Η κατηγορία των πολυτελών μεγάλων SUV με δυνατότητα έξι ή επτά θέσεων έχει λίγους εκπροσώπους. Και μέχρι πρότινος απουσίαζε η BMW. Για να πάρει και αυτή ένα κομμάτι από την πανάκριβη πίτα της κατηγορίας με το ιδιαίτερα απαιτητικό κοινό, παρουσίασε τη νέα X7.
Η πληθωρική X7 υποστηρίζει το ποιόν της με ανάλογες εξωτερικές διαστάσεις (μήκος 5,15 m) και αντίστοιχα επιβλητική σχεδίαση επηρεασμένη από την τελευταία σχεδιαστική γλώσσα της φίρμας. Για να ξεχωρίζει μέσα στην γκάμα των μοντέλων X, η BMW τοποθέτησε στο εμπρός μέρος τη μεγαλύτερη «ενεργή» γρίλια στην ιστορία της και την αγκάλιασε με λεπτά φωτά (στάνταρ LED, έξτρα Laser) για να κάνει αντίθεση και να ξεχωρίζει από την X5. Στην έκδοση με το M Sport Package όπως του αυτοκινήτου της δοκιμής, ξεχωρίζουν και οι ελαφρώς πιο μεγάλες εισαγωγές αέρα του προφυλακτήρα και τα σκουρόχρωμα διακοσμητικά, περιμετρικά του αμαξώματος. Από το πλάι παρατηρείς ότι οι πίσω πόρτες είναι αρκετά μεγαλύτερες από τις εμπρός για να διευκολύνουν την πρόσβαση τόσο στην δεύτερη όσο και στην τρίτη σειρά καθισμάτων, με το γιγάντιο μεταξόνιο των 3,11 m να φροντίζει για την ευρυχωρία που υπόσχονται οι διαστάσεις. Πίσω τα πράγματα είναι πιο απλά και θυμίζουν τα υπόλοιπα μοντέλα X, και ο σπορ προφυλακτήρας με τα ορθογώνια διακοσμητικά για τις απολήξεις κρύβει τη σπορ εξάτμιση της έκδοσης. Η εικόνα συμπληρώνεται από τους τροχούς των 22” με λάστιχα διάστασης 275/40 εμπρός και 315/35 πίσω.
Πέρα από τη δημιουργία της ναυαρχίδας της οικογένειας μοντέλων X, η BMW ήθελε να χαρίσει στη νέα X7 και ένα ιδιαίτερα ευρύχωρο και πρακτικό εσωτερικό. Η απουσία περιορισμών για τις εξωτερικές διαστάσεις επέτρεψε στους σχεδιαστές να φτιάξουν μια καμπίνα με τρεις πραγματικές σειρές καθισμάτων.
Αυτό μεταφράζεται σε επτά επιβάτες, ενώ στο πλαίσιο της εξατομίκευσης μπορεί κάποιος να την παραγγείλει σε διάταξη 2+2+2, όπως του αυτοκινήτου που έχουμε στα χέρια μας.
Με βάση τα παραπάνω, ο χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 326 λίτρα όταν χρησιμοποιούνται και οι τρεις σειρές καθισμάτων. Φτάνει τα 750 λίτρα με τις δύο σειρές καθισμάτων σε χρήση και αποκτά δυνατότητες μετακόμισης οικοσκευής (2.120 λίτρα) αν χρησιμοποιούνται μόνο οι θέσεις οδηγού και συνοδηγού (μόνο με 7θέσια καμπίνα). Η φόρτωση είναι εύκολη, υποβοηθείται δε από την αερανάρτηση που χαμηλώνει το κατώφλι, αλλά η ηλεκτρική διπλή πίσω πόρτα απαιτεί να φορτώνεται από «απόσταση». Το γεγονός όμως ότι είναι σπαστή, βολεύει όταν κουβαλάτε κάτι ελαφρύ, μιας και ανοίγετε μόνο το πάνω «φύλλο».
Οι χώροι για τους επιβάτες είναι επιπέδου 7άρας «L», όλα τα καθίσματα είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα, με τις πίσω θέσεις να βολεύουν ακόμα και ενηλίκους για μια εκδρομή και όχι για μερικά χιλιόμετρα. Η σχεδίαση του ταμπλό δεν διαφέρει από τα σύγχρονα αδελφάκια του, με τον μεγάλο ψηφιακό πίνακα οργάνων και την έγχρωμη οθόνη αφής 12,3” στην κεντρική κονσόλα που φιλοξενεί όλες τις πληροφορίες του συστήματος infotainment, αλλά και πληροφορίες για τον κλιματισμό (5ζωνικός), το σύστημα πλοήγησης (που μπορεί να προβάλλει και στοιχεία στον βασικό πίνακα οργάνων), τις ρυθμίσεις του αυτοκινήτου κ.ά. Εννοείται πως τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι τα καλύτερα που προσφέρει η BMW, με την συναρμογή να χαρίζει στιβαρότητα και προσεγμένη εικόνα.
Η γκάμα κινητήρων της νέας X7 έχει τέσσερις επιλογές, δύο βενζίνης και δύο πετρελαίου, με την M50d που δοκιμάζουμε να αποτελεί την κορυφή στις τελευταίες. Πρόκειται για ένα 3λιτρο 6κύλινδρο σε σειρά μοτέρ με δύο ζεύγη τούρμπο, που αποτελούνται από δύο τουρμπίνες μεταβλητής γεωμετρίας υψηλής πίεσης και δύο χαμηλής, με αποτέλεσμα να παράγονται 400 ίπποι και 760 Nm. Συνδυάζεται με ένα εξαιρετικά ρυθμισμένο αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, με σπορ λειτουργία και δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών μέσων του λεβιέ ή των paddle πίσω από το τιμόνι. Οι επιδόσεις που χαρίζει στον Γαργαντούα της BMW είναι εξαιρετικές, παρά τα 2.550 kg βάρους και τη «δύσκολη» αεροδυναμική. Για να πιάσει τα 100 km/h από στάση χρειάζεται μόλις 5,4” και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h. Αντάξιες των τεχνικών χαρακτηριστικών είναι και οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις, με το 50-110 km/h να ολοκληρώνεται σε 4,3” και το 60-160 km/h σε 10,5”. Σε σχέση με το ισχυρότερο Audi SQ7 που είχαμε οδηγήσει παλαιότερα με τον 4λιτρο V8 TDI των 435 ίππων, η X7 μένει ελαφρώς πίσω σε όλες τις μετρήσεις, είτε από στάση είτε εν κινήσει.
Παρόμοιο πολύ καλό πρόσωπο παρουσιάζουν και τα οδικά χαρακτηριστικά της X7, σβήνοντας αμέσως τις όποιες αμφιβολίες είχαμε λόγω μεγέθους. Η αερανάρτηση με τα διπλά ψαλίδια εμπρός και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω κάνουν τρομερή δουλειά ακόμα και με τροχούς 22”, τόσο από πλευράς άνεσης όσο και από πλευράς ελέγχου του ογκώδους αμαξώματος. Μάλιστα, η αερανάρτηση λαμβάνει δεδομένα από την εμπρός κάμερα για την κατάσταση του δρόμου, με αποτέλεσμα να είναι προετοιμασμένη και να ανταποκρίνεται στις κακοτεχνίες ακόμα καλύτερα. Βέβαια, θα θέλαμε η ρύθμιση Comfort να ήταν λίγο πιο σφιχτή για το βάρος του αυτοκίνητου. Στη λειτουργία Sport, η αερανάρτηση έχει την ιδανική σκληρότητα και μπορείς να την αφήσεις σε αυτή τη ρύθμιση για πάντα. Το τέλειο πεδίο δράσης της νέας X7 είναι ο αυτοκινητόδρομος, όπου όλα γίνονται πολιτισμένα και σε απόλυτη σιωπή. Τα διπλά ηχομονωτικά κρύσταλλα αναβαθμίζουν ιδιαίτερα την εμπειρία ταξιδιού. Σε πιο κλειστά κομμάτια, σε έναν δρόμο της περιφέρειας, η X7 είναι μια πραγματική BMW και θα σε εντυπωσιάσει με τον τρόπο που στρίβει και τη σιγουριά που σου εμπνέει. Στην πόλη κρύβει περίτεχνα τον όγκο της, κάτι που βοηθά και η ενεργή τετραδιεύθυνση, αλλά θα θέλαμε το κιβώτιο να ανεβάζει από 1η σε 2η πιο γρήγορα. Εκτός δρόμου, η απόσταση των 22 cm από το έδαφος (φτάνει μέχρι τους 27 πόντους) και οι καλές γωνίες προσέγγισης και διαφυγής, όχι ράμπας, θα σας επιτρέψουν μια χαλαρή βόλτα, με την αερανάρτηση να μην «νιώθει» ακόμα και με 100 km/h σε πατημένο χώμα.
Όπως είναι ευκόλως κατανοητό, η νέα BMW X7 δεν είναι προσιτή. Η τιμή της συγκεκριμένης έκδοσης ξεκινά από τις €155.600 (η γκάμα έχει τιμή εκκίνησης τις €117.000) και πέρα από τον προηγμένο πετρελαιοκινητήρα και τους μεγάλους χώρους, διαθέτει πολλά στοιχεία εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας, και φυσικά τη macho εμφάνιση.
Εν κατακλείδι, η νέα Χ7 είναι ένα κορυφαίο μεγάλο πολυτελές SUV που χωράει μέχρι επτά ενηλίκους με όλες τις ανέσεις, και στην περίπτωση της έκδοσης κινητήρα που είχαμε στα χέρια μας, να θεωρηθεί μια υπερταχεία για ταξίδια αστραπή στον «αυτόματο».
Τι λέει το DRIVE
Η νέα BMW X7 θα σε διαψεύσει με τις δυνατότητές της και θα σε εντυπωσιάσει με τις ανέσεις της. Κορυφαία επιλογή στην κατηγορία.
Τιμή Από €155.600
Τεχνολογία 2.993 cc, i6, 24v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common rail, 4 τούρμπο, 400 PS/4.400 rpm, 760 Nm/2.000-3.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5,4”
0-160 km/h 13,0”
0-400 m 13,7” @ 163,3 km/h
0-1.000 m 25,2” @ 207 km/h
60-160 km/h 10,5”
50-80 km/h 2,0”
80-110 km/h 2,6”
110-140 km/h 3,6”
Φρένα 100-0 km/h 37,1 m
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Μέση κατανάλωση 11,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 186 g/km
Διαστάσεις 5.151 x 2.000 x 1.805 mm
Χώρος αποσκευών 326-2.120 lt
Βάρος 2.550 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης