Test drive: Citroën C3 Aircross 1.5 BlueHDi 120 EAT6

Test drive: Citroën C3 Aircross 1.5 BlueHDi 120 EAT6

Το Citroën C3 Aircross μας ξανασυστήνεται στην ισχυρότερη ντίζελ έκδοση του, όπου παντρεύει την ελευθερία κίνησης και την πρακτικότητά του με ακόμα καλύτερες επιδόσεις.

Όπως συμβαίνει με την πλειονότητα των αυτοκινήτων της, η Citroen προσεγγίζει την κατηγορία B-SUV από µια δική της σκοπιά. Φροντίζει λοιπόν να διαφοροποιείται από τους υπόλοιπους κατασκευαστές, προτάσσοντας και στην περίπτωση του C3 Aircross χαρακτηριστικά όπως το στιλ και η άνεση. Στοιχεία που αποτελούν αναπόσπαστο κοµµάτι του DNA της εδώ και δεκαετίες.

Εµφανισιακά, παρά τη µεγάλη απόσταση από το έδαφος, η στενή και ψηλή κορµοστασιά του C3 Aircross δεν δένει απόλυτα µε αυτό που οι περισσότεροι έχουµε στο µυαλό µας ως SUV. Αλλά ουδείς µπορεί να ισχυριστεί ότι του λείπει η προσωπικότητα ή το στιλ. Και πώς θα µπορούσε άλλωστε να ισχύει κάτι τέτοιο σε ένα αυτοκίνητο που προσφέρει δεκάδες επιλογές εξατοµίκευσης. Το C3 Aircross όχι µόνο σου επιτρέπει να παίξεις µε το χρώµα του αµαξώµατος και της οροφής, αλλά µπορείς να προσθέσεις και διάφορα διακοσµητικά στοιχεία.

Top of the range
Αφορµή για να θυµηθούµε τα παραπάνω ήταν η έλευση της ισχυρότερης πετρελαιοκίνητης έκδοσης στα γραφεία µας, η οποία φιλοξενεί κάτω από το καπό τον 1.500άρη κινητήρα BlueHDi του γαλλικού οµίλου. Αποδίδει 120 PS στις 3.750 rpm, µε τη ροπή να φθάνει τα 300 Nm στις 1.750 rpm. Κύριο χαρακτηριστικό του, όσον αφορά την υιοθέτησή του στο µικρό γαλλικό SUV, είναι πως για να κινήσει τους εµπρός τροχούς του, συνεργάζεται αποκλειστικά µε το 6αρι αυτόµατο κιβώτιο EAT.

Το τελευταίο χρησιµοποιεί συµβατική τεχνολογία µε µετατροπέα ροπής και για να ταιριάζει απόλυτα µε το ύφος του υπόλοιπου αυτοκινήτου είναι ρυθµισµένο µε γνώµονα τις οµαλές αλλαγές και την οικονοµία καυσίµου. Όχι δηλαδή για να αναδείξει πλήρως τις δυνατότητες του 4κύλινδρου ντίζελ. Διαθέτει βέβαια και πρόγραµµα «Sport» που ενεργοποιείται από τον σχετικό διακόπτη χαµηλά στην κεντρική κονσόλα, για όσους θέλουν περισσότερη ζωντάνια σε κάθε πάτηµα του δεξί πεντάλ. Κίνηση που επιβαρύνει την κατανάλωση, η µέση τιµή της οποίας µετρήθηκε κατά τη διάρκεια της δοκιµής µας στα 7,1 lt/100 km.

C3 AIRCROSS

O 1.5 BlueHDi έχει ραφιναρισµένη λειτουργία και δεν ακούγεται στην καµπίνα, ενώ µε τα 0-100 km/h να έρχονται σε 9,6” σύµφωνα µε την εταιρεία, εξασφαλίζει στο C3 Aircross επιδόσεις που µπορεί να µην κατατάσσονται στην κορυφή της κατηγορίας, µα είναι παραπάνω από ικανοποιητικές για το ύφος και τον οικογενειακό χαρακτήρα του γαλλικού SUV. Ακόµα και όταν του ζητήσεις να προσπεράσει µε πλήρες φορτίο, την περίπτωση δηλαδή που φαίνεται περισσότερο και η υπεροχή απέναντι στην πιο αδύναµη έκδοση των 100 PS. Σε πολύ καλό επίπεδο βρίσκονται και τα φρένα που είναι ανθεκτικά στη σκληρή χρήση, µε το πεντάλ να έχει σωστή διαδροµή και άµεση απόκριση.

Αφήνοντας στην άκρη τις επιδόσεις, η ισχυρότερη ντίζελ έκδοση δεν διαφοροποιεί την ταυτότητά της στο δρόµο από τις υπόλοιπες εκδόσεις του C3 Aircross. Βασικό χαρακτηριστικό παραµένει η άνεση, την οποία η λειτουργία της ανάρτησης εξασφαλίζει σε µεγάλο βαθµό προς όλους τους επιβάτες σε κάθε είδους διαδροµή. Η µαλακή ρύθµιση φροντίζει να απορροφά τις περισσότερες κακοτεχνίες των ελληνικών δρόµων και να µην δυσανασχετεί όταν ο οδηγός αποφασίσει, µε σύµµαχο το Grip Control και τους σχεδόν 18 πόντους απόσταση από το έδαφος, να εγκαταλείψει την άσφαλτο και να χαράξει νέα πορεία σε έναν βατό χωµατόδροµο.

Απόρροια των ρυθµίσεων της ανάρτησης είναι η αυξηµένη µεν, σε λογικό πλαίσιο δε, κλίση στις στροφές, όταν ο οδηγός αποφασίσει να ανεβάσει τον ρυθµό. Τότε εµφανίζει τις αδυναµίες του και το ελαφρύ τιµόνι, που, αν και άµεσο, δείχνει παρέα µε το υπόλοιπο αυτοκίνητο να βγαίνει από την «comfort zone». Σε κάθε περίπτωση πάντως οι αντιδράσεις παραµένουν φιλικές και το όριο πρόσφυσης είναι υψηλό µε το ESP να επεµβαίνει δυναµικά.

Άνετο και πρακτικό
Στο εσωτερικό τα πράγµατα είναι λίγο πολύ γνωστά. Στην πλειονότητά τους, τα πλαστικά στην καµπίνα είναι σκληρά αλλά ανθεκτικά και µε αρκετά καλή συναρµογή. Η κεντρικά τοποθετηµένη έγχρωµη οθόνη αφής του infotainment ρυθµίζει τις περισσότερες λειτουργίες του αυτοκινήτου, διαθέτοντας εύκολο στην εκµάθηση και χρήση του µενού. 

Οι µεγάλες γυάλινες επιφάνειες προσφέρουν άφθονη ορατότητα, χωρίς σχεδόν καθόλου τυφλά σηµεία. Ο οδηγός θα βρει εύκολα τη θέση που τον βολεύει στο αφράτο και πολύ άνετο κάθισµα, ενώ εξίσου άνετα θα φιλοξενηθούν πίσω ακόµα και ψηλόσωµοι επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών µε τη σειρά του χωρά από 410-520 lt, ανάλογα τη θέση που θα ρυθµιστούν τα συρόµενα πίσω καθίσµατα -στάνταρ στην πλούσια έκδοση Shine.

Με τον συγκεκριµένο κινητήρα, το C3 Aircross είναι διαθέσιµο στις πλούσιες εκδόσεις της γκάµας, Feel και Shine, µε τις τιµές να ξεκινούν από τα €22.150 για την πρώτη και τα €23.850 για τη δεύτερη. Από τη δεύτερη δεν λείπει ουσιαστικά τίποτα, ενώ πλούσια εξοπλισµένη είναι και η Feel µε κλιµατισµό, έγχρωµη οθόνη αφής 7”, αισθητήρες παρκαρίσµατος πίσω και το πακέτο υποβοήθησης του οδηγού µε αυτόµατο φρενάρισµα και προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας. 

Τι λέει το DRIVE
Το C3 Aircross αποτελεί μια εναλλακτική πρόταση στα B-SUV που παράλληλα θα παίξει με επιτυχία το ρόλο του μικρού οικογενειακού εφόσον του ζητηθεί. Το αυτόματο κιβώτιο δένει άψογα με τον ισχυρότερο ντίζελ της γκάμας.
Τιμή από €22.150
Τεχνολογία κινητήρας ντίζελ 1.499 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, ψεκασμός common rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων
Απόδοση 120 PS/3.750 rpm, 300 Nm/1.750 rpm 
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,6”
Τελική ταχύτητα 195 km/h
Μέση κατανάλωση 7,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 104 g/km (WLTP: 138 g/km)
Διαστάσεις 4.154 x 1.756 x 1.597 mm
Χώρος αποσκευών 410-520 lt
Βάρος 1.335 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube