Το DS 7 Crossback που λανσαρίστηκε το 2017 ήταν ένα από τα πρώτα μοντέλα της DS Automobiles που σηματοδότησαν την κατάργηση της πρακτικής που περιοριζόταν στο να ξαναντύνει η εταιρεία υπάρχοντα μοντέλα της Citroën.
Με τα χρόνια, η φίρμα εδραίωσε την αυθυπαρξία της και σταδιακά απομακρύνθηκε από τη μητρική φίρμα. Απόδειξη και το σήμα «DS Automobiles», μια πολύ ιδιαίτερη υπογραφή που βρίσκεται επίσης γραμμένη ολογράφως στο πορτμπαγκάζ του ανανεωμένου SUV.
Ανασχεδιασμένο, πιο επίκαιρο ψηφιακά και με 8% μεγαλύτερη μπαταρία, το DS 7 E-TENSE 225 έκανε ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός, παραμένοντας στον αφρό της κατηγορίας του.
Μια ακόμη λεπτομέρεια, αν και λίγο ανούσια σε αυτό το πλήρως ανανεωμένο SUV είναι ότι το DS 7 δεν λέγεται (ούτε αναγράφεται) ως Crossback. Χωρίς βέβαια αυτό να μπερδεύει κανέναν, μιας και είναι άμεσα αναγνωρίσιμο από τη σιλουέτα του.
Από την άλλη, η γραφίδα του κέντρου σχεδιασμού της DS Automobiles προχώρησε στον σοβαρό ανασχεδιασμό του για να μην υπάρχει η περίπτωση να το μπερδέψεις με το προηγούμενο μοντέλο. Οπότε δεν έχουμε να κάνουμε με ένα πασάλειμμα που άλλαξε τα φανάρια εμπρός πίσω, όπως συμβαίνει συχνά με τα φρεσκαρίσματα.
Η φάτσα του DS 7 άλλαξε εντελώς σχήμα, κρύβοντας τις γνώριμες καμπύλες με μια φαρδιά, πιο ευκρινή μάσκα και τα φώτα ημέρας να μοιάζουν με προβολή μέσα από το αμάξωμα. To «Light Veil», αυτές οι κατακόρυφες γραμμές φωτός κάτω από τα φανάρια, είναι ένα πραγματικό τεχνικό κόσμημα. Αποτελούμενα από 33 διόδους λυχνίες (LED), απαιτούν κοπή με λέιζερ για να δώσουν την ψευδαίσθηση ότι το φως περνά μέσα από τον προφυλακτήρα.
Φανταζόμαστε ότι εάν το DS 7 που είχαμε στα χέρια μας ήταν πιο σκούρο, θα καμουφλάριζε καλύτερα τα διάκενα του ενσωματωμένου τμήματος και δεν θα τα έδειχνε σαν να είναι διαμορφωμένα πάνω στον προφυλακτήρα -όπως είναι στην πραγματικότητα.
Πίσω, το ανανεωμένο DS 7 καταφέρνει να δείχνει πιο φαρδύ απ’ ό,τι είναι, με ξεχειλωμένα φανάρια, αλλά και στιλιστικά τρικ, όπως η νεύρωση πάνω από την πινακίδα και τα πλαϊνά πλισέ στις άκρες του προφυλακτήρα. Μια τεχνοτροπία που επίσης το φέρνει πιο κοντά στο αισθητικό ύφος του DS 4.
Εν ολίγοις και όσον αφορά τον σχεδιασμό, το DS 7 από τη μια προχώρησε σε δραστικές αισθητικές αλλαγές πετυχαίνοντας στην άσκηση ανασχεδιασμού, χωρίς όμως από την άλλη να επιφέρει σχεδιαστική ρήξη με την οικειότητα που έχει δημιουργήσει στο κοινό το αυτοκίνητο.
Η καμπίνα εξελίχτηκε σε πολύ μικρότερο βαθμό, διατηρώντας παράλληλα την εντυπωσιακή εικόνα. Σαφώς είναι αδύνατον να μην παρατηρήσεις τη νέα κεντρική οθόνη αφής. Αν και παραμένει σε διαγώνιο στις 12,3 ίντσες, εμφανίζει μια μεγεθυμένη εικόνα που απλώνεται σε όλο το πλάτος του καθρέφτη του ταμπλό. Πάνω απ’ όλα όμως, συνοδεύεται από την άφιξη νέου λειτουργικού, του DS Iris System, που έχουμε ήδη δει στο DS 4.
Και σε αυτό το σημείο η πρόοδος είναι καταφανής με μενού από widgets, πιο έξυπνη ανταπόκριση στις φωνητικές εντολές και οθόνη με βελτιωμένη απόκριση. Ειδικά επειδή συνδυάζεται με ψηφιακά όργανα, επίσης με οθόνη 12,3”, που έδωσαν τέλος στις ξεπερασμένες απεικονίσεις εις όφελος μοντέρνων γραφικών που είναι πιο ευανάγνωστα και κομψά. Μας έλειψε πάντως ένα πλήκτρο «back» από την κεντρική οθόνη για επιστροφή στο προηγούμενο μενού.
Στην καμπίνα, η πραγματική διαφορά με την προηγούμενη έκδοση έγκειται στις πολύ πιο δουλεμένες επιφάνειες και τα πιο προσεκτικά φινιρίσματα. Σήμα κατατεθέν και δυνατό σημείο της DS Automobiles, της οποίας το τμήμα που επιλέγει τα χρώματα και τα υλικά κάνει πολύ καλή δουλειά, προικίζοντας με πραγματικό premium πνεύμα στα αυτοκίνητο. Κρίμα όμως που η εταιρεία δεν εκμεταλλεύτηκε αυτή την ανανέωση για να αναθεωρήσει πλήρως μια περίπλοκη γενικότερα εργονομία που συνεχίζει να θυσιάζεται στο βωμό της εικόνας.
Το σύστημα κίνησης που φορούσε το αυτοκίνητό μας πρωτοπαρουσιάστηκε το 2020. Σχεδόν 18 μήνες ύστερα από το λανσάρισμα του DS 7 Crossback. Και πρόκειται για τον βασικό κινητήρα που βρίσκεται ακόμα στον κατάλογο, μαζί με την έκδοση 4x4 των 300 ίππων. H αλήθεια είναι ότι δεν εντοπίσαμε καμία αξιοσημείωτη διαφορά στη χρήση, παραμένοντας ένας συνδυασμός χωρίς ιδιαίτερη τσαχπινιά.
Σε κάθε περίπτωση, αυτό το σύστημα κίνησης αποδεικνύεται επαρκέστατο στις περισσότερες περιπτώσεις. Αλλά το όλο πακέτο θα μπορούσες να το πεις και «βαριεστημένο» όταν απαιτείται η μάξιμουμ ισχύς. Η ραστώνη του προέρχεται κυρίως από το αυτόματο 8άρι σασμάν, μουδιασμένο όταν κατεβάζεις ταχύτητα και πριν ξυπνήσει ο βενζινοκινητήρας που ακούγεται δυνατά όταν θελήσεις να «σπάσεις τα χρονόμετρα».
Όσον αφορά το σύστημα κίνησης, τη μόνη διαφορά κάνει η νέα διαχείριση του συστήματος, η οποία προβλέπει λίγο πιο γενναιόδωρη ενεργειακή πυκνότητα μπαταρίας.
Ας σας θυμίσουμε όμως με τι έχουμε να κάνουμε. Στη λειτουργία «Hybrid», υπάρχει ο ηλεκτροκινητήρας με τα 110 άλογα που είναι τοποθετημένος μέσα στο αυτόματο κιβώτιο e-EAT8 για να υποστηρίζει τον 1.600άρη βενζινοκινητήρα με τους 181 ίππους.
Η λειτουργία «Electric» συνιστάται σε χαμηλή ταχύτητα, με τη διατήρηση της αμιγούς ηλεκτρικής κίνησης να διατηρείται έως και τα 130 km/h -με ελαφριά πίεση στο γκάζι. Κάτι που ωφελεί την κατανάλωση -και την τσέπη.
Με τη γλώσσα των αριθμών, στον κύκλο των 100 km που μετράμε στο DRIVE με την μπαταρία πλήρως φορτισμένη, καταγράψαμε κατά μέσο όρο 4,1 lt/100 km. Στη συνέχεια, με άδεια την μπαταρία θέλει πολλή μαστοριά και συμμετοχική οδήγηση για να παλέψεις με την εγγενή όρεξη του THP. Που στην πόλη θα ξεπεράσει τα οκτώ λίτρα.
Στον ανοιχτό δρόμο, οι πολύ συνετοί και φειδωλοί με το γκάζι οδηγοί μπορούν να δουν μέχρι και 6,1 lt/100 km, όπως έκανα εγώ προς χάριν της δοκιμής στα 360 km για Αθήνα, Καμένα Βούρλα και πίσω -με την κοπάνα του Προσκυνά. Αλλιώς, με τις νόμιμες ταχύτητες και ανέμελη οδήγηση το 7,5άρι το έχεις από χέρι. Στα μειονεκτήματα το μικρό ρεζερβουάρ των 43 lt.
Το DS 7, όπως είπαμε, εξελίχτηκε τεχνικά, αλλά σε μικρότερο βαθμό απ’ ό,τι αισθητικά. Η πλατφόρμα EMP2 που πάνω της πατούν επίσης τα Peugeot 3008 και Citroën C5 Aircross παραμένει. Αλλά η μπαταρία ανέβηκε σε χωρητικότητα από τις 13,2 στις 14,3 kWh ή καλύτερα στις 12,9 ωφέλιμες κιλοβατώρες. Στην επίσημη πέδη της ευρωπαϊκής πιστοποίησης αυτό μεταφράζεται σε 64 αμιγώς ηλεκτρικά km σε μικτό κύκλο. Στον πραγματικό κόσμο και με μπάρμπα στην Κορώνη, ήγουν βέλτιστες συνθήκες, τα 52 km που δείχνει ο υπολογιστής του αυτοκινήτου γίνονται 40 και με πολλή προσοχή 45 km.
Όσο για τη φόρτιση, αυτή ανατίθεται αυτόματα στον ενσωματωμένο φορτιστή ισχύος 3,7 kW. Από την άλλη, το στάνταρ καλώδιο Mode 2 σηκώνει μόλις μέχρι 1,8 kW, οπότε δεν σου επιτρέπει να εκμεταλλευτείς ούτε τη μισή από τη μέγιστη ισχύ του ενσωματωμένου φορτιστή.
Τα παραπάνω νούμερα είναι χαμηλά για SUV αυτής της κλάσης, τη στιγμή που υπάρχουν ανταγωνιστικά μοντέλα με ενσωματωμένο φορτιστή ισχύος 7,4 kW. Για να αρθείς στο ύψος του ανταγωνισμού λοιπόν, θα πρέπει να αγοράσεις τον έξτρα On-board Charger των 7,4 kW έναντι €887. Πακέτο που συνοδεύεται από το κατάλληλο καλώδιο Mode 3 για να αντλεί όλη την απαραίτητη ισχύ. Σημειώστε ότι ούτε στο υψηλό επίπεδο εξοπλισμού Rivoli όπως ήταν το δικό μας DS 7, υπάρχει στάνταρ ο On-board Charger των 7,4 kW.
Με το τυπικό καλώδιο, η πλήρης φόρτιση σε οικιακή πρίζα απαιτεί επτά ώρες, τέσσερις ώρες σε μια οικιακή πρίζα 32Α (3,7 kW) και δύο ώρες με ταχυφορτιστή αν έχεις το πακέτο με τον ισχυρότερο On-board Charger.
Με την DS να μην έχει αγγίξει το πλαίσιο του Ε-TENSE 225, δεν μας εκπλήσσει ότι οδική παράσταση του αυτοκινήτου, ως εκ τούτου και οι οδηγικές εντυπώσεις δεν διαφέρουν από του προηγούμενου.
Η άνεση προφανώς και παραμένει η προτεραιότητα κάτι που ισχύει ιδιαίτερα στη λειτουργία Comfort όταν το αυτοκίνητο είναι εφοδιασμένο με την προαιρετική DS Active Scan Suspension -όπως το δικό μας: Μια κάμερα διαβάζει τον δρόμο, προσαρμόζοντας ανάλογα την ανάρτηση. Μια χαρά για την εθνική οδό και την πόλη, ενώ σε δρόμους της περιφέρειας είναι προτιμότερη η λειτουργία «Hybrid», οπότε και οι κινήσεις του αυτοκινήτου ελέγχονται καλύτερα.
Χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι το DS 7 αποκτά δυναμικό ταμπεραμέντο στην οδήγηση, ακόμα και στη ρύθμιση Sport. Όμως, ούτως ή άλλως, δεν είναι αυτός ο προσανατολισμός αυτού του «καλοπροαίρετου» SUV. Ενός αυτοκινήτου όπου τα χιλιόμετρα γράφονται χωρίς κόπο και κόπωση χάρη στα εξαιρετικά καθίσματα και στην κορυφαία ηχομόνωση.
Εάν δεν χρειάζεσαι συχνά πυκνά τετρακίνηση, η έκδοση E-Tense 225 παραμένει η πιο ορθολογική επιλογή της γκάμας και μια σχετική και πρωτότυπη παρουσία σε αυτό το είδος αυτοκινήτου. Το DS 7 Ε-TENSE 225, άνετο και με καλύτερη διαχείριση του υβριδικού συστήματος, έρχεται να σκοράρει επίσης παραπάνω στην ικανοποίηση των πελατών.
Ωστόσο, οι ολοένα και πιο premium φιλοδοξίες της DS Automobiles ανεβάζουν και τον λογαριασμό. Ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τις €55.600 στη βασική έκδοση Ε-TENSE 225 Performance Line – La Premiere, €1.400 λιγότερα από την αντίστοιχη έκδοση 4x4 300 με τα 300 άλογα. Το υψηλότερο επίπεδο Rivoli που είχαμε στα χέρια μας ξεκινά από τις €56.300. Τιμή που με μερικά ενδιαφέροντα έξτρα (χρώμα Cristal Pearl, αισθητήρας hands-free για το πορτμπαγκάζ, On-board Charger 7,4 kW και DS Active Scan Suspension) διαμορφώνεται στις €59.463.
DS 7 E-TENSE 225 | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE Στο μέσον της καριέρας του, το DS 7 Ε-TENSE 225 κάνει ένα μικρό βήμα προς τα εμπρός σε ηλεκτρική αυτονομία και ένα μεγαλύτερο σε ποιότητα, φινίρισμα και άνεση, διατηρώντας παράλληλα ατόφια τα καλά μηχανολογικά χαρακτηριστικά του. Και αντιπροσωπεύει μια καλή επιλογή εν αναμονή της νέας γενιάς που έχει προγραμματιστεί για το 2025 και που θα είναι 100% ηλεκτρική. Όπως και όλη η γκάμα της DS Automobiles εξάλλου. | |||
Τιμή | Από €55.600 | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | PHEV, κινητήρας βενζίνης 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 181 PS/6.000 rpm, 300 Nm/3.000 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 110 PS, 320 Nm, μπαταρία 14,2 kWh (12,9 kWh ωφέλιμη), κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων | ||
Συνδυαστική απόδοση | 224 PS, 360 Nm | ||
Διαστάσεις | 4.593 x 1.891 x 1.625 mm | ||
Πορτμπαγκάζ | 555/1.752 lt | ||
Βάρος | 1.760 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 9,9" | ||
Τελική ταχύτητα | 225 km/h (ηλεκτρική 130 km/h) | ||
Μέση κατανάλωση* | 4,1 lt/100 km | ||
Ηλεκτρική αυτονομία* | Έως 45 km | ||
Εκπομπές CO2 | 28 g/km | ||
ΦΟΡΤΙΣΗ | |||
AC 0-100% | Από 1,8 έως 7,4 kW, από επτά έως δύο ώρες | ||
Μετρήσεις κατασκευαστή. *Mετρήσεις DRIVE, για τα πρώτα 100 km με την μπαταρία φορτισμένη | |||
Φωτογραφίες | Θανάσης Κουτσογιάννης |