Test drive: Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 110 BV6

Test drive: Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 110 BV6

Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο μικρομεσαίο Citroen, με τον βενζινοκινητήρα τούρμπο προδιαγραφών Euro 6.2 και το νέο, 6άρι κιβώτιο.

ΤΟ C4 CACTUS είχε ανανεωθεί πολύ πρόσφατα και είχαμε δημοσιεύσει δοκιμή του νέου μοντέλου με τον κινητήρα των 110 PS μόλις πριν 7 μήνες. Όμως έκτοτε μεσολάβησε η εφαρμογή των νέων δοκιμών κατανάλωσης και ρύπων WLTP, που έφεραν αρκετές αναταράξεις. Κάποια μοντέλα άλλων κατασκευαστών βγήκαν προσωρινά από την αγορά ή καταργήθηκαν εντελώς, ενώ στην περίπτωση του Cactus έγιναν ορισμένες αλλαγές για να περνάει το αυτοκίνητο τις προδιαγραφές καυσαερίων Euro 6.2. Ο 3κύλινδρος κινητήρας τούρμπο απέκτησε νέες ρυθμίσεις και στη θέση του κιβωτίου 5 ταχυτήτων, με τις αραιά διατεταγμένες σχέσεις, τοποθετήθηκε το 6άρι της έκδοσης PureTech 130.

Citroen Cactus 1.2 P/T BV6 λεβιές
 
Ο λεβιές του κιβωτίου αυτού, στις τελευταίες εφαρμογές του, μπορεί να έχει χάσει σε ακρίβεια και ευχρηστία, όμως η κλιμάκωση είναι ασύγκριτα καλύτερη από του 5αριού, χωρίς κενά ανάμεσα στις σχέσεις. Αυτό βοηθάει τον κινητήρα να μην «ξετουρμπίζει» και να βρίσκεται σχεδόν μόνιμα στην περιοχή στροφών όπου αποδίδει. Επιπλέον, ο 3κύλινδρος τούρμπο έχει τώρα πιο ομαλή και προοδευτική απόδοση ροπής, χωρίς το ενίοτε απότομο ξέσπασμα του προηγούμενου που έσπαγε την πρόσφυση των εμπρός τροχών.

Ως αποτέλεσμα, το Cactus δεν δείχνει τόσο εντυπωσιακά δυνατό όσο πριν, πράγμα που αντικατοπτρίζεται στις επιταχύνσεις από στάση, που είναι ελαφρώς υποδεέστερες. Όμως και πάλι τα 10,2” στο 0-100 km/h και τα 31,9” στο χιλιόμετρο από στάση είναι πολύ καλές επιδόσεις, που τις ξεπερνούν μόνο το νέο Ford Focus 1.0 EcoBoost 125PS (9,9”/31,2”) και το SEAT Leon 1.0 Eco TSI (9,9”/31,2”), το οποίο όμως είχε μετρηθεί πολύ προ WLTP, το 2015.

Στις ρεπρίζ εν κινήσει πάντως, το Cactus, χάρη στο 6άρι κιβώτιο, έχει κάνει άλμα προς την κορυφή. Το εικονικό προσπέρασμα των 80-110 km/h με 3η παραμένει στα 4,9”, αλλά η επίδοση στα 110-140 με 4η έχει βελτιωθεί από τα 6,7” στα 5,7”. Ο ανταγωνισμός μένει πολύ πίσω, με εξαίρεση και πάλι το (παλιότερο) Leon που ήταν ελάχιστα πιο γρήγορο (4,7”/5,5”).

Συνήθως ο εναρμονισμός των κινητήρων με τις νέες προδιαγραφές φέρνει κάποια μικρή αύξηση της κατανάλωσης και του CO2. Πράγματι, οι εκπομπές CO2 του νέου μοντέλου Euro 6.2 είναι στα 117 g/km αντί για τα 104 g/km του προηγούμενου μοντέλου με το κιβώτιο 5 σχέσεων. Σύμφωνα με τις δικές μας μετρήσεις, η μέση κατανάλωση έχει ανέβει ελάχιστα, στα 7,2 lt/100km, αλλά και πάλι κρίνεται περιορισμένη.

Citroen Cactus 1.2 P/T BV6 ταμπλό

Κατά τα άλλα, το Cactus δεν έχει αλλάξει. Οι μικρές αισθητικές αλλαγές σε σχέση με το μοντέλο της πρώτης γενιάς το έχουν κάνει να δείχνει πιο mainstream, αλλά και πιο premium. Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες παραμένουν οριακά επαρκείς, όμως η καμπίνα είναι πρακτική, με πολλές, ευρύχωρες θέσεις για μικροπράγματα. Το πορτμπαγκάζ είναι μεγάλο και βαθύ, παρά τη ρεζέρβα κανονικών διαστάσεων, αλλά το ψηλό κατώφλι φόρτωσης αποτελεί μειονέκτημα, όπως και το γεγονός ότι τα πίσω τζάμια δεν κατεβαίνουν, αλλά ανοίγουν προς τα έξω με μεντεσέ.

Εκεί που το Cactus πραγματικά ξεχωρίζει είναι όμως στην άνεση, σύμφωνα με τη νέα (και την πολύ παλιά) φιλοσοφία της μάρκας. Η ανάρτηση PHC με τα υδραυλικά τέρματα στα αμορτισέρ απορροφά με εντυπωσιακό τρόπο τις ανωμαλίες του δρόμου, ιδίως στις εκδόσεις με τροχούς 16 ιντσών, όπως στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Πολύ αναπαυτικά είναι και τα καθίσματα Advanced Comfort με ρυθμιζόμενη στήριξη της μέσης του οδηγού.
Από την άλλη, τα καθίσματα δεν παρέχουν πλευρική στήριξη στις στροφές, πράγμα που σε συνδυασμό με την αρκετά έντονη κλίση του αμαξώματος δεν ενθαρρύνει τη γρήγορη οδήγηση. Αν ξεπεράσεις το αρχικό συναίσθημα όμως, το Cactus κρατάει καλά και συμπεριφέρεται πολύ φιλικά, εμπνέοντας μεγάλη εμπιστοσύνη καθώς έχει και δυνατά φρένα.

Οι τιμές του Cactus 1.2 PureTech 110 ξεκινούν από τα €16.840 για τη βασική έκδοση Live που είναι ήδη καλά εξοπλισμένη. Αξίζει όμως να δώσετε €17.550 για την έκδοση Feel της δοκιμής που έχει επιπλέον στοιχεία όπως οι ζάντες αλουμινίου (16”), οι προβολείς ομίχλης/στροφής, ο αυτόματος κλιματισμός και οι αισθητήρες παρκαρίσματος, φώτων και βροχής. Οι τιμές αυτές είναι πολύ συμφέρουσες, αντίστοιχες των Hyundai i30 και Kia Ceed 1.0 T-GDi, ενώ όλα τα άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα είναι ακριβότερα – με εξαίρεση το SEAT Leon που ξεκινά από τα €15.450. 

Citroen Cactus FL 1.2 P/T BV6 πίσω όψη

Τι λέει το DRIVE
Το 6άρι κιβώτιο αναβαθμίζει την οδηγική εμπειρία, ενώ η ξεχωριστή σχεδίαση, η κορυφαία άνεση και η συμφέρουσα τιμή παραμένουν – μαζί με κάποια μικρά μειονεκτήματα.
Τιμή από €16.840
Τεχνολογία 1.199 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 110 PS/5.500 rpm, 20,9 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση εμπρός
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,2”
0-160 km/h 30,6”
0-400 m 17,4” @ 130,1 km/h
0-1.000 m 31,9” @ 162,0 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 8,4”
50-80 km/h (3η) 3,7”
80-110 km/h (3η) 4,9”
80-110 km/h (4η) 5,7”
110-140 km/h (4η) 8,2”
110-140 km/h (5η) 9,8”
110-140 km/h (6η) 13,5”
Φρένα 100-0 km/h 36,8 m
Τελική ταχύτητα 196 km/h
Μέση κατανάλωση 7,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 117 g/km
Διαστάσεις 4.170 x 1.729 x 1.480 mm
Χώρος αποσκευών 348 lt
Βάρος 1.120 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube