Test drive: DS 7 E-TENSE 4x4 360 PS

Test drive: DS 7 E-TENSE 4x4 360 PS

H κορυφαία έκδοση του ανανεωμένου DS 7 δεν χαρακτηρίζεται μόνο για τους 360 ίππους αλλά και για τη γενναιοδωρία της σε κάθε τομέα, μεταξύ των οποίων και ο συνδυασμός του σπορ προφίλ με εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση εάν το φορτίζεις σωστά.

Όλα τα μοντέλα της DS Automobiles ήταν και παραμένουν εντυπωσιακά σε επίπεδο εμφάνισης, ποιότητας και τεχνολογίας. Μαζί βεβαίως με την κορυφαία άνεση που μέχρι πρότινος θα λέγαμε πως σκιαγραφούσε απόλυτα την εικόνα τους στο δρόμο.

Το ανανεωμένο DS 7 δε διαθέτει πλέον το επίθεμα Crossback στο όνομά του, διαθέτει όμως μια νέα κορυφαία έκδοση. Ονομάζεται E-TENSE 4x4 360 και τοποθετείται στην κορυφή των DS από πλευράς σπορ χαρακτήρα και επιδόσεων.

Στοιχεία που προφανώς έρχονται να συναντήσουν όλα τα χαρακτηριστικά των υπόλοιπων DS 7, με τη γαλλική εταιρεία να επιστρατεύει ό,τι καλύτερο διαθέτει στα συρτάρια της σε μηχανολογικό, ποιοτικό και τεχνολογικό επίπεδο. Και ό,τι πιο δυναμικό πρέπει να προσθέσουμε, αφού η συγκεκριμένη έκδοση βάζει σαφώς σε προτεραιότητα τη σπορτίβ υπόσταση αντί για την απόλυτη άνεση.

Test drive: DS 7 E-TENSE 4x4 360 PS, Photos © DRIVE Magazine, Thanassis Koutsogiannis

Το Ε-TENSE 4x4 360 βασίζεται στην ανανεωμένη εκδοχή του DS 7, οπότε φέρει όλα τα στοιχεία της ανανέωσης. Όπως την τρισδιάστατη επιγραφή της DS Automobiles στο πίσω μέρος, τα πιο στενά φώτα και τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες.

H συγκεκριμένη έκδοση όμως κάνει τη διαφορά και διαφέρει από τα υπόλοιπα DS 7 με αποκλειστικά στοιχεία που προσθέτουν στο εκλεπτυσμένο προφίλ περισσότερη σπορ γοητεία.

Έχει 1,5 cm χαμηλωμένη ανάρτηση που φαίνεται καθαρά στο μάτι, καθώς και διάφορες ακόμα σπορ λεπτομέρειες. Συνολικά δείχνει πιο φαρδύ από τα υπόλοιπα DS 7 χωρίς να είναι, αφού σε ξεγελάνε οι τεράστιοι τροχοί και τα μετατρόχια που είναι 2,4 cm και 1 cm φαρδύτερα εμπρός και πίσω αντίστοιχα.

Από το σύνολο ξεχωρίζουν τα πολύ καλαίσθητα LED φώτα DS PIXEL LED VISION 3.0, τα οποία προσαρμόζονται στο περιβάλλον και αυτορυθμίζονται σύμφωνα με τον εξωτερικό φωτισμό προσφέροντας κορυφαία απόδοση.

Ξεχωρίζουν επίσης οι πανέμορφες ζάντες Brooklyn που έχουν διάμετρο 21” και περιβάλλονται από λάστιχα της Michelin (Pilot Sport 4S) με 35άρι προφίλ. Να σημειώσουμε πως δεν βρίσκονται εκεί για μόνο για κάνουν εντύπωση αλλά και για να κάνουν διαφορά στη συμπεριφορά στο δρόμο.

Ο οδηγός κάθεται ψηλά και απολαμβάνει μαζί με τους συνεπιβάτες του τη μοναδική αίσθηση που προσφέρει το εσωτερικό κάθε DS 7. Η μαύρη αλκαντάρα της έκδοσης Performance Line+ ντύνει προσεκτικά όλες τις επιφάνειες σε πόρτες, κονσόλα και ταμπλό, συνδυαζόμενη με αφρώδη και στιβαρά πλαστικά.

Test drive: DS 7 E-TENSE 4x4 360 PS, Photos © DRIVE Magazine, Thanassis Koutsogiannis

Προφανώς η σχεδίαση παραμένει πολύ ελκυστική, με την premium εικόνα εκτός από το φινίρισμα και την επιλογή των υλικών, να αντικατοπτρίζεται και στα high-tech στοιχεία.

Εκτός από τις δύο ψηφιακές οθόνες των 12,3” για τον πίνακα οργάνων και το νέο σύστημα infotainment (DS Iris System) που είναι πλήρως διαμορφώσιμο, πιο λειτουργικό και διαθέτει φωνητικές εντολές, υπάρχει πληθώρα επιπλέον στοιχείων που δικαιολογούν με τη σειρά τους τόσο την τιμή (ξεκινάει από τις €65.800 το πληρέστατο βασικό επίπεδο εξοπλισμού) όσο και την εμπορική τοποθέτηση του DS 7.

Όπως για παράδειγμα το σύστημα Night Vision, το ηχοσύστημα της Focal με ισχύ 515W, η πανοραμική γυάλινη οροφή και όλα τα σύγχρονα στοιχεία άνεσης και ασφάλειας.

Στις ανέσεις και την ποιότητα, έρχονται να προστεθούν η περίπλοκη εργονομία αλλά και οι μεγάλοι χώροι που ορίζονται από τις ανάλογες εξωτερικές διαστάσεις του αμαξώματος. Εκτός λοιπόν από τον επαρκή χώρο για τα πόδια και το κεφάλι, το επίπεδο δάπεδο προσφέρει άνεση και σε έναν μεσαίο πίσω επιβάτη, ενώ το πλάτος αποδεικνύεται πάντα επαρκές.

Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 550 lt, δηλαδή την ίδια χωρητικότητα με τα συμβατικά DS 7, κάτι εξαιρετικά σπάνιο στις PHEV εκδόσεις. 

Επίσης άξιο λόγου είναι πως το τεχνολογικό προφίλ του DS 7 των 360 PS είναι ακριβώς ίδιο με αυτό της 300άρας έκδοσης. Οι 60 παραπανήσιοι ίπποι εδώ προκύπτουν από την ηλεκτρονική διαχείριση του συστήματος και μόνο.

Test drive: DS 7 E-TENSE 4x4 360 PS, Photos © DRIVE Magazine, Thanassis Koutsogiannis

Έτσι ο θερμικός 1.6 lt κινητήρας αποδίδει και πάλι 200 PS και συνδυάζεται με τον εμπρός ηλεκτροκινητήρα των 110 PS που βρίσκεται μέσα στο 8τάχυτο κιβώτιο και τον πίσω ηλεκτροκινητήρα των 113 PS που κινεί τους αντίστοιχους τροχούς. Η κατανομή της ροπής δεν γίνεται με μηχανικό τρόπο, αλλά επίσης από την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου.

Η μπαταρία του συστήματος έχει ωφέλιμη χωρητικότητα 12,9 kWh και μπορεί να φορτίσει με μέγιστη ισχύ στα 7,4 kW που σημαίνει πως χρειάζεται 2 ώρες σε αυτή την περίπτωση και περίπου 6 ώρες σε απλή οικιακή πρίζα.

Όταν είναι γεμάτη, η μπαταρία μπορεί να προσφέρει μέση αυτονομία 46 km στο συγκεκριμένο DS 7, με έναν κύκλο 100 km να ολοκληρώνεται υπό αυτή τη συνθήκη με μόλις 4,2 lt αμόλυβδης. Στην υβριδική του λειτουργία πάλι, η κατανάλωση είναι 7,8 lt/100 km που και πάλι είναι εξαιρετική με δεδομένες τις δυνατότητες του συστήματος.

Test drive: DS 7 E-TENSE 4x4 360 PS, Photos © DRIVE Magazine, Thanassis Koutsogiannis

Στην πράξη το σύνολο εντυπωσιάζει τόσο με την απόδοση και την απόκρισή του, που σε βάζει στην πρίζα να επιλέγεις το Sport προφίλ λειτουργίας και το δεξί πόδι να πατάει άσκοπα το γκάζι. Η δύναμη των 360 ίππων είναι ιδιαίτερα αισθητή και έχεις πάντα άμεση πρόσβαση σε αυτούς μέσω του εξαιρετικού αυτόματου κιβωτίου των οκτώ σχέσεων.

Τα 0-100 km/h σε 5,6” και η τελική των 235 km/h είναι νούμερα που επαληθεύουν τα παραπάνω, όμως ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η ελάχιστη επιρροή του βάρους των 1.960 kg στην οδική συμπεριφορά.

Η DS Perfomance ανέλαβε να «ρυθμίσει» το κορυφαίο DS 7 με στόχο ένα σαφή GT χαρακτήρα. Και εκ του αποτελέσματος, το κατάφερε απόλυτα. H αυτορυθμιζόμενη ηλεκτρονικά ανάρτηση DS Active Scan Suspension διαχειρίζεται πολύ αποτελεσματικά τις κινήσεις του αμαξώματος και η σφιχτή φιλοσοφία της εκφράζει έναν αποτελεσματικό GT χαρακτήρα.

Test drive: DS 7 E-TENSE 4x4 360 PS, Photos © DRIVE Magazine, Thanassis Koutsogiannis

Σαφώς οι μεγάλες ζάντες με το 35άρι προφίλ των ελαστικών περιορίζει αισθητά την άνεση της ανάρτησης και θέλει προσοχή και υπομονή στους ελληνικούς δρόμους, προσφέρουν όμως τόσα πολλά στο οδηγικό κομμάτι που τελικά κάνεις την παραχώρηση.

Το 360άρι DS 7 ταξιδεύει ιδιαίτερα ευχάριστα και σβέλτα στον ανοιχτό δρόμο, ενώ στις στροφές αποδεικνύεται παραπάνω από ευχάριστο. Είναι ουδέτερο και στρίβει με ελάχιστη γωνία στο τιμόνι, δε γέρνει και έχει πραγματικά μεγάλο περιθώριο πρόσφυσης.

Αν το τιμόνι μετέφερε καλύτερη πληροφόρηση θα κέρδιζε ακόμα περισσότερους πόντους στο κομμάτι της αίσθησης, αφού απολαυστικό το λες όπως και να έχει. Και όταν χρειαστεί να φρενάρει, το κάνει επίσης πολύ καλά. Η DS Performance έχει φροντίσει για εμπρός αεριζόμενους δίσκους 380 mm με 4πίστονες δαγκάνες και απλούς 280 mm πίσω.

Test drive: DS 7 E-TENSE 4x4 360 PS, Photos © DRIVE Magazine, Thanassis Koutsogiannis

Η DS Αutomobiles έχει αποδείξει πως πετυχαίνει αυτό που θέλει στα μοντέλα της. Και τώρα εκτός από τον τρόπο, βρήκε και το λόγο να μας δώσει μια έκδοση του DS 7 με χαρακτήρα έκδηλα GT έως και σπορ σε μερικά σημεία.

Είναι τόσο ευχάριστο το τελικό αποτέλεσμα και χωρίς καμία ουσιαστική επιβάρυνση σε κόστος μετακίνησης, που εύκολα σε πείθει να θυσιάσεις ένα σεβαστό μέρος από την καθημερινή άνεση και να το επιλέξεις έναντι της 300άρας έκδοσης εάν είσαι από εκείνους που απολαμβάνουν την οδήγηση. Αρκεί φυσικά το πορτοφόλι σου να το επιτρέπει…

DS 7 E-TENSE 4x4 360 PS
Τι λέει το DRIVEΗ έκδοση E-TENSE 4x4 360 είναι μια έκδοση που έλειπε από την γκάμα του DS 7 αλλά και της DS Automobiles γενικότερα, δίνοντας έμφαση στο δυναμικό αισθητικό και τον GT οδηγικό χαρακτήρα. 
ΤιμήΑπό €65.800
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαPHEV, κινητήρας βενζίνης 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 200 PS/6.000 rpm, 300 Nm/3.000 rpm, εμπρός ηλεκτρικό μοτέρ 110 PS, 320 Nm, πίσω ηλεκτρικό μοτέρ 113 PS, 166 Nm, μπαταρία 14,2 kWh (12,9 ωφέλιμη), ηλεκτρική τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
Συνδυαστική απόδοση360 PS, 520 Nm
Διαστάσεις4.593 x 1.891 x 1.625 mm
Χώρος αποσκευών550 lt
Βάρος1.960 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 
0-100 km/h5,6" 
Τελική ταχύτητα235 km/h
Μέση κατανάλωση*4,2 lt/100 km
Ηλεκτρική αυτονομία*46 km
Εκπομπές CO240 g/km
ΦΟΡΤΙΣΗ 
AC, 0-100% της μπαταρίαςΈως 7,4 kW, από δύο ώρες
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μετρήσεις DRIVE για τα πρώτα 100 km, με την μπαταρία φορτισμένη.
ΦωτογραφίεςΘανάσης Κουτσογιάννης

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube