Test drive: Citroën C5 Aircross 1.2 Hybrid 136 e-DCS6, 3 σε 1

Test drive: Citroën C5 Aircross 1.2 Hybrid 136 e-DCS6, 3 σε 1

H γαλλική φίρμα φόρεσε στο κόμπακτ SUV της, το Citroën C5 Aircross 1.2 Hybrid το ίδιο ελαφρύ υβριδικό σύστημα που φορά και το ξαδέρφι του, το Peugeot 3008. Πολλά υποσχόμενο στα χαρτιά, εξετάζουμε τι κάνει στον πραγματικό κόσμο.

Το Citroën C5 Aircross το γνωρίσαμε για πρώτη φορά το 2018 και μέχρι σήμερα τρέχει με δυνατές εμπορικές επιδόσεις, κοντεύοντας στην Ευρώπη τις 300 χιλιάδες αυτοκίνητα, Ανανεωμένο το 2022, πρόσφατα επωφελήθηκε από έναν νέο μικρο-υβριδικό κινητήρα, ο οποίος έκανε πρεμιέρα στο Peugeot 3008 και τον φορά και το ανανεωμένο 208. 

Αυτός ο νέος κινητήρας αντιπροσωπεύει μια εις βάθος εξέλιξη του βενζινοκινητήρα Puretech 1.2 lt των 130 ίππων που αντικαθιστά, καθώς το 40% των εξαρτημάτων του είναι καινούργια. Μεταξύ αυτών, νέα αλυσίδα χρονισμού (που θα πρέπει να λύσει μερικά από τα πολλά προβλήματα αξιοπιστίας του Puretech), χρήση τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, άμεσος ψεκασμός με μεγαλύτερη πίεση (350 bar), αλλά και λειτουργία στον κύκλο Miller. 

To νέο ελαφρά υβριδικό σύστημα κίνησης επιτρέπει στο Citroën C5 Aircross 1.2 Hybrid 136 e-DCS6 να κινείται 100% ηλεκτρικά σε συνθήκες χαμηλού φορτιού

Test drive: Citroën C5 Aircross 1.2 Hybrid 136 e-DCS6, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Ήδη διαθέσιμο ως plug-in hybrid με 180 ή 225 άλογα, η υβριδική γκάμα του C5 Aircross εξελίχτηκε ακόμα παραπάνω με την υιοθέτηση ενός ήπια υβριδικού κινητήρα.

Η κύρια καινοτομία του κινητήρα έγκειται στο ότι ο φρέσκος 3κύλινδρος συνδυάζεται πλέον με νέο 6άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη e-DSC6, σχεδιασμένο από την Punch Powertrain. Ενσωματώνει δε ένα ηλεκτρομοτέρ απόδοσης 28 PS και 55 Nm και αντικαθιστά την παλιά αυτόματη μονάδα με τις οκτώ σχέσεις, EAT8. 

Το νέο σύστημα κίνησης είναι συνδεδεμένο σε ηλεκτρικό κύκλωμα 48 Volt, τροφοδοτώντας μια μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 0,432 kWh, που βρίσκεται κάτω από το αριστερό εμπρός κάθισμα. Όσον αφορά τους αριθμούς, η ισχύς του μοτέρ αυξήθηκε κατά έξι άλογα (136 PS/5.500 rpm), με τη ροπή να παραμένει σταθερή στα 230 Nm από τις 1.750 rpm.

Test drive: Citroën C5 Aircross 1.2 Hybrid 136 e-DCS6, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το παρουσιαστικό του ταμπλό παρέμεινε αμετάβλητο, αλλά εξακολουθεί να είναι ευχάριστο και μοντέρνο, κυρίως με τα μεγάλα όργανα ελέγχου και με πολύ αποθηκευτικό χώρο. Τα καθίσματα Advanced Comfort είναι κορυφαία, πραγματικές πολυθρόνες!

Η διάταξη επιτρέπει στο C5 Aircross Hybrid να κινείται 100% ηλεκτρικά σε συνθήκες χαμηλού φορτιού. Παράλληλα το ηλεκτρομοτέρ βοηθά τον κινητήρα κατά την εκκίνηση ή στον αυτοκινητόδρομο με coasting όταν έχεις πιάσει μια σταθερή ταχύτητα και δεν παίζεις με το δεξί πεντάλ. Η μπαταρία φορτίζει τόσο με το φρενάρισμα, όσο και όταν το αυτοκίνητο «ρολάρει» σε μια κατηφορική διαδρομή.

Μια άλλη πολύ χρήσιμη λειτουργία έχει να κάνει με έναν μετατροπέα τάσης, ο οποίος παίρνει μέρος της ενέργειας που παράγεται από το ηλεκτρικό σύστημα των 48V και το μετατρέπει σε 12V με το οποίο τροφοδοτεί τον εξοπλισμό του αυτοκινήτου που χρειάζεται ηλεκτρικό ρεύμα.

Test drive: Citroën C5 Aircross 1.2 Hybrid 136 e-DCS6, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων υιοθέτησε κινούμενα γραφικά σχέδια για να οπτικοποιήσει τη ροή ενέργειας του υβριδικού συστήματος.

Βέβαια, η κύρια χρησιμότητα του συστήματος είναι η δραστική μείωση της κατανάλωσης. Με τη Citroën να υπόσχεται -15% σε σύγκριση με την έκδοση PureTech 130 EAT8. Μείωση που λέει ότι ανεβαίνει στο 20% εκτός πόλης. Την ίδια στιγμή οι εκπομπές CO2 έχουν πέσει στα 127 g/km, 9% χαμηλότερες σε σχέση με τη συμβατική έκδοση βενζίνης. 

Καθώς το περιεχόμενο του μηχανοστασίου είναι διαφορετικό από αυτό της έκδοσης PureTech 130 EAT8, εκείνο που αναγνωρίζεις πρώτα είναι ο διαφορετικός ήχος από τον κλασικό 3κύλινδρο. Όχι καλύτερος, διαφορετικός, καθώς κι εδώ οι μηχανικοί θόρυβοι είναι αισθητοί. 

Test drive: Citroën C5 Aircross 1.2 Hybrid 136 e-DCS6, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το κουμπί του starter και η σκανδάλη που λειτουργεί ως χειριστήριο του κιβωτίου ταχυτήτων είναι πολύ αργά.

Στα πρώτα μέτρα που διανύεις, η συμβολή της ηλεκτρικής ισχύος είναι εμφανής και εκτιμάς τη στρωτή εκκίνηση στα φανάρια. Ιδιαίτερα στις χαμηλές στροφές, όπου το C5 Aircross λειτουργεί εξ ολοκλήρου ηλεκτρικά. Το τρίτο είναι η ανάκτηση ενέργειας που δεν περνά απαρατήρητη κάθε φορά που αφήνεις το γκάζι.

Τα δύο τελευταία χαρακτηριστικά είναι αυτά που στο τέλος της δοκιμής, κατέβασαν τη μέση κατανάλωση στα 7,4 lt/100 km όταν στη δοκιμή του PureTech 130 EAT8 είχαμε καταγράψει 8,1 lt/100 km. Επίδοση που δεν είναι κακή ούτε και εξαιρετική. 

Test drive: Citroën C5 Aircross 1.2 Hybrid 136 e-DCS6, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το ήπιο υβριδικό σύστημα του Citroën C5 Aircross 1.2 Hybrid είναι σχετικά φλατ όσον αφορά τις επιδόσεις, αλλά ταιριάζει με την ήρεμη οδήγηση και τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Μέσα στην πόλη δε, μπορεί να πέσει και κάτω από τα επτά λίτρα, αν χρησιμοποιείς έξυπνα την ανάκτηση ενέργειας και συμπεριφέρεσαι με αβρότητα στο γκάζι. Οι παραπάνω επιδόσεις έχουν να κάνουν και με το νέο 6άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το οποίο έχει πολύ καλή κλιμάκωση ειδικά στην κίνηση στον αστικό ιστό.

Αν κάτι ξεχώριζε το C5 Aircross σε σχέση με τον ανταγωνισμό του ήταν η άνεση. Το χαρακτηριστικό του αυτό εξακολουθεί να κλέβει την παράσταση και στην υβριδική έκδοση του αυτοκινήτου. Η ανάρτηση με το σύστημα Progressive Hydraulic Cushions εγγυάται ότι οι όποιες ανωμαλίες του δρόμου θα μείνουν μακριά από τους επιβάτες.

Test drive: Citroën C5 Aircross 1.2 Hybrid 136 e-DCS6, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το δυνατό σημείο του C5 Aircross είναι τα τρία ανεξάρτητα, συρόμενα και αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα. Σπάνιο χαρακτηριστικό στα κόμπακτ SUV.


Οι οικογένειες θα εκτιμήσουν δεόντως τις πολύ καλά μελετημένες πρακτικές πτυχές του αυτοκινήτου. Περιλαμβανομένων των τριών ξεχωριστών πίσω καθισμάτων που σύρονται κατά 15 cm, χαρακτηριστικό σπάνιο στην αγορά. 

Το άλλο καλό νέο είναι ότι η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ δεν επηρεάζεται από την μπαταρία που, έξυπνα, βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού. Η χωρητικότητα λοιπόν κυμαίνεται μεταξύ 520 και 780 lt, ανάλογα με τη θέση των πίσω καθισμάτων. Και φτάνει στα 1.630 lt σε διθέσια διάταξη.

Test drive: Citroën C5 Aircross 1.2 Hybrid 136 e-DCS6, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
H χωρητικότητα του πορμπαγκάζ δεν επηρεάστηκε από τον εξυβριδισμό του Citroën C5 Aircross. Όπως μπορείτε να δείτε και στο γράφημα, η μπαταρία τοποθετήθηκε έξυπνα κάτω από το κάθισμα του οδηγού.

Test drive: Citroën C5 Aircross 1.2 Hybrid 136 e-DCS6, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Μένοντας στο εσωτερικό του C5 να πούμε πως έχουμε αναβαθμισμένο ψηφιακό πίνακα οργάνων με τον οδηγό να έχει εύκολα επιλέξιμες και διαθέσιμες όλες τις ενδείξεις που αφορούν τόσο στη λειτουργία του αυτοκινήτου όσο και του υβριδικού συστήματος.

Στον δρόμο, το υβριδικό C5 Aircross τα πηγαίνει πολύ καλά με τη στιλβωμένη οδήγηση. Με την πολύ καλή ηχομόνωση και την ανάρτηση να δρα ως το καλύτερο φίλτρο ανάμεσα στον επιβάτη και στον δρόμο. Το κάπως υπερβολικά υποβοηθούμενο τιμόνι, η κλίση στις στροφές και οι κινήσεις του αμαξώματος όταν ανεβαίνει ο ρυθμός, επιβεβαιώνουν ότι σε αυτό το C5 δεν του αρέσει να βιάζεσαι. Παρόλα αυτά, παραμένει πραγματικά ένας καλός σύντροφος ταξιδιού για οικογένειες.

Test drive: Citroën C5 Aircross 1.2 Hybrid 136 e-DCS6, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Όταν πιέζεις το C5 Aircross νιώθει έξω από τα νερά του, προτιμώντας την ήρεμη, στιλβωμένη οδήγηση. 

Σε ό,τι αφορά στις εκδόσεις εξοπλισμού, το C5 Aircross Hybrid 136 e-DCS6 (αυτό είναι το πλήρες όνομά του), διατίθεται σε τέσσερις παραλλαγές , που ακούνε στα ονόματα You!, Plus, Max και Ε-Series. Ο βασικός εξοπλισμός που προσφέρεται στην εισαγωγική έκδοση της γκάμας, You!, περιλαμβάνει σε ADAS, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος και ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας. 

Ο έλεγχος, η ενημέρωση και η ψυχαγωγία υποστηρίζονται από έναν έγχρωμο ψηφιακό πίνακα οργάνων TFT 12,3” και μια έγχρωμη οθόνη αφής 8” για το infotainment «My Citroën Play». Η τελευταία μπορεί και κάνει Mirror Screen με Apple CarPlay ή Android Auto. 

Test drive: Citroën C5 Aircross 1.2 Hybrid 136 e-DCS6, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η Citroën είχε αναθεωρήσει ήδη -στον ανασχεδιασμό του 2022- το ιντερφέις στο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας του C5 Aircross. Το GPS όμως δείχνει παλιό.

Κατά τα λοιπά, στάνταρ στην You! είναι η ανάρτηση Citroën Advanced Comfort, τα φώτα LED, ο αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, οι αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, το δερμάτινο τιμόνι, τα καθίσματα Advanced Comfort (θερμαινόμενα τα εμπρός) και οι ζάντες αλουμινίου 18” Swirl.

Φτάνοντας στο ταμείο ανακαλύπτεις πως η ελληνική αντιπροσωπία προχώρησε σε… αποπληθωρισμό. Το C5 Aircross 1.2 Hybrid 136 e-DCS6 ξεκινά από €32.100 στην έκδοση You! που σημαίνει πως είναι φθηνότερο από την προηγούμενη συμβατική έκδοση: €35.650 κόστιζε το 1.2 Puretech 130 EAT8. Αλλά και απέχει 4,5 χιλιάρικα  από το χειροκίνητο C5 Aircross 1.2 130 (€27.600) που σημαίνει ότι η απόσβεση θα πάρει τουλάχιστον οκτώ χρόνια. 

Citroën C5 Aircross 1.2 Hybrid 136 e-DCS6

Τι λέει το DRIVEΟι ισχυρές οικογενειακές αξίες του C5 Aircross παραμένουν αναλλοίωτες και στο ελαφρά υβριδικό μοντέλο. Και με μπόλικη αστική χρήση θα μειώσει τον λογαριασμό στο βενζινάδικο σε σύγκριση με το Puretech 130 EAT8 που αντικαθιστά. Αλλά και η απόσταση τιμής από το χειροκίνητο, μη υβριδικό C5 Aircross 1.2 130 είναι μεγάλη και μη αποσβέσιμη.
 
Τιμή  Από €32.100
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαMHEV, 1.199 cc, i3, 12v, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, ιντερκούλερ, 136 PS, 230 Nm, ηλεκτρομοτέρ 29 PS/55 Nm, μπαταρία ιόντων λιθίου 0,89 kWh (ωφέλιμη 0,43 kWh) ηλεκτρικό σύστημα 48V, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων
Aπόδοση136 PS @ 5.500 rpm, 230 Nm @ 1.750 rpm
Διαστάσεις4.500 x 1.859 x 1.688 mm
Χώρος αποσκευών580 (720) - 1.630 lt
Βάρος1.295 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h10,2" 
Τελική ταχύτητα200 km/h
Μέση κατανάλωση*7,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2127 g/km
Μετρήσεις DRIVE
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube