Είκοσι χρόνια πέρασαν από την εποχή που σταμάτησε η παραγωγή της πρώτης 8 Series Ε31. Το συγκεκριμένο sports car ήταν η ναυαρχίδα της BMW για μια δεκαετία και ξεχώριζε για τη σχεδίαση, τον εύηχο κινητήρα V12 της κορυφαίας έκδοσης που συνδυαζόταν και με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, καθώς και για την πρωτοποριακή τεχνολογία που κουβαλούσε για την εποχή, όπως το πρώτο CAN-bus και το ηλεκτρονικό γκάζι.
Από τότε, η BMW έχει να παρουσιάσει έναν άξιο απόγονο του εμβληματικού μοντέλου, ενώ για να καλύψει τη ζήτηση και το κενό που άφησε η απουσία του, παρουσίασε στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας τη 6 Series Coupe Ε63. Βέβαια, σε καμία περίπτωση δεν μπορούσε να θεωρηθεί η 6άρα άμεσος απόγονος της 8άρας, οπότε ήρθε η ώρα ύστερα από δύο δεκαετίες να δούμε τη δεύτερη γενιά του μοντέλου.
Όπως είναι λογικό, η μεγάλη χρονική διαφορά μεταξύ των δύο κορυφαίων μοντέλων της βαυαρικής αυτοκινητοβιομηχανίας δεν θα μπορούσε να φέρει πολλά κοινά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, λόγω των διαφορών στη σχεδιαστική γλώσσα και των αλλαγών στις προδιαγραφές ασφάλειας.
Παρόλα αυτά, η νέα BMW 8 Series Coupe G15 διατηρεί τη σφηνοειδή σχεδίαση και το πλατύ και χαμηλό παρουσιαστικό, ενώ δεν απουσιάζουν τα νέα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, όπως τα λεπτότερα εμπρός φανάρια στην γκάμα της BMW. Με μήκος 4,84 m, πλάτος 1,90 m και ύψος 1,34 m, η νέα 8 Series Coupe δεν είναι μικρό αυτοκίνητο και ακολουθεί τις αναλογίες του θρυλικού προκατόχου του. Πέρα από τα νέα φώτα, στο εμπρός μέρος ξεχωρίζει η μονοκόμματη μάσκα που αποτελεί φυσική συνέχεια του χαμηλού, μεγάλου και ανάγλυφου καπό, και ο αιχμηρός προφυλακτήρας με τις τέσσερις μεγάλες εισαγωγές αέρα. Στο επιβλητικό πίσω μέρος βρίσκουμε έντονους ώμους που χαρίζουν δυναμική στάση, ανασηκωμένο καπό που ευνοεί την αεροδυναμική, λεπτά φώτα LED σχήματος «L» και ογκώδη προφυλακτήρα που φιλοξενεί τον διαχύτη και τα τραπεζοειδή διακοσμητικά των απολήξεων της εξάτμισης. Το χαμηλό ύψος και η έντονη κλίση της οροφής που στο πίσω τμήματος έχει στοιχεία double bubble, χαρίζουν τον απαραίτητο χαρακτήρα και δένουν αρμονικά το εμπρός με το πίσω μέρος. Η εικόνα συμπληρώνεται από τροχούς 18 έως 20 ιντσών που γεμίζουν τους θόλους και ολοκληρώνουν την επιβλητική και μυώδη εικόνα της νέας 8άρας.
Κάτω από το ξεχωριστό αμάξωμα, συναντάμε ό,τι καλύτερο διαθέτει η BMW στα ράφια της. Το σύνολο της κατασκευής αποτελείται από τμήματα αλουμινίου, μαγνησίου και πλαστικού ενισχυμένου με ανθρακονήματα (CFRP) και, σύμφωνα με την BMW, φροντίζουν για μειωμένο συνολικά βάρος και για χαμηλό το κέντρο του. Η ανάρτηση αποτελείται από αλουμινένια εμπρός ψαλίδια και πέντε συνδέσμους πίσω με υλικό κατασκευής έναν συνδυασμό αλουμινίου και ατσαλιού. Τα τέσσερα αεριζόμενα δισκόφρενα δαγκώνουν 4πίστονες δαγκάνες εμπρός και μονοπίστονες πίσω. Όλες οι εκδόσεις, πλην της βασικής 840i, έρχονται με σύστημα τετρακίνησης xDrive που στέλνει κατά κύριο λόγο τη δύναμη στους πίσω τροχούς (ειδικά στα προγράμματα Sport και Sport+ του Driving Experience Control), ενώ δεν απουσιάζει από τον βασικό εξοπλισμό το σύστημα τετραδιεύθυνσης και το ενεργό σύστημα διεύθυνσης.
Η έκδοση που δοκιμάζουμε είναι η πετρελαιοκίνητη 840d xDrive -υπάρχει και βενζινοκίνητη 850i xDrive, που εφοδιάζεται με 3λιτρο 6κύλινδρο σε σειρά που πουσάρεται από δύο τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας. Η ισχύς του ακουμπά τους 320 ίππους στις 4.400 rpm και η ροπή τα 680 Nm από τις 1.750 έως τις 2.250 rpm. Συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο Steptronic οκτώ σχέσεων και οι επιδόσεις που δίνει στην 8άρα των 1.830 kg αρμόζουν και με το παραπάνω στο παρουσιαστικό της. Η εκκίνηση από στάση υποβοηθείται από το στάνταρ Launch Control και την τετρακίνηση που βεντουζώνει τους τροχούς, εκτοξεύοντάς την στα 100 km/h σε μόλις 4,6”. Παρόμοιου υψηλού επιπέδου είναι οι ρεπρίζ, που όλες ολοκληρώνονται σε χαμηλά μονοψήφια δευτερόλεπτα. Σε σχέση με τις 645 και 650, του 2004 και 2008 αντίστοιχα, η νέα πετρελαιοκίνητη 8άρα δείχνει τα δόντια της… ή μάλλον καλύτερα τα φαρδιά οπίσθια της σε όλες τις μετρήσεις, και ας είναι βαρύτερη. Έτσι επιβεβαιώνεται η BMW που θέλει τη νέα 8άρα πιο κοντά στα αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων, παρά σε αυτά των υψηλού τουρισμού. Το αυτοκίνητο της δοκιμής είχε και το προαιρετικό πακέτο M Technic Sport. Πέρα από τους 20άρηδες τροχούς, το πακέτο διέθετε μεγαλύτερους εμπρός δίσκους, στα 395 mm, με μπλε δαγκάνες σε όλους τροχούς, φρένα που εμπνέουν μεγάλη αυτοπεποίθηση στον οδηγό όταν πατάει το πλατύ πεντάλ: Πλούσια αίσθηση, σωστή αντίσταση και βάρος, και αναλογικότητα στη διαδρομή. Αυτό που δεν εντυπωσίασε βάσει των προδιαγραφών τους είναι η αποτελεσματικότητα, μιας και απλώς έγραψαν το αποδεκτό «38,8 m» για την πλήρη ακινητοποίηση από τα 100 km/h.
Οι πλουσιοπάροχες επιδόσεις υποστηρίζονται πλήρως από τα οδικά χαρακτηριστικά της νέας 8άρας και αποτελούν πραγματική έκπληξη. Στην αρχή, το μεγάλο μέγεθος και βάρος σε βάζουν σε σκέψεις. Αλλά ο απόλυτος έλεγχος των κινήσεων του αμαξώματος από τη στάνταρ M adaptive ανάρτηση, το γρήγορο και με σωστό βάρος τιμόνι και η τετραδιεύθυνση, δίνουν «χορευτικές» ικανότητες ανώτερες των προσδοκιών. Στον ανοιχτό δρόμο ταξιδεύει με έναν ιδιαίτερα ήρεμο και ήσυχο τρόπο, διατηρώντας χωρίς κόπο απαγορευτική μέση ωριαία ταχύτητα. Στην πόλη θα εκπλαγείς από την ευελιξία και την άνεση με την οποία περνούν οι 20άρηδες τροχοί από την πλειονότητα των κακοτεχνιών των ελληνικών δρόμων. Σε δρόμο της περιφέρειας θα εντυπωσιαστείς πραγματικά από τον τρόπο που στρίβει, θυμίζοντας αρκετά πιο σπορ κατασκευές. Η κλίση στις στροφές είναι μετρημένη και ο συνδυασμός του γρήγορου τιμονιού με την τετραδιεύθυνση και την «πισωκίνητη» τετρακίνηση, επιτρέπουν στη μεγάλη και βαριά 840d να κινείται στο όριο με περισσό θράσος, αλλά και σιγουριά. Δεν είναι βέβαια λίγες οι φορές που σε γλιστερό οδόστρωμα και με απενεργοποιημένο το σύστημα ευστάθειας θα νιώσεις τους πίσω τροχούς να σπρώχνουν δυνατά και να σε βγάζουν από την στροφή με σχεδόν ίσιο τιμόνι ή και λίγο ανάποδο. Το ηχητικό κρεσέντο από την άλλη ικανοποιεί και με το παραπάνω χάρη στο ειδικά εξελιγμένο σύστημα εξαγωγής και μόνο στο ραλαντί θα καταλάβεις ότι πρόκειται για ντίζελ.
Το αποκλειστικά 4θέσιο εσωτερικό δεν ξεχωρίζει για την ευρυχωρία των πίσω επιβατών, αλλά για την ιδιαίτερα προσεγμένη κατασκευή του. Τα περισσότερα σημεία είναι ντυμένα με δέρμα και Alcantara και τα πλαστικά στα χαμηλά σημεία και τα πάνελ των θυρών είναι κορυφαίας ποιότητας. Το μοντάρισμα όλων των υλικών έχει γίνει ευλαβικά και όλα έχουν μια γεροδεμένη αίσθηση. Η σύγχρονη εικόνα με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3” και την wide screen των 10,25” ψηλά στην κεντρική κονσόλα δεν προκαλούν πανικό στον απαίδευτο χρήστη, μιας και υπάρχουν κάμποσα πλήκτρα για τις βασικές λειτουργίες, ενώ το προηγμένο iDrive έχει διατηρήσει την λογική του. Όλοι οι διακόπτες φωτίζονται και έχουν ικανό μέγεθος που ευνοούν την εύκολη χρήση, ενώ στα εξτρά ορισμένοι από αυτούς μπορούν να αποκτήσουν και κρυστάλλινη επένδυση με εσωτερικό φωτισμό για ακόμα πιο απαστράπτουσα καμπίνα τις νυχτερινές ώρες. Οι θήκες είναι αρκετές και εύχρηστες, ενώ ο χώρος αποσκευών των 420 λίτρων έχει ικανό για την κατηγορία άνοιγμα και μεγάλο βάθος.
Η τιμή της νέας 8άρας έχει καθοριστεί για την πετρελαιοκίνητη έκδοση από τις €138.800 και ο εξοπλισμός περιλαμβάνει πληθώρα στοιχείων άνεσης και ασφάλειας. Όπως είναι λογικό, ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να εκτοξεύσει το κόστος εάν παίξει ελαφρώς με την ατελείωτη λίστα των αξεσουάρ και να φτιάξει την 8άρα που του αρμόζει.
Συμπερασματικά, η νέα 8άρα παίζει πολύ καλά τον ρόλο που της έχει αναθέσει η BMW, όντας ένα sports car που ακροβατεί περίφημα μεταξύ των GT και των supercar, αλλά που λοξοκοιτά με πονηρό βλέμμα προς τα τελευταία.
Τι λέει το DRIVE
Όμορφη, επιβλητική, εκλεπτυσμένη, αποτελεσματική και με αδιάκοπες επιδόσεις από τον 3λιτρο Twin Power Diesel, η νέα 8άρα είναι το καλύτερο GT αρκεί να μην κάθεσαι στις πίσω θέσεις.
Τιμή Από €138.800
Τεχνολογία 2.993 cc, i6, 24v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common rail, 2 τούρμπο VGT, 320 PS/4.400 rpm, 680 Nm/1.750-2.250 rpm, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 4,6”
0-160 km/h 10,9”
0-400 m 12,9” @ 172,4 km/h
0-1.000 m 23,7” @ 222,8 km/h
60-160 km/h 8,9”
50-80 km/h 1,8”
80-110 km/h 2,3”
110-140 km/h 3,2”
Φρένα 100-0 km/h 38,8 m
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Μέση κατανάλωση 8,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 154 - 164 g/km
Διαστάσεις 4.843 x 1.902 x 1.341 mm
Χώρος αποσκευών 420 lt
Βάρος 1.830 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία
Φωτογραφίες: Φωτεινή Πίμπα