Test drive: BMW X1 sDrive18i

Test drive: BMW X1 sDrive18i

Το κατώφλι της γκάμας της νέας BMW Χ1 ορίζεται από μια προσθιοκίνητη έκδοση με κινητήρα βενζίνης 1,5 lt.

Κοιτάζοντας τη συγκεκριμένη BMW X1 ίσως δυσκολεύεσαι να πιστέψεις ότι είναι η βασική έκδοση της γκάμας. Κι αυτό γιατί είναι εξοπλισμένη με το M Pack, που την κάνει να δείχνει σαφώς πιο απειλητική απ’ ό,τι πραγματικά είναι.

Στην πραγματικότητα, κάτω από το καπό της κρύβει έναν κινητήρα βενζίνης με χωρητικότητα μόνο 1.500 cc. Πρόκειται για τον τρικύλινδρο TwinPower Turbo που γνωρίσαμε στο MINI Cooper και στη συνέχεια πέρασε στη γκάμα της BMW, στη 218i Active Tourer, στις 116i/118i και στην 318i. Οι 136 ίπποι που αποδίδει μπορεί να ακούγονται λίγοι για ένα SUV τέτοιου μεγέθους και βάρους, αλλά από την άλλη η ροπή φτάνει τα 22,4 kgm από τις 1.250 rpm. Επιπλέον, το αυτοκίνητο της δοκιμής, αντί για το στάνταρ 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο φοράει το έξτρα, επίσης 6άρι, αυτόματο Steptronic. Έτσι, αν θέλεις να κινηθείς οικονομικά επιλέγεις το πρόγραμμα Eco Pro, στο οποίο το κιβώτιο αποκτά και λειτουργία coasting, και με προσοχή μπορείς να δεις την κατανάλωση να πέφτει κάτω από τα 9,0 lt/100 km.

Αν από την άλλη προτιμάς ένα πιο ζωηρό στιλ οδήγησης, τότε επιλέγεις Comfort ή Sport. Η απόκριση βελτιώνεται και το κιβώτιο κατεβάζει σχέση πολύ πρόθυμα όταν χρειαστεί, οπότε το σύνολο γίνεται πιο ευχάριστο, χωρίς ωστόσο να ξεχωρίζει σε επιδόσεις. Με 0-100 km/h σε 10,5’’ και 80-110 km/h σε 5,4’’, η βασική Χ1 είναι αισθητά πιο αργή από τον κυριότερο ανταγωνιστή της, το Audi Q3 1.4 TFSI S tronic (8,3’’ και 4,4’’, αντίστοιχα). Σε σχέση με την προηγούμενη Χ1 sDrive16i, η καινούργια είναι οριακά πιο αργή στις μετρήσεις από στάση και οριακά πιο γρήγορη στις ρεπρίζ. Το σημαντικό είναι όμως ότι, παρά τις θυσίες που απαιτεί με τέρμα γκάζι, δεν έχει κανένα πρόβλημα να διατηρήσει ταχύτητα 140 km/h ακόμα και στις ανωφέρειες του αυτοκινητόδρομου.

Άλλωστε, η σπορ ανάρτηση που αποτελεί μέρος του M Pack αφήνει τη Χ1 ακόμα πιο ανεπηρέαστη από τις ανωμαλίες του δρόμου ή τον πλευρικό άνεμο σε υψηλή ταχύτητα. Και βέβαια περιορίζει την κλίση στις κλειστές στροφές και κάνει ακόμα πιο άμεσες τις αντιδράσεις της. Η ευχάριστη έκπληξη είναι ότι η άνεση δεν πλήττεται όσο περιμέναμε, παρά τους τροχούς των 18’’, οπότε ακόμα και σε αυτή τη μορφή η Χ1 διατηρεί τον οικογενειακό χαρακτήρα της. Χαρακτήρας που δημιουργείται πρωτίστως από τους χώρους. Ο χώρος για τα γόνατα των πίσω είναι μεγάλος, ενώ παρά την ύπαρξη ηλιοροφής και το ύψος είναι υπεραρκετό για ψηλούς πίσω επιβάτες. Και βέβαια ο χώρος αποσκευών, με 505 lt και πίσω κάθισμα αναδιπλούμενο σε αναλογία 40/20/40, είναι απλώς κορυφαίος.

Το μόνο που πρέπει να προσέξει όποιος ενδιαφέρεται να αγοράσει την πιο προσιτή έκδοση της Χ1 είναι να μην παρασυρθεί με τον κατάλογο των έξτρα, έτσι ώστε... να παραμείνει προσιτή. Γιατί το αυτοκίνητο της δοκιμής, με το αυτόματο κιβώτιο (€2.197), το M Pack (€5.400), το πλήρες ψυχαγωγίας και πλοήγησης με οθόνη 8,8’’ (€3.031), το δερμάτινο σαλόνι (€1.566) κ.λπ. κοστίζει πάνω από €45.000. Αλλά τελικά εκτός από το κόστος αγοράς (γιατί η συντήρηση γίνεται δωρεάν για πέντε χρόνια ή 60.000 km), και την προφανή υστέρηση στον τομέα των επιδόσεων, λίγα αρνητικά μπορεί να προσάψει κανείς σε αυτό το αυτοκίνητο.


Τι λέει το DRIVE
Μια καλή πρόταση για όποιον έλκεται από τους χώρους και την εμφάνιση της Χ1, αλλά δεν ενδιαφέρεται για επιδόσεις ή εκτός δρόμου ικανότητες
Τιμή από €29.350
Τεχνολογία 1.499 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο, άμεσος ψεκασμός, Valvetronic, 136 PS/4.400 rpm, 22,4 kgm/1.250 rpm, αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,5”
0-160 km/h 30,1”
0-400 m 17,4” @ 128,0 km/h
0-1.000 m 32,0” @ 163,2 km/h
50-80 km/h 3,8”
80-110 km/h 5,4”
110-140 km/h 8,4”
Φρένα 100-0 km/h 37,9 m
Τελική ταχύτητα 200 km/h
Μέση κατανάλωση 9,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 119-129 g/km
Διαστάσεις 4.439 x 1.821 x 1.598 mm
Βάρος 1.540 kg
Μετρήσεις Drive
Οι μετρήσεις έγιναν με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube