Πριν περάσει ένας χρόνος από το επίσημο φρεσκάρισμα της δεύτερης γενιάς του Dacia Duster, η ρουμανική εταιρεία που εδώ και χρόνια καταρρίπτει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο υπό τη σκέπη της Renault, του χάρισε ακόμα ένα.
Σκοπός του ήταν η ευθυγράμμιση με την νέα αισθητική ταυτότητα της εταιρείας, που ονομάζεται NBI (New Brand Identity). Όσοι σκεφτούν ότι οι αλλαγές περιορίζονται μόνο στην μάσκα με τον νέο λογότυπο DC, έχασαν το στοίχημα.
Πλέον οι μπάρες οροφής, οι ποδιές στους προφυλακτήρες και τα καπάκια των καθρεφτών στο κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού που ονομάζεται Journey -και όχι Prestige- έχουν σκούρα γκρι απόχρωση και όχι αλουμινίου όπως μέχρι πρότινος. Τουλάχιστον με το νέο πράσινο χρώμα του αυτοκινήτου της δοκιμής ταιριάζει τέλεια. Η υπογραφή από τα φώτα ημέρας δεν έχει αλλάξει, ωστόσο στην πίσω πόρτα δεν υπάρχει πλέον κλασικό σήμα αλλά το «DACIA». Ολογράφως.
Αντίστοιχες αλλαγές υπάρχουν και στην καμπίνα, με τη βασικότερη να εντοπίζεται στους αεραγωγούς που πλέον είναι παραλληλόγραμμοι και όχι στρογγυλοί. Παρότι λόγω σχήματος δε δίνουν την απόλυτη ελευθερία κινήσεων των προηγούμενων, είναι σωστά τοποθετημένοι και αλλάζουν ριζικά την εικόνα του ταμπλό δίνοντάς του πιο «ακριβή» αίσθηση.
Μια ακόμα αλλαγή στο Dacia Duster NBI έχει να κάνει με την μετακίνηση του διακόπτη για τη ρύθμιση των ηλεκτρικών καθρεφτών από το ταμπλό στην πόρτα του οδηγού, στο ίδιο πάνελ με τους διακόπτες των παραθύρων. Επίσης καλοδεχούμενη αλλαγή.
Όσοι σκεφτούν ότι οι αλλαγές περιορίζονται μόνο στην μάσκα με τον νέο λογότυπο DC, έχασαν το στοίχημα.
Τα υπόλοιπα είναι όπως τα ξέρουμε και τα θυμόμαστε και με την εργονομία να μην προβληματίζει. Το ταμπλό αποτελείται από σκληρά πλαστικά οικονομικής επιλογής που πάντως έχουν καλή συναρμολόγηση, ενώ οι επενδύσεις των καθισμάτων δείχνουν ποιοτικές και ανθεκτικές στο χρόνο. Ο οδηγός βολεύεται σωστά και βλέπει απροβλημάτιστα γύρω, με τους συνεπιβάτες να αισθάνονται εξίσου ευχάριστα και χωρίς να φτάνει στ’ αυτιά τους πολύς θόρυβος ούτε από τον κινητήρα ούτε από άλλη πηγή.
Υπάρχει επαρκής χώρος για τα γόνατα και το κεφάλι, το μπες-βγες είναι εύκολο όπως πάντα (χωρίς και πάλι η πόρτα να καλύπτει το μαρσπιέ, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το παντελόνι) ενώ για τις αποσκευές υπάρχουν 445 lt, με ρεζέρβα ανάγκης. Οι αποθηκευτικοί χώροι για μικροπράγματα είναι επαρκείς, ενώ οι λάτρεις των γκάτζετ καλό είναι να γνωρίζουν ότι η ψηφιακή τεχνολογία δεν περιλαμβάνει πίνακα οργάνων τέτοιας λογικής. Μικρό το κακό όμως, ειδικά από τη στιγμή που το infotainment με την 8ιντση οθόνη είναι σύγχρονο και εύχρηστο.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής κινείται από το κορυφαίο πακέτο βενζίνης, δηλαδή από το συνδυασμό του 1.300άρη 4κύλινδρου τούρμπο κινητήρα -έχει εξελιχθεί από κοινού με την Daimler- με το 6άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC. Ο κινητήρας έχει κεφαλή σε σχήμα «Δέλτα» για κόμπακτ διαστάσεις και χαμηλό βάρος, ενώ υπάρχει ειδική κατεργασία των κυλίνδρων για ελαχιστοποίηση των τριβών άρα και των απωλειών.
Η λειτουργία είναι πολύ ραφιναρισμένη, ενώ οι 150 PS με τα 250 Nm που αποδίδονται με γραμμικότητα από χαμηλά έχουν απέναντί τους μόλις 1.263 kg. Οπότε είναι αυτονόητο πως οι επιταχύνσεις είναι ζωντανές. Η Dacia ανακοινώνει 0-100 km/h σε 9,7” και τελική μια ανάσα από τα 200 km/h, ενώ η πράξη λέει πως το ταχύμετρο ανεβαίνει αγόγγυστα μέχρι εκεί που θέλεις.
Με τα σημερινά δεδομένα μιας συνολικά πανάκριβης πραγματικότητας το Dacia Duster εξακολουθεί να συνδυάζει δυσεύρετα στοιχεία με value for money προσέγγιση.
Στην πόλη το αυτόματο κιβώτιο είναι ομαλό και αποφορτίζει ανεκτίμητα τη δουλειά του οδηγού, παραχωρώντας του τον έλεγχο μέσω χειροκίνητης λειτουργίας εάν το επιθυμεί. Δεν είναι απότομο στο ξεκίνημα και συνεργάζεται αποδεκτά με το start/stop, έστω κι εάν οι αλλαγές δεν είναι οι πιο γρήγορες στον κόσμο. Διαλέγει όμως τη σωστή σχέση και φροντίζει να βάζει σε προτεραιότητα την οικονομία καυσίμου, ειδικά εάν επιλέξεις το οδηγικό προφίλ Eco. Κατά τη δοκιμή είδαμε μέση τιμή 7,7 lt/100 km, η οποία εάν έχεις οικονομική προσέγγιση διατηρείται λίγο κάτω από τα 7.
Στην οδήγηση το Duster είναι σταθερό και άνετο, με την ανάρτηση να έχει σωστή ποιότητα λειτουργίας ακόμα και στο χώμα, όπου φιλτράρει αποτελεσματικά τους κραδασμούς. Άλλωστε το SUV της Dacia κατά βάση διψάει για περιπέτεια και το δηλώνει με τα 21,7 cm που απέχει από το έδαφος.
Εάν αποφασίσεις να το πιέσεις θα αντιληφθείς ότι είναι ικανό να πάει γρήγορα, με φιλικές αντιδράσεις και αναμενόμενη κλίση του αμαξώματος. Το μόνο που θα πρέπει να θυμάσαι είναι πως το φούσκωμα της ροπής κάνει τους εμπρός τροχούς να σπινάρουν σχετικά εύκολα και τον έλεγχο της πρόσφυσης να επεμβαίνει. Ωστόσο η ρύθμιση της ανάρτησης αποδεικνύεται σωστή και μετράει σωστά τις κινήσεις του αμαξώματος, ενώ τα φρένα έχουν ακριβές πεντάλ και επαρκή δύναμη.
Με το συγκεκριμένο πακέτο κινητήρα-κιβωτίου, το Dacia Duster NBI είναι διαθέσιμο μόνο στο κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού Journey και ξεκινάει από τις €29.390 χωρίς ελλείψεις σε επίπεδο άνεσης. Δε θα βρείτε πολλά συστήματα υποβοήθησης οδηγού, όμως υπάρχει αυτόματος κλιματισμός, 17άρες ζάντες, επιτήρηση τυφλού σημείου, ράγες οροφής, φουλ πακέτο αερόσακων και infotainment με σύστημα πλοήγησης και κάμερες περιμετρικής θέασης του περιβάλλοντα χώρου.
Dacia Duster NBI 1.3 TCe 150 PS EDC | |
---|---|
Τι λέει το DRIVE | Δεν είναι φτηνό σε απόλυτο νούμερο, όμως στη σημερινή πανάκριβη πραγματικότητα το Dacia Duster εξακολουθεί να συνδυάζει δυσεύρετα στοιχεία με value for money προσέγγιση. |
Τιμή | Από €29.390 |
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |
Τεχνολογία | κινητήρας βενζίνης 1.332 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων διπλού συμπλέκτη |
Απόδοση | 150 PS/5.250-6.000 rpm, 250 Nm/1.700-3.250 rpm |
Διαστάσεις | 4.341 x 1.804 x 1.639 mm |
Χώρος αποσκευών | 445 lt |
Βάρος | 1.263 kg |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
0-100 km/h | 9,7" |
Τελική ταχύτητα | 199 km/h |
Μέση κατανάλωση* | 7,7 lt/100 km |
Εκπομπές CO2 | 141 g/km |
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE. | |
Φωτογραφίες | Θανάσης Κουτσογιάννης |