Test drive: DS 7 E-TENSE 225

Test drive: DS 7 E-TENSE 225

Υπολογίσιμο πλέον μέλος της κατηγορίας των SUV υψηλής κλάσης, το DS 7 υπέστη ένα σοβαρό facelift και μια τεχνική αναβάθμιση, στοχεύοντας ακόμα ψηλότερα στην premium υποκατηγορία των C/D-SUV.

Το DS 7 Crossback που λανσαρίστηκε το 2017 ήταν ένα από τα πρώτα μοντέλα της DS Automobiles που σηματοδότησαν την κατάργηση της πρακτικής που περιοριζόταν στο να ξαναντύνει η εταιρεία υπάρχοντα μοντέλα της Citroën. 

Με τα χρόνια, η φίρμα εδραίωσε την αυθυπαρξία της και σταδιακά απομακρύνθηκε από τη μητρική φίρμα. Απόδειξη και το σήμα «DS Automobiles», μια πολύ ιδιαίτερη υπογραφή που βρίσκεται επίσης γραμμένη ολογράφως στο πορτμπαγκάζ του ανανεωμένου SUV.

Ανασχεδιασμένο, πιο επίκαιρο ψηφιακά και με 8% μεγαλύτερη μπαταρία, το DS 7 E-TENSE 225 έκανε ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός, παραμένοντας στον αφρό της κατηγορίας του.

Μια ακόμη λεπτομέρεια, αν και λίγο ανούσια σε αυτό το πλήρως ανανεωμένο SUV είναι ότι το DS 7 δεν λέγεται (ούτε αναγράφεται) ως Crossback. Χωρίς βέβαια αυτό να μπερδεύει κανέναν, μιας και είναι άμεσα αναγνωρίσιμο από τη σιλουέτα του. 

Test drive: DS 7 E-TENSE 225, Photos © DRIVE Media Group, Thanassis Koutsogiannis
Στο προφίλ δεν υπάρχει καμία διακριτή διαφορά σε σχέση με το παλιότερο μοντέλο. Οι 19άρες ζάντες δίνουν στο DS 7 ένα στοιχειώδες σπορ look, χωρίς από την άλλη να κάνουν το αυτοκίνητο «κούτσουρο».

Από την άλλη, η γραφίδα του κέντρου σχεδιασμού της DS Automobiles προχώρησε στον σοβαρό ανασχεδιασμό του για να μην υπάρχει η περίπτωση να το μπερδέψεις με το προηγούμενο μοντέλο. Οπότε δεν έχουμε να κάνουμε με ένα πασάλειμμα που άλλαξε τα φανάρια εμπρός πίσω, όπως συμβαίνει συχνά με τα φρεσκαρίσματα. 

Η φάτσα του DS 7 άλλαξε εντελώς σχήμα, κρύβοντας τις γνώριμες καμπύλες με μια φαρδιά, πιο ευκρινή μάσκα και τα φώτα ημέρας να μοιάζουν με προβολή μέσα από το αμάξωμα. To «Light Veil», αυτές οι κατακόρυφες γραμμές φωτός κάτω από τα φανάρια, είναι ένα πραγματικό τεχνικό κόσμημα. Αποτελούμενα από 33 διόδους λυχνίες (LED), απαιτούν κοπή με λέιζερ για να δώσουν την ψευδαίσθηση ότι το φως περνά μέσα από τον προφυλακτήρα.

Test drive: DS 7 E-TENSE 225, Photos © DRIVE Media Group, Thanassis Koutsogiannis
Η νέα φωτεινή υπογραφή του DS 7 εκμοντέρνισε την προσωπίδα του αυτοκινήτου και επέτρεψε την τυποποίηση της γκάμας, μοιάζοντας σε αυτή του DS 4. Μέρος της και πιο εντυπωσιακό στοιχείο το DS Light Veil, εμπνευσμένο από τα πρωτότυπα Aero Sport Lounge και X E-Tense
Οι προβολείς Pixel LED που αποτελούνται από 84 LED βελτιστοποιούν την ορατότητα, προσαρμόζοντας τον φωτισμό ανάλογα με την αντιδιερχόμενη και ομού κατευθυνόμενη κυκλοφορία και τις φωτιστικές/κλιματικές συνθήκες.

Φανταζόμαστε ότι εάν το DS 7 που είχαμε στα χέρια μας ήταν πιο σκούρο, θα καμουφλάριζε καλύτερα τα διάκενα του ενσωματωμένου τμήματος και δεν θα τα έδειχνε σαν να είναι διαμορφωμένα πάνω στον προφυλακτήρα -όπως είναι στην πραγματικότητα.

Πίσω, το ανανεωμένο DS 7 καταφέρνει να δείχνει πιο φαρδύ απ’ ό,τι είναι, με ξεχειλωμένα φανάρια, αλλά και στιλιστικά τρικ, όπως η νεύρωση πάνω από την πινακίδα και τα πλαϊνά πλισέ στις άκρες του προφυλακτήρα. Μια τεχνοτροπία που επίσης το φέρνει πιο κοντά στο αισθητικό ύφος του DS 4. 

Test drive: DS 7 E-TENSE 225, Photos © DRIVE Media Group, Thanassis Koutsogiannis
Πιο φίνα φώτα διαφοροποιούν ελαφρά τη φωτεινή υπογραφή της πίσω όψης και δίνουν την ψευδαίσθηση μεγαλύτερου πλάτους στο αυτοκίνητο. 

Εν ολίγοις και όσον αφορά τον σχεδιασμό, το DS 7 από τη μια προχώρησε σε δραστικές αισθητικές αλλαγές πετυχαίνοντας στην άσκηση ανασχεδιασμού, χωρίς όμως από την άλλη να επιφέρει σχεδιαστική ρήξη με την οικειότητα που έχει δημιουργήσει στο κοινό το αυτοκίνητο.

Η καμπίνα εξελίχτηκε σε πολύ μικρότερο βαθμό, διατηρώντας παράλληλα την εντυπωσιακή εικόνα. Σαφώς είναι αδύνατον να μην παρατηρήσεις τη νέα κεντρική οθόνη αφής. Αν και παραμένει σε διαγώνιο στις 12,3 ίντσες, εμφανίζει μια μεγεθυμένη εικόνα που απλώνεται σε όλο το πλάτος του καθρέφτη του ταμπλό. Πάνω απ’ όλα όμως, συνοδεύεται από την άφιξη νέου λειτουργικού, του DS Iris System, που έχουμε ήδη δει στο DS 4

Test drive: DS 7 E-TENSE 225, Photos © DRIVE Media Group, Thanassis Koutsogiannis
Νέα οθόνη με μεγαλύτερη επιφάνεια απεικόνισης, αλλά κυρίως με νέο λειτουργικό σύστημα πολυμέσων, πιο αποκριτική και με έξυπνο φωνητικό έλεγχο. Όλα τέλεια; Όχι! Η χαρτογραφία του GPS είναι παλιομοδίτικη και δεν υπάρχει κουμπί «Back».
Τα ψηφιακά όργανα ελέγχου διαθέτουν πλέον μοντέρνα γραφικά και ο οδηγός έχει στη διάθεσή του μεγάλη γκάμα αλλαγής παραμέτρων. Θα θέλαμε όμως κι έναν ροοστάτη με φυσικό κουμπί, αντί να ψάχνεις στο μενού του infotainment. 
Παράλειψη της DS Automobiles η απουσία head-up display. 

Test drive: DS 7 E-TENSE 225, Photos © DRIVE Media Group, Thanassis Koutsogiannis

Και σε αυτό το σημείο η πρόοδος είναι καταφανής με μενού από widgets, πιο έξυπνη ανταπόκριση στις φωνητικές εντολές και οθόνη με βελτιωμένη απόκριση. Ειδικά επειδή συνδυάζεται με ψηφιακά όργανα, επίσης με οθόνη 12,3”, που έδωσαν τέλος στις ξεπερασμένες απεικονίσεις εις όφελος μοντέρνων γραφικών που είναι πιο ευανάγνωστα και κομψά. Μας έλειψε πάντως ένα πλήκτρο «back» από την κεντρική οθόνη για επιστροφή στο προηγούμενο μενού.

Στην καμπίνα, η πραγματική διαφορά με την προηγούμενη έκδοση έγκειται στις πολύ πιο δουλεμένες επιφάνειες και τα πιο προσεκτικά φινιρίσματα. Σήμα κατατεθέν και δυνατό σημείο της DS Automobiles, της οποίας το τμήμα που επιλέγει τα χρώματα και τα υλικά κάνει πολύ καλή δουλειά, προικίζοντας με πραγματικό premium πνεύμα στα αυτοκίνητο. Κρίμα όμως που η εταιρεία δεν εκμεταλλεύτηκε αυτή την ανανέωση για να αναθεωρήσει πλήρως μια περίπλοκη γενικότερα εργονομία που συνεχίζει να θυσιάζεται στο βωμό της εικόνας. 

Test drive: DS 7 E-TENSE 225, Photos © DRIVE Media Group, Thanassis Koutsogiannis
Η θέση των διακοπτών για τα ηλεκτρικά παράθυρα βρίσκεται στη κεντρική κονσόλα. Μέρος της υπογραφής «DS», αλλά και της μέτριας εργονομίας. H default επιλογή «Electric» υπονοεί ότι είσαι κάτοικος του Κέντρου... Γιατί;
Σωστά τοποθετημένος ο λεβιές «Cobra», με χειρισμό σαφώς καλύτερο από τον λιλιπούτειο παλινδρομικό επιλογέα που έχουμε γνωρίσει σε άλλα πρόσφατα γαλλικά μοντέλα του Ομίλου Stellantis.
Το αναδυόμενο με περιστροφή ρολόι B.R.M. 180 είναι στάνταρ στην έκδοση εξοπλισμού Rivoli, αλλά αποτελεί για τη βασική μέρος του πακέτου Voyage (€2.270): Πανοραμική ηλιοροφή, control panel στις αεροθυρίδες των πίσω επιβατών για τον διζωνικό κλιματισμό, θερμομονωτικά και ηχομονωτικά κρύσταλλα εμπρός και πίσω.

Test drive: DS 7 E-TENSE 225, Photos © DRIVE Media Group, Thanassis Koutsogiannis

Το σύστημα κίνησης που φορούσε το αυτοκίνητό μας πρωτοπαρουσιάστηκε το 2020. Σχεδόν 18 μήνες ύστερα από το λανσάρισμα του DS 7 Crossback. Και πρόκειται για τον βασικό κινητήρα που βρίσκεται ακόμα στον κατάλογο, μαζί με την έκδοση 4x4 των 300 ίππων. H αλήθεια είναι ότι δεν εντοπίσαμε καμία αξιοσημείωτη διαφορά στη χρήση, παραμένοντας ένας συνδυασμός χωρίς ιδιαίτερη τσαχπινιά. 

Σε κάθε περίπτωση, αυτό το σύστημα κίνησης αποδεικνύεται επαρκέστατο στις περισσότερες περιπτώσεις. Αλλά το όλο πακέτο θα μπορούσες να το πεις και «βαριεστημένο» όταν απαιτείται η μάξιμουμ ισχύς. Η ραστώνη του προέρχεται κυρίως από το αυτόματο 8άρι σασμάν, μουδιασμένο όταν κατεβάζεις ταχύτητα και πριν ξυπνήσει ο βενζινοκινητήρας που ακούγεται δυνατά όταν θελήσεις να «σπάσεις τα χρονόμετρα».

Test drive: DS 7 E-TENSE 225, Photos © DRIVE Media Group, Thanassis Koutsogiannis

Όσον αφορά το σύστημα κίνησης, τη μόνη διαφορά κάνει η νέα διαχείριση του συστήματος, η οποία προβλέπει λίγο πιο γενναιόδωρη ενεργειακή πυκνότητα μπαταρίας. 

Ας σας θυμίσουμε όμως με τι έχουμε να κάνουμε. Στη λειτουργία «Hybrid», υπάρχει ο ηλεκτροκινητήρας με τα 110 άλογα που είναι τοποθετημένος μέσα στο αυτόματο κιβώτιο e-EAT8 για να υποστηρίζει τον 1.600άρη βενζινοκινητήρα με τους 181 ίππους. 

Η λειτουργία «Electric» συνιστάται σε χαμηλή ταχύτητα, με τη διατήρηση της αμιγούς ηλεκτρικής κίνησης να διατηρείται έως και τα 130 km/h -με ελαφριά πίεση στο γκάζι. Κάτι που ωφελεί την κατανάλωση -και την τσέπη. 

Test drive: DS 7 E-TENSE 225, Photos © DRIVE Media Group, Thanassis Koutsogiannis
Η αθλητικότητα δεν αποτελεί προνομιακό πεδίο του DS 7. Σε αντιδιαστολή γράφει χιλιόμετρα ξεκούραστα, χάρη στα εξαιρετικά καθίσματα και τη λιμουζινάτη ηχομόνωση. Με τα 225 άλογα να δίνουν πειστικές ρεπρίζ όποτε τα (ανα)ζητήσεις από το σύστημα κίνησης.

Με τη γλώσσα των αριθμών, στον κύκλο των 100 km που μετράμε στο DRIVE με την μπαταρία πλήρως φορτισμένη, καταγράψαμε κατά μέσο όρο 4,1 lt/100 km. Στη συνέχεια, με άδεια την μπαταρία θέλει πολλή μαστοριά και συμμετοχική οδήγηση για να παλέψεις με την εγγενή όρεξη του THP. Που στην πόλη θα ξεπεράσει τα οκτώ λίτρα. 

Στον ανοιχτό δρόμο, οι πολύ συνετοί και φειδωλοί με το γκάζι οδηγοί μπορούν να δουν μέχρι και 6,1 lt/100 km, όπως έκανα εγώ προς χάριν της δοκιμής στα 360 km για Αθήνα, Καμένα Βούρλα και πίσω -με την κοπάνα του Προσκυνά. Αλλιώς, με τις νόμιμες ταχύτητες και ανέμελη οδήγηση το 7,5άρι το έχεις από χέρι. Στα μειονεκτήματα το μικρό ρεζερβουάρ των 43 lt. 

Test drive: DS 7 E-TENSE 225, Photos © DRIVE Media Group, Thanassis Koutsogiannis
Η κύλιση του DS 7 γίνεται με τη ρευστότητα που απαιτείται από ένα SUV αυτής της κλάσης, βοηθούντων των Michelin Premacy σε διάσταση 235/50 πάνω σε 19άρες ζάντες. Από τα τέσσερα προγράμματα οδήγησης –Eco, Comfort, Hybrid και Sport– το τρίτο είναι το ανταποκρινόμενο με επάρκεια σε όλα τα τερέν.

Το DS 7, όπως είπαμε, εξελίχτηκε τεχνικά, αλλά σε μικρότερο βαθμό απ’ ό,τι αισθητικά. Η πλατφόρμα EMP2 που πάνω της πατούν επίσης τα Peugeot 3008 και Citroën C5 Aircross παραμένει. Αλλά η μπαταρία ανέβηκε σε χωρητικότητα από τις 13,2 στις 14,3 kWh ή καλύτερα στις 12,9 ωφέλιμες κιλοβατώρες. Στην επίσημη πέδη της ευρωπαϊκής πιστοποίησης αυτό μεταφράζεται σε 64 αμιγώς ηλεκτρικά km σε μικτό κύκλο. Στον πραγματικό κόσμο και με μπάρμπα στην Κορώνη, ήγουν βέλτιστες συνθήκες, τα 52 km που δείχνει ο υπολογιστής του αυτοκινήτου γίνονται 40 και με πολλή προσοχή 45 km.

Όσο για τη φόρτιση, αυτή ανατίθεται αυτόματα στον ενσωματωμένο φορτιστή ισχύος 3,7 kW. Από την άλλη, το στάνταρ καλώδιο Mode 2 σηκώνει μόλις μέχρι 1,8 kW, οπότε δεν σου επιτρέπει να εκμεταλλευτείς ούτε τη μισή από τη μέγιστη ισχύ του ενσωματωμένου φορτιστή. 

Test drive: DS 7 E-TENSE 225, Photos © DRIVE Media Group, Thanassis Koutsogiannis

Τα παραπάνω νούμερα είναι χαμηλά για SUV αυτής της κλάσης, τη στιγμή που υπάρχουν ανταγωνιστικά μοντέλα με ενσωματωμένο φορτιστή ισχύος 7,4 kW. Για να αρθείς στο ύψος του ανταγωνισμού λοιπόν, θα πρέπει να αγοράσεις τον έξτρα On-board Charger των 7,4 kW έναντι €887. Πακέτο που συνοδεύεται από το κατάλληλο καλώδιο Mode 3 για να αντλεί όλη την απαραίτητη ισχύ. Σημειώστε ότι ούτε στο υψηλό επίπεδο εξοπλισμού Rivoli όπως ήταν το δικό μας DS 7, υπάρχει στάνταρ ο On-board Charger των 7,4 kW.

Με το τυπικό καλώδιο, η πλήρης φόρτιση σε οικιακή πρίζα απαιτεί επτά ώρες, τέσσερις ώρες σε μια οικιακή πρίζα 32Α (3,7 kW) και δύο ώρες με ταχυφορτιστή αν έχεις το πακέτο με τον ισχυρότερο On-board Charger. 

Με την DS να μην έχει αγγίξει το πλαίσιο του Ε-TENSE 225, δεν μας εκπλήσσει ότι οδική παράσταση του αυτοκινήτου, ως εκ τούτου και οι οδηγικές εντυπώσεις δεν διαφέρουν από του προηγούμενου

Test drive: DS 7 E-TENSE 225, Photos © DRIVE Media Group, Thanassis Koutsogiannis
Επιλέγοντας την οδηγική ρύθμιση Comfort, αναλαμβάνει η έξτρα DS Active Scan Suspension (€708), ένα έξυπνο σύστημα ανάρτησης που σαρώνει τις ατέλειες του δρόμου σε πραγματικό χρόνο, χρησιμοποιώντας αισθητήρες και μια κάμερα που βρίσκεται στο επάνω μέρος του παρμπρίζ για να ρυθμίζει ανεξάρτητα κάθε τροχό.

Η άνεση προφανώς και παραμένει η προτεραιότητα κάτι που ισχύει ιδιαίτερα στη λειτουργία Comfort όταν το αυτοκίνητο είναι εφοδιασμένο με την προαιρετική DS Active Scan Suspension -όπως το δικό μας: Μια κάμερα διαβάζει τον δρόμο, προσαρμόζοντας ανάλογα την ανάρτηση. Μια χαρά για την εθνική οδό και την πόλη, ενώ σε δρόμους της περιφέρειας είναι προτιμότερη η λειτουργία «Hybrid», οπότε και οι κινήσεις του αυτοκινήτου ελέγχονται καλύτερα. 

Χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι το DS 7 αποκτά δυναμικό ταμπεραμέντο στην οδήγηση, ακόμα και στη ρύθμιση Sport. Όμως, ούτως ή άλλως, δεν είναι αυτός ο προσανατολισμός αυτού του «καλοπροαίρετου» SUV. Ενός αυτοκινήτου όπου τα χιλιόμετρα γράφονται χωρίς κόπο και κόπωση χάρη στα εξαιρετικά καθίσματα και στην κορυφαία ηχομόνωση. 

Test drive: DS 7 E-TENSE 225, Photos © DRIVE Media Group, Thanassis Koutsogiannis
Πολύ ωραία τα φινιρίσματα για το ανανεωμένο DS 7, το οποίο κληρονομεί και νέα μοτίβα τυπωμένα πάνω στο δέρμα.
Γενναιόδωρος χώρος για πόδια και αγκώνες. Το κάθισμα μπορεί να μην σύρεται, αλλά σε συνδυασμό με την απουσία τούνελ μετάδοσης διευκολύνει τη φιλοξενία ενός τρίτου ενηλίκου.

Εάν δεν χρειάζεσαι συχνά πυκνά τετρακίνηση, η έκδοση E-Tense 225 παραμένει η πιο ορθολογική επιλογή της γκάμας και μια σχετική και πρωτότυπη παρουσία σε αυτό το είδος αυτοκινήτου. Το DS 7 Ε-TENSE 225, άνετο και με καλύτερη διαχείριση του υβριδικού συστήματος, έρχεται να σκοράρει επίσης παραπάνω στην ικανοποίηση των πελατών.

Ωστόσο, οι ολοένα και πιο premium φιλοδοξίες της DS Automobiles ανεβάζουν και τον λογαριασμό. Ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τις €55.600 στη βασική έκδοση Ε-TENSE 225 Performance Line – La Premiere, €1.400 λιγότερα από την αντίστοιχη έκδοση 4x4 300 με τα 300 άλογα. Το υψηλότερο επίπεδο Rivoli που είχαμε στα χέρια μας ξεκινά από τις €56.300. Τιμή που με μερικά ενδιαφέροντα έξτρα (χρώμα Cristal Pearl, αισθητήρας hands-free για το πορτμπαγκάζ, On-board Charger 7,4 kW και DS Active Scan Suspension) διαμορφώνεται στις €59.463.  

Test drive: DS 7 E-TENSE 225, Photos © DRIVE Media Group, Thanassis Koutsogiannis
Το ασυνεπές τιμόνι δεν αρκεί για να κλονίσει τη δυναμική ομοιογένεια του DS 7 που αποδεικνύεται ισορροπημένο στον δρόμο και με πειστικό συμβιβασμό μεταξύ αθλητικότητας και άνεσης. Όταν ο ρυθμός ανέβει αισθητά, η μάζα των 1,8 τόνων ενισχύει την παρουσία της. Πιστέψτε μας όμως, κανείς δεν πρόκειται να οδηγήσει έτσι ένα DS 7. 
DS 7 E-TENSE 225
Τι λέει το DRIVE Στο μέσον της καριέρας του, το DS 7 Ε-TENSE 225 κάνει ένα μικρό βήμα προς τα εμπρός σε ηλεκτρική αυτονομία και ένα μεγαλύτερο σε ποιότητα, φινίρισμα και άνεση, διατηρώντας παράλληλα ατόφια τα καλά μηχανολογικά χαρακτηριστικά του. Και αντιπροσωπεύει μια καλή επιλογή εν αναμονή της νέας γενιάς που έχει προγραμματιστεί για το 2025 και που θα είναι 100% ηλεκτρική. Όπως και όλη η γκάμα της DS Automobiles εξάλλου. 
ΤιμήΑπό €55.600
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαPHEV, κινητήρας βενζίνης 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 181 PS/6.000 rpm, 300 Nm/3.000 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 110 PS, 320 Nm, μπαταρία 14,2 kWh (12,9 kWh ωφέλιμη), κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
Συνδυαστική απόδοση224 PS, 360 Nm
Διαστάσεις4.593 x 1.891 x 1.625 mm
Πορτμπαγκάζ555/1.752 lt
Βάρος1.760 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 
0-100 km/h9,9"
Τελική ταχύτητα225 km/h (ηλεκτρική 130 km/h)
Μέση κατανάλωση*4,1 lt/100 km
Ηλεκτρική αυτονομία*Έως 45 km
Εκπομπές CO228 g/km
ΦΟΡΤΙΣΗ 
AC 0-100%Από 1,8 έως 7,4 kW, από επτά έως δύο ώρες
Μετρήσεις κατασκευαστή. *Mετρήσεις DRIVE, για τα πρώτα 100 km με την μπαταρία φορτισμένη
ΦωτογραφίεςΘανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube