Πολλές φορές συνειδητοποιείς ότι σου έχει λείψει κάτι, μόλις το δεις εμπρός σου ύστερα από αρκετό καιρό! Αυτό το συναίσθημα μας ξύπνησε το ανανεωμένο Ford Focus όταν βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι του. Στιγμή που περιμέναμε να συμβεί εδώ και περίπου δύο χρόνια.
Θυμίζουμε ότι η τέταρτη γενιά του Ford Focus δέχθηκε μια εκτενή ανανέωση στο τέλος του 2021, αλλά η παραγωγή του επηρεάστηκε από τα γεγονότα της Ουκρανίας και την έλλειψη εξαρτημάτων που αυτή δημιούργησε στην αυτοκινητοβιομηχανία. Έτσι, το λανσάρισμα στις ευρωπαϊκές αγορές έγινε με πιο αργό ρυθμό απ’ αυτούς που επιθυμούσε η Ford αλλά κι… εμείς!
Σε ένα αυτοκινητικό περιβάλλον που μεταλλάσσεται, το Ford Focus κατάφερε με την ανανέωσή του να παραμείνει τοπ οδηγικά, επίκαιρο τεχνολογικά και με πιο φρέσκια εικόνα
Αυτά όμως ανήκουν πλέον στο παρελθόν. Το νέο Focus διατίθεται εδώ και αρκετούς μήνες κανονικά στη χώρα μας. Με την ελληνική αντιπροσωπεία να έχει μεριμνήσει για τη διαθεσιμότητά του και να έχει αυτή την περίοδο μάλιστα, αρκετά ετοιμοπαράδοτα μοντέλα. Ειδικά στην έκδοση με τους 125 ίππους που μας παραχωρήθηκε για δοκιμή και περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία που φρέσκαραν σημαντικά πέρα από την εικόνα, το μηχανολογικό και ψηφιακό υπόβαθρο του δημοφιλούς χάτσμπακ.
Το μενού της ανανέωσης του νέου Focus ξεκινά από την εικόνα του που έχει διατηρήσει τον δυναμισμό του παρελθόντος, αναδεικνύοντας τον πλέον με ένα ίσως πιο κομψό τρόπο. Τα φώτα έχουν λεπτύνει και είναι στάνταρ full LED από τη βασική έκδοση, και συνδυάζονται με νέα οκταγωνική μάσκα που ενσωματώνει τον λογότυπο και πλήρως ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα. Στο πίσω μέρος έχουν ανασχεδιαστεί ελαφρά τα φώτα του αυτοκινήτου και ο προφυλακτήρας, με τον αεροδυναμικό διαχύτη και τη διπλή απόληξη της εξάτμισης να μαρτυρούν στην συγκεκριμένη περίπτωση πως πρόκειται για την έκδοση εξολπισμού ST-Line.
Περνώντας στο εσωτερικό, είναι αδύνατο το μάτι σου να μην καρφωθεί στη νέα ευμεγέθη οθόνη αφής του infotainment με διαγώνιο… laptop, στο κέντρο του ταμπλό! Τις 13,2 ίντσες της δεν της συναντάς σε άλλο αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας. Και είναι ένα τεράστιο upgrade από τις 8” του προηγούμενου Focus.
To μεμπτό σημείο αυτής της αναβάθμισης είναι ότι μείωσε τον αριθμό των φυσικών διακοπτών στη κεντρική κονσόλα: Το σύνολο σχεδόν των λειτουργιών και ρυθμίσεων του ηχοσυστήματος, του κλιματισμού κ.ά. έχουν ενσωματωθεί στην τέταρτη γενιά του συστήματος πολυμέσων SYNC. Αφαιρώντας έτσι πόντους από την εργονομία, όσο κι αν κάποιες από αυτές τις ρυθμίσεις -του ηχοσυστήματος, κυρίως- μπορούν να γίνουν και από τα χειριστήρια στο τιμόνι.
Από εκεί και πέρα, το νέο Ford Focus κινείται στα γνώριμα ποιοτικά στάνταρ, με αφρώδες υλικό να καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό, συνοδευόμενο στη συγκεκριμένη έκδοση από μια διακοσμητική φάσα ανθρακονήματος κατά μήκος του ταμπλό. Τα χαμηλότερα πλαστικά στην κονσόλα και στα πλαϊνά των θυρών είναι πιο σκληρά και, παρότι έχουν πολύ προσεγμένο φινίρισμα, δυσκολεύονται μαζί με τη γενικότερη σχεδίαση της καμπίνας να κρύψουν τα χρόνια που μετρά το Focus στην αγορά. Ιδίως απέναντι σε νεότερα μοντέλα της κατηγορίας.
Οι χώροι από τη μεριά τους παραμένουν πολύ καλοί και το τοποθετούν στα άνω κλιμάκια της κατηγορίας. Τόσο όσον αφορά αυτούς των επιβατών όσο και των αποσκευών, με τη συνολική χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ να αγγίζει τα 392 lt.
Μια από τις σημαντικότερες αναβαθμίσεις που δέχθηκε το Ford Focus είναι η ενσωμάτωση ενός ήπιου υβριδικού συστήματος 48V στον γνώριμο 1.000άρη EcoBoost των 125 PS.
Ο ήπιος υβριδισμός περιλαμβάνει μια ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) που παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα, επιτρέποντας την ανάκτηση και αποθήκευση της ενέργειας που συνήθως χάνεται κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα. Ενέργεια που συσσωρεύεται σε μία μπαταρία ιόντων λιθίου με ενεργειακή χωρητικότητα 0,38 kWh. Το σύστημα λειτουργεί και ως μοτέρ, παρέχοντας με τη μέγιστη ισχύ των 16 PS, αλλά κυρίως με τα 50 Nm, έξτρα υποβοήθηση. Είτε για την αύξηση της συνολικής διαθέσιμης ροπής, είτε για μείωση του φόρτου του θερμικού μοτέρ προς όφελος της κατανάλωσης.
Η συνδυαστική απόδοση του 3κύλινδρου βενζινοκινητήρα τούρμπο φθάνει όπως προαναφέραμε τους 125 ίππους, με τη μέγιστη ροπή να φτάνει με τη χρήση overboost τα 170 Nm. Εδώ συνδυάζεται με ένα 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων με κλιμάκωση που του δίνει μεστό τράβηγμα, χαρίζοντάς του πολύ καλύτερες ενδιάμεσες επιταχύνσεις από αυτές που υποδηλώνει η επίδοση των 10,2" για το 0-100 km/h.
Νέα προσθήκη στο οδηγικό κομμάτι είναι και τα προφίλ οδήγησης, που επιτρέπουν στον οδηγό να επιλέξει μεταξύ των προγραμμάτων Normal, ECO και Sport. Οδηγικές ρυθμίσεις που προσαρμόζουν ανάλογα την αμεσότητα του πεντάλ του γκαζιού και του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης. Τιμόνι που ακόμα και στο Sport μας φάνηκε αρκετά πιο ελαφρύ απ’ όσο θα επιθυμούσαμε και θυμόμασταν από το προηγούμενο Focus. Παραμένει όμως εξαιρετικά άμεσο και πλούσιο σε πληροφορία. Στοιχεία που συναντάς σε όλο και λιγότερα αυτοκίνητα πλέον.
Κατά τα άλλα, το Ford Focus παραμένει σταθερή αξία για τον οδηγό που θέλει να απολαμβάνει την οδήγηση. Με την καλορρυθμισμένη ανάρτηση να προσφέρει υψηλό περιθώριο πρόσφυσης και τη δυναμική συμπεριφορά που το χαρακτήριζε από την πρώτη γενιά του, βοηθώντας το να χτίσει το όνομά του. Κι όλα αυτά χωρίς να θέτει σε δεύτερη μοίρα την άνεση, που με τη σειρά της παραμένει στο υψηλό επίπεδο του παρελθόντος και στις τοπ ανάμεσα στα μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας. Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η ποιότητα κύλισης, με την καμπίνα να είναι καλά ηχομονωμένη και τον 3κύλινδρο κινητήρα να ακούγεται από ελάχιστα έως και ευχάριστα, όταν αποφασίζεις να τον πιέσεις λίγο παραπάνω.
Τις στιγμές που δεν θα επιλέξεις να το κάνεις, το νέο Ford Focus των 125 ίππων θα σε ανταμείψει με χαμηλή κατανάλωση. Τα 7,3 lt/100 km που μετρήσαμε στις μεικτές διαδρομές, είναι μια πολύ καλή τιμή για ένα οικογενειακό χάτσμπακ με βάρος που αγγίζει τα 1.350 kg.
Κλείνοντας, είναι γνωστό εδώ και καιρό ότι η Ford κάνει all-in στην ηλεκτροκίνηση και στα SUV. Και ύσερα από το Fiesta, το Focus είναι το επόμενο σημαντικό μοντέλο του Μπλε Οβάλ που θα περάσει στην Ιστορία. Βλέπετε, έχει ανακοινωθεί από καιρό ότι η παραγωγή του θα τερματιστεί το 2025, χωρίς προς το παρόν να υπάρχουν σημάδια ενός ηλεκτρικού μέλλοντος.
Παρόλα αυτά και με τα μικρομεσαία χάτσμπακ να έχουν απωλέσει την αίγλη του παρελθόντος, το Ford Focus είναι εδώ, έτοιμο για έναν… τελευταίο χορό. Και βγαίνει στην πίστα πιο ώριμο και καλοεξοπλισμένο από ποτέ, πλήρως αναβαθμισμένο σε συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού και επίκαιρο σε όρους ψηφιακής συνδεσιμότητας.
Με τιμή που ξεκινά από τις €28.070, είναι δεδομένο ότι απευθύνεται σε ένα πιο παραδοσιακό κοινό που δεν έχει θαμπωθεί από τα πιο μοδάτα SUV. Αντιπαραβάλλοντας σε αυτά αλλά και τους πιο άμεσους ανταγωνιστές του έναν ολοκληρωμένο χαρακτήρα, πλούσιο εξοπλισμό και οδική συμπεριφορά που έμεινε στην Ιστορία.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 125PS mHEV | ||
---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Σε ένα αυτοκινητικό περιβάλλον που μεταλλάσσεται, το Ford Focus κατάφερε με την ανανέωσή του να παραμείνει επίκαιρο τεχνολογικά και με πιο φρέσκια εικόνα μέχρι να μας αποχαιρετήσει σε λίγα χρόνια με το κεφάλι ψηλά. Στα συν, ότι σε αυτή την τιμή συνοδεύεται από πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας και 8ετή εγγύηση. | |
Τιμή | Από €28.070 | |
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | ||
Τεχνολογία | MHEV, κινητήρας βενζίνης 998 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 125 PS/6.000 rpm, 170 Nm/1.400-4.500 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 16 PS, 50 Nm, μπαταρία 0,38 kWh, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων | |
Συνδυαστική απόδοση | 125 PS, 170 Nm | |
Διαστάσεις | 4.392 x 1.825 x 1.459 mm | |
Χώρος αποσκευών | 392 lt | |
Βάρος | 1.349 kg | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||
0-100 km/h | 10,2" | |
Τελική ταχύτητα | 200 km/h | |
Μέση κατανάλωση | 7,3 lt/100 km* | |
Εκπομπές CO2 | 119 g/km | |
Τιμές κατασκευαστή. *Μετρήση DRIVE. | ||
Φωτογραφίες | Θανάσης Κουτσογιάννης |