Το DS 7 Crossback αποτελεί μέχρι σήμερα τον πυρήνα της γκάμας για την πολυτελή γαλλική φίρμα. Χάρη στο σχεδιασμό του ξεχωρίζει εύκολα στο δρόμο καθώς ξεφεύγει από την πεπατημένη της κατηγορίας και προσφέρει τη διαφορετικότητα που επιζητούν πολλοί από τους αγοραστές, χωρίς να είναι κραυγαλέο.
Έχοντας καταρχήν λανσάρει την PHEV τετρακίνητη έκδοση με τους 300 PS, η DS αποφάσισε να μας δώσει τώρα και την προσθιοκίνητη επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση με τους 225 PS. Eπί της ουσίας πρόκειται για μια πιο βασική προσέγγιση που όμως διατηρεί όλα τα χαρακτηριστικά άνεσης και πολυτέλειας του DS 7.
Ο κινητήρας που κάνει τη διαφορά
Η σημαντικότερη διαφορά έχει να κάνει με την απουσία του πίσω ηλεκτροκινητήρα της τετρακίνητης έκδοσης. H διάταξη τώρα περιλαμβάνει μόνο τον τετρακύλινδρο 1.600άρη βενζινοκινητήρα που αποδίδει 180 PS και 300 Nm, ο οποίος συνεργάζεται με ένα ηλεκτρομοτέρ 110 PS που βρίσκεται στο ειδικά διαμορφωμένο για την περίσταση αυτόματο κιβώτιο. Πρόκειται για το e-EAT8, δηλαδή μια μονάδα με κλασικό μετατροπέα ροπής και οχτώ σχέσεις, οπότε εύστοχη κλιμάκωση. Η μέγιστη συνδυαστική απόδοση του συστήματος είναι 225 PS και 360 Nm.
Η μπαταρία δεν έχει αλλαγές, δηλαδή χωράει 13,2 kWh και μπορεί να φορτιστεί από ένα wallbox σε λιγότερο από 2 ώρες ή σε 6 περίπου ώρες από οικιακή πρίζα.
Στο βασικό πρόγραμμα λειτουργίας σημαίνει πως όσο η μπαταρία είναι φορτισμένη, η εκκίνηση γίνεται ηλεκτρικά και αθόρυβα. Όσο πατάς το γκάζι προοδευτικά η συνέχεια παραμένει ηλεκτρική, θεωρητικά μέχρι τα 130 km/h. Στην πράξη το πιθανότερο είναι πως κάπου πριν τα 100 km/h οι απαιτήσεις ισχύος θα έχουν ενεργοποιήσει και το θερμικό μοτέρ, κάτι που γίνεται βελούδινα. Υπάρχει βέβαια και η δυνατότητα για on-demand συνεχή ηλεκτροκίνηση (μέχρι τα 130 km/h), η ακτίνα της οποίας αγγίζει τα 45-55 km με δεδομένο πως οδηγείς χωρίς να σπαταλάς ενέργεια.
Κάπως έτσι, και με δεδομένο ότι κάποιος φροντίζει να φορτίζει καθημερινά την μπαταρία, μπορεί να κινείται μέσα στην πόλη μόνον ηλεκτρικά.
Βέβαια, όταν η μπαταρία αδειάσει έχουμε πλέον ένα συμβατικό υβριδικό αυτοκίνητο του οποίου η κατανάλωση κυμαίνεται μεταξύ 7,8 και 9 lt/100 km. Αυτή η τιμή, όταν κινείσαι με εγκράτεια στον αυτοκινητόδρομο πέφτει περίπου στα 6,5 lt/100 km. Όσο για τη μέση κατανάλωση σε έναν κύκλο 100 km τον οποίο ξεκινάς με την μπαταρία πλήρως φορτισμένη, τη μετρήσαμε στα 4,8 lt/100km.
Ο οδηγός μπορεί όταν και για όσο θέλει να ασκήσει «βέτο» στην ηλεκτρική λειτουργία μέσω της επιλογής save battery και έτσι να διατηρήσει την αποθηκευμένη στην μπαταρία ενέργεια για όποτε τη χρειαστεί. Υπάρχει βέβαια και το charge battery που φορτίζει την μπαταρία μέσω του βενζινοκινητήρα, αλλά όπως είναι λογικό αυξάνει την κατανάλωση βενζίνης. Προφανώς, μέσω του συστήματος ανάκτησης ενέργειας η μπαταρία φορτίζει ελαφρά και εν κινήσει, δηλαδή στο φρενάρισμα ή όταν αφήνεις το γκάζι έχοντας ενεργοποιήσει την κατάλληλη επιλογή στο κιβώτιο.
Σε ό,τι αφορά στα προγράμματα οδήγησης πέρα από την επιλογή για αμιγή ηλεκτροκίνηση υπάρχει το πρόγραμμα Sport (για μέγιστη ισχύ), αλλά και τα Comfort και Hybrid, για τον καλύτερο δυνατό συνδυασμό ανάμεσα σε επιδόσεις και οικονομία.
Κατά τα λοιπά στο εσωτερικό δεν συναντάμε κάποια διαφορά σε σχέση με το τετρακίνητο. Δεσπόζουν οι μεγάλες οθόνες (ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3" και η οθόνη αφής 12" για το infotainment) που δημιουργούν hi-tech περιβάλλον, τα ξεχωριστά υλικά που αποπνέουν αέρα πολυτέλειας, το πολύ καλό φινίρισμα αλλά και η «περίεργη» εργονομικά επιλογή με όλους τους διακόπτες στην κεντρική κονσόλα. Η καμπίνα είναι άνετη για τέσσερις και ο χώρος αποσκευών μπορεί να φιλοξενήσει 555 lt.
Η ταυτότητα DS
Στο δρόμο έχουμε SUV που ταξιδεύει με χαρακτηριστική άνεση. H ποιότητα κύλισης και η εξαιρετικά ηχομονωμένη καμπίνα δημιουργούν τις ιδανικές συνθήκες για ένα άνετο ταξίδι. Το αυτόματο κιβώτιο λειτουργεί πολύ ομαλά και είναι σβέλτο στις αλλαγές (υπάρχουν και paddles στο τιμόνι), η ανάρτηση (γόνατα MacΡherson εμπρός πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) εργάζεται άψογα, ενώ οι 19άρηδες τροχοί με ελαστικά 235/50 δεν δημιουργούν κανένα πρόβλημα. Την εικόνα συμπληρώνει μια υπερπλήρης σουίτα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού που εγγυώνται για την ασφάλεια σε όλες τις συνθήκες.
Εδώ πρέπει να τονίσουμε την ύπαρξη των ενεργών, ηλεκτρονικά ελεγχόμενων, αμορτισέρ της ανάρτησης DS Active Scan Suspension που κάνουν τη διαφορά. Αυτά αντλούν συνεχώς δεδομένα από την κάμερα που βρίσκεται στο παρμπρίζ και διαβάζει το δρόμο, έτσι ώστε να ορίζουν τις δυνάμεις τους ανάλογα με τις συνθήκες και το πρόγραμμα οδήγησης που έχει επιλεγεί.
Οι κλίσεις στις στροφές περιορίζονται στα λογικά πλαίσια όπως αυτά ορίζονται από τον όγκο και το βάρος του αυτοκινήτου, την ώρα που το σύστημα διεύθυνσης έχει καλή αίσθηση και αμεσότητα. Θετικά τα σχόλιά μας και για τα φρένα.
Κοντολογίς, έχουμε ένα πολυτελές SUV με ραφιναρισμένη συμπεριφορά και έναν ξεχωριστό και ιδιαίτερα φινετσάτο σχεδιασμό. Η τιμή του δεν είναι φθηνή, αλλά σε σχέση με τον εξοπλισμό και τα δεδομένα της κατηγορίας είναι λογική, ενώ κάπου εδώ πρέπει να συνυπολογίσουμε και τα φορολογικά οφέλη, ειδικά για τον εταιρικό χρήστη καθώς η λιανική του τιμή προ φόρων βρίσκεται κάτω από τα €40.000.
Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε πως Το DS 7 Crossback E-Tense, παρέχεται με υπηρεσίες τηλεματικής, χωρίς καμία απολύτως χρέωση εφ’ όρου ζωής, οι οποίες δίνουν τη δυνατότητα στους πελάτες να ελέγχουν και να διαχειρίζονται από απόσταση τις λειτουργίες του αυτοκινήτου τους.
Τι λέει το DRIVE
Ένα SUV που μπορεί να προσφέρει γερές δόσεις πολυτέλειας, χώρους και παραπάνω από χορταστικές επιδόσεις, με πολύ χαμηλό κόστος χρήσης.
Τιμή Από €48.250
Τεχνολογία PHEV, κινητήρας βενζίνης 1.598 cc, i4, 16V, 2 EEK, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 180 PS/6.000 rpm, 300 Nm/3.000 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 110 PS, 320 Nm, μπαταρία 13,2 kWh, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
Συνδυαστική απόδοση 225 PS, 360 Nm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,9”
Τελική ταχύτητα 220 km/h
Μέση κατανάλωση 4,8 lt/100 km*
Εκπομπές CO2 31 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.573×1.906×1.621 mm
Χώρος αποσκευών 555 lt
Βάρος 1.835 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή. *Μέτρηση DRIVE για τα πρώτα 100 km ξεκινώντας με την μπαταρία φορτισμένη.
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης