Test drive: Citroën C5 Aircross PHEV

Test drive: Citroën C5 Aircross PHEV

Δοκιμάζουμε την επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση του μεσαίου SUV της Citroën. 

H Citroën έχει θέσει ως στόχο το 2023 το 80% των μοντέλων της να έχει μια εξηλεκτρισμένη έκδοση και το 2025 το ποσοστό αυτό να φτάνει στο 100%. Στο πλαίσιο αυτό, το C5 Aircross Plug-in Hybrid είναι το επαναφορτιζόμενο υβριδικό της εταιρείας που εγκαινιάζει τη νέα εποχή.

Εξωτερικά, οι σχεδιαστικές διαφορές από το κλασικό C5 Aircross είναι ελάχιστες. Πέρα από την ένδειξη «Hybrid» στο εμπρός φτερό και στην πέμπτη πόρτα και τη θύρα φόρτισης, υπάρχει το μπλε περίγραμμα χαμηλά στον εμπρός προφυλακτήρα και στα Airbumps στο πλάι που σηματοδοτούν τη διαφορετικότητα του μοντέλου. Οι απαλές και στρογγυλεμένες γραμμές που χαρακτηρίζουν το γαλλικό crossover έχουν διατηρηθεί και εδώ αυτούσιες, δίνοντας στο σύνολο ένα ρευστό, κομψό και νηφάλιο σχήμα.

Από µέσα… άνεση
Στο εσωτερικό έχουμε επίσης τη γνώριμη εικόνα από το συμβατικό C5 Aircross με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3” και τη κεντρική οθόνη αφής 8” τύπου τάμπλετ. Για την περίσταση όμως, διαθέτουν νέα γραφικά για να υποστηρίζουν τον επαναφορτιζόμενο υβριδικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Γραφικά που απεικονίζουν τη λειτουργία οδήγησης σε πραγματικό χρόνο και με εξαιρετικά παραστατικό τρόπο. Από την κεντρική οθόνη μάλιστα, ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει και τον τρόπο που θέλει να κινείται το αυτοκίνητο: Υβριδικά, ηλεκτρικά ή αποκλειστικά με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. 

interior

Επιπλέον, όταν το αυτοκίνητο κινείται αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα, στον εσωτερικό καθρέφτη ανάβει ένα μπλε φως. Ορατό μάλιστα και από τους έξω για να γνωρίζουν πως δεν υπάρχει εκπομπή ρύπων σε τοπικό επίπεδο.

Μια ιδιαίτερη δυνατότητα που προσφέρεται στον οδηγό μέσω των εντολών της οθόνης αφής είναι το να σχεδιάσει τις διαδρομές του, προγραμματίζοντας το απόθεμα ηλεκτρικής ενέργειας που επιθυμεί να διατηρήσει η μπαταρία. Έτσι φυλάει ρεύμα για 10 km, για 20 km ή ακόμα και για τη μέγιστη ηλεκτρική αυτονομία, που θα το χρησιμοποιήσει όποτε το χρειαστεί. Για παράδειγμα, αν πρόκειται να ταξιδέψεις και προορισμός σου είναι κάποια πόλη, μπορείς να κρατήσεις απόθεμα ηλεκτρικής ενέργειας για το τέλος του ταξιδιού.

interior1

Οι πλούσιοι εσωτερικοί χώροι δεν μεταβλήθηκαν, με τον οδηγό να κάθεται άνετα και σχετικά ψηλά έχοντας πλήρη εποπτεία του δρόμου. Πίσω έχουμε τα τρία αυτόνομα, συρόμενα, ρυθμιζόμενα και αναδιπλούμενα καθίσματα που οριοθετούν τον χώρο αποσκευών. Αυτός κυµαίνεται από τα 460 lt έως τα 600 lt µε τα καθίσµατα στη θέση τους, και φτάνει τα 1.510 lt µε τα πίσω καθίσµατα πεσµένα. Ο χώρος είναι µεγάλος για τα δεδοµένα των επαναφορτιζόµενων υβριδικών µεσαίων SUV, ωστόσο είναι µικρότερος από της συµβατικής έκδοσης που ξεκινά από τα 580 lt.

H απτή ποιότητα υλικών και συναρµογής κινείται σε πολύ καλό επίπεδο, δίχως όµως να φτάνει αυτήν του εσωτερικού ανταγωνισµού που ακούει στο όνοµα «Peugeot 3008». Ωστόσο, ο διάκοσµος είναι µοντέρνος και διακριτικός ταυτόχρονα, κάτι που ικανοποιεί πλήρως τον υποψήφιο πελάτη. 

Ιδιαίτερη µνεία χρήζει η πολύ καλή ηχοµόνωση µε το επίπεδο θορύβου στην καµπίνα να είναι ιδιαίτερα χαµηλό, ισάξιο πολυτελέστερων µοντέλων. Σε αυτό βοηθούν στοιχεία όπως τα πλαστικοποιηµένα εµπρός παράθυρα, ενώ το επίπεδο της άνεσης αναβαθµίζεται ακόµα περισσότερο και από τα µαλακά και αναπαυτικά καθίσµατα Advanced Comfort.

Ολίγα τεχνικά
To επαναφορτιζόµενο υβριδικό C5 Aircross συνδυάζει έναν 1.6 βενζινοκινητήρα PureTech 180 που πληροί τα πρότυπα εκποµπών ρύπων Euro 6, µε έναν ηλεκτρικό κινητήρα 109 PS που είναι εγκατεστηµένος στο e-EAT8 αυτόµατο κιβώτιο των οκτώ ταχυτήτων. Η µπαταρία είναι ιόντων λιθίου και λειτουργεί υπό τάση 200V. Έχει χωρητικότητα 13,2 kWh και η διατήρηση του 70% της οποίας καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 8 ετών ή 160.000 km. Στην υβριδική λειτουργία, οι δύο κινητήρες προσφέρουν συνδυαστική ισχύ 225 ίππων στους εµπρός τροχούς και µέγιστη ροπή 320 Nm, ενώ ο κινητήρας εσωτερικής καύσης διαθέτει και µονάδα µίζας/γεννήτριας για άµεσες και αθόρυβες επανεκκινήσεις.

Το αυτόµατο κιβώτιο e-EAT8 είναι µια αναβαθµισµένη έκδοση του EAT8 µε βελτιστοποιηµένες αλλαγές ταχυτήτων και τη λειτουργία «Brake» που ενισχύει την επιβράδυνση του αυτοκινήτου όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι. Ουσιαστικά αυτό που κάνει είναι να ενισχύσει την ανάκτηση ενέργειας για να µεγιστοποιήσει αντίστοιχα την ηλεκτρική αυτονοµία. Αυτό που χρειάζεται συνήθεια σε αυτή την περίπτωση είναι πως δεν σε αφήνει να ρολάρεις όπως σε ένα κανονικό αυτοκίνητο.

gear

Ο χρόνος φόρτισης σε οικιακή πρίζα διαρκεί από τέσσερις έως επτά ώρες (σύνδεση σε Green’up Legrand 14A και στάνταρ πρίζα σούκο, αντίστοιχα). Σε ένα Wallbox 32A, 7,4 kW, η µπαταρία επαναφορτίζεται σε λιγότερο από δύο ώρες και ο οδηγός µπορεί να προγραµµατίσει τη φόρτιση είτε απευθείας από το αυτοκίνητο είτε και µέσω της εφαρµογής «My Citroën» για smartphone.

Οδηγώντας
Παρά τις πολλές τεχνικές οµοιότητες µε το αντίστοιχο Peugeot 3008, οι οδηγικές εντυπώσεις είναι διαφορετικές. Το Citroën επικεντρώνεται στην άνεση της οδήγησης (ανάρτηση Progressive Hydraulic Cushions. Προσανατολισµός που ενισχύεται από τη διάταξη πολλαπλών συνδέσµων που φορά το PHEV C5, µε την απόσβεση των ανωµαλιών να είναι έως και υποδειγµατική. Έτσι, στον αυτοκινητόδροµο ταξιδεύει ως γνήσιο γαλλικό (όλοι θυµόµαστε τι έλεγαν οι παλιοί για την άνεση των γαλλικών αυτοκινήτων), αλλά αυτό έχει το τίµηµά του όταν βρεθείς σε στριφτερό δρόµο της περιφέρειας.

Εδώ αν θελήσεις να πιέσεις θα έχεις µεγαλύτερη κλίση, οπότε λιγότερη από την αµεσότητα του 3008 hybrid, µε το περιθώριο πρόσφυσης πάντως να είναι παραµένει υψηλό. Φυσιολογικό, καθώς οι δύο συγγενείς απευθύνονται σε διαφορετικό κοινό. Πληροφοριακά να αναφέρουµε πως το τρίτο αντίστοιχο µέλος της οικογένειας του Groupe PSA, το Opel Grandland Plug-in Hybrid κινείται κάπου ανάµεσα στα Citroën και Peugeot. 
Κινούµενος µόνον µε τον ηλεκτροκινητήρα, οπότε και επιβεβαιώσαµε τα 55 km αυτονοµία (και κάτι παραπάνω) που επικαλείται η Citroen, απολαµβάνεις κύλιση που µπορεί ακόµα και να σε νανουρίσει! Η εµπλοκή του θερµικού κινητήρα γίνεται οµαλά και δεν µεταφέρει πολύ θόρυβο στην καµπίνα, εκτός αν αποφασίσεις να πάρεις το µέγιστο της δύναµης, οπότε τότε θα γίνει αντιληπτή η εµπλοκή του.

rear

Στη συνδυαστική λειτουργία, τα δύο µοτέρ εξασφαλίζουν επιτάχυνση 8,9” για το 0-100 km/h και τελική ταχύτητα 225 km/h. Αξιοσηµείωτη η γραµµικότητα της δύναµης που περνά οµαλά στον εµπρός άξονα, καθώς και η αποτελεσµατικότητα των φρένων. 

Στον τοµέα της ασφάλειας το επαναφορτιζόµενο υβριδικό C5 Aircross διαθέτει µια σουίτα 20 συστηµάτων υποβοήθησης οδήγησης. Το Highway Driver Assist ειδικότερα (υποβοήθηση κίνησης σε αυτοκινητόδροµο), σύστηµα αυτόνοµης οδήγησης Επιπέδου 2, είναι κατάλληλο για κυκλοφοριακή συµφόρηση και κίνηση στον αυτοκινητόδροµο. Επιτρέπει στον οδηγό να αναθέσει µέρος της οδήγησης στην τεχνολογία, µε µόνο περιορισµό το να διατηρεί την προσοχή του στον δρόµο.

Να σηµειώσουµε εδώ πώς το σύστηµα διατήρησης λωρίδας είναι εξίσου απότοµο και ενοχλητικό µε αυτό που της συµβατικής έκδοσης.

Γιατί να το πάρω;
Το C5 Aircross PHEV είναι κοµµένο και ραµµένο στα µέτρα του οικογενειάρχη που θέλει πλούσιους χώρους, ανέσεις, εσωτερικό µε δυνατότητες πολυµορφικού και όλα αυτά εµπλουτισµένα µε τον φιλικό χαρακτήρα προς το περιβάλλον. Η κατανάλωση των 6,8 l/100 km που µετρήσαµε κατά µέσο όρο µπορεί να πέσει στο µηδέν κατά τις καθηµερινές µετακινήσεις αν φροντίζεις να φορτίζεις την µπαταρία όσο συχνά χρειάζεται, ενώ τα 32 g CO2/km µεταφράζονται σε µηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

Οικονοµοτεχνικά λοιπόν, µπορεί οι €43.500 να φαίνονται πολλά χρήµατα σε πρώτη ανάγνωση, αλλά η απόσβεση θα έρθει από τη χρήση και µάλιστα αρκετά γρήγορα.

Διαμορφώστε εδώ το δικό σας C5 Aircross PHEV

Τι λέει το DRIVE
To μεσαίο SUV της Citroën αποκτά οικονομική και οικολογική αστική διάσταση αν δεν σε ενοχλεί ο όγκος του στην πόλη κι αν είσαι συνεπής με την καθημερινή φόρτισή του. 
Τιμή Από €43.500 
Τεχνολογία PHEV, κινητήρας βενζίνης 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 180 PS/5.500 rpm, 250 Nm/1.650 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 109 PS, 320 Nm, μπαταρία 13,2 kWh, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
Συνδυαστική απόδοση 225 PS, 320 Nm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,9”
Τελική ταχύτητα 225 km/h
Μέση κατανάλωση 6,8 lt/100 km* 
Εκπομπές CO2 32 g/km κατά WLTP
Διαστάσεις 4.500 x 1.840 x 1654 mm
Χώρος αποσκευών 460-1.510 lt
Βάρος 1.825 kg
* Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE για τα πρώτα 100 km με την μπαταρία φορτισμένη

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube