορία των C-SUV το επόµενο εταιρικό του αυτοκίνητο.


Τι λέει το DRIVE
Ένα οικογενειακό SUV με μικρό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, χώρους, ποιότητα και εξαιρετική οδική συμπεριφορά. Η ηλεκτρική αυτονομία του μπορεί να καλύψει τις καθημερινές μετακινήσεις και τα φορολογικά του κίνητρα το κάνουν ιδανικό εταιρικό όχημα.
Τιμή Από €45.715
Τεχνολογία PHEV, κινητήρας βενζίνης 2.488 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, 152 PS/5.500 rpm, 200 Nm/4.500 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 132 PS, , μπαταρία 14,4 kWh, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο CVT
Συνδυαστική απόδοση 225 PS
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,2”
Τελική ταχύτητα 200 km/h
Μέση κατανάλωση* 4,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 32 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.614 x 1.882 x 1.666 mm
Χώρος αποσκευών 411-581 lt
Βάρος 1.844 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *Μέτρηση DRIVE για τα πρώτα 100 km με την μπαταρία πλήρως φορτισμένη

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube