Test drive: Citroën Ami Pop

Test drive: Citroën Ami Pop

Το Citroën Ami είναι ο ορισμός του σύγχρονου microcar και στην έκδοση Pop καταφέρνει να δώσει μια έξτρα νότα χιούμορ στην παραζάλη των αστικών μετακινήσεων.

Με όπλο την μοναδική εμφάνιση το Citroën Ami ελκύει τους πάντες σα μαγνήτης. Οπότε συχνά θα χρειαστεί να διευκρινίσεις σε όσους ρωτάνε ότι δεν πρόκειται για αυτοκίνητο, αλλά για microcar. Μια εναλλακτική σε ηλεκτρικά σκούτερ και πατίνια.

Μια από τις πολύχρωμες και παιχνιδιάρικες εκδόσεις είναι η Pop, που σημαίνει πορτοκαλί διακοσμητικές πινελιές εξωτερικά, προστατευτικά στους προφυλακτήρες, μαύρο διακοσμητικό πλαστικό στη μάσκα και ένα μεγάλο «2» στις πόρτες.

Το αποκορύφωμα είναι η αεροτομή, που φυσικά και δεν αποσκοπεί σε επιπλέον κάθετη δύναμη, αλλά σε χαμόγελα. Εξάλλου, η τελική ταχύτητα εξακολουθεί να περιορίζεται στα 45 km/h προκειμένου να παραμένει η συμβατότητα με δίπλωμα μοτοποδηλάτου (κατηγορίας ΑΜ) και κατώτατο όριο τα 16 έτη.

Citroën Ami Pop

Στο εσωτερικό, Pop σημαίνει σχεδόν όλα τα καλούδια που μπορεί να προσφέρει ένα Ami, όπως αποθηκευτικοί χώροι στο ταμπλό, πατάκια με πορτοκαλί ραφή, θήκη smartphone και κρεμάστρα τσάντας εμπρός από το συνοδηγό.

Η καμπίνα παραμένει απρόσμενα ευήλια οπότε μετατρέπεται σε θερμοκήπιο, ωστόσο τα καθίσματα με τις υποτυπώδεις ρυθμίσεις είναι ικανοποιητικά για μικρές αποστάσεις και ακόμη και ψηλοί θα βολευτούν.

Για όλα τα Citroën Ami που έχουν κατασκευαστεί από τις 21 Οκτωβρίου 2022 και έπειτα, κάτω από τα πλαστικά πάνελ του αμαξώματος υπάρχει μια αξιοσημείωτη αλλαγή. Τους εμπρός τροχούς εξακολουθεί να κινεί ένα ηλεκτρικό μοτέρ 8 PS, όμως η μπαταρία είναι νέα, τύπου LPF. Η ωφέλιμη χωρητικότητα είναι στις 5,4 kWh. Ωστόσο, είναι πιο ισχυρή, διαχειρίζεται καλύτερα την ενέργεια και η συνολική χωρητικότητα είναι 6,3 kWh. Για την πλήρη φόρτιση χρειάζονται πλέον τέσσερις ώρες σε πρίζα «σούκο» 8A.

Citroën Ami Pop
Η Citroën κατάφερε να εκμεταλλευτεί στο έπακρο το εσωτερικό του Ami με μπόλικους χώρους για μικροαντικείμενα και την έκδοση Pop να το διακοσμεί με πορτοκαλί πινελιές.

Οδηγώντας το Ami επιβεβαιώνεις ότι είναι ένα τετράτροχο που μεταφέρει έναν οδηγό κι ένα συνοδηγό που χαμογελάνε συνεχώς σε μικρές αποστάσεις στο ασφυκτικό περιβάλλον των μεγαλουπόλεων.

Ξεκινά με μπρίο και φτάνει την τελική σε 10”, ενώ χάρη στη νέα μπαταρία σκαρφαλώνει πιο πειστικά τις ανηφόρες. Τα φρένα θέλουν δύναμη αλλά δουλεύουν, το πάτημα είναι σταθερό, η απορρόφηση των κακοτεχνιών επαρκής ενώ η ηχομόνωση ανύπαρκτη.

Citroën Ami Pop

Το Ami ανήκει στον πυρήνα της πόλης και πουθενά αλλού, γι’ αυτό και τα περίπου 75 km της αυτονομίας είναι περισσότερο από αρκετά. Όσο για την έκδοση Pop, δίνει μια επιπλέον νότα χιούμορ στις μετακινήσεις. Ξεκινάει από τις €8.250 (€7.250 για νέους κάτω των 29 ετών) με την επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2», δηλαδή €900 πάνω από τη βασική. 

Citroën Ami Pop
Τι λέει το DRIVEΣτην έκδοση Pop, ο ορισμός του σύγχρονου microcar είναι ιδανικός για όσους αναζητούν μια παιχνιδιάρικη λύση για κοντινές μετακινήσεις στις ασφυκτικές πόλεις.
ΤιμήΑπό €8.250 (με επιδότηση Κινούμαι Ηλεκτρικά 2)
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαBEV, σύγχρονο ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη, μπαταρία 5,4 kWh (ωφέλιμη), κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο σταθερής σχέσης
Απόδοση8 PS/6.000 rpm, 9,6 Nm/6.000 rpm
Διαστάσεις2.410 x 1.360 x 1.525 mm
Χώρος αποσκευών-
Βάρος483 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 
0-45 km/h10" 
Τελική ταχύτητα45 km/h
Μέση κατανάλωση*11,9 kWh/100 km
Μέση αυτονομία*75 km
Εκπομπές CO20 g/km
ΦΟΡΤΙΣΗ 
0-100% σε οικιακή πρίζα 8A4 ώρες
Εργοστασιακές μετρήσεις. *Μετρήσεις DRIVE
ΦωτογραφίεςΘανάσης Κουτσογιάννης

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube