Test drive: Ford Focus Active 1.0 EcoBoost Hybrid 155 [video]

Test drive: Ford Focus Active 1.0 EcoBoost Hybrid 155 [video]

To Ford Focus υιοθετεί την ήπια υβριδική εκδοχή του 1.0 EcoBoost, προς αντικατάσταση του 1.5. Δείτε σε video και διαβάστε τη δοκιμή της crossover εκδοχής του.

Την εξηλεκτρισμένη εκδοχή του κινητήρα 1.0 EcoBoost με τους 155 ίππους τη γνωρίσαμε στο Ford Puma [video]. Ήταν όμως εξαρχής δεδομένο ότι θα τη βλέπαμε σύντομα και στα υπόλοιπα μοντέλα της φίρμας. Έτσι, ύστερα από το Fiesta MHEV, έφτασε η στιγμή να δούμε πώς συνεργάζεται αυτό το κινητήριο σύνολο με το Ford Focus και μάλιστα στην έκδοση Active. Σε αυτή την περίπτωση, ο ήπια υβριδικός 1.000άρης καλείται να αντικαταστήσει τον εξαιρετικό 1.5 EcoBoost 150 PS, οπότε η φανέλα είναι σίγουρα βαριά.

Στην πράξη, ο νέος κινητήρας προσφέρει αρκετά μεστή δύναμη από τις χαμηλές στροφές. Εκεί όπου η επιπλέον ροπή του ηλεκτρικού μοτέρ συμπληρώνει με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο εκείνη του βενζινοκινητήρα, συμβάλλοντας στη μέγιστη τιμή των 240 Nm στις 2.000 rpm. Δεν περιορίζεται όμως σε αυτές, αφού η ημικυκλική μπάρα ενέργειας στο καντράν φανερώνει ότι εξακολουθεί να βοηθά σχεδόν ως τις 5.000 rpm. Η Ford ανακοινώνει 9,5" για το 0-100 km/h, δηλαδή κάτι παραπάνω από τα 9,1" που δήλωνε για το Focus Active 1.5 –το οποίο όμως είχαμε μετρήσει στα 8,5". Δεν είχαμε την ευκαιρία να μετρήσουμε το 1.000άρι, όμως σαφώς δεν νιώθεις καθόλου ριγμένος οδηγώντας το.

Ένδειξη επιπέδου φόρτισης της μικρής, 48βολτης μπαταρίας των 0,48 kWh δεν υπάρχει, αλλά ούτε και χρειάζεται. Για να την εξαντλήσεις θα πρέπει να προσπαθήσεις επί τούτου, αφού θα χρειαστεί κάθε φορά που αφήνεις το γκάζι να κρατάς πατημένο τον συμπλέκτη ή να βάζεις νεκρά στο κιβώτιο, έτσι ώστε να μην επιτρέπεις στο μοτέρ BISG –που βρίσκεται στη θέση του δυναμό– να ανακτήσει ενέργεια. Είναι ένα δύσκολο και καθόλου ρεαλιστικό σενάριο, οπότε στην πράξη η ηλεκτρική υποβοήθηση είναι πάντα παρούσα.

Σε σχέση με τον απερχόμενο 1.5 EcoBoost, ίσως εντοπίσεις μια υστέρηση στο πρώτο πάτημα του γκαζιού, ακόμα και στο πρόγραμμα Sport. Υπεύθυνες γι’ αυτό είναι και οι μαλακές βάσεις κινητήρα που αφήνουν με επιτυχία εκτός καμπίνας κάθε κραδασμό, αλλά επιτρέπουν περισσότερες ταλαντώσεις του μοτέρ στο πάτα-άσε. Η συνέχεια όμως είναι καλύτερη αφού, με το δεξί πεντάλ ήδη πατημένο, ο καθορισμός της δύναμης γίνεται με μεγαλύτερη ακρίβεια. Ο κινητήρας παραμένει πολιτισμένος, με την 3κύλινδρη χροιά να φτάνει στα αυτιά σου στις μεσαίες στροφές με γενναίο πάτημα του γκαζιού, ενώ η δικύλινδρη λειτουργία (σε χαμηλό φορτίο απενεργοποιείται ο μεσαίος) δεν γίνεται αισθητή. Την ευχάριστη γεύση ολοκληρώνουν η κορυφαία ποιότητα κύλισης και η αφράτη λειτουργία της ανάρτησης.

Ford Focus Active 1.0 EcoBoost Hybrid 155

Οι στροφές του 1.0 EcoBoost Hybrid φτάνουν τις 3.000 rpm όταν το κοντέρ δείχνει 130 km/h –δηλαδή η 6η είναι σχετικά κοντή για τα δεδομένα της κατηγορίας. Η Ford έχει επιλέξει αυτή τη λύση για να δημιουργήσει ένα σύνολο πιο ζωντανό με κάθε σχέση, αλλά και για να προκύψει μια αρκετά κοντή 1η, κατάλληλη για τον ήπια περιπετειώδη χαρακτήρα του Active: Χάρη στην ικανοποιητική δύναμη στο ραλαντί, μπορείς να κινηθείς ακόμα και σε δρόμο με ανηφορική κλίση με 8 km/h, κάτι αρκετά χρήσιμο για περιπλανήσεις εκτός ασφάλτου. Τα προγράμματα οδήγησης Slippery και Trail προσφέρουν κάτι ακόμη σε τέτοιες συνθήκες, ειδικά αν συνδυαστούν με το κατάλληλα λάστιχα για την περίσταση.

Η κατανάλωση παραμένει σε κάθε περίπτωση χαμηλή. Η μέση τιμή των 7,1 lt/100 km που μετρήσαμε είναι πάνω από ένα λίτρο πιο χαμηλή από του Focus Active 1.5 EcoBoost (8,3 lt/100 km). Η μεγαλύτερη διαφορά, φυσικά, καταγράφεται σε συνθήκες πόλης, εκεί όπου αποφεύγοντας το έντονο μποτιλιάρισμα μπορεί να δεις και 6,5 lt/100 km. Από την άλλη, η κοντή 6η δεν επιτρέπει κάποιο πολύ χαμηλότερο νούμερο από αυτό στο ταξίδι.

ΔEITE AKOMH Test drive: Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 155 PS [video]

Αν τώρα ξεχάσεις την οικονομική οδήγηση και το πιέσεις σε ένα δρόμο με στροφές, διαπιστώνεις ότι το Active δεν παύει να είναι «Focus». Με εξαίρεση τη λίγο μεγαλύτερη ασάφεια του εμπρός μέρους στην είσοδο, λόγω του ύψους (+30 mm) και των ψηλότερων ελαστικών, αποκρίνεται με την ίδια ακρίβεια σε κάθε χειρισμό σου. Έχοντας υιοθετήσει κι αυτό τον ημιάκαμπτο άξονα πλέον, όπως η υπόλοιπη γκάμα του Focus έως 150 PS, αντιστέκεται με το ίδιο πάθος στην υποστροφή και έχει την ίδια διάθεση να κλείσει την τροχιά του αν το ζητήσεις. Το πλεονέκτημα είναι ότι το Active δεν περιορίζεται στην άσφαλτο, αφού μπορεί να κάνει κάτι αντίστοιχο και στο χώμα.

Ford Focus Active 1.0 EcoBoost Hybrid 155

Στα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του, το Focus Active μας είναι γνώριμο. Η μόνη αλλαγή στο εσωτερικό είναι η υιοθέτηση του ψηφιακού πίνακα οργάνων 12,3" που γνωρίσαμε στο Puma, ο οποίος αλλάζει εμφάνιση σύμφωνα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης. Κατά τα άλλα, το ταμπλό παραμένει ίδιο με μαλακό υλικό στο πάνω μέρος του, προσεγμένα αλλά όχι κορυφαία υλικά χαμηλότερα, εργονομία χωρίς παραξενιές και με την εύχρηστη και ευκρινή οθόνη 8" του SYNC 3 στο επίκεντρο.

Οι ταπετσαρίες με το «Α» στην πλάτη και τις μπλε λεπτομέρειες αποτελούν τη μοναδική διαφοροποίηση της καμπίνας του Active σε σχέση με τα χαμηλότερα Focus. Και το ότι πρόκειται για το ήπια υβριδικό, εκτός από την ένδειξη στο καντράν, φανερώνεται μόνο από το πλαστικό κάλυμμα της μπαταρίας, το οποίο θα δεις στο πάτωμα αν σύρεις αρκετά πίσω το κάθισμα του συνοδηγού. Η πρακτικότητα και η ευρυχωρία δεν έχουν πληγεί καθόλου.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Kia XCeed 1.4 T-GDi

Ο χώρος για τους πίσω και κυρίως εκείνος για τα πόδια τους είναι από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας, ενώ το χαμηλό τούνελ διευκολύνει τη μεταφορά πέμπτου επιβάτη. Ο χώρος αποσκευών μπορεί να μην εντυπωσιάζει σε ονομαστική χωρητικότητα (341 lt), όμως στην πράξη οι διαστάσεις του είναι ίδιες με εκείνες ενός Golf (380 lt). Ένα μείον του είναι η απουσία διπλού πατώματος που αφήνει κι ένα σκαλοπάτι όταν αναδιπλώνεται το πίσω κάθισμα, ενώ σημαντικό συν αποτελεί η ύπαρξη μιας ρεζέρβας ανάγκης από κάτω του.

Ford Focus Active 1.0 EcoBoost Hybrid 155

Ο 1.0 EcoBoost Hybrid των 155 PS διατίθεται στο βασικό Focus Connected με τιμή €21.984. Εκείνο διαθέτει ήδη ένα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού: Infotainment SYNC 3 με οθόνη 8", σύστημα πλοήγησης, κάμερα οπισθοπορείας, συνδεσιμότητα Android Auto και Apple CarPlay, modem FordPass Connect για απομακρυσμένο έλεγχο, θήκη ασύρματης φόρτισης κι ακόμη αυτόματο φρενάρισμα και διατήρηση λωρίδας, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες κ.ά.

ΔEITE AΚΟΜΗ Test drive: Ford Kuga 1.5 EcoBoost [video]

Το Active των €23.200, εκτός από το πακέτο εμφάνισης, ανάρτησης και τροχών που το χαρακτηρίζει, έχει ακόμη αυτόματο κλιματισμό και σύστημα εισόδου/εκκίνησης χωρίς κλειδί. Ενώ το Active Χ της δοκιμής με επιπλέον €745 προσθέτει ψηφιακό καντράν 12,3", πίσω υποβραχιόνιο και θυρίδα για σκι, ρύθμιση μέσης για το συνοδηγό, φιμέ κρύσταλλα κ.ά.

Σε κάθε περίπτωση, το Focus Active είναι μια περίπτωση μοντέλου crossover που χωρίς να θυσιάζει τίποτα από τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου στο οποίο βασίζεται, διευρύνει το πεδίο δράσης του και το προικίζει με επιπλέον στοιχεία εξοπλισμού, χωρίς να ζητάει πολλά. Και το ήπια υβριδικό σύνολο των 155 PS που προσφέρει πρακτικά ίδιες επιδόσεις με τον απερχόμενο 1.5 αλλά πετυχαίνει σημαντικά χαμηλότερη κατανάλωση, είναι το ιδανικό συμπλήρωμα.

Διαμορφώστε εδώ το δικό σας Ford Focus


Τι λέει το DRIVE
Η πιο πολυτάλαντη εκδοχή του Ford Focus συνδυάζεται εδώ με ένα ήπια υβριδικό σύστημα που εξοικονομεί καύσιμο χωρίς θυσία σε επιδόσεις. Πώς να μη μας αρέσει;
Τιμή Από €23.200
Τεχνολογία ΜHEV, κινητήρας βενζίνης 998 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, απενεργοποίηση κυλίνδρου, ηλεκτρικό μοτέρ 11,5 kW (16 PS), 50 Nm, μπαταρία 48V 0,48 kWh, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
Απόδοση 155 PS/6.000 rpm, 240 Nm/2.500 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h
9,5”
Τελική ταχύτητα 207 km/h
Μέση κατανάλωση 7,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 119 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.397 x 1.825 x 1.502 mm
Χώρος αποσκευών 341 lt
Βάρος 1.269 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube