Με όπλο την μοναδική εμφάνιση το Citroën Ami ελκύει τους πάντες σα μαγνήτης. Οπότε συχνά θα χρειαστεί να διευκρινίσεις σε όσους ρωτάνε ότι δεν πρόκειται για αυτοκίνητο, αλλά για microcar. Μια εναλλακτική σε ηλεκτρικά σκούτερ και πατίνια.
Μια από τις πολύχρωμες και παιχνιδιάρικες εκδόσεις είναι η Pop, που σημαίνει πορτοκαλί διακοσμητικές πινελιές εξωτερικά, προστατευτικά στους προφυλακτήρες, μαύρο διακοσμητικό πλαστικό στη μάσκα και ένα μεγάλο «2» στις πόρτες.
Το αποκορύφωμα είναι η αεροτομή, που φυσικά και δεν αποσκοπεί σε επιπλέον κάθετη δύναμη, αλλά σε χαμόγελα. Εξάλλου, η τελική ταχύτητα εξακολουθεί να περιορίζεται στα 45 km/h προκειμένου να παραμένει η συμβατότητα με δίπλωμα μοτοποδηλάτου (κατηγορίας ΑΜ) και κατώτατο όριο τα 16 έτη.
Στο εσωτερικό, Pop σημαίνει σχεδόν όλα τα καλούδια που μπορεί να προσφέρει ένα Ami, όπως αποθηκευτικοί χώροι στο ταμπλό, πατάκια με πορτοκαλί ραφή, θήκη smartphone και κρεμάστρα τσάντας εμπρός από το συνοδηγό.
Η καμπίνα παραμένει απρόσμενα ευήλια οπότε μετατρέπεται σε θερμοκήπιο, ωστόσο τα καθίσματα με τις υποτυπώδεις ρυθμίσεις είναι ικανοποιητικά για μικρές αποστάσεις και ακόμη και ψηλοί θα βολευτούν.
Για όλα τα Citroën Ami που έχουν κατασκευαστεί από τις 21 Οκτωβρίου 2022 και έπειτα, κάτω από τα πλαστικά πάνελ του αμαξώματος υπάρχει μια αξιοσημείωτη αλλαγή. Τους εμπρός τροχούς εξακολουθεί να κινεί ένα ηλεκτρικό μοτέρ 8 PS, όμως η μπαταρία είναι νέα, τύπου LPF. Η ωφέλιμη χωρητικότητα είναι στις 5,4 kWh. Ωστόσο, είναι πιο ισχυρή, διαχειρίζεται καλύτερα την ενέργεια και η συνολική χωρητικότητα είναι 6,3 kWh. Για την πλήρη φόρτιση χρειάζονται πλέον τέσσερις ώρες σε πρίζα «σούκο» 8A.
Οδηγώντας το Ami επιβεβαιώνεις ότι είναι ένα τετράτροχο που μεταφέρει έναν οδηγό κι ένα συνοδηγό που χαμογελάνε συνεχώς σε μικρές αποστάσεις στο ασφυκτικό περιβάλλον των μεγαλουπόλεων.
Ξεκινά με μπρίο και φτάνει την τελική σε 10”, ενώ χάρη στη νέα μπαταρία σκαρφαλώνει πιο πειστικά τις ανηφόρες. Τα φρένα θέλουν δύναμη αλλά δουλεύουν, το πάτημα είναι σταθερό, η απορρόφηση των κακοτεχνιών επαρκής ενώ η ηχομόνωση ανύπαρκτη.
Το Ami ανήκει στον πυρήνα της πόλης και πουθενά αλλού, γι’ αυτό και τα περίπου 75 km της αυτονομίας είναι περισσότερο από αρκετά. Όσο για την έκδοση Pop, δίνει μια επιπλέον νότα χιούμορ στις μετακινήσεις. Ξεκινάει από τις €8.250 (€7.250 για νέους κάτω των 29 ετών) με την επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2», δηλαδή €900 πάνω από τη βασική.
Citroën Ami Pop | |
---|---|
Τι λέει το DRIVE | Στην έκδοση Pop, ο ορισμός του σύγχρονου microcar είναι ιδανικός για όσους αναζητούν μια παιχνιδιάρικη λύση για κοντινές μετακινήσεις στις ασφυκτικές πόλεις. |
Τιμή | Από €8.250 (με επιδότηση Κινούμαι Ηλεκτρικά 2) |
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |
Τεχνολογία | BEV, σύγχρονο ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη, μπαταρία 5,4 kWh (ωφέλιμη), κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο σταθερής σχέσης |
Απόδοση | 8 PS/6.000 rpm, 9,6 Nm/6.000 rpm |
Διαστάσεις | 2.410 x 1.360 x 1.525 mm |
Χώρος αποσκευών | - |
Βάρος | 483 kg |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
0-45 km/h | 10" |
Τελική ταχύτητα | 45 km/h |
Μέση κατανάλωση* | 11,9 kWh/100 km |
Μέση αυτονομία* | 75 km |
Εκπομπές CO2 | 0 g/km |
ΦΟΡΤΙΣΗ | |
0-100% σε οικιακή πρίζα 8A | 4 ώρες |
Εργοστασιακές μετρήσεις. *Μετρήσεις DRIVE | |
Φωτογραφίες | Θανάσης Κουτσογιάννης |