To DS 3 Crossback είναι το πρώτο μοντέλο του Groupe PSA που χρησιμοποίησε την πλατφόρμα CMP και στις δύο εκδοχές της (συμβατική και ηλεκτρική e-CMP), ενώ γενικά είναι και το πρώτο ηλεκτρικό μικρό crossover.
Η ηλεκτρική έκδοση E-Tense παρουσιάστηκε το 2018 ταυτόχρονα με τις εκδόσεις με θερμικό κινητήρα και η παραγωγή της ξεκίνησε το 2019. Εξωτερικά, το ηλεκτρικό DS 3 Crossback ξεχωρίζει από τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες με τις διακοσμητικές λεπτομέρειες σε ασημί ματ, τις ζάντες αλουμινίου 18” Kyoto, την μία επιπλέον απόχρωση Pearl Crystal που βλέπετε στις φωτογραφίες και φυσικά τον λογότυπο E-Tense στην πίσω πόρτα. Στην πλούσια έκδοση So Shic Connected που είχαμε για δοκιμή, τα εμπρός φώτα αποκτούν τεχνολογία DS Matrix Led Vision που, πέρα από απόδοση και ασφάλεια, εισφέρουν και στην προηγμένη εικόνα του ηλεκτρικού DS 3 Crossoback.
é-légance
Στο γνώριμο εσωτερικό του γαλλικού μικρού crossover κυριαρχεί το μοτίβο του διαμαντιού. Οι διαφορές σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις έχουν να κάνουν με το εμπλουτισμένο software της οθόνης 7” του πίνακα οργάνων και της 10άρας του συστήματος πολυμέσων για τις επιπλέον ενδείξεις και λειτουργίες του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης. Ακόμα στα πλήκτρα αφής της κεντρικής κονσόλας υπάρχει συντόμευση του συστήματος πολυμέσων για τις ηλεκτρικές λειτουργίες, ενώ ο λεβιές του αυτόματου κιβωτίου διαθέτει ανάγλυφο το γράμμα E της έκδοσης E-Tense.
Κατά τα άλλα, τα υλικά στην καμπίνα είναι αρκετά καλής ποιότητας και με γεροδεμένο μοντάρισμα, ενώ σε περίπτωση που συνδυαστεί με το πακέτο DS Inspiration Rivoli (+€796 με ΦΠΑ), τότε μεγάλο μέρος της θα ντυθεί με το ανοιχτόχρωμο Pebble Grey δέρμα τύπου Nappa που αυξάνει την αίσθηση φωτεινότητας στην καμπίνα. Οι χώροι είναι καλοί για τέσσερις επιβάτες και ο χώρος αποσκευών των 350 lt με το ψηλό κατώφλι φόρτωσης είναι επαρκής για κάμποσες αποσκευές.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: DS 3 Crossback 1.2 PureTech 130 EAT8
Η διαμορφώσιμη πλατφόρμα CMP είχε σχεδιαστεί εξαρχής για να συνδυαστεί με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει καμία διαφορά στους χώρους ανάλογα με τον κινητήρα που χρησιμοποιείται. Έτσι λοιπόν, κάτω από το εμπρός καπό βρίσκουμε τον ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 136 PS και 260 Nm που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο μιας σχέσης και παίρνει ρεύμα από μια συστοιχία μπαταριών συνολικής χωρητικότητας 50 kWh που βρίσκεται στο πάτωμα. Το σύστημα διαθέτει τρία προγράμματα λειτουργίας, (Eco, Normal και Sport), ενώ το αυτόματο κιβώτιο διαθέτει και λειτουργία Brake που αυξάνει την ανάκτηση ενέργειας, αλλά σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπει την οδήγηση με ένα πεντάλ.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου καλύπτεται από εγγύηση οκτώ ετών ή 160.000 km και έχει δυνατότητα γρήγορης φόρτισης. Σε έναν σύγχρονο σταθμό DC (συνεχούς ρεύματος) ταχείας φόρτισης με 100 kW, μπορεί να φορτίσει κατά 80% σε μόλις σε 30 λεπτά της ώρας. Με ένα 3φασικό wallbox 11 kW από την άλλη, η φόρτιση στο 100% της χωρητικότητας ολοκληρώνεται μέσα σε πέντε ώρες.
é-lectrification
Το βάρος του DS 3 Crossback E-Tense πλησιάζει τα 1.600 kg, πράγμα που σημαίνει ότι είναι κάτι παραπάνω από 300 kg βαρύτερο σε σχέση με την έκδοση με τον 1.2 PureTech 130 και το αυτόματο EAT8. Η αμεσότητα όμως του ηλεκτρικού συστήματος είναι ακαριαία και του επιτρέπει να διαπρέπει σε επιδόσεις από στάση, με τα πρώτα 100 km/h να έρχονται σε μόλις 8,7”, ενώ όπως συμβαίνει με τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η τελική ταχύτητα φτάνει τα 150 km/h στο πρόγραμμα Sport. Με τέτοια χρήση όμως θα δείτε την κατανάλωση να ξεπερνά εύκολα τις 22 kWh και την αυτονομία να πέφτει στα 200 km. Σε αστικό περιβάλλον, με ενεργοποιημένη τη λειτουργία Brake για πιο έντονη ανάκτηση ενέργειας και σωστό διάβασμα της ροής της κίνησης, η κατανάλωση θα πέσει στις 16 kWh και η αυτονομία θα πιάσει εύκολα τα 300 km.
Κύριο χαρακτηριστικό σε όλα τα πεδία δράσης είναι η πολύ καλή ποιότητα κύλισης που, πέρα από την αθόρυβη λειτουργία του ηλεκτρικού συστήματος, ευνοείται και από την ενισχυμένη ηχομόνωση στις πόρτες και τον καθρέφτη του κινητήρα, καθώς και από τα εμπρός ηχομονωτικά τζάμια. Η εκ νέου ρυθμισμένη ανάρτηση διαχειρίζεται σωστά το μεγάλο βάρος και προσφέρει καλή άνεση ακόμα και με τους τροχούς 18”. Μόνο σε έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες θα δυσανασχετήσει η εμπρός, όχι όμως σε έντονο βαθμό. Σε μια σφιχτή διαδρομή της περιφέρειας, η κλίση είναι πάντα ελεγχόμενη και δεν θα επηρεάσει την πορεία που έχεις χαράξει, με το τιμόνι να είναι άμεσο και αρκετά ακριβές.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: DS 7 Crossback E-Tense 4x4
Το DS 3 Crossback E-Tense διατίθεται στα επίπεδα εξοπλισμού So Chic και So Chic Connected, με τιμή €42.450 και €43.950 αντίστοιχα. Σε συνδυασμό όμως με το οικολογικό μπόνους και την επιδότηση απόσυρσης, πρακτικά η τιμή ξεκινά από τις €36.000 περίπου. Ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας και στις δύο εκδόσεις είναι πληρέστατος, με τις διαφορές να εντοπίζονται στην ύπαρξη ασύρματης φόρτισης κινητού, Keyless Entry και προβολείς DS Matrix LED Vision της πλουσιότερης. Επιπλέον, στον βασικό εξοπλισμό συναντάμε χρώμα Bi-Tone και καλώδια φόρτισης Mode 2 και 3.
Διαμορφώστε εδώ το δικό σας DS 3 Crossback E-Tense
Τι λέει το DRIVE
Το σύστημα ηλεκτροκινήσης είναι ιδιαίτερα ταιριαστό στον niche και ευχάριστο χαρακτήρα του DS 3 Crossback, ενώ παράλληλα είναι αποδοτικό και εύκολο στη χρήση. Με αυτό τον τρόπο διευκολύνει αρκετά τον συμβατικό οδηγό να κάνει το επόμενο βήμα, χωρίς πολλά «ναι μεν αλλά».
Τιμή Από €42.450 (από €36.000 με την κρατική επιδότηση)
Τεχνολογία BEV, ηλεκτρικό μοτέρ 136 PS/3.673 - 10.000 rpm, 260 Nm/300 - 3.673 rpm, μπαταρία Lithium-Ion 50 kWh κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο μιας σχέσης
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,7”
Τελική ταχύτητα 150 km/h
Μέση κατανάλωση* 16,7 kWh/100 km
Αυτονομία 300 km
Εκπομπές CO2 0 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.118 x 1.791 x 1.534 mm
Χώρος αποσκευών 350 lt
Βάρος 1.598 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *Μέτρηση DRIVE
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης