Test Drive: DS 5 1.6 BlueHDi

Test Drive: DS 5 1.6 BlueHDi

Η διαφοροποίηση δεν φέρνει απαραίτητα την DS5 εμπρός από τον καθιερωμένο ανταγωνισμό. Ξεφεύγει όμως από τα συνηθισμένα, βγάζει χαρακτήρα και δικαιολογεί την καταγωγή και το βαρύ όνομά της.

Ένα 5πορτο αμάξωμα είναι έτσι κι αλλιώς μια επιλογή ριζοσπαστική για τα δεδομένα των premium μεσαίων οικογενειακών, όπου κυριαρχούν τα αυστηρού ύφους γερμανικά σεντάν.

Η DS5 τραβάει τα βλέμματα με το μεγάλο της εκτόπισμα, παρότι το μήκος της (4,53 m) δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλο. Στο εμπρός μέρος έχει πρόσφατα δεχτεί ένα μικρό facelift, με την χρωμιομένη τραπεζοειδή μάσκα και την κυψελωτή σχάρα να αντικαθιστά την κλασική γρίλια. Σχεδιαστικό highlight του αυτοκινήτου είναι τα DS wings, τα δύο χρωμιομένα στελέχη που συνδέουν την μάσκα με τις εμπρός κολώνες. Στο πίσω μέρος, οι ανάγλυφες τρισδιάστατες λεπτομέρειες εκεί που οι πόρτες ακουμπούν στα φτερά, αλλά και στον τρόπο που ενσωματώνονται τα πίσω φώτα, θα αναδεικνύονταν από ένα πιο φωτεινό χρώμα.

Αναλογικές ενδείξεις και ψηφιακές οθόνες συνδυάζονται σε έναν πίνακα οργάνων καλόγουστο και τεχνολογικά προηγμένο. Αυτό ακριβώς το μοτίβο και κάποιες επιρροές από την αεροναυπηγική διαμορφώνουν το περιβάλλον στην καμπίνα. Η σχεδίαση και η θέση των διακοπτών στο φαρδύ διαχωριστικό των εμπρός καθισμάτων και η κεντρική κεκλιμένη κονσόλα ενισχύουν αυτή την εντύπωση. Οι ποιοτικοί περιστροφικοί διακόπτες και η οθόνη αφής 7” του συστήματος SMEG Navi, σε συνδυασμό με τα μαλακά ποιοτικά πλαστικά, συνθέτουν ένα περιβάλλον που δικαιολογεί τον χαρακτηρισμό premium και διαφοροποιείται πολύ από τα αυτοκίνητα της Citroen.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το DS4 Crossback 1.6 BlueHDI 120 EAT6

Oι χώροι των πίσω επιβατών είναι κάτω από τον μέσο όρο της κατηγορίας, και ο χώρος αποσκευών των 468 λίτρων είναι οριακά μικρότερος από τα 480 lt των γερμανικών σεντάν.

Ο εξοπλισμός είναι ιδιαίτερα πλούσιος, καθώς περιλαμβάνει έξι αερόσακκους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, το SMEG Navi, cruise control και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες. Η τριπλή ηλιοροφή με τα ηλεκτρικά σκιάδια ενισχύει την lounge αίσθηση του χώρου. Αλλά κλέβει κάποια εκατοστά χώρου για το κεφάλι, κρίσιμα, ειδικά στο πίσω κάθισμα.

Στο δρόμο
Η θέση οδήγησης είναι απρόσμενα ψηλή, εποπτική. Οι διπλές εμπρός κολώνες διευκολύνουν την ορατότητα. Έχεις υψηλό αίσθημα ασφάλειας, κι από την άλλη καμία διάθεση να πιέσεις. Στην χαλαρή μετακίνηση, ο 1.6 BlueHDi δείχνει ζωηρή διάθεση και τραβά πειστικά στο μισό γκάζι. Με δεδομένο ότι ζυγίζει 1.520 kg, η ροπή των 30+ kgm εξασφαλίζει ασφαλές προσπέρασμα (80-110 km/h με 3η 7,5” και 110-140 km/h με 4η 11,9”. Η ογκώδης λαβή του λεβιέ ταχυτήτων συνάδει με την βαριά, αργή αλλά ακριβή κίνησή του από την μία σχέση στην άλλη. Δεν υπάρχει άλλωστε λόγος να τον μεταχειρίζεσαι με βία. Ο αεροδυναμικός θόρυβος είναι ελάχιστος και η κύλιση ήσυχη. Το αυτοκίνητο είναι ιδανικό για μεγάλα ταξίδια. Μόνη ένσταση η αίσθηση του τιμονιού γύρω από την θέση της ευθείας στα πολλά χιλιόμετρα. Ελαφρώνει σαν να μειώνεται η επιφάνεια επαφής των ελαστικών.

Στην πόλη, θα περιμέναμε πιο άνετη την ανάρτηση, ειδικά τον πίσω ημιάκαμπτο άξονα. Η συμπίεση είναι σωστά ρυθμισμένη στα εξογκώματα, αλλά στην έκταση, στις λακκούβες, πέφτει κάπως ξερά και με σχετικό θόρυβο. Δεν είναι ενοχλητικό, απλώς ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου μας είχε προετοιμάσει για πιο «αφράτη» λειτουργία.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Το νέο DS3 είναι εδώ

Το αντάλλαγμα είναι η συμπεριφορά στον επαρχιακό, που είναι πιο ζωηρή από ότι φαντάζεσαι. Παρότι είσαι προετοιμασμένος για ένα μαλακό αυτοκίνητο που θα παίρνει μεγάλη κλίση, η DS5 γέρνει λίγο. Και τηρουμένων των αναλογιών δεν μπορείς να πεις ότι χαζεύει. Είναι αρκετά ακριβής και έχει υψηλό περιθώριο πρόσφυσης. Αντιστέκεται στην υποστροφή σθεναρά, ενώ σε παρατεταμένες, από αυτές που στρίβεις με την φόρα, θα νιώσεις το πίσω μέρος να ανοίγει την τροχιά του για να κρατήσει τις ισορροπίες.

Τα φρένα είναι δυνατά και η αρκετά έντονη υποβοήθηση ευπρόσδεκτη αφού με λίγη δύναμη τα χιλιόμετρα πέφτουν αποφασιστικά χωρίς να ενεργοποιείται το ABS.

Η απόφαση της Citroen να αναπτύξει ένα ξεχωριστό brand με το όνομα DS, δείχνει τον ξεχωριστό χαρακτήρα που είχαν στο παρελθόν τα μοντέλα της που έφεραν αυτό το διακριτικό. Τα σύγχρονα μοντέλα οφείλουν λοιπόν να πρεσβεύουν τις ίδιες αρχές, να είναι δηλαδή ριζοσπαστικά και να φέρνουν κάτι καινούριο σε επίπεδο αισθητικής και τεχνολογίας. Δεν μπορούμε να πούμε ότι η DS4 έχει πετύχει αυτόν τον στόχο. Η DS5 όμως είναι πολύ πιο κοντά.

Τι λέει το DRIVE

Αυτοπροσδιορίζεται ως ριζοσπαστικό μοντέλο. Σχεδιαστικά διαφοροποιείται αρκετά ώστε να δικαιολογεί αυτό το προφίλ. Μπορείς να το πεις και premium, αν και όχι στο επίπεδο του γερμανικού ανταγωνισμού. Οδηγικά και τεχνολογικά πάντως δεν φέρνει κάτι διαφορετικό.
Τιμή από €30.416
Τεχνολογία 1.560 cc, i4, 8v, 1 x ΕΕΚ, ψεκασμός common rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 120 PS/3.500 rpm, 30,6 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,4”
0-160 km/h 37,6”
0-400 m 18,5” @ 120,9 km/h
0-1.000 m 33,8” @ 154,9 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 10,9”
50-80 km/h (3η) 5,2”
80-110 km/h (3η) 7,5”
80-110 km/h (4η) 7,6”
110-140 km/h (4η) 11,9”
110-140 km/h (5η) 13,0"
110-140 km/h (6η) 15,04”
Φρένα 100-0 km/h 38,4 m
Τελική ταχύτητα 191 km/h
Μέση κατανάλωση 6,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 104 g/km
Διαστάσεις 4.530 x 1.871 x 1.505 mm
Βάρος 1.520 kg
Μετρήσεις DRIVE



 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube