Test drive: BMW 430i Cabrio

Test drive: BMW 430i Cabrio

Δοκιμάζουμε την κάμπριο έκδοση της ανανεωμένης Σειράς 4 με τον δίλιτρο κινητήρα τούρμπο των 252 ίππων.

Τα 4θέσια κάμπριο κατά κανόνα δεν είναι και τόσο σπορ. Αν με άλλα λόγια κάποιος θέλει ανοικτό σπορ αυτοκίνητο αγοράζει διθέσιο.

Αυτός είναι ο κανόνας και όπως κάθε κανόνας έχει και τις εξαιρέσεις του. Και μια από αυτές είναι η 430i CabrioΑν την κοιτάξεις κλειστή, κάτι η μεταλλική οροφή, κάτι οι γραμμές, με μια φευγαλέα ματιά μπορεί και να την μπερδέψεις με την Coupé. Μια δεύτερη πιο προσεκτική ματιά αποκαλύπτει την αληθινή της ταυτότητα.

Η 430i λοιπόν είναι επιβλητική και στην ανανεωμένη έκδοση της «4άρας» με τους μεγάλους αεραγωγούς εμπρός γίνεται και πιο επιθετική, πιο «μυώδης», προδιαθέτοντας το χρήστη πως δεν θα έχει να κάνει με ένα «πλοίο» που απλά θα... κολυμπάει χαλαρά στο δρόμο ανεμίζοντας τα μαλλιά των επιβατών.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ 
Δοκιμάζουμε τη νέα BMW 418d Coupé

Όπως και η Coupé, έτσι κι αυτή ενσωματώνει τις αισθητικές αλλαγές της σειράς με τους μεγάλους αεραγωγούς εμπρός και με τα φώτα LED να έχουν πάρει τη θέση των xenon, την ώρα που στο εσωτερικό οι πινελιές λιγότερο εμφανείς. Και εδώ έχουμε το νέο ηλεκτρονικό πίνακα που αλλάζει βαθμονόμηση ανάλογα με το πρόγραμμα λειτουργίας, ενώ η νέα επίσης οθόνη infotainment διαθέτει πέρα από το πιο απλοποιημένο μενού και εξαιρετικά γραφικά.

Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι διατίθενται τέσσερα προγράμματα οδήγησης: EcoPro, Comfort, Sport και Sport+Σε κάθε περίπτωση, στο εσωτερικό για να εντοπίσεις τις διαφορές από την προηγούμενη έκδοση πρέπει να έχεις αρκετά εκπαιδευμένο μάτι, με μόνον τον πίνακα οργάνων να κάνει αμέσως τη διαφορά.

Eκείνο που δεν έχει αλλάξει σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση είναι η απτή αίσθηση πολυτέλειας που δεν είναι κραυγαλέα αλλά είναι πανταχού παρούσα. Την ώρα που η ποιότητα των υλικών και της συναρμογής «μυρίζει» από μακριά BMW με ό,τι αυτό σημαίνει. Aν έχεις εκταμιεύσει 61.700 ευρώ (τουλάχιστον, αφού αυτή είναι η τιμή της βασικής έκδοσης) έχεις απαιτήσεις. Και η 430i Convertible φροντίζει να δικαιολογεί το ποσό που κατέθεσες στο ταμείο, έστω και αν στις εποχές που ζούμε, αυτοκίνητα του είδους δεν είναι και τόσο επίκαιρα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Από €43.150 η ανανεωμένη 4 Series


Στο δρόμο λοιπόν επιβεβαιώνεις αυτό που είπαμε στην αρχή: Έχεις να κάνεις με την εξαίρεση στον κανόνα των βαρετών και νωχελικών 4θέσιων κάμπριο. Εδώ το χρονόμετρο επιβεβαιώνει την αίσθηση, με τα 100 km/h να έρχονται από στάση σε 7,3” την ώρα που και οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις αφήνουν πίσω πολλά σπορ μοντέλα.

Η τελική των 250 km/h που δίνει ο κατασκευαστής δεν φαντάζει άπιαστη για τα 1.785 κιλά του συνόλου, δεδομένων των 252 ίππων που αποδίδει το μοτέρ. Τουναντίον άπιαστη μάλλον φαντάζει η μέση κατανάλωση που εύκολα μπορεί να φύγει αρκετά πάνω από τα 10 lt/100 km αν παρασυρθείς από το σπορ χαρακτήρα του συνόλου.

Κιβώτιο, τιμόνι, ανάρτηση και πλαίσιο σε κάθε περίπτωση βρίσκονται σε αγαστή συνεργασία, δίνοντας σε πολλές περιπτώσεις την αίσθηση ότι οδηγείς την κουπέ και όχι την κάμπριο. Για να δεις το χαρακτήρα της τελευταίας απλώς πατάς το διακόπτη και η οροφή αποθηκεύεται στο πορτμπαγκάζ, αποκαλύπτοντας έναν άλλο κόσμο. Εδώ θα εκτιμήσεις την ακαμψία του αμαξώματος, αλλά και το γεγονός ότι απουσιάζουν οι ενοχλητικοί στροβιλισμοί των ανοικτών αυτοκινήτων.

Προφανώς το ταξίδι σε αυτοκινητόδρομο με ανοιχτή οροφή δεν συνίσταται. Ωστόσο, σε δρόμους της περιφέρειας, στο βουνό ή στο νησί θα αφήναμε ανοικτό διάπλατα το παράθυρο στον ουρανό να πολλαπλασιάσει την απόλαυση.

Το τιμόνι είναι άμεσο και ισορροπημένο σε βάρος, το αμάξωμα δεν χαζεύει και το κιβώτιο αλλάζει ακαριαία και χωνευτά τις σχέσεις. Δεν έχει την αμεσότητα της Coupé, αφού και η ρύθμιση της ανάρτησης είναι πιο μαλακή, αλλά τη διαφορά θα την δεις μόνον σε δρόμο με έντονες και συνεχείς στροφές. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις, μπορεί εύκολα να ξεχάσεις πως έχεις άλλες δύο θέσεις πίσω και να νομίζεις ότι οδηγείς ένα ρόουντστερ.

Είπαμε ότι τα 61.700 ευρώ δεν είναι λίγα. Γίνονται δε ακόμη περισσότερα αν θελήσεις να προσθέσεις κάτι από το μακρύ κατάλογο των έξτρα. Ωστόσο, λίγο έως πολύ, κανένα αυτοκίνητο του είδους δεν είναι φθηνό. Αν λοιπόν το λέει η τσεπούλα σας και θέλετε οπωσδήποτε ένα 4θέσιο κουπέ-κάμπριο, ιδού η Ρόδος. 
 
Τι λέει το DRIVE
Είναι ακριβό αλλά συνδυάζει ιδανικά αυτό που ζητάς από ένα premium του είδους: Και πολυτέλεια, και άνεση και σπορ χαρακτήρα
Τιμή Aπό €61.700 
Τεχνολογία 1.998 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, twin scroll τούρμπο, 252 PS/5.000-5.200 rpm, 35,6 kgm/1.450-4.800 rpm, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
0-100 km/h 7,3”
0-160 km/h 17”
0-400 m 15,3” @ 151,9 km/h
0-1.000 m 27,5” @ 198 km/h
50-80 km/h (kickdown) 2,4”
80-110 km/h (kickdown) 3,58”
110-140 km/h (kickdown) 4,5”
Φρένα 100-0 km/h 41,2 m
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Μέση κατανάλωση 9,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 138-146 g/km
Διαστάσεις 4.638 x 1.825 x 1.384 mm
Βάρος 1.785 kg
Μετρήσεις DRIVE *Οι μετρήσεις έγιναν με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube