Δεν είναι η πρώτη φορά που δοκιμάζουμε ένα σπορ μοντέλο με πρακτικό χαρακτήρα. Είναι όμως από αυτές τις ελάχιστες που αυτό που εισπράττεις είναι τόσο άρτιο που δεν γίνεται να σε αφήσει αδιάφορο.
Ο λόγος για την BMW M3 Touring η οποία έρχεται αποκλειστικά στην κορυφαία εκδοχή Competition και αποκλειστικά με τετρακίνηση. Επιλογές που τη διαφοροποιούν ελαφρώς από τις υπόλοιπες M3/M4 και που της προσδίδουν τον δικό της ξεχωριστό χαρακτήρα.
Επί της ουσίας, η BMW Μ3 Touring είναι μια ευθεία απάντηση στο Audi RS 4 των 450 PS και είναι διαθέσιμη για παραγγελία στη χώρα μας με €136.100.
Στο κομμάτι της εμφάνισης, η BMW M3 Touring διατηρεί το αισθητικό προφίλ των σεντάν Μ3 σχεδόν αυτούσιο. Το εμπρός μέρος χαρακτηρίζεται προφανώς από την kidney grill της BMW που αποτελεί πλέον αναπόσπαστο κομμάτι του σπορ και επιβλητικού χαρακτήρα, μαζί βεβαίως με τον επίσης επιθετικό προφυλακτήρα και τα στενά LED φώτα.
Tα φουσκωμένα φτερά, οι πανέμορφες ζάντες των 19” εμπρός και 20” πίσω δίνουν τον παλμό στο πλάι, όμως επιτρέψτε μας να πούμε πως ο πίσω όγκος είναι και ο πιο ενδιαφέρων, όχι μόνο για την ουσία αλλά και για το μάτι. Το station αμάξωμα αναδεικνύει το σπορ προφίλ αυτής της 3άρας και συμπληρώνεται από τον εντυπωσιακό προφυλακτήρα με τα δύο ζεύγη εξατμίσεων εκατέρωθεν του διαχύτη.
Το σύνολο δείχνει και είναι πιο ευρέως αποδεκτό από τη σεντάν Μ3, ενώ εάν θες να τονίσεις λίγο ακόμα τη μοναδικότητά της αρκεί μια επιλογή σαν του μωβ χρώματος που βλέπετε και στις φωτογραφίες.
Στο εσωτερικό και πάλι η μοναδική διαφορά από τη σεντάν αφορά τον επιπλέον χώρο αποσκευών και την δεδομένη πρακτικότητα που προσφέρει το συγκεκριμένο αμάξωμα. Ξεκινώντας από αυτό, δεν είναι τόσο τα 20 lt επιπλέον όσο η έξτρα πρακτικότητα που προσφέρει η πέμπτη πόρτα.
Κατά τα άλλα, το εσωτερικό διατηρεί στο έπακρο τον σύγχρονο και κορυφαίο ποιοτικά διάκοσμο της Μ3, μαζί με τις σπορ προεκτάσεις του. Ιδιαίτερα όταν ενσωματωθεί το φινίρισμα ανθρακονήματος του πακέτου M Carbon. Η κλασική διάταξη των δύο κυρτών οθονών των 12,3” και 14,9” κρίνεται εύστοχη, προσφέροντας στο ήδη πλούσιο μενού και τα συστήματα που σχετίζονται με την οδήγηση.
Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει οποιαδήποτε ρύθμιση για τον κινητήρα, την ανάρτηση, το κιβώτιο, το διαφορικό και τον ήχο μέσα από το μενού της κεντρικής κονσόλας και να τα αποθηκεύσει σε δύο συνδυασμούς σε κουμπιά στο τιμόνι.
Κάθεται και πάλι χαμηλά στο πανέμορφο μπάκετ, λαμβάνοντας πολύ καλή αίσθηση στην οδήγηση και καλή ορατότητα. Τελευταίο αλλά σημαντικότερο, είναι το γεγονός πως από τους επιβάτες της BMW M3 Touring δεν απαιτείται καμία θυσία στην άνεση. Και αυτό την καθιστά μοναδική.
Όμως το M Division επέλεξε κι άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία για την πρώτη Touring έκδοση στην ιστορία του μοντέλου. Για να μας «ψαρώσει» λοιπόν επέλεξε την έκδοση Competition του 3λιτρου straight-six, αυτή που φοράει και η αγωνιστική M4 GT3…Που σημαίνει πως διαθέτει ό,τι πιο εξελιγμένο διαθέτει αυτή τη στιγμή η BMW, συνθέτοντας ένα σύνολο που διακρίνεται για τη ρώμη του και την αντοχή του.
Έχουμε λοιπόν 510 PS και 650 Nm να απλώνονται γραμμικά έως τις 7.200 rpm μέσω των δύο τούρμπο, ενώ το κιβώτιο των οκτώ σχέσεων M Steptronic της ZF και η τετρακίνηση M xDrive βγάζουν στο δρόμο τη δύναμη χωρίς την παραμικρή απώλεια.
Στην πράξη, το σύνολο δείχνει ακόμα πιο δυνατό χάρη στην εξαιρετική απόκριση και το βάθος του, ενώ αυτή την αίσθηση συμπληρώνει με τον καλύτερο τρόπο ο ήχος που πηγάζει από το μοτέρ και τις εξατμίσεις.
Τα 0-100 km/h έρχονται σε μόλις 3,6”, τα 200 km/h σε 12,9” και η τελική φτάνει τα 250 km/h (280 km/h με το M Driver’s πακέτο), νούμερα το δίχως άλλο εντυπωσιακά για ένα οικογενειακό βάρους 1.865 kg.
Φυσικά για όλα όσα πρεσβεύει η BMW M3 Touring σε οδηγικό επίπεδο, το μηχανολογικό προφίλ λέει μόνο τη μισή αλήθεια. Γιατί την άλλη μισή -ίσως και περισσότερη- την λέει το συνολικό setup. Η τετρακίνηση της M3 Competition M xDrive Touring αποτελείται από έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη και transfer case που εμπλέκει όποτε χρειαστεί τους εμπρός τροχούς.
Άρα η αρχή λειτουργίας του είναι πισωκίνητη και οδηγώντας την πάντοτε αντιλαμβάνεσαι την rear-wheel biased λογική της…
Αυτή η επιλογή έγινε για να υπερτονιστεί η αποτελεσματικότητα αυτής της Μ3 στο δρόμο, βελτιώνοντας την επιτάχυνση, το χειρισμό και την ευελιξία. Για τα υπόλοιπα αναλαμβάνει το ενεργό διαφορικό Μ Differential που ελέγχει τη ροπή των πίσω τροχών, με δυνατότητα να δώσει έως και το 100% μόνο σε έναν από αυτούς.
Και πριν μπούμε στο πρακτικό κομμάτι, να πούμε πως ως γνήσιο τέκνο της σύγχρονης γενιάς των Μ αυτοκινήτων της BMW, τα ηλεκτρονικά συστήματα και τα προφίλ οδήγησης που διαθέτει και η M3 Touring έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο.
Γιατί μπορούν να διαμορφώσουν ανάλογα το οδηγικό της ταπεραμέντο επεμβαίνοντας στην ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση που είναι σφιχτή σε κάθε ρύθμιση, στον κινητήρα, στον ήχο των εξατμίσεων, στο τιμόνι, την υποβοήθηση των φρένων και την μετάδοση. Με το κιβώτιο να έχει όμως και επιπλέον ρυθμίσεις για πιο γρήγορα έως και βίαια ανεβάσματα.
Στην επιλογή 4WD Sport η M3 Touring δίνει ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στην πίσω κίνηση, ενώ για τους μύστες υπάρχει και η ρύθμιση 2WD που απενεργοποιεί όλα τα συστήματα ελέγχου και την κάνει καθαρά πισωκίνητη.
Είναι μια επιλογή που έχει την πλάκα της προφανώς σε ελεγχόμενες συνθήκες, αλλά που εκ του αποτελέσματος μάλλον κρίνεται άσκοπη. Είναι βλέπετε τόσο εντυπωσιακή η εργoστασιακή ρύθμιση 4WD στον τρόπο που αποδίδει και την αίσθηση που δίνει, που δύσκολα θα θυσιάσεις την ταχύτητα που εξασφαλίζει για χάρη των εντυπωσιακών πλαγιολισθήσεων.
Είναι επίσης εντυπωσιακή η συμμετοχή του πίσω μέρους στην όλη διαδικασία και η απόκρυψη του πραγματικού βάρους. Από την αρχική τοποθέτηση έως και την έξοδο μιας στροφής, με την υπερστροφική διάθεση να κρατά αμείωτο τον ρυθμό.
Όταν μάλιστα καταλάβεις πώς δουλεύει και ότι δε θα σε κρεμάσει ποτέ, τότε το ελαφρύ ανάποδο διατηρεί τον fun to drive χαρακτήρα σε τέλεια ισορροπία με την αποτελεσματικότητα.
Το τιμόνι είναι σχετικά ελαφρύ ακόμα και στη πιο σπορ επιλογή, είναι όμως εξαιρετικά άμεσο και περνάει όλη την πληροφορία που χρειάζεσαι στα ακροδάχτυλα. Αντίστοιχα θετικά σχόλια έχουμε και για τα φρένα, εκ των οποίων τα εμπρός έχουν 6πίστονες δαγκάνες, ενώ οι δισκόπλακες μπορεί να είναι ατσάλινες ή κεραμικές.
Εν ολίγοις, η λέξη «τελειότητα» μπορεί να χαρακτηρίσει τη M3 Competition Touring. Υπάρχουν μοντέλα πιο πρακτικά ή πιο σπορ, ποτέ όμως σε ένα πακέτο με τη δοσολογία αυτής της Μ3.
BMW M3 Competition xDrive Touring | |
---|---|
Τι λέει το DRIVE | Ο τρόπος που η πρακτικότητα και η σπορ αποτελεσματικότητα συνδυάζεται είναι μοναδικός. Για το λόγο αυτό η πρώτη M3 Τouring της ιστορίας έχει ξεκάθαρο ρόλο στην γκάμα του μοντέλου. |
Τιμή | Από €136.100 |
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |
Τεχνολογία | κινητήρας βενζίνης 2.993 cc, i6, 24v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, δύο τούρμπο mono scroll, VALVETRONIC, DOUBLE-VANΟS, τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό |
Απόδοση | 510 PS/6.250 rpm, 650 Nm/2.750-5.500 rpm |
Διαστάσεις | 4.801 x 1.903 x 1.446 mm |
Χώρος αποσκευών | 500 lt |
Βάρος | 1.865 kg |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
0-100 km/h | 3,6" |
Τελική ταχύτητα | 250 km/h (280 km/h με Driver's Package) |
Μέση κατανάλωση | 10,4 lt/100 km |
Εκπομπές CO2 | 229 g/km |
Μετρήσεις κατασκευαστή | |
Φωτογραφίες | BMW |