Test drive: Citroën C3 1.5 BlueHDi 100

Test drive: Citroën C3 1.5 BlueHDi 100

Η Citroën τοποθέτησε στο C3 το νέο κινητήρα ντίζελ 1,5 lt και έκανε το πακέτο που προσφέρει το σικ σουπερμίνι της ακόμα πιο δελεαστικό.

Η κατηγορία των σουπερμίνι είναι από τις πλέον εμπορικές στη χώρα μας, με μεγάλο αριθμό επιλογών όσον αφορά τα αυτοκίνητα και έντονο ανταγωνισμό. Σε ένα πλήθος πανομοιότυπων σε σχήμα και τεχνικά χαρακτηριστικά μοντέλων, το Citroën C3 έχει καταφέρει να ξεχωρίζει. Κυρίως λόγω της εμφάνισης που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα. Διαθέτει αναμφισβήτητα ένα από τα πιο ιδιαίτερα και νεανικά σχήματα και δύσκολα μπορεί να το μπερδέψει κάποιος με κάτι άλλο.

Ωστόσο, όσο ψηλά και να ιεραρχείται η εμφάνιση από έναν υποψήφιο αγοραστή, δεν αρκεί από μόνη της. Κι αυτό διότι ο υψηλός ανταγωνισμός της κατηγορίας επιβάλλει στους πρωταγωνιστές να μιλούν πέρα από την καρδιά και στο μυαλό του υποψήφιου αγοραστή. Γι’ αυτό και η Citroën εφοδίασε το best seller της με ένα νέο, οικονομικότερο στη χρήση, ντίζελ κινητήρα 1,5 lt που ήρθε για να αντικαταστήσει στην γκάμα του γαλλικού μοντέλου των 1.6 BlueHDi.

Ο νέος 1.5 BlueHDi αποδίδει 100 PS και εναρμονίζεται με τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6.2. Εκπέμπει 97 g/km CO2 και υπάγεται στη χαμηλότερη κλίμακα των τελών κυκλοφορίας, με τα ετήσια έξοδά του να ανέρχονται στα €87,3. Το νέο μοτέρ έχει καλή απόκριση από τις χαμηλές στροφές και παρόλο που ονομαστικά έχει την ίδια ιπποδύναμη με τον απερχόμενο 1.6 BlueHDi, σου επιτρέπει να κινείσαι σβέλτα χωρίς να εξαντλείς τη διαδρομή του δεξιού πεντάλ. Σε αυτό βοηθά και το νέο κιβώτιο που, σε σχέση με το παρελθόν, απέκτησε μια ακόμα σχέση, συμβάλλοντας και αυτό στα καλύτερα νούμερα που έδειξαν οι μετρήσεις μας για τις επιδόσεις.

Citroen C3

Τα 100 km/h από στάση έρχονται πλέον σε 10,5” ή αν προτιμάτε 0,4” ταχύτερα απ’ ό,τι στο παρελθόν. Στις ρεπρίζ, η βελτίωση είναι ακόμα μεγαλύτερη και το 30-50 km/h με 3η σχέση στο κιβώτιο ολοκληρώνεται σε 3,7” αντί για 4,2”. Ομοίως και στα 80-110 km/h όπου με το νέο κινητήρα και 4η σχέση στο κιβώτιο το C3 χρειάζεται 6,0” έναντι 6,9” του παλιού 1.6. Κι όλα αυτά με την κατανάλωση να έχει μειωθεί. Με το νέο 6άρι κιβώτιο να εκμεταλλεύεται καλύτερα τα 25,5 kgm ροπής του ντίζελ 1.5, πετυχαίνεις πλέον χαμηλότερη κατανάλωση, ακόμα και για κίνηση αποκλειστικά στην πόλη. Στα χέρια μας, η μέση τιμή κατανάλωσης του C3 1.5 BlueHDi κυμάνθηκε στα 5,6 lt/100 km. Περίπου 0,3 lt/100 km απ’ ό,τι με το επίσης 100άρι 1.6 BlueHDi.

Πέρα από τις καλύτερες επιδόσεις και τη χαμηλότερη κατανάλωση, η νέα ντίζελ έκδοση του C3 δεν έχει να επιδείξει κάτι διαφορετικό στο δρόμο συγκριτικά με το παρελθόν. Ο νέος κινητήρας ακούγεται λίγο περισσότερο απ’ όσο θα ήθελες όταν ζορίζεται, αλλά πέρα αυτού η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή. Η ανάρτηση λειτουργεί υποδειγματικά και έχει την αφράτη αίσθηση που συναντάς σε πολύ μεγαλύτερα αυτοκίνητα. Δεν κάνει θόρυβο ούτε στις πιο δύσκολες ανωμαλίες και προσφέρει πολύ καλή άνεση. Γενικά το C3 είναι από τα πιο ευκολοδήγητα σουπερμίνι, με καλό κράτημα και προληπτικό ESP, το οποίο επεμβαίνει ίσως λίγο νωρίτερα απ’ ό,τι πραγματικά χρειάζεται. Το μόνο που ίσως θα ζητούσες είναι λιγότερη τεχνητή αίσθηση από την ηλεκτρομηχανική κρεμαγέρα στις χαμηλές ταχύτητες.

Η γνώριμη καμπίνα από την πλευρά της είναι ευχάριστη στο μάτι με μινιμαλίστικη σχεδίαση και τα πιο άνετα καθίσματα της κατηγορίας. Θυμίζουν… πολυθρόνα και δεν διακρίνονται σε πλευρική στήριξη, είναι όμως μαλακά και δεν σε κουράζουν ακόμα και όταν οδηγείς για πολλή ώρα. Στο πίσω κάθισμα, η ευρυχωρία δεν πλησιάζει την κορυφή της κατηγορίας, αλλά είναι καλή για τα δεδομένα της, τόσο ως προς τον διαθέσιμο χώρο για τα γόνατα όσο και για το κεφάλι των επιβατών. Ο χώρος αποσκευών των 300 lt αντίθετα είναι από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας.

Τι λέει το DRIVE
Διατηρώντας τα λοιπά πλεονεκτήματα, καθώς και την μοναδική του εμφάνιση, με το νέο μοτέρ ντίζελ το C3 έγινε ακόμα πιο γρήγορο σε επιδόσεις και οικονομικότερο σε χρήση.
Τιμή Aπό €15.080
Τεχνολογία 1.499 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 100 PS/3.750 rpm, 25,5 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h
10,5”
0-160 km/h 34,4”
0-400 m 17,5” @ 127.4 km/h
0-1.000 m 32,4” @ 157,7 km/h
60-160 (με αλλαγές) 29,9”
50-80 km/h (3η) 3,7”
80-110 km/h (3η) 6,1”
80-110 km/h (4η) 6,0”
110-140 km/h (4η) 10,0”
110-140 km/h (5η) 10,8”
110-140 km/h (6η) 13,6”
Φρένα 100-0 km/h 39,3 m
Τελική ταχύτητα 188 km/h
Μέση κατανάλωση 5,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 97 g/km
Διαστάσεις 3.996 x 1.749 x 1.474 mm
Χώρος αποσκευών 300 lt
Βάρος 1.160 kg
Μετρήσεις DRIVE

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube