Η σύγχρονη αυτοκινητική εποχή ακολουθεί το εξηλεκτρισμένο μονοπάτι που κουμπώνει καλύτερα στο προφίλ των μεγαλουπόλεων και στις πράσινες «ανάγκες» του πλανήτη. Δε βάζει δηλαδή σε προτεραιότητα την αγάπη για την οδήγηση, τουλάχιστον όπως την εκφράζουν οι λάτρεις των καθημερινών σπορ αυτοκινήτων.
Τα τελευταία χρόνια, δεν αποτελούνται μόνο από συμβατικά χάτσμπακ μοντέλα με σουπερμίνι και μικρομεσαίες διαστάσεις αλλά και από κόμπακτ crossover. Εξάλλου και αυτά χρησιμοποιούν ως βάση τα μηχανικά μέρη των συμβατικών αδελφών τους, με διαφοροποιημένο «ανάστημα», προσφέροντας επιπλέον καλύτερους χώρους, ενισχυμένη πρακτικότητα και πιο μοντέρνο look. Τα μοντέλα που απαρτίζουν αυτή τη μικρή υποκατηγορία και αποδίδουν κοντά στους 300 ίππους είναι τα Audi SQ2, CUPRA Ateca, Mercedes-AMG GLA και GLB 35, MINI JCW Countryman και Volkswagen T-Roc R.
Προφανώς η BMW δε θα μπορούσε να λείπει από αυτό το παιχνίδι, γι’ αυτό και δηλώνει δυναμική παρουσία με την X2. Με το μικρότερο από τα Sport Activity Coupe της δηλαδή, κάτω από την Χ4 και φυσικά την Χ6 η οποία δημιούργησε την κατηγορία πριν από 13 χρόνια και παράλληλα μια μόδα που ακολούθησαν αρκετές εταιρείες οι οποίες πλέον διαθέτουν στην γκάμα τους SUV με πιο δυναμική εμφάνιση και οπισθοκλινή οροφή.
Είναι SAC και αρέσει
Η X2 αποτελεί ουσιαστικά τη σπορ εκδοχή της X1. Από τις αρχές του 2018 που ξεκίνησε η καριέρα της, οι αριθμοί δείχνουν ότι αρέσει πολύ στο κοινό. Η γκάμα διαθέτει εκδόσεις με κίνηση στους εμπρός ή στους τέσσερις τροχούς και κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου είτε με 3 κυλίνδρους και 1,5 lt χωρητικότητα είτε με 4 κυλίνδρους και 2 lt χωρητικότητα.
Επειδή όμως η BMW ανήκει στις εταιρείες με έντονο οδηγοκεντρικό πρόσωπο, δεν θα μπορούσε να λείπει μια κορυφαία έκδοση με τον λογότυπο «M» από το μικρό SAC. Οι μη μυημένοι δεν θα αντιληφθούν εύκολα τις αισθητικές διαφορές της έκδοσης M35i από μία συμβατική X2 με αισθητικό πακέτο M. Αυτό δεν ήταν καθόλου απαραίτητο εξάλλου. Οι πιο ψαγμένοι θα αντιληφθούν το ποιόν της έκδοσης από τις Cerium Grey λεπτομέρειες στις εισαγωγές αέρα, στα καπάκια των καθρεφτών και τις διπλές, φαλτσοκομμένες απολήξεις της εξάτμισης διαμέτρου 100 mm -90 mm στις συμβατικές εκδόσεις. Την εικόνα συμπληρώνουν οι 19άρες ζάντες, η χαμηλότερη κατά ένα πόντο ανάρτηση και η μεγάλη αεροτομή οροφής.
Η σχεδίαση του ταμπλό της X2 είναι οικεία για BMW με προσεγμένη εργονομία και υψηλή συνδεσιμότητα, ενώ ενσωματώνει νέα διακοσμητικά και ευρεία επιλογή για εξατομίκευση. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι κορυφαίας ποιότητας, με το μεγαλύτερο τμήμα του ταμπλό να καλύπτεται από μαλακά πλαστικά. Στο αυτοκίνητο δοκιμής, το εσωτερικό είναι ντυμένο με δερμάτινες ταπετσαρίες και το μισό ταμπλό σε χρώμα Magma Red που δίνει έναν πιο ζωηρό τόνο και αρμόζει στον χαρακτήρα της έκδοσης. Η θέση οδήγησης είναι σχετικά χαμηλά τοποθετημένη και τα προαιρετικά σπορ καθίσματα με το ενσωματωμένο προσκέφαλο στην πλάτη προσφέρουν εξαιρετική πλευρική στήριξη και αρκετή άνεση. Οι χώροι θα βολέψουν με ευκολία έως και τέσσερις ενηλίκους. Ένας τρίτος πίσω θα ψάξει λίγο παραπάνω αέρα για τα πόδια και εάν είναι ψηλός για το κεφάλι, επειδή το κεντρικό τμήμα του εδράνου είναι ανασηκωμένο. Τα μικροπράγματα θα βρεις να τα βολέψεις σε μία από τις πολλές και μεγάλες θήκες που διαθέτει η καμπίνα, ενώ ο χώρος αποσκευών των 470 lt θα φροντίσει να μην αφήσεις πίσω τίποτα σημαντικό. Διαθέτει δε διπλό πάτο, που βοηθά στη δημιουργία επίπεδου χώρου φόρτωσης και αναδιπλώνεται για να μπορέσεις να τον εκμεταλλευτείς πλήρως.
Η νέα BMW X2 M35i ανήκει στην οικογένεια των μοντέλων M Performance με τα πιο ήπια χαρακτηριστικά. Κάτω από το καπό φωλιάζει ο ισχυρότερος δίλιτρος 4κύλινδρος Twin Power Turbo της BMW. Αποδίδει 306 ίππους από τις 5.000 έως τις 6.250 rpm και 450 Nm από τις 1.750 έως τις 4.500 rpm. Σε σχέση με την στάνταρ εκδοχή, ο ισχυρότερος κινητήρας διαθέτει ενισχυμένο στροφαλοφόρο με νέα ρουλμάν, νέα πιστόνια και μπιέλες, μεγαλύτερο τούρμπο, επανασχεδιασμένη εισαγωγή και τελευταίας γενιάς σύστημα ψεκασμού, με πίεση 350 bar και μεγαλύτερα μπεκ. Το βύθισμα και ο χρονισμός των βαλβίδων συντονίζονται πλήρως από τα VALVETRONIC και Double VANOS, ενώ για μέγιστη αντοχή η σχέση συμπίεσης έπεσε από το 10,2:1 στο 9,5 και ένα ειδικά σχεδιασμένο σύστημα ψύξης εγγυάται πάντα την ιδανική θερμοκρασία. Για αυτό και η μάσκα της κορυφαίας X2 δεν διαθέτει την ενεργή γρίλια των συμβατικών εκδόσεων, με αποτέλεσμα να τροφοδοτεί διαρκώς με φρέσκο αέρα τα τρία συνολικά ψυγεία.
Ο συγκεκριμένος κινητήρας συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων με μετατροπέα ροπής της Aisin. Διαθέτει σπορ πρόγραμμα λειτουργίας, δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών μέσω του joystick στην κονσόλα δαπέδου ή των paddles στο τιμόνι, καθώς και launch control. Ακόμα, υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης (ECO Pro/Comfort/Sport) που επεμβαίνουν στο γκάζι, στο τιμόνι, στο κιβώτιο και στον κλιματισμό, ενώ στη λειτουργία ECO Pro υπάρχει και σύστημα ελεύθερου τροχασμού. Η τετρακίνηση xDrive με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη συνεργάζεται ιδιαίτερα γρήγορα με τα ηλεκτρονικά βοηθήματα ώστε να στείλει την δύναμη άμεσα εκεί που πρέπει και να τη βάζει στο δρόμο χωρίς καμία απώλεια. Κατά βάση πάντως έχει προσθιοκίνητο «προσανατολισμό». Η κορυφαία έκδοση M35i διαθέτει επίσης εμπρός μηχανικό μπλοκέ τύπου Torsen που κλειδώνει έως 39% υπό φορτίο.
M Performance για κάθε μέρα
Όλα αυτά εξασφαλίζουν με το «καλημέρα» μια επιπλέον δυναμική στην ήδη σπορ X2. Ο κινητήρας δείχνει το καλύτερο πρόσωπό του πάνω από τις 2.000 rpm, αποδίδοντας γραμμικά και μέχρι τον κόφτη την ισχύ του, με το κιβώτιο να πραγματοποιεί σβέλτα τις αλλαγές και να βρίσκεται σχεδόν πάντα σε επιφυλακή για κατέβασμα. Λίγες είναι οι φορές που στην αυτόματη λειτουργία θα θελήσεις πιο άμεσο kickdown. Στη χειροκίνητη λειτουργία είναι υπάκουο και ένα μικρό κλότσημα στο σπορ πρόγραμμα δίνει την αίσθηση καρφωτής αλλαγής. Χωρίς να μπορείς να την πεις ελαφριά, η Χ2 Μ35i των 1.610 kg επιταχύνει πολύ γρήγορα, κάνοντας χωρίς δράματα 0-100 km/h σε 5”. Η τελική ταχύτητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h. Η γραμμική απόδοση και η άμεση τετρακίνηση σου δίνουν την εντύπωση ότι το αυτοκίνητο δεν είναι τόσο γρήγορο όσο λένε τα νούμερά του, μέχρι να δεις το νούμερο που έχεις μαζέψει στο κοντέρ.
Τα φρένα με τη σειρά τους είναι ενισχυμένα με αεριζόμενους δίσκους και στα τέσσερα άκρα (360 mm εμπρός) και μπλε δαγκάνες M Performance, εκ των οποίων οι εμπρός είναι 4πίστονες. Είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικά και δεν κουράζονται ακόμα και ύστερα από εντατική χρήση σε κατηφορική διαδρομή, αλλά το πλατύ πεντάλ αν και γραμμικό δεν διαθέτει απόλυτα σωστή αίσθηση.
Η X2 M35i που δοκιμάζουμε διαθέτει τη συμβατική σπορ ανάρτηση M Performance και όχι την προαιρετική με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ. Η λειτουργία της είναι πολύ συγκροτημένη και χωρίς να κουράζει ή να κοπανά παρά τους στάνταρ τροχούς των 19”, ελέγχει υποδειγματικά το αμάξωμα. Ακόμα και σε συνεχόμενες ανωμαλίες δεν θα επιτρέψει να επηρεαστεί η τροχιά του αυτοκινήτου σε μια στροφή ούτε κουράζει στον αυτοκινητόδρομο ή στην πόλη. Υπό πίεση, η X2 M35i δεν θα πάρει μεγάλη κλίση, αλλά θέλει σύνεση στα κλειστά κομμάτια. Και αυτό διότι ο ιδιαίτερα καλός έλεγχος του αυτοκινήτου μπορεί να σε ξεγελάσει και να κουβαλήσεις περισσότερα χιλιόμετρα στη στροφή, σπρώχνοντάς σε στην υποστροφή. Οπότε είναι προτιμότερο να μπεις στη στροφή πιο αργά και να πατήσεις τέρμα γκάζι ακριβώς στην κορυφή της, αφήνοντας το μπλοκέ διαφορικό και την αυτόματη τετρακίνηση να βγάλουν το φίδι από την τρύπα και να σε εκτοξεύσουν μέχρι την επόμενη στροφή. Η λειτουργία του ελεγχόμενου εμπρός διαφορικού είναι ιδιαίτερα πολιτισμένη και μόνο σε πολύ γλιστερό οδόστρωμα θα νιώσεις το τράβηγμα στα χέρια σου. Το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας DSC δεν απενεργοποιείται πλήρως, αλλά αφήνει περιθώριο για παιχνίδι, ώστε να αναδειχτεί το πολύ καλό ζύγισμα του αυτοκινήτου. Μπορείς δηλαδή σε μια στροφή να μπεις με ελαφρώς γυρισμένο το πίσω μέρος και να βγεις με ίσιο τιμόνι ή και κάμποσο ανάποδο. Το τιμόνι από την άλλη είναι γρήγορο και ιδιαίτερα άμεσο, αλλά στο σπορ πρόγραμμα αποκτά επιπλέον βάρος που δεν είναι ουσιαστικό.
Πολυσυλλεκτικό
Όπως αναφέραμε και στην εισαγωγή, τα σύγχρονα GTi έχουν αποκτήσει επιπλέον συναγωνισμό από τα κόμπακτ crossover επιδόσεων. Τα τελευταία μπορεί να υπολείπονται ελαφρώς σε αμεσότητα στη σπορ οδήγηση, αλλά προσφέρουν μπόλικη δόση οδηγικής ικανοποίησης χωρίς να απολέσουν τον πιο πρακτικό, ευρύχωρο χαρακτήρα τους. Και η BMW X2 M35i είναι από τα μοντέλα που το πετυχαίνουν σε αξιοπρόσεκτα μεγάλο βαθμό.
Διαμορφώστε ΕΔΩ τη δική σας BMW X2!
Τι λέει το DRIVE
Εάν ψάχνεις GTi αλλά σου έχει μαγνητίσει το βλέμμα το μικρότερο SAC της BMW, τότε η έκδοση M35i είναι το αυτοκίνητο που ψάχνεις. Είναι πιο ακριβό από τα αντίστοιχα premium GTi των 300 ίππων, αλλά κάνει και πιο πολλά καθημερινά πράγματα λόγω μεγαλύτερης καμπίνας.
Τιμή Από €66.656
Τεχνολογία Κινητήρας βενζίνης 1.998 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, VALVETRONIC, Double-VANOS, τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
Απόδοση 306 PS/5.000-6.250 rpm, 450 Nm/1.750-4.500 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5”
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Μέση κατανάλωση 11,2 lt/100 km*
Εκπομπές CO2 157 g/km (WLTP: 180 g/km)
Διαστάσεις 4.360 x 1.824 x 1.526 mm
Χώρος αποσκευών 470 lt
Βάρος 1.610 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, * μέτρηση DRIVE
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης