Test drive: BMW X2 xDrive20d

Test drive: BMW X2 xDrive20d

Ο δίλιτρος ντίζελ των 190 ίππων, παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην ιδανική έκδοση του μικρότερου Sports Activity Coupe της BMW.

Με την αγορά των SUV και crossover να προσεγγίζει ταχύτατα τον κορεσμό, είναι πλέον έντονη η ανάγκη διαφοροποίησης για τα νέα μοντέλα.

Η BMW γνωρίζοντας αυτή την παράμετρο και έχοντας την τεχνογνωσία από τις μεγαλύτερες Χ4 και Χ6, πήρε ως βάση την Χ1 και τη μεταμόρφωσε σε ένα Sports Activity Coupe με την ονομασία Χ2.

Ό,τι και εάν σημαίνει αυτό στη θεωρία, στην πράξη μεταφράζεται σε ένα crossover με εξωτικό άγγιγμα κυρίως στο πίσω μέρος. Όσο το αφήνεις ελεύθερο, το βλέμμα σταματά στους γυμνασμένους ώμους με το έμβλημα της εταιρείας και την παραπομπή σε ιστορικά κουπέ. Με μήκος 4,36 m, η Χ2 υποστηρίζει πετυχημένα την καθημερινή ευχρηστία, ενώ το μεταξόνιο των 2,67 m επιδρά θετικά στην ευρυχωρία της καμπίνας.

Η τελευταία δε διαφοροποιείται από εκείνη της X1, όμως από ουσία ικανοποιεί απόλυτα. Η εργονομία είναι άψογη όπως και η θέση οδήγησης, οι θήκες τοποθετημένες εύστοχα και η ηχομόνωση αρκετά προσεγμένη για να ακούγεται μόνο θόρυβος από τα λάστιχα run flat. Τα υλικά είναι προσεκτικά διαλεγμένα και σφιχτά ταιριασμένα μεταξύ τους, ακόμα και εκεί που δεν πάει εύκολα το μάτι ή το χέρι και όλοι οι διακόπτες λειτουργούν με την ακρίβεια που απαιτεί ο premium χαρακτήρας.

BMW X2

Αν και το διαθέσιμο ύψος είναι μικρότερο από μιας Χ1 και οι πίσω πόρτες μικρότερες, στο πίσω κάθισμα ο χώρος είναι επαρκέστατος για δύο ενηλίκους. Ο χώρος αποσκευών των 470 lt είναι μεγάλος και πλήρως εκμεταλλεύσιμος, με πανεύκολη φόρτωση.

Η έκδοση xDrive20d φορά το νέο δίλιτρο κινητήρα ντίζελ με τα δύο τούρμπο (ένα μικρό και ένα μεγάλο), ο οποίος συνεργάζεται απαραίτητα με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο της Aisin και την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση xDrive που λειτουργεί με πολύδισκο συμπλέκτη.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: BMW X3 xDrive20d

Η γραμμικότητα και η ευστροφία εντυπωσιάζουν για τα δεδομένα των ντίζελ και οι 190 PS με τα 40,8 kgm δίουν δυνατές επιδόσεις παρά τα 1.680 kg: 0-100 km/h σε 7,7”, 80-110 km/h και 110-140 km/h σε 4,1 και 5,9”. Βοηθά πολύ και το κιβώτιο που είναι γρήγορο, ομαλό και πολύ έξυπνο, με άριστη κλιμάκωση. Εάν επιλέξεις μάλιστα τη Sport έκδοσή του (με paddles δηλαδή), μπορείς να αναλαμβάνεις τον απόλυτο έλεγχο των αλλαγών, χωρίς ανέβασμα στον κόφτη ή κατέβασμα όταν πατάς τέρμα. Πολύ καλή είναι και η κατανάλωση, που μετρήσαμε στα 8,0 lt/100 km, αλλά σε καθημερινές συνθήκες εύκολα πέφτει στα 7.

BMW X2

Οι επιδόσεις είναι εκπληκτικά ίδιες με της αντίστοιχης X1, μόνο που σε συμπεριφορά η Χ2 είναι σαφώς πιο σπορ. Με απόσταση 18,2 cm από το έδαφος και πιο σφιχτή ανάρτηση, γέρνει ελάχιστα και κρύβει περίφημα το βάρος της, ακόμα και στο δυνατό φρενάρισμα. Οι τέσσερις αεριζόμενοι δίσκοι πετυχαίνουν 0-100 km/h σε 39,4 m και έχουν ατελείωτη αντοχή.

Χωρίς να θυμίζει καθόλου SUV, η Χ2 στρίβει πατώντας στον εξωτερικό πίσω τροχό αποφορτίζοντας το εμπρός σύστημα που δεν υποστρέφει ποτέ. Ο τρόπος με τον οποίο διατηρείται η ουδέτερη γραμμή είναι εντυπωσιακός, όπως και η σταθερότητα στον ανοιχτό δρόμο.

Αυτό προφανώς σημαίνει ότι η άνεση δεν είναι κορυφαία, ειδικά εάν υπάρχει σπορ ανάρτηση και μεγάλοι τροχοί, ενώ περιορισμοί από τη μικρή διαδρομή της ανάρτησης προκύπτουν και στο εκτός δρόμου πεδίο. Πάντως η κοιλιά είναι καθαρή από εξαρτήματα και σε ολισθηρό τερέν καταλαβαίνεις ότι η τετρακίνηση λειτουργεί υποδειγματικά. Είναι και αυτό ένα απαραίτητο στοιχείο για όποιον αγοράζει ένα τέτοιο αυτοκίνητο επειδή το χρειάζεται και όχι επειδή είναι μόδα.

Με το βασικό εξοπλισμό να περιλαμβάνει απλώς τα βασικά και την υπεραξία που συνοδεύει το σήμα, η X2 xDrive20d ξεκινά από τις €51.700 και είναι €1.910 ακριβότερη από την αντίστοιχη Χ1. Η σπορ αύρα της δικαιολογεί μια τέτοια αύξηση, σε ένα έτσι κι αλλιώς ακριβό μα και συνολικά υπερπλήρες πακέτο.

Τι λέει το DRIVE
Ένα ιδιαίτερο, ακριβό, μα και ιδιαίτερα αξιόλογο πακέτο που συνδυάζει πραγματικά τον crossover χαρακτήρα με τη σπορ συμπεριφορά.
Τιμή Από €52.260
Τεχνολογία 1.995 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, ψεκασμός common rail, δύο τούρμπο (ένα μικρό VGT και ένα μεγάλο), 190 PS/4.000 rpm, 40,8 kgm/1.750-2.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, κίνηση στους τέσσερις τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,7”
0-160 km/h 20,9”
0-400 m 15,6” @ 141,8 km/h
0-1.000 m 28,8” @ 180,5 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 17,6”
50-80 km/h 2,8”
80-110 km/h 4,1”
110-140 km/h 5,9”
Φρένα 100-0 km/h 39,4 m
Τελική ταχύτητα 221 km/h
Μέση κατανάλωση 8,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 124 g/km
Διαστάσεις 4.360 x 1.824 x 1.526 mm
Χώρος αποσκευών 470 lt
Βάρος 1.680 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube