Αν ψάχνεις τα βασικά χαρακτηριστικά στην ανοικτή «τεσσάρα» αυτά είναι δύο: Το πρώτο έχει να κάνει με τη μάσκα ή αν θέλετε με αυτή τη μεγάλη καινούργια γρίλια που αποτελεί τη νέα ταυτότητα της μάρκας και διχάζει. Σε άλλους αρέσει και σε άλλους φαντάζει εξαιρετικά κακόγουστη. Επί της ουσίας, η διαμάχη που έχει ξεσπάσει γι’ αυτήν την υπερμεγέθη ομολογουμένως επιλογή, μας θυμίζει την εποχή που είδαμε τα πρώτα σχέδια του Chris Bangle για την BMW: Στο τέλος όλοι τα αγάπησαν και κάτι τέτοιο πιστεύουμε ότι θα γίνει και με τη νέα αυτή μάσκα των Βαυαρών.
Το δεύτερο βασικό χαρακτηριστικό είναι πως η νέα γενιά έχει υφασμάτινη οροφή, αντί της σκληρής που είχαν οι τελευταίες προκάτοχες γενιές.
H επιλογή αυτή, πέραν του γεγονότος ότι επανέφερε σχεδιαστικά την κλασσική προσέγγιση στο αυτοκίνητο, μια επιστροφή στις ρίζες, μείωσε και κατά 40% το βάρος της οροφής σε σχέση με τη σκληρή, την ώρα που ο μηχανισμός αναδίπλωσης έγινε πιο απλός. Ωστόσο παρέμεινε εντυπωσιακός στον τρόπο που ολοκληρώνει τη διαδικασία ανοίγματος και κλεισίματος, διαδικασία που απαιτεί μόλις 18”. Και μάλιστα μπορεί να γίνει εν κινήσει από διακόπτη στην κεντρική κονσόλα, αρκεί η ταχύτητα του αυτοκινήτου να μην υπερβαίνει τα 50 km/h.
Αυτή λοιπόν η υφασμάτινη οροφή (με άριστη ηχομόνωση και θερμομόνωση) παντρεύτηκε τέλεια με τις λοιπές σχεδιαστικές επιλογές της BMW δίνοντας ένα ανοιχτό σύνολο απόλυτα στιλάτο, κομψό, αλλά ταυτόχρονα και κλασικό τετραθέσιο.
Tετραθέσιο στα χαρτιά, διότι ο χώρος στο πίσω κάθισμα είναι τόσο περιορισμένος ώστε ο οδηγός με το συνοδηγό θα πρέπει να είναι εκεί γύρω στο μέτριο ύψος για να αφήνουν περιθώριο για τα πόδια των πίσω. Ή οι πίσω να είναι μετρ στη γιόγκα για να μπορούν να ταξιδεύουν ... οκλαδόν. Ωστόσο, αν καταφέρουν να βολευτούν τουλάχιστον θα έχουν χώρο πάνω από το κεφάλι τους καθώς το έδρανο του πίσω καθίσματος είναι χαμηλό. Βέβαια ο μηχανισμός της ανακλινόμενης οροφής περιορίζει σημαντικά το πλάτος, κάτι αναμενόμενο για αυτοκίνητο της κατηγορίας.
Συμβιβασμός θα ζητηθεί και σε ό,τι έχει να κάνει με τον χώρο αποσκευών που φτάνει τα 385 lt (300 με ανοιχτή την οροφή) ενώ έχει μικρό και άβολο άνοιγμα.
Κατά τα λοιπά έχεις να κάνεις με μια τυπική BMW. Που σημαίνει πως έχεις ένα εξαιρετικά ποιοτικό σύνολο με τα υλικά (ειδικά στην έκδοση της δοκιμής μας με το δερμάτινο σαλόνι) να είναι κορυφαία. Ο σχεδιασμός και η εικόνα στο εσωτερικό δεν διαφέρει από τις υπόλοιπες εκδόσεις της Σειράς 4 και χαρακτηρίζεται από τον 100% οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα.
Ξεχωρίζουμε την κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής των 10,25”, τον επίσης ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3”, το Head-Up display νέας γενιάς και το εξαιρετικά εύχρηστο σύστημα πολυμέσων χάρη στο οποίο όλες οι διαδικασίες χειρισμού των συστημάτων ενημέρωσης και ψυχαγωγίας αλλά και αυτές που ρυθμίζουν τις παραμέτρους του αυτοκινήτου απλοποιούνται στο έπακρο.
Η 420i είναι η βασική έκδοση της σειράς, που σημαίνει πως κάτω από το καπό της ζει ο δίλιτρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας που αποδίδει 184 PS και 300 Nm, νούμερα που κρίνονται ικανοποιητικά. Ο κινητήρας συνδυάζεται με το γνωστό αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων με την κίνηση να μεταδίδεται στους πίσω τροχούς. Βέβαια στην προκειμένη περίπτωση οι 184 ίπποι καλούνται να κινήσουν μεγαλύτερο βάρος από αυτό των Coupé (1.600 kg) και GranCoupé (1.695 kg) εκδόσεων, αφού η ανοικτή 4άρα ζυγίζει 1.765 kg εξαιτίας των ενισχύσεων του πλαισίου.
Χάρη σε αυτές, οι μηχανικοί της BMW κατάφεραν να κάνουν ιδιαίτερα άκαμπτο το πλαίσιο με ενισχυμένες δομές στα μαρσπιέ, ενισχυμένο τούνελ μετάδοσης και ένα αλουμινένιο πάνελ κάτω από το εμπρός μέρος . Η κατανομή βάρους αγγίζει το ιδανικό 50:50 μεταξύ του εμπρός και του πίσω μέρους, ενώ η BMW αναφέρει πως και το κέντρο βάρους είναι πολύ χαμηλό.
Τα 100 km/h έρχονται από στάση σε 8,2" και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 236 km/h, επιδόσεις διόλου ευκαταφρόνητες. Μάλιστα, με δεδομένο ότι ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας αυτής κύρια προορίζεται για χαλαρές βόλτες με την οροφή ανοικτή, η δύναμη δεν θα λείψει σχεδόν ποτέ από τον οδηγό. Αλλά ακόμη και αν πατήσεις το διακόπτη με την ένδειξη «Sport» (υπάρχουν τρεις επιλογές, η sport, η comfort και η Eco Pro), μπορείς να απολαύσεις τις αρετές της πίσω κίνησης με το κιβώτιο να ανταποκρίνεται άμεσα στις εντολές που έρχονται από τη χειροκίνητη λειτουργία (υπάρχουν και paddles στο τιμόνι), το σύστημα διεύθυνσης να είναι από τα ακριβέστερα που έχουμε δοκιμάσει και το αυτοκίνητο να ακολουθεί την τροχιά που έχεις χαράξει και τη συνολική αίσθηση να φωνάζει πως είναι BMW.
H λειτουργία της ανάρτησης αποτελεί ευχάριστη έκπληξη καθώς εξασφαλίζει υψηλό επίπεδο άνεσης και αυτό παρά τους τροχούς των 19 ιντσών και τα σχεδόν εξεζητημένα για την ελληνική πραγματικότητα ελαστικά με το 35άρι προφίλ.
Με κατεβασμένη την οροφή και σηκωμένα τα παράθυρα ο αέρας στο εσωτερικό της καμπίνας αρχίζει να γίνεται αισθητός όταν το ταχύμετρο σημαδέψει ενδείξεις πάνω από τα 80-85 km/h, ενώ με κλειστή την οροφή ταξιδεύεις σαν να είσαι σε κανονικό αυτοκίνητο.
Κάπου εδώ πρέπει να πούμε πως αν κινηθείς μέσα στο πλαίσιο της απόλαυσης και δεν αναζητήσεις ακραίες επιδόσεις (για τις οποίες υπάρχουν οι άλλες πιο δυνατές εκδόσεις), η κατανάλωση κινείται σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Τόσο, ώστε εμείς μετρήσαμε μέχρι και 7,8 lt/100km, δίχως μάλιστα να τσιγκουνευτούμε την πίεση στο δεξί πεντάλ. Απλά συμβιβαστήκαμε με τον κατά βάση ταξιδιάρικο χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ο οποίος συνδυάζεται σε κάθε περίπτωση αρμονικά με μια καλοδεχούμενη σπορτίβ εσάνς. Ως μέση τιμή πάντως, θα πρέπει να υπολογίζετε γύρω στα 8,5 lt/100 km.
Και κάπως έτσι, βάζεις το χέρι στην τσέπη, βγάζεις €67.300 και έχεις ένα από τα πιο ολοκληρωμένα αυτοκίνητα της κατηγορίας, που συνδυάζει στιλ, κύρος και τεχνολογία και που στο τέλος της ημέρας, ακόμη και στη βασική του έκδοση θα σου δώσει περισσότερα από όσα περιμένεις.
Επιπρόσθετα, πρέπει να δώσουμε με κάποιο τρόπο τα εύσημα στους Βαυαρούς που επιμένουν να έχουν στη γκάμα τους ένα μοντέλο που ανήκει σε μια κατηγορία που πουλάει ελάχιστα και που ίσως οι μόνοι δρόμοι που μπορεί να το συναντήσουμε εν... αφθονία είναι αυτοί του Λος Άντζελες.
Τι λέει το DRIVE
Είναι ακριβό αλλά είναι premium και στιλάτο, αξίζει τα λεφτά του και προσφέρει και περισσότερα από όσα με την πρώτη ματιά φαντάζεσαι.
Τιμή Από €67.300
Τεχνολογία κινητήρας βενζίνης 1.998 cc, i4, 16v, 2 EEK, άμεσος ψεκασμός, twin-scroll τούρμπο, κίνηση πίσω, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
Απόδοση 184 PS/5.000-6.500 rpm, 300 Nm/1.350-4.000 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,2”
Τελική ταχύτητα 236 km/h
Μέση κατανάλωση* 8,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 152 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.768 x 1.852 x 1.384 mm
Χώρος αποσκευών 300-385 lt
Βάρος 1.765 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης